close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι πελάτες σας ξέρουν το «φαινόμενο του ελέφαντα» και τι τραυματισμούς μπορεί να προκαλέσει;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
17/8/2023 - 09:54
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οι πελάτες σας ξέρουν το «φαινόμενο του ελέφαντα» και τι τραυματισμούς μπορεί να προκαλέσει;

Γιώργος Μούζος, 17/8/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Είναι γνωστό πως οι ζώνες ασφαλείας σώζουν ζωές και μάλιστα με τρόπο που μπορεί να μην γνωρίζατε, ούτε εσείς, ούτε οι πελάτες σας.

Σαφώς η ζώνη ασφαλείας πρέπει να εφαρμόζεται σε όλους τους επιβάτες και όχι μόνο για οδηγό και συνοδηγό. Το αναφέρει άλλωστε και ο Κ.Ο.Κ., στο άρθρο 12. Βέβαια το εξαιρετικά ενθαρρυντικό είναι πως οι νεότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν συνεχώς τη ζώνη ασφαλείας, μιας και γνωρίζουν τα οφέλη της χρήσης της.

Τι αναφέρει ο Κ.Ο.Κ. & πόσο είναι το πρόστιμο;

Είναι γεγονός πως στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια η κατάσταση είναι σε καλύτερο σημείο συγκριτικά με το παρελθόν, αφού ολοένα και περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν τη ζώνη, ακόμη και για ολιγόλεπτες μετακινήσεις. Το ίδιο ισχύει και για τους συνοδηγούς. Αυτό όμως που δεν εφαρμόζεται σωστά είναι η χρήση της ζώνης στα πίσω καθίσματα, παρότι ο κίνδυνος τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ μεγάλος.

Στο άρθρο 12 του Κ.Ο.Κ , στην παράγραφο 5, γίνεται ξεκάθαρο τι ισχύει για τους οδηγούς που κινούνται στο ελληνικό οδικό δίκτυο χωρίς να χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας. Συγκεκριμένα η διάταξη αναφέρει:

«Η χρήση των ζωνών ασφαλείας είναι υποχρεωτική τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες των οχημάτων. Της υποχρέωσης αυτής εξαιρούνται οι οδηγοί επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, όταν οδηγούν αυτά εντός της περιμετρικής τους ζώνης, τα άτομα με παθήσεις για τα οποία δεν ενδείκνυται η χρήση της ζώνης, όταν τούτο αποδεικνύεται από πιστοποιητικό κρατικού νοσοκομείου, οι έγκυες γυναίκες, όταν είναι εφοδιασμένες με σχετικό ιατρικό πιστοποιητικό που αναγράφει και την ημερομηνία λήξης, τα άτομα που το ανάστημά τους είναι κάτω από 1.50 μ., ως και οι οδηγοί οχημάτων που κάνουν συνεχείς στάσεις, όπως ταχυδρομικοί διανομείς κ.λπ..

Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μικρότερης των 12 ετών με αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκρότησης και προστασίας, όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κ.λπ..».

Σε περίπτωση που η Αστυνομία εντοπίσει έναν οδηγό να μην φοράει τη ζώνη του, τότε επιβάλλεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες. Αν δεν φοράει ζώνη ο συνοδηγός ή οι πίσω επιβάτες τότε το πρόστιμο ανέρχεται στα 100 ευρώ και το πληρώνουν οι ίδιοι. Αν στα πίσω καθίσματα υπάρχουν παιδιά χωρίς ζώνη ασφαλείας ή δεν κάνουν χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας, την ευθύνη φέρει ο συνοδός. Επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε παιδί και καλείται να το πληρώσει ο οδηγός, αφού αυτός οφείλει να μεριμνήσει για την ασφάλεια των ανήλικων επιβατών.

Τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»;

Το εν λόγω φαινόμενο είναι υπεύθυνο για δεκάδες θανάσιμους τραυματισμούς που προκαλούνται κάθε χρόνο από τροχαία συμβάντα.

Σύμφωνα με αυτό το φαινόμενο, κάθε επιβάτης που κάθεται στην πίσω σειρά καθισμάτων και δεν έχει δέσει τη ζώνη μπορεί μέσα από μία σύγκρουση να μετατραπεί σε... ελέφαντα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας άνθρωπος με σωματικό βάρος 75 κιλά που δεν έχει δεθεί, σε μία σύγκρουση με 60 χλμ./ώρα, το βάρος του πολλαπλασιάζεται και μπορεί να ξεπεράσει τους 4 τόνους. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για τη σωματική ακεραιότητα των εμπρός επιβατών. Σε έρευνες που έχουν γίνει ανά την Ευρώπη, έχει υπολογιστεί πως περίπου 40 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους εξαιτίας αυτού του φαινομένου.

Ακόμα και το πιο ελαφρύ αντικείμενο μπορεί να γίνει επικίνδυνο

Μην νομίζετε ότι μόνο οι πίσω επιβάτες μπορεί να είναι επικίνδυνοι σε μια σύγκρουση. Τουναντίον, αφού ακόμα και ένα μικρό και ελαφρύ αντικείμενο μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, ένα αντικείμενο μόλις μισό κιλό σε μια σύγκρουση με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, έχει βάρος 22 κιλών! Αυτομάτως κάτι τόσο αμελητέο μετατρέπεται σε «φονικό όπλο» για κάθε επιβάτη που θα βρεθεί στην πορεία του!

Αυτός είναι ο λόγος που οι ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων πρέπει να είναι δεμένες, ακόμα και όταν δεν υπάρχει κανένας επιβάτης. Στο υποθετικό σενάριο μιας σύγκρουσης, τα αντικείμενα που είναι τοποθετημένα μέσα στον χώρο αποσκευών μπορούν εύκολα να διαπεράσουν την πλάτη από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων και να εκσφενδονιστούν με δύναμη προς τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Έτσι οι δεμένες ζώνες λειτουργούν ως ένας πρόσθετο φράγμα στήριξης της πλάτης των καθισμάτων και δεν επιτρέπουν σε αυτά τα αντικείμενα που είναι στο πορτ μπαγκάζ, να φύγουν με δύναμη προς τα μπροστά προκαλώντας σοβαρούς τραυματισμούς.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
  • Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση...
    Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά
17:24 Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά
  • 17:11 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  • 15:53 Η ΝΝ Hellas στηρίζει το Make-A-Wish Ελλάδος για να εκπληρώσει τις ευχές παιδιών που δίνουν τη δική τους μάχη
  • 15:40 Π. Λαζαρίδου: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ηγείται του μετασχηματισμού των υποδομών της χώρας μας
  • 15:35 IWG: Πώς προετοιμάζονται οι CEOs για το 2026: Αισιοδοξία, Έλεγχος Κόστους και Ευελιξία μέσω AI
  • 14:55 5 μύθοι και αλήθειες για την όραση
  • 14:09 Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas
  • 12:56 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
  • 12:53 ΕΑΕΕ: Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus (EE) 2025/794 επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση
  • 12:45 Πολιτικές τάσεις, εντάσεις και ανατροπές στις χώρες του Δούναβη
  • 12:40 Αffidea neuraCare: Η Πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα Εισάγει μια Νέα Εποχή στη Νευροαπεικόνιση
  • 12:28 Από τη γραφειοκρατία στην εμπειρία πελάτη: Τι αποκάλυψε το πάνελ COO της KPMG
  • 11:45 Ελληνική διάκριση στον διεθνή διαγωνισμό «Together 4 a Better World» του Ιδρύματος Reale, με την υποστήριξη της Υδρογείου Ασφαλιστικής
  • 10:46 Τέλη κυκλοφορίας: Διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ που πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες
  • 10:41 Ρυθμίσεις στήριξης για τους πληγέντες στο Μάτι και στη Μάνδρα
  • 10:35 ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στο 27ο Annual Capital Link: «Πως κατάφερε η Ελλάδα να επιτύχει τη μεγαλύτερη μείωση ανεργίας στην ΕΕ»
  • 10:28 Τι περιλαμβάνει η κάλυψη «Απώλεια Ενοικίων»; Ας δούμε τις Interamerican, Eurolife και Μινέττα
  • 10:25 Κυριάκος Μητσοτάκης: Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για έργα που θα μείνουν πίσω στη λήξη του Ταμείου Ανάκαμψης
  • 10:15 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από τον OECD της ετήσιας έκθεσης «Pension in Focus 2025»
  • 10:10 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  3. 4/12 Ασφαλιστική αγορά: Ήρθε η ώρα της Εθνικής Τράπεζας
  4. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  5. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  6. 4/12 Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα - Ιδιαίτερες καλύψεις από τις Syndea, Hellas Direct και Μινέττα
  7. 3/12 The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων στην ασφάλιση οχήματος

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube