close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστική Αγορά
  • Διαμεσολάβηση

ΔΙΑΜΕΣΟΛAΒΗΣΗ

Προβλήματα και ρεαλισμός στο «Δούναι-Λαβείν» των συμβολαίων!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
24/1/2018 - 10:59
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Προβλήματα και ρεαλισμός στο «Δούναι-Λαβείν» των συμβολαίων!

Nextdeal newsroom, 24/1/2018
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αρχή της ασφαλιστικής φιλοσοφίας* είναι ότι ο κάθε οργανισμός που ενεργοποιείται στον χώρο καλύπτει τον συνάνθρωπο μας στην «δύσκολη του ώρα» του και του προσφέρει προστασία και στήριξη για να ανταπεξέλθει στην αναποδιά που του έτυχε.

Αυτό σαν σκέψη και οραματισμός είναι πολύ θετικό και ισχυρό επιχείρημα για την λειτουργικότητα της ασφάλειας. Αυτά βέβαια ισχύουν σε καταστάσεις όπου ο καταναλωτής άσχετα από τη δυσκολία του μπορεί να ανταπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις που απαιτεί ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο. Είναι θεμιτό και κατανοητό ότι η δοσοληψία αυτή εμπεριέχει το μοντέλο του “δούναι και λαβείν”... Δηλαδή, με άλλα λόγια, πληρώνω κανονικά τα ασφάλιστρα μου και έχω την σιγουριά ότι εάν αρρωστήσω το «άλλο μέρος» - ο ασφαλιστικός οργανισμός- θα είναι εκεί και θα ανταποκριθεί και αυτός στις υποχρεώσεις του. Στην σημερινή όμως εποχή οπού υπάρχει η μάστιγα της οικονομικής κρίσης και όπου οι περισσότεροι από εμάς κωλύονται να ανταπεξέλθουν σε βασικές ανάγκες, πολλές φορές η διατήρηση ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ίσως να φαίνεται για πολλούς αναγκαία αλλά ταυτόχρονα ακούγεται σαν μια πολυτελής παροχή προς τον εαυτό μας όταν κωλυόμεθα να ανταποκριθούμε σε πιο βασικές και άμεσα απαιτητές ανάγκες. Σε αυτό το κοινωνικο-οικονομικό πρίσμα αναρωτιέμαι πως γίνεται από ορισμένες εταιρείες του κλάδου να αυξάνουν ετησίως το κόστος των ασφαλιστικών τους προγραμμάτων καθώς και το εκπιπτόμενο ποσό του κάθε συμβολαίου. Σε ποιο καταναλωτικό κοινό απευθύνονται; Έχουν εκ των προτέρων εξασφαλίσει ότι πελάτες τους θα μπορεί να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους αυξήσεις; Εδώ φαίνεται να αγνοούν μια βασική αξία στην τεχνική πωλήσεων «την δημιουργία αλλά και ικανοποίηση ρεαλιστικών αναγκών». Η έννοια του ρεαλισμού φαίνεται να χάνει τον ρόλο της και να ξεθωριάζει… Να σκεφτώ ότι απευθύνονται σε ιδιαίτερο κοινό... Πολύ ελιτιστική η σκέψη αυτή μου φαίνεται... Αλλά τελικά ποιους θα ήθελαν να έχουν σαν πελάτες τους; Ενώ θα ήθελαν να έχουν τον ρόλο του «φροντιστή του αδυνάτου στην δύσκολη του ώρα» φαίνεται να αγνοούν τις συνθήκες του περιβάλλοντος... Τις αγνοούν άραγε ή εθελοτυφλούν; Μάλλον αυτό εμπεριέχει και ένα βαθμό σκοπιμότητας; Τι θα κάνει άραγε το άτομο που πρόσφατα έχασε την δουλειά του, έχει οικονομικά ανοίγματα και ταυτόχρονα νοσεί και χρειάζεται οικονομική υποστήριξη; Μπορεί να καλύψει το ετησίως αυξανόμενο κόστος του συμβολαίου του ή την αύξηση του εκπιπτόμενου ποσού; Θα κάνει χρήση του συμβολαίου του όταν θα αναγκαστεί να νοσηλευτεί; Θα μπορέσει να καλύψει το επιπλέον κόστος; Μάλλον θα αποκλειστεί από κάποιου τέτοιου είδους παροχές...

Βέβαια όλα αυτά δεν τα αναφέρω γιατί υποστηρίζω ότι οι εταιρείες θα πρέπει να αναλάβουν όλο το κόστος αλλά σίγουρα θα πρέπει να ξαναδούν τους στόχους και τα μέσα που χρησιμοποιούν. Η έννοια της κερδοφορίας είναι θεμιτή και υποχρεωτική για να εξακολουθεί να ενεργοποιείται ένας ασφαλιστικός οργανισμός. Μήπως όμως θα έπρεπε να υπάρξουν και εναλλακτικά σενάρια δράσεων και συμπεριφορών; Μήπως θα έπρεπε να γίνεται και κατά περίπτωση έλεγχος της κατάστασης και μια πιο ιδιαίτερη φροντίδα στους ανθρώπους αυτούς; Θα μπορούσε να ισχύει σαν μια λύση ένα «πάγωμα» του ποσού κάλυψης, του ασφαλίστρου και του εκπιπτόμενου ποσού προσωρινά έστω για ένα χρονικό διάστημα... Δεν ξέρω πραγματικά αν αυτή η απλοϊκή σκέψη είναι εφικτή αλλά αναρωτιέμαι αν μπορεί να γίνει αφορμή για ευρύτερο ανάλογο προβληματισμό. Μου είναι απόλυτα κατανοητό ότι ίσως και οι ασφαλιστικοί οργανισμοί θα έχουν κάποιες δυσκολίες στην διαχείριση τέτοιου είδους θεμάτων. Είναι σίγουρο ότι η υιοθέτηση αυτών των εναλλακτικών μπορεί να είναι πολυδιάστατη και σύνθετη και να απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και ισορροπίες για να είναι δίκαιη και να μην γίνει θέμα προς εκμετάλλευση. Θα χαρώ να διαβάσω προτάσεις και αντίστοιχους προβληματισμούς στο θέμα. Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι εταιρίες που είναι σε θέση να σχεδιάσουν μια μεγάλη γκάμα προϊόντων δεν μπορούν να βρουν τρόπους υποστήριξης έτσι ώστε να ανταποκριθούν στο βασικό σκοπό ύπαρξης τους «να είναι κοντά στον πελάτη τους στην δύσκολη του ώρα».

Προβλήματα και ρεαλισμός στο «Δούναι-Λαβείν» των συμβολαίων! 

diogenisagency

 

*Το παρόν άρθρο αποτελεί σχόλιο για το άρθρο που δημοσιεύτηκε στο nextdeal στις 22-1-2018 σχετικά με την έναρξη λειτουργίας του μητρώου ενεργών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και του σχετικού σχολίου του «παλαιά καραβάνα» (δείτε εδώ).

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 28/8/2025

    Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;

  • Πόσες δασικές πυρκαγιές συνέβησαν και πόσα στρέμματα γης κάηκαν το 2024;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/8/2025

    Πόσες δασικές πυρκαγιές συνέβησαν και πόσα στρέμματα γης κάηκαν το 2024;

  • Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;

    Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;

    Με αφορμή την πρόσφατη κυβερνοεπίθεση στην ασφαλιστική εταιρεία Allianz Life, θυγατρική της γερμανικής Allianz. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/07/2025 - 12:40 30/7/2025
  • Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;

    Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;

    Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, αρκετοί ενήλικες και παιδιά έχουν έρθει σε επαφή με τις μωβ μέδουσες, με αποτέλεσμα να χρειαστούν...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 25/07/2025 - 08:53 25/7/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αποχωρεί από την Δύναμις Ασφαλιστική ο Κίμων Ρεϊνίερ Ευσταθόπουλος
16:31 Αποχωρεί από την Δύναμις Ασφαλιστική ο Κίμων Ρεϊνίερ Ευσταθόπουλος
  • 16:19 Η Συρία λαμβάνει αποζημίωση $7,9 εκατ. από παραμετρικό ασφαλιστήριο για ξηρασία
  • 15:53 Φτιάξτε ένα γλυκό κουταλιού σταφύλι αυτό το Σαββατοκύριακο
  • 15:20 Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 15 Σεπτεμβρίου έως 19 Σεπτεμβρίου
  • 15:10 Η TechIns καλωσορίζει τον Δρ.Εμμανουήλ Αλεξανδράκη ως Στρατηγικό Σύμβουλο - Καθοριστική η συμβολή του στην ένταξη της εταιρείας στο Elevate Greece
  • 14:02 Μπορώ να δείξω στην Τροχαία το δίπλωμα από το κινητό; - Τι ισχύει με τον νέο ΚΟΚ
  • 13:53 Aegean: Νέα Corporate Affairs & Communications Director η Μαρίνα Βάλβη
  • 13:25 Που το πάει η Ρωσία; Ερμηνείες και προβλέψεις για την επόμενη μέρα
  • 12:44 Επιτελικές συζητήσεις των Μετόχων της ΑΤΛΑΝΤΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ για περεταίρω δυναμική ανάπτυξη
  • 12:09 Η ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως εκκινεί τον διάλογο με τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το εργασιακό νομοσχέδιο
  • 12:06 ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς για το 2023
  • 11:17 ERGO Grow Together: Επιβραβεύοντας την Επιτυχία, τη Συναδελφικότητα, την Ανάπτυξη και τη Διαφορετικότητα
  • 10:42 Πλαγίως: Η Ιστορία επαναλαμβάνεται (γιατί η γεωγραφία δεν αλλάζει)
  • 10:22 Μειώνεται ο ρυθμός διείσδυσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων - Ενδιαφέρει και τους ασφαλιστές
  • 09:51 Η Δύναμη Ασφαλιστική αλλάζει σελίδα - Νέο Διοικητικό Συμβούλιο με στρατηγικές κινήσεις ανάπτυξης
  • 09:43 LeadinPharma: Oλοκληρωμένες υπηρεσίες στον φαρμακευτικό κλάδο
  • 09:38 Εσύ ξέρεις ποια είναι η νέα γενιά πελατών και ποιες είναι οι ανάγκες της;
  • 09:30 «Τα πανηγύρια για τα χωριά μας, που δίνουν μάχη με τη χρόνια εγκατάλειψη» - Τι ζητούν οι Οργανώσεις
  • 09:12 Τι καλύπτει ο κλάδος Πιστώσεων και τι ο κλάδος Εγγυήσεων;
  • 09:07 «ΌΡΑΜΑ ΕΛΠΊΔΑΣ» από τους δότες μυελού των οστών στο Φεστιβάλ Βιβλίου
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 8/9 ΕΥΡΩΚΛΙΝΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ: Ανακοίνωση της Κλινικής για θέμα ασφάλειας ασθενούς
  2. 11/9 Συντάξεις Οκτωβρίου 2025: Πότε οι πρώτες πληρωμές - Ημερομηνίες για όλα τα Ταμεία
  3. 6/9 Η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην ΔΕΘ (LIVE)
  4. 12/9 Η Δύναμη Ασφαλιστική αλλάζει σελίδα - Νέο Διοικητικό Συμβούλιο με στρατηγικές κινήσεις ανάπτυξης
  5. 9/9 Παρέμβαση εισαγγελέα για τη λανθασμένη μετάγγιση στην ΕΥΡΩΚΛΙΝΙΚΗ!
  6. 10/9 The SPARK, η μεγάλη πρωτοβουλία των AON, Generali, QBE Ventures για την πρόληψη των ζημιών - Τι αλλάζει στον ασφαλιστικό κλάδο
  7. 10/9 «Ριζικές τομές στην Αιτωλοακαρνανία, για να αποφύγουμε την ερημοποίηση»

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube