Γιώργος Μούζος, 27/7/2022 - 09:02 facebook twitter linkedin Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Χαμηλό το κόστος ασφάλισης, ακριβό το κόστος επισκευής! Γιώργος Μούζος, 27/7/2022 facebook twitter linkedin Προβληματισμός επικρατεί στις ασφαλιστικές εταιρείες έπειτα από μια έρευνα της CCC Intelligent Solutions που ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Η έρευνα αυτή αναφέρει πως ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν υψηλό κόστος ασφάλισης, εν τούτοις λόγω της τεχνολογίας που ενσωματώνουν, η επισκευή τους κοστίζει στις ασφαλιστικές εταιρείες. Στην ίδια έρευνα αναφέρεται πως η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και τα συνεχιζόμενα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, έχουν δημιουργήσει σημαντικά ζητήματα τόσο στην παράδοση νέων μοντέλων, όσο και στην επισκευή τους λόγω ατυχήματος. Αν και ο όγκος των αξιώσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά χαμηλότερος από αυτόν των παραδοσιακών οχημάτων, τα ευρήματα δείχνουν ότι το μέσο συνολικό κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού, είναι υψηλότερο ακόμη κι από πολυτελών μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όπως ανέφερε η Senior Director of Insights and Analytics της CCC Intelligent Solutions, «Από την άποψη των αξιώσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μόνο μία από τις νέες τεχνολογίες που θα απαιτήσουν από τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους αναλογιστές, να ρυθμίσουν ανάλογα τις υπηρεσίες τους». Η έκθεση της CCC ανέλυσε δύο υποσύνολα οχημάτων για να συγκρίνει το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών μοντέλων και αυτοκινήτων με συμβατικό κινητήρα. Οι μετρήσεις στην ανάλυση περιλάμβαναν τη χρήση ανταλλακτικών του κατασκευαστή, την επισκευή ή την αντικατάσταση εξαρτημάτων, τη διάρκεια του χρόνου επισκευής, την παραγωγικότητα του επισκευαστή και το συνολικό κόστος. Τα δεδομένα αξίωσης συγκρίθηκαν για ατυχήματα μετωπικής σύγκρουσης. Το πρώτο υποσύνολο περιλάμβανε μικρά, μη πολυτελή οχήματα που είναι διαθέσιμα και ως ηλεκτρικά, καθώς και μοντέλων που διατίθενται αποκλειστικά ως EV. Το δεύτερο υποσύνολο αποτελούνται από μεσαίου μεγέθους πολυτελή SUV. Τα δεδομένα από την ανάλυση δείχνουν ότι, συνολικά, τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν υψηλότερο μέσο κόστος επισκευής, μεγαλύτερους χρόνους επισκευής και χαμηλότερη παραγωγικότητα επισκευαστή, συγκριτικά με οχήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η νέα τεχνολογία καθυστερεί την επισκευή Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι μεγαλύτεροι χρόνοι επισκευής και η χαμηλότερη παραγωγικότητα του επισκευαστή, οφείλεται στην έλλειψη εμπειρίας και γνώσης των επισκευαστών. «Κάθε φορά που εισάγεται νέα τεχνολογία, χρειάζεται χρόνος για τους επισκευαστές να φτάσουν στην ταχύτητα που είχαν και να έχουν πλήρες εκπαιδευμένο προσωπικό. Αντίστοιχα πρέπει να αλλάξουν και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν», εξηγεί η κα. Gotsch. Το υψηλότερο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται κατά πολύ στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που διαθέτουν. Τα συστήματα αυτά πέρα από τα πολλά και διαφορετικά εξαρτήματα που ενσωματώνουν, κατά την επισκευή απαιτούνται και αρκετές εργατοώρες βαθμονόμησης των συστημάτων αυτών. Εξίσου δαπανηρές είναι κι οι μπαταρίες που δίνουν ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, εξαιτίας του λιθίου που χρησιμοποιούν, μιας και το λίθιο είναι ακριβό, δυσεύρετο και με μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με την Gotsch, οι αναλυτές προβλέπουν αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που θα επιφέρει και την αντίστοιχη προσαρμογή στους επισκευαστές. Σαφώς και θα πρέπει να γίνουν αρκετές επενδύσεις, τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή, όσο και στην κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09