Γιώργος Μούζος, 24/8/2023 - 08:53 facebook twitter linkedin Αυτόνομη οδήγηση: Τι αναμένουμε εντός του 2023 και τι αλλαγές θα φέρει στον ασφαλιστικό τομέα; Γιώργος Μούζος, 24/8/2023 facebook twitter linkedin Η αυτόνομη οδήγηση αναπτύσσεται ραγδαία σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι επιταχυνόμενες εξελίξεις σε τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, η μηχανική εκμάθηση, αλλά και η ρομποτική, κατέστησαν με τη σειρά τους δυνατή την επιτάχυνση της ανάπτυξης και της προώθησης αυτής της τεχνολογίας. Οι παραπάνω τεχνολογίες επέτρεψαν στα αυτόνομα οχήματα να γίνουν περισσότερο αξιόπιστα, αλλά και ικανά να κινούνται σε πολύπλοκα περιβάλλοντα με μεγαλύτερη ακρίβεια από ποτέ. Το μέλλον της αυτόνομης τεχνολογίας, αναμένεται με ενδιαφέρον και θα φέρει επανάσταση στις μεταφορές προσφέροντας άνεση, ασφάλεια και οικονομία. Αλλαγές στην παραγωγή και στην εξέλιξη Οι κατασκευαστές έχουν ρίξει το βάρος τους στην παραγωγή αυτόνομων μοντέλων επιπέδου 4 και λιγότερο στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 5. Να θυμίσουμε πως στο επίπεδο 4 τα οχήματα θεωρούνται ημιαυτόνομα, ενώ στο επίπεδο 5 δεν απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση και τα οχήματα είναι πλήρως αυτόνομα. Ωστόσο το επίπεδο αυτονομίας 5, απέχει ακόμη πολύ. Σαφώς έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος σε θέματα όπως η τεχνολογία αισθητήρων, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική εκμάθηση που απαιτούνται για την κίνησή τους. Ωστόσο, η δημιουργία των υποδομών και των κανονισμών που απαιτούνται για την ασφαλή οδήγηση των εν λόγω οχημάτων, εξακολουθεί να είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, προκειμένου αυτή η τεχνολογία να εφαρμοστεί πλήρως. Η τεχνολογία L5 απαιτεί συλλογή και ανάλυση τεράστιου όγκου δεδομένων προκειμένου να δημιουργηθούν αξιόπιστοι αλγόριθμοι που μπορούν να οδηγήσουν με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτά τα δεδομένα πρέπει να προέρχονται από πραγματικές δοκιμές και προσομοιώσεις που είναι περίπλοκες για τα τρέχοντα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 4 παράγονται ήδη σε περιορισμένες περιπτώσεις και αναμένεται να γίνουν ευρύτερα διαθέσιμα τα επόμενα χρόνια. Αυτή η τεχνολογία είναι ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και τον ασφαλιστικό κλάδο, αφού συμβάλλουν σημαντικά στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Οι εξελίξεις στα συστήματα ADAS αλλάζουν τα πάντα! Τα συστήματα αυτόνομης υποβοήθησης οδήγησης έχουν κάνει σημαντικά βήματα σε όλο τον κόσμο. Κατά την τελευταία δεκαετία, αυτά τα συστήματα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ενεργητικής ασφάλειας των νέων μοντέλων, αφού αναπτύσσονται συνεχώς μαζί με την αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως τα συστήματα ADAS είχαν σημαντική συμβολή στα αυτόνομα οχήματα μιας και επέτρεψε στα οχήματα αυτά να γίνουν πιο «έξυπνα» και αποτελεσματικά. Τα ADAS δίνουν τη δυνατότητα στα οχήματα να αναγνωρίζουν και να αντιδρούν στις συνθήκες του δρόμου, όπως η αναγνώριση και η αντίδραση σε σήματα κυκλοφορίας, καθώς και με άλλους χρήστες του δρόμου. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σημαντικά στην ανάπτυξη του ADAS και εργάζονται ενεργά για τη δημιουργία νέων τεχνολογιών για να κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική για τους καταναλωτές. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται και να γίνεται πιο προσιτή, γίνεται ουσιαστικό μέρος της οδηγικής εμπειρίας. Η πρόοδος της τεχνολογίας ADAS και το 2023 έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στον ασφαλιστικό κλάδο, αφού προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, μειώνοντας σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα. Σημαντικές επενδύσεις στην νέα τεχνολογία Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση, η αγορά ADAS αποτιμήθηκε στα 20,72 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να αυξηθεί με CAGR 14,2% έως το 2030, φτάνοντας τα 74,57 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα συστήματα ADAS είναι ένας κρίσιμος δείκτης της ανάπτυξης των αυτόνομων οχημάτων. Πολλές εταιρείες όπως η Honda, η Toyota και η Nissan έχουν ήδη αρχίσει να ερευνούν και να επενδύουν για τη δημιουργία νέων και πιο εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η νέα εποχή στην ασφάλιση αυτοκινήτων! Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης αναμένεται να οδηγήσει τις ασφαλιστικές εταιρείες σε νέα μονοπάτια, αλλάζοντας άρδην το μέχρι τώρα μοτίβο λειτουργίας τους και σίγουρα θα μεταβληθεί ανάλογα η τιμολόγηση του κινδύνου, καθώς θα διαφοροποιηθούν τα κριτήρια, επίσης θα υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στην τιμολόγηση, στις καλύψεις και εν τέλει θα φτάσουμε στην εντελώς προσωποποιημένη ασφαλιστική κάλυψη. Στην περίπτωση των αυτόνομων οχημάτων, για την ανάληψη κινδύνων, εκτός από το ιστορικό ζημιών ενός υποψήφιου προς ασφάλιση και πέρα από τα μέχρι τώρα γνωστά προαπαιτούμενα, για την κάλυψη ενός αυτόνομου οχήματος θα λαμβάνονται υπόψη και νέα δεδομένα, όπως ο κατασκευαστής, το μοντέλο, αλλά και τα λογισμικά συστήματα που είναι ενσωματωμένα στο υπό ασφάλιση αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τους αναλυτές, αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερα προϊόντα κάλυψης αστικής ευθύνης, αλλά και κυβερνοασφάλειας, μιας και ο φόβος χακαρίσματος είναι μεγάλος και οι συνέπειές του τρομερές. Αυτό που διαφαίνεται, είναι πως ο ασφαλιστικός κίνδυνος μεταφέρεται σταδιακά, από τον οδηγό στο όχημα και την τεχνολογία με την οποία αυτό είναι εξοπλισμένο, μιας και νέες κατηγορίες κινδύνων δημιουργούνται. Αυτό σημαίνει ότι και οι ασφαλιστικές θα πρέπει να προσαρμοστούν αναλόγως, προσφέροντας νέες υπηρεσίες και ανακαλύπτοντας νέους τρόπους ασφάλισης των παράπλευρων κινδύνων, που η ευρεία χρήση της τεχνολογίας επιφέρει και οι οποίες θα αφορούν τη μετακίνηση εν γένει κι όχι απλώς το όχημα και την αστική ευθύνη οδηγού. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47 ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;
Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας Η καθημερινή διαδρομή που κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τι αποκαλύπτουν τα νέα δεδομένα και πώς αλλάζει το παιχνίδι για τους... Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43
Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει Το «κλείδωμα παιδιού» στις πίσω πόρτες δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι φρένο σε ατυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με... Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12