Γιώργος Μούζος, 10/2/2022 - 13:02 facebook twitter linkedin Θα ξεπεράσει η τηλεματική τις ασφαλιστικές παραδόσεις; Γιώργος Μούζος, 10/2/2022 facebook twitter linkedin Αρκετοί ασφαλιστές εξακολουθούν να επιλέγουν την παραδοσιακή προσέγγιση για την ανάληψη κινδύνου των οχημάτων. Η αλλαγή των οδηγικών συνηθειών όμως φέρνει τρομερή αύξηση στη ζήτηση της τηλεματικής τεχνολογίας, αλλά το ερώτημα είναι ένα: Είναι ο κλάδος έτοιμος για αυτή τη σημαντική αλλαγή; Πώς η τηλεματική θα επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά; Οι τεχνολογίες που γίνονται ολοένα και πιο διαδεδομένες στην αυτοκινητοβιομηχανία δίνουν στους ασφαλιστές τη δυνατότητα να εξάγουν σημαντικές πληροφορίες που τους βοηθούν να κατανοήσουν καλύτερα τους κινδύνους. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με κάθε τεχνολογική πρόοδο, υπάρχουν ορισμένα εμπόδια στη μαζική υιοθέτηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ορισμένοι ασφαλιστές πιστεύουν ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι τιμολόγησης και αναδοχής κινδύνου τους εξυπηρετούν αρκετά καλά, ενώ υπάρχει επίσης μια μερίδα που ανησυχεί για το κόστος της εφαρμογής της νέας τεχνολογίας ή ακόμη πως η τεχνολογία αυτή δεν είναι αρκετά έτοιμη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους. Αν και μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να αλλάξουν οι πεποιθήσεις τους και να αξιοποιηθούν στο 100% οι δυνατότητες αυτών των τεχνολογιών, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ασφαλιστών που ήδη αναγνωρίζει τα οφέλη της τηλεματικής, των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού και άλλων συνδεδεμένων εφαρμογών στα νέα αυτοκίνητα. Μια παραδοσιακή βιομηχανία έτοιμη για αλλαγή Ένα από τα κύρια ευρήματα της έρευνας είναι ότι πως η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να είναι αρκετά παραδοσιακή ως προς τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τον κίνδυνο αναδοχής οχημάτων. Όταν ζητήθηκε να ταξινομηθούν οι πέντε πιο σημαντικές πηγές δεδομένων για το underwriting, τα δεδομένα βάσει τοποθεσίας βρέθηκαν στην 1η θέση, εν αντιθέσει με τα δεδομένα τηλεματικής που ήταν στην πέμπτη θέση, ενώ οι τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού, τα γνωστά μας ADAS, ήταν στην 9η θέση. Τα συστήματα ADAS είναι πλέον στο βασικό εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων, με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας αλλά και της άνεσης κατά την οδήγηση. Αν και μειώνουν σημαντικά την πιθανότητα ατυχήματος, παράλληλα λόγω των έξτρα συστημάτων που ενσωματώνουν, αυξάνουν σημαντικά το κόστος της αποζημίωσης σε περίπτωση ατυχήματος, στοιχείο που προβληματίζει σημαντικά τις ασφαλιστικές εταιρείες. Κι ενώ τα δεδομένα ADAS σημείωσαν χαμηλή βαθμολογία ως προς τη σημαντικότητα των πηγών δεδομένων για το underwriting, ωστόσο πέτυχαν υψηλή βαθμολογία σε ότι αφορά τα δεδομένα που εξετάζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες για μελλοντική χρήση. Είναι σαφές από τα αποτελέσματα ότι ο κλάδος εξακολουθεί να εκτιμά συμβατικές πηγές δεδομένων, όπως δεδομένα τοποθεσίας (ταχυδρομικός κώδικας και τοπικό περιβάλλον), το ιστορικό οχημάτων κ.α.! Κι ενώ οι κλασικές πηγές δεδομένων μπορούν να δώσουν μια εκτίμηση του κινδύνου, εξακολουθούν να μην αποτελούν άμεσο μέτρο σύγκρισης – ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς. Το πόσο συχνά ένας οδηγός βρίσκεται στο δρόμο, πού οδηγεί, ποια ώρα της ημέρας οδηγεί και αν έχει ιστορικό επικίνδυνης οδήγησης, αυτά είναι πολύτιμα δεδομένα που δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία αναδοχής κινδύνου. Η ασφάλιση αυτοκινήτου που βασίζεται στην τηλεματική κερδίζει σιγά-σιγά έδαφος, ωστόσο έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει! Η αλλαγή των οδηγικών συνηθειών δημιουργεί ζήτηση για την τηλεματική Κατά τη διάρκεια της πανδημίας η ζήτηση για ασφάλιση βάσει χρήσης αυξήθηκε σημαντικά, καθώς πολλοί οδηγοί θεώρησαν ότι δεν θα έπρεπε να πληρώνουν όσο πλήρωναν, από τη στιγμή που δεν οδηγούσαν συχνά. Σύμφωνα με έρευνες, τα ακριβή δεδομένα χιλιομέτρων που διανύει ένας οδηγός είναι από τα πιο σημαντικά καθώς σχετίζονται άμεσα με το πόσα χρόνο «ξοδεύει» ένα όχημα στο δρόμο και πόσο αυξημένος είναι ο κίνδυνος ατυχήματος. Σύμφωνα με την έρευνα, εάν τα δεδομένα τηλεματικής και συμπεριφοράς οδηγών γίνουν ευρύτερα προσβάσιμα για τιμολόγηση και underwriting, το 88,89% των ερωτηθέντων δήλωσε πως η αγορά τηλεματικής θα επεκταθεί ελαφρώς, ενώ το 63,89% ανέφερε πως τα δεδομένα που προκύπτουν από τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα αξιοποιούνται πλήρως για την αξιολόγηση περιπτώσεων μεσαίου έως υψηλού κινδύνου. Ωστόσο, η διείσδυση της τηλεματικής στον κλάδο αυτοκινήτου παραμένει ακόμα σε χαμηλά επίπεδα. Λανθασμένα αρκετοί θεωρούν πως είναι μια τεχνολογία που αφορά περισσότερο νέους κι άπειρους οδηγούς που η οδική τους συμπεριφορά ενέχει ακόμα πολλούς κινδύνους. Άποψη που τείνει να ξεπεραστεί μιας κι όλο και περισσότεροι ασφαλιστές βλέπουν τα οφέλη της τηλεματικής. Οφέλη σημαντικά τόσο για τις ασφαλιστικές εταιρείες που μπορούν να αναλάβουν ασφαλιστήρια συμβόλαια με μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά και για τους πελάτες που απλά με την κοινοποίηση των δεδομένων οδήγησης θα μπορούν να απολαμβάνουν σημαντικές εκπτώσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08 BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00 Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00 Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς
Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές; Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η... Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου... Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07
Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει... Γιώργος Μούζος, 14/05/2025 - 09:02