close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πώς τα usage-based insurance μοντέλα μπορούν να ανταγωνιστούν τις παραδοσιακές ασφαλίσεις;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
20/3/2025 - 08:58
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πώς τα usage-based insurance μοντέλα μπορούν να ανταγωνιστούν τις παραδοσιακές ασφαλίσεις;

Γιώργος Μούζος, 20/3/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η νέα γενιά ασφάλισης που αξιοποιεί την τεχνολογία και τα δεδομένα για να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις.

Η ασφαλιστική αγορά έχει μπει σε μια νέα εποχή, όπου τα δεδομένα και η τεχνολογία οδηγούν ραγδαίες αλλαγές σε προϊόντα και υπηρεσίες. Για τους επαγγελματίες του ασφαλιστικού κλάδου, η κατανόηση αυτών των εξελίξεων είναι κρίσιμη, καθώς διαμορφώνει στρατηγικές που μπορούν να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα και να εξυπηρετήσουν πληρέστερα τους πελάτες. Σε αυτό το πλαίσιο, τα usage-based insurance (UBI) μοντέλα, όπως το “pay-as-you-drive” ή “pay-how-you-drive,” προσφέρουν νέες ευκαιρίες για διαφοροποίηση και αποτελεσματικότερη διαχείριση του ρίσκου.

Γιατί τα UBI μοντέλα ενδιαφέρουν τους ασφαλιστές;

Τα UBI μοντέλα (usage-based insurance) δεν αποτελούν πλέον απλώς ένα εναλλακτικό μοντέλο τιμολόγησης, αλλά μια ολιστική στρατηγική που συνδέεται άμεσα με εξελιγμένα analytics και τεχνολογίες Internet of Things. Στην πράξη, οι ασφαλιστές χρησιμοποιούν δεδομένα τηλεματικής (π.χ. οδηγική συμπεριφορά, γεωγραφικές μετακινήσεις, συνθήκες κυκλοφορίας) σε συνδυασμό με αλγορίθμους μηχανικής μάθησης (machine learning) για να δημιουργούν δυναμικά προφίλ κινδύνου. Η καινοτομία έγκειται στην ικανότητα του ασφαλιστή να «κλειδώνει» σε πραγματικό χρόνο συγκεκριμένες παραμέτρους – όπως απότομο φρενάρισμα, επιτάχυνση ή υπέρβαση ορίων ταχύτητας – και να τις μετατρέπει σε «βαθμολογίες οδήγησης» (driving scores). Αυτές οι βαθμολογίες δεν χρησιμεύουν μόνο για σκοπούς τιμολόγησης∙ προσφέρουν επίσης εργαλεία πρόβλεψης ατυχημάτων και εντοπισμού ασφαλιστικής απάτης, ενώ μπορούν να τροφοδοτούν ολοκληρωμένα συστήματα CRM, επιτρέποντας στοχευμένες καμπάνιες cross-selling. Οι ασφαλιστές που ενσωματώνουν τέτοιες πρακτικές υποστηρίζουν έναν πιο «έξυπνο» κύκλο underwriting, καθώς μπορούν να εστιάσουν εξαρχής στα πραγματικά ρίσκα και να παρέχουν κίνητρα στους οδηγούς για ασφαλέστερη συμπεριφορά. Επιπλέον, καθώς το νομικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα (ιδίως το GDPR) γίνεται ολοένα πιο σύνθετο, οι UBI λύσεις αναδεικνύουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για όποιους επενδύσουν σε αυτές: η δυνατότητα συλλογής και ανάλυσης δεδομένων με διαφανή και ασφαλή τρόπο επιτρέπει στους ασφαλιστές να αναπτύξουν πιο «έξυπνα» προϊόντα, αυξάνοντας παράλληλα την εμπιστοσύνη των πελατών και βελτιώνοντας την πιστότητά τους σε βάθος χρόνου.

Τεκμηριωμένα στοιχεία και παραδείγματα

Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, η αγορά των UBI αναμένεται να παρουσιάσει διψήφια ετήσια ανάπτυξη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ξεπερνώντας το 15% σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές. Η τάση αυτή υποστηρίζεται από την αυξημένη διαθεσιμότητα τηλεματικών λύσεων, την πρόοδο στην επεξεργασία δεδομένων (Big Data) και τη βελτιωμένη συνδεσιμότητα των οχημάτων (Connected Cars). Σε χώρες όπως η Ιταλία ή η Μ. Βρετανία, όπου το κόστος ασφάλισης είναι ιστορικά υψηλό, οι οδηγοί επιλέγουν UBI προϊόντα για να μειώσουν τα ασφάλιστρα μέσω ασφαλέστερης οδήγησης.

Παράλληλα, ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αξιοποιήσει την τεχνολογία για να προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες, όπως alerts για επικίνδυνες συνθήκες στον δρόμο ή προληπτικά συστήματα ειδοποίησης ατυχήματος. Αυτό μετατρέπει την ασφαλιστική κάλυψη σε μια δυναμική υπηρεσία που δεν καλύπτει απλώς τον κίνδυνο, αλλά συμβάλλει στην πρόληψή του.

Η ρύθμιση και οι προκλήσεις

Στην Ελλάδα, όπως και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR) είναι αυστηρό. Οι ασφαλιστές που επιθυμούν να λανσάρουν UBI προγράμματα πρέπει να διασφαλίζουν ότι η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων γίνεται με νόμιμο, διαφανή και ασφαλή τρόπο. Επιπλέον, η Οδηγία IDD (Insurance Distribution Directive) καθορίζει συγκεκριμένες απαιτήσεις σχετικά με τη διαφάνεια και την ενημέρωση των καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι οι ασφαλιστές οφείλουν να ενημερώνουν ξεκάθαρα για τη χρήση δεδομένων τηλεματικής, τον τρόπο υπολογισμού του ασφαλίστρου και το πώς αυτές οι πληροφορίες θα μοιραστούν ή θα χρησιμοποιηθούν περαιτέρω.

Παρά τις προκλήσεις, οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν στη διάθεσή τους μια σημαντική ευκαιρία: να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση με τον πελάτη, αναδεικνύοντας την αξία της πρόληψης και της δικαιότερης κοστολόγησης. Ο συνδυασμός εξειδικευμένων ασφαλιστικών γνώσεων με καινοτόμες τεχνολογίες δίνει τη δυνατότητα για προϊόντα υψηλής διαφοροποίησης, ιδιαίτερα ελκυστικά σε νεότερες ηλικιακές ομάδες που υιοθετούν πιο γρήγορα τις ψηφιακές λύσεις.

Η νέα τάξη πραγμάτων

Τα usage-based insurance μοντέλα διαθέτουν τα εχέγγυα για να ανταγωνιστούν επιτυχώς το παραδοσιακό μοντέλο ασφάλισης, προσφέροντας εξατομικευμένη τιμολόγηση, αυξημένη διαφάνεια και κίνητρα για ασφαλέστερη οδήγηση. Για τους επαγγελματίες του κλάδου, η υιοθέτηση UBI μπορεί να σημαίνει:

  1. Νέες πηγές δεδομένων: Καλύτερη κατανόηση του προφίλ των οδηγών, με στόχο τη μείωση της ζημίας και την αντιμετώπιση της απάτης.
  2. Καινοτόμα προϊόντα: Προσέλκυση πελατών που αναζητούν ευέλικτες λύσεις, ειδικά σε ένα περιβάλλον όπου οι ψηφιακές υπηρεσίες κυριαρχούν.
  3. Βελτιωμένη εξυπηρέτηση: Παροχή πρόσθετων υπηρεσιών (π.χ. συστήματα πρόληψης ατυχημάτων) για αυξημένη ικανοποίηση και πίστη του πελάτη.
  4. Συμμόρφωση με το ρυθμιστικό πλαίσιο: Ευκαιρία για ανάπτυξη πολιτικών που ενισχύουν τη διαφάνεια και την προστασία προσωπικών δεδομένων, χτίζοντας εμπιστοσύνη.

Σε τελική ανάλυση, τα UBI μοντέλα δεν είναι απλά ένα εναλλακτικό προϊόν, αλλά μια συνολική στρατηγική προσέγγιση για την ασφάλιση του μέλλοντος. Όσοι επαγγελματίες αναγνωρίσουν έγκαιρα τη δυναμική τους και τα εντάξουν στην προϊοντική και τεχνολογική τους πλατφόρμα, θα βρεθούν ένα βήμα μπροστά στον ανταγωνισμό – σε έναν κλάδο όπου η καινοτομία γίνεται πια μονόδρομος.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • usage-based insurance μοντέλα
  • αυτοκίνητο
  • ασφάλιση αυτοκινήτου
  • Γιώργος Μούζος
  • παραδοσιακές ασφαλίσεις

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
  • Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση...
    Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά
17:24 Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά
  • 17:11 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  • 15:53 Η ΝΝ Hellas στηρίζει το Make-A-Wish Ελλάδος για να εκπληρώσει τις ευχές παιδιών που δίνουν τη δική τους μάχη
  • 15:40 Π. Λαζαρίδου: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ηγείται του μετασχηματισμού των υποδομών της χώρας μας
  • 15:35 IWG: Πώς προετοιμάζονται οι CEOs για το 2026: Αισιοδοξία, Έλεγχος Κόστους και Ευελιξία μέσω AI
  • 14:55 5 μύθοι και αλήθειες για την όραση
  • 14:09 Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas
  • 12:56 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
  • 12:53 ΕΑΕΕ: Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus (EE) 2025/794 επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση
  • 12:45 Πολιτικές τάσεις, εντάσεις και ανατροπές στις χώρες του Δούναβη
  • 12:40 Αffidea neuraCare: Η Πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα Εισάγει μια Νέα Εποχή στη Νευροαπεικόνιση
  • 12:28 Από τη γραφειοκρατία στην εμπειρία πελάτη: Τι αποκάλυψε το πάνελ COO της KPMG
  • 11:45 Ελληνική διάκριση στον διεθνή διαγωνισμό «Together 4 a Better World» του Ιδρύματος Reale, με την υποστήριξη της Υδρογείου Ασφαλιστικής
  • 10:46 Τέλη κυκλοφορίας: Διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ που πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες
  • 10:41 Ρυθμίσεις στήριξης για τους πληγέντες στο Μάτι και στη Μάνδρα
  • 10:35 ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στο 27ο Annual Capital Link: «Πως κατάφερε η Ελλάδα να επιτύχει τη μεγαλύτερη μείωση ανεργίας στην ΕΕ»
  • 10:28 Τι περιλαμβάνει η κάλυψη «Απώλεια Ενοικίων»; Ας δούμε τις Interamerican, Eurolife και Μινέττα
  • 10:25 Κυριάκος Μητσοτάκης: Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για έργα που θα μείνουν πίσω στη λήξη του Ταμείου Ανάκαμψης
  • 10:15 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από τον OECD της ετήσιας έκθεσης «Pension in Focus 2025»
  • 10:10 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  3. 4/12 Ασφαλιστική αγορά: Ήρθε η ώρα της Εθνικής Τράπεζας
  4. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  5. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  6. 4/12 Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα - Ιδιαίτερες καλύψεις από τις Syndea, Hellas Direct και Μινέττα
  7. 3/12 The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων στην ασφάλιση οχήματος

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube