close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
9/4/2025 - 09:15
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!

Γιώργος Μούζος, 9/4/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Καθώς η τεχνολογία αντικαθιστά σιγά, σιγά τον ανθρώπινο παράγοντα στο τιμόνι, οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με καινοφανείς προκλήσεις ευθύνης. Από τη νομική ρύθμιση έως την ανάλυση big data, η νέα εποχή της αυτόνομης οδήγησης απαιτεί ριζική αναπροσαρμογή της ασφάλισης.

Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης δεν αποτελεί πλέον θεωρητικό σενάριο. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν ήδη σημαντικά κεφάλαια για την ανάπτυξη οχημάτων επιπέδου 3, 4 και 5, με στόχο την πλήρη (ή σχεδόν πλήρη) απεξάρτηση από την ανθρώπινη εμπλοκή στην καθημερινή οδήγηση. Για τους ασφαλιστές, αυτή η εξέλιξη συνεπάγεται μια ριζική αναθεώρηση του τρόπου αξιολόγησης του κινδύνου, καθώς και της διαδικασίας καθορισμού της υπαιτιότητας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Όταν η τεχνολογία οδηγεί: Η μετάβαση από τον άνθρωπο στο λογισμικό
Στο παραδοσιακό πλαίσιο, ο οδηγός του οχήματος βρισκόταν συνήθως στο επίκεντρο της ευθύνης, είτε λόγω λανθασμένων χειρισμών είτε λόγω απροσεξίας. Ωστόσο, όταν μεγάλο μέρος των αποφάσεων λαμβάνεται πλέον από λογισμικό, τίθενται νέα ερωτήματα. Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) των αυτόνομων συστημάτων συγκεντρώνει και επεξεργάζεται δεδομένα από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες LiDAR, προκειμένου να καθορίσει πότε θα επιταχύνει ή θα φρενάρει, πώς θα κινηθεί σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης ή πότε θα αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας. Αν το σύστημα αποδειχθεί ανεπαρκές, είναι πιθανό η ευθύνη να επιμεριστεί στον κατασκευαστή του οχήματος, στον προγραμματιστή του λογισμικού ή σε κάποια εταιρεία που παρέχει καίρια δεδομένα, όπως πληροφορίες κίνησης ή καιρικών συνθηκών.

Νομοθετικές εξελίξεις και ρεαλιστικά παραδείγματα
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξετάζεται ήδη η διεύρυνση της Οδηγίας για την Ευθύνη Προϊόντος, ώστε να συμπεριληφθούν και ζητήματα που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση. Παράλληλα, η νομοθεσία που αφορά την προστασία των καταναλωτών και την ασφάλεια των προϊόντων προσαρμόζεται συνεχώς, για να λαμβάνει υπόψη τις σύνθετες απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προέκυψε προ 2ετίας στη Γερμανία, όταν όχημα σε δοκιμαστική αυτόνομη λειτουργία επιπέδου 3 ενεπλάκη σε ατύχημα λόγω λανθασμένης «ερμηνείας» του οδοστρώματος από το λογισμικό. Η ασφαλιστική εταιρεία που κλήθηκε να καλύψει τη ζημιά ανέλυσε διεξοδικά τα δεδομένα πλοήγησης και τα αρχεία του συστήματος. Τελικά, διαπιστώθηκε ότι το σφάλμα οφειλόταν κυρίως στον τρόπο με τον οποίο το λογισμικό «διάβαζε» τα χαρακτηριστικά του δρόμου, γεγονός που άνοιξε τον δρόμο για την απόδοση ευθύνης στον κατασκευαστή και όχι μόνο στον οδηγό που δεν αντέδρασε έγκαιρα.

Telematics, big data και η προσαρμογή της ασφάλισης
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των αυτόνομων οχημάτων είναι η συνεχής ροή δεδομένων που παράγεται κατά τη λειτουργία τους. Αυτά τα στοιχεία (telematics) μπορούν να προσφέρουν ακριβή και λεπτομερή εικόνα για τις συνθήκες οδήγησης, επιτρέποντας στις ασφαλιστικές εταιρείες να αξιολογούν εξατομικευμένα τους κινδύνους. Η ανάλυση των big data μπορεί να στηρίξει καινούριους τύπους ασφαλιστηρίων συμβολαίων, όπως το Usage-Based Insurance, προσαρμόζοντας τα ασφάλιστρα με βάση τη χρήση και το προφίλ κινδύνου κάθε αυτοκινήτου.

Η αξιοποίηση αυτής της τεχνολογίας προϋποθέτει, όμως, σοβαρές επενδύσεις και ουσιαστική κατανόηση των νέων προκλήσεων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αρκεί να διαθέτουν μόνο στατιστικούς αναλυτές, αλλά καλούνται να εντάξουν ειδικούς στην τεχνητή νοημοσύνη και την κυβερνοασφάλεια, ώστε να αντιμετωπίσουν πιθανά ζητήματα hacking ή αστοχιών στο λογισμικό.

Ο δρόμος προς το ασφαλιστικό μέλλον
Όσο η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης προχωρά, η ευθύνη σε ατύχημα μετατοπίζεται από τον άνθρωπο στο τεχνολογικό οικοσύστημα του οχήματος. Για να ανταποκριθούν σε αυτή τη μετάβαση, οι επαγγελματίες του ασφαλιστικού κλάδου οφείλουν να παρακολουθούν στενά τις νομοθετικές εξελίξεις και να συνεργάζονται ενεργά με κατασκευαστές αυτοκινήτων, εταιρείες τεχνολογίας και παρόχους δεδομένων. Η διεξοδική κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης, των big data και της συνδεσιμότητας επιτρέπει στις ασφαλιστικές να σχεδιάσουν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πελατών.

Σε αυτό το νέο περιβάλλον, δεν αρκεί το παραδοσιακό μοντέλο ασφάλισης. Οι ασφαλιστές χρειάζεται να αναπτύξουν συνδυαστικές καλύψεις που θα λαμβάνουν υπόψη όλο το φάσμα της ψηφιακής αρχιτεκτονικής ενός αυτόνομου οχήματος. Η πρόκληση παραμένει ουσιαστική: να ερμηνευτούν σωστά τα δεδομένα, να επιμεριστούν δίκαια οι ευθύνες και, τελικά, να εξασφαλιστεί ότι τόσο οι οδηγοί όσο και οι εταιρείες-πάροχοι αυτής της τεχνολογίας αισθάνονται θωρακισμένοι σε μια εποχή που η οδήγηση και η ευθύνη ξεπερνούν τα ανθρώπινα χέρια.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Νέο Audi Q3: Η τεχνολογία ασφαλείας συναντά την premium καθημερινότητα - Τι βοηθά τον ασφαλιστή;
    Γιώργος Μούζος, 23/06/2025 - 09:04

    Νέο Audi Q3: Η τεχνολογία ασφαλείας συναντά την premium καθημερινότητα - Τι βοηθά τον ασφαλιστή;

  • Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων
    Γιώργος Μούζος, 20/06/2025 - 09:05

    Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων

  • Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
    Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00

    Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

  • BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
    Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08

    BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;

  • Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

    Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

    Οι άμεσες μετρήσεις από τη μπαταρία, τη θερμοκρασία και τη συμπεριφορά του οδηγού καθιστούν την πρόληψη ζημιών πρακτικό εργαλείο για...
    Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09
  • Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

    Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

    Η τεχνολογία blockchain υπόσχεται επανάσταση στη διαχείριση απαιτήσεων, μειώνοντας δραστικά την απάτη και το κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ψευδείς...
    Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00
  • Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι...
    Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
  • Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η...
    Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
  • AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
  • Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος...
    Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου
09:48 Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου
  • 09:40 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) - Νόμος 5209/13.6.2025, ΦΕΚ Α΄ 100
  • 09:22 To βραβείο «ACI EUROPE Best Airport Award» στην κατηγορία 25-40 εκατ. επιβατών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών!
  • 09:16 Συνεχίζεται η μάχη με τις φλόγες στη Χίο - Τρία μηνύματα 112 για απομάκρυνση από οικισμούς
  • 09:10 Το ανοδικό ρελάνς των αγορών, το κυβερνητικό «πρέσινγκ» στις τράπεζες και η «απάντηση» σχέδιο της Alpha για το στεγαστικό, ισχυρό ενδιαφέρον για το ομόλογο της Πειραιώς και η «απάντηση» του ΟΤΕ στη…ΔΕΗ
  • 09:00 Ασφάλιση είναι…Πείθουμε τον πελάτη να αγοράσει την ιδέα του Ασφαλιστικού Θεσμού, πριν το προϊόν!
  • 15:53 Για πρώτη φορά στην Αθήνα το International Committee του Ομίλου Reale - Φιλοξενία από την Υδρόγειο Ασφαλιστική
  • 15:00 Νίκος Κωστόπουλος στο Europa Next: Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται μια κοινή στρατηγική πλατφόρμα για την άμυνα
  • 14:53 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  • 14:50 Μέχρι 20% η συμμετοχή της «ΑΛΦΑ-ΔΕΛΤΑ Ασφαλιστικές διαμεσολαβήσεις Α.Ε.» στην «ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρία Ζωής»
  • 14:23 Κ. Πιερρακάκης: Οι τράπεζες πρέπει να ανταποκριθούν και να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων
  • 14:19 Το ΒΕΑ ζητά “φρένο” στην εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου
  • 14:10 Στον Όμιλο Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη η ανώτατη διάκριση υπευθυνότητας Kotinos Olympic Wreath!
  • 14:00 Η AEGEAN για 14η χρονιά «Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη» στα Skytrax World Airline Awards 2025
  • 13:52 500+ CFOs παρευρέθηκαν στο 23ο CFO Forum -την ετήσια κορυφαία συνάντηση των Οικονομικών Στελεχών- της KPMG στην Ελλάδα
  • 13:03 Συνεργασία της Εθνικής Τράπεζας με την Italgass και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους
  • 12:50 ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Πυροπροστασία και Ασφάλιση Περιουσίας - Εκπαίδευση Συνεργατών για τα σύγχρονα δεδομένα
  • 11:50 Ξεκινά ο διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους για το νέο νομοσχέδιο για την εργατική νομοθεσία, την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία
  • 10:34 Έρχεται ο «Αριθμός Ταυτότητας Ακινήτου» - Τι σημαίνει για τους ιδιοκτήτες - Περιλαμβάνει και στοιχεία ασφαλιστηρίων
  • 10:25 Πλαγίως: Στο περιθώριο των γεγονότων
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 18/6 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  2. 23/6 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  3. 20/6 Netcompany: Τα έργα που υλοποιεί στον ασφαλιστικό κλάδο με ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και ERGO - Με ποιες εταιρίες είναι σε συζητήσεις για νέες συμφωνίες
  4. 18/6 NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
  5. 23/6 Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!
  6. 18/6 HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)
  7. 20/6 Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΕΙΑΣ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube