Λάουρα Σταυρίδου, 13/2/2025 - 09:05 facebook twitter linkedin Πως ασφαλίζονται οι οδηγοί άνω των 65 ετών; Νομικές και Ασφαλιστικές προϋποθέσεις Λάουρα Σταυρίδου, 13/2/2025 facebook twitter linkedin Η ηλικία είναι ένας παράγοντας που πάντοτε έπαιζε ρόλο στη ασφάλιση του αυτοκινήτου. Κατ’ αρχήν κάθε Ασφαλιστική εταιρία για να καλύψει έναν οδηγό, θα πρέπει να έχει δίπλωμα οδήγησης εν ισχύ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα ερασιτεχνικά διπλώματα, ισχύει οτι απο την ηλικία των 65 ετών η ανανέωση της άδειας οδήγησης πρέπει να γίνεται κάθε 3 χρόνια. Από την ηλικία των 80 ετών η ανανέωση είναι υποχρεωτική για κάθε 2 χρόνια. Η διαδικασία μπορεί να γίνει και ψηφιακά μέσω gov.gr, όπου τα ραντεβού με τους ιατρούς κλείνονται με τη χρήση ενός κωδικού. Μέχρι την ηλικία των 80 ετών απαιτείται εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο ενώ μετά την ηλικία αυτή απαιτείται επιπλέον και εξέταση από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο. Φυσικά άμα διαγνωστεί μια νόσος, θα απαιτηθούν περισσότερες εξετάσεις. Οι Ασφαλιστικές εταιρίες ως επι τω πλείστων, θέτουν προϋποθέσεις ασφάλισης για ηλικίες άνω των 70 ετών. Συνήθως η προϋπόθεση είναι ένα επασφάλιστρο. Το ποσοστό του επασφαλίστρου κυμαίνεται από εταιρία σε εταιρία και επίσης εξαρτάται και από την ηλικία. Όμως πολλές εταιρίες ενώ καλύπτουν την αστική ευθύνη του οχήματος, μετά από μια ορισμένη ηλικία, αποφεύγουν να δίνουν πρόσθετες καλύψεις και κυρίως τη μικτή ασφάλιση. Επίσης υπάρχουν λίγες εταιρίες οι οποίες δεν ασφαλίζουν τους οδηγούς μετά απο την ηλικία των 80 ετών. Το σημαντικό είναι πως αποτελεί υποχρέωση του ασφαλισμένου να γνωστοποιεί στην Εταιρεία κατά τη σύναψη του συμβολαίου τα πλήρη ατομικά στοιχεία των προσώπων που σκοπεύουν να οδηγούν το όχημα. Αυτό συμβαίνει διότι μπορεί πχ μια οδηγός ετών 65 να ασφαλίσει το όχημα της και να μη γνωστοποιήσει στην εταιρία πως ορισμένες φορές το οδηγεί και ο σύζυγος που είναι ετών 72 ή ένας οδηγός 40 ετών να μη δηλώσει ότι το οδηγεί κι η μητέρα του που είναι άνω των 70 ετών. Τι μπορεί να συμβεί σε αυτή την περίπτωση; Εάν εμπλακεί σε ατύχημα και δεν έχει πληρώσει το επασφάλιστρο που ορίζει η ασφαλιστική εταιρεία, τότε σε ορισμένες εταιρίες ο λήπτης της ασφάλισης ή/και ο ασφαλισμένος υποχρεούνται σε αποκατάσταση κάθε ζημιάς του Ασφαλιστή και σε καταβολή αμέσως με Πρόσθετη Πράξη επασφαλίστρου 100% υπολογιζόμενο στα ετήσια ασφάλιστρα. Σε άλλες εταιρίες προβλέπεται πρόστιμο 60% επί των ετησίων ασφαλίστρων, το οποίο πρέπει να καταβληθεί πριν την πληρωμή της αποζημίωσης. Αν το όχημα καλύπτεται για ίδιες ζημιές, τότε υπάρχουν εταιρίες που προβλέπουν πως θα αποζημιωθεί για το 50% της ζημιάς. Ωστόσο επειδή δεν συναντάμε στους όρους πάντα, το πως θα χειριστεί την αποζημίωση μια εταιρία αν ο οδηγός δεν είχε ανανεώσει το δίπλωμα του, στην πράξη, είναι πολύ πιθανό να μην αποζημιωθεί και η άλλη πλευρά να στραφεί εναντίον της περιουσίας του. Επειδή κάθε εταιρία έχει διαφορετικές προϋποθέσεις ασφάλισης οδηγού μεγάλης ηλικίας, είναι σημαντικό ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να κάνει την ερώτηση «οδηγεί και κάποιος άλλος εκτός από εσάς το αυτοκίνητο; Τι ηλικία έχει;», ώστε να μπορεί να εξηγήσει τις προϋποθέσεις ασφάλισης στον πελάτη του, αλλά και το τι μπορεί να του συμβεί αν οδηγεί χωρίς να έχει ανανεωμένο δίπλωμα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 14/11/2025 - 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
Λάουρα Σταυρίδου, 12/11/2025 - 09:45 Επικαρπωτής και ψιλός κύριος - Ποιος πρέπει να είναι συμβαλλόμενος για την έκπτωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α;
Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52 Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα;
Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε; Όταν αυξάνεται το ασφάλιστρο, κάθε πελάτης βιώνει δυσαρέσκεια και πολλές φορές την εκφράζει έντονα. Κανόνας νούμερο ένα: Κάθε ένας από εμάς... Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50
Ζημιά στον γείτονα από νερά πυρόσβεσης - Πως καλύπτεται; Με αφορμή ένα περιστατικό, κατά το οποίο τα νερά πυρόσβεσης από φωτιά που δημιουργήθηκε σε διαμέρισμα τρίτου ορόφου, προκάλεσαν εκτεταμένες... Λάουρα Σταυρίδου, 03/11/2025 - 09:00
Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή! Customer experience - CX, είναι η συνολική αντίληψη που έχει ένας πελάτης για μια εταιρεία, η οποία διαμορφώνεται μέσω κάθε... Λάουρα Σταυρίδου, 31/10/2025 - 09:34
Ασφάλιση Ευθύνης Ανελκυστήρων: Ποια η διαφορά με την Αστική Ευθύνη Διαχείρισης; Η ηλεκτρονική απογραφή όλων των ανελκυστήρων (ιδιωτικών και δημόσιων) στο Εθνικό Μητρώο Ανελκυστήρων είναι υποχρεωτική, με καταληκτική προθεσμία 30 Νοεμβρίου... Λάουρα Σταυρίδου, 30/10/2025 - 08:52
Οι αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο θα αλλάξουν τα συμβόλαια ζωής; Με τις αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο, ίσως γεννηθεί σε κάποιους το ερώτημα αν θα αλλάξει κάτι στον τρόπο που μεταβιβάζονται... Λάουρα Σταυρίδου, 27/10/2025 - 08:50
Οικονομικό άγχος αλλά και περιουσία - Πως το χειριζόμαστε ασφαλιστικώς; Υψηλό οικονομικό άγχος φαίνεται να έχουν οι νεαρότεροι εργαζόμενοι, οι οποίοι νιώθουν πως τα χρήματα που βγάζουν δεν επαρκούν για... Λάουρα Σταυρίδου, 22/10/2025 - 09:18