Nextdeal newsroom, 18/10/2010 - 12:48 facebook twitter linkedin Εχθρός της ασφαλούς οδήγησης το κινητό τηλέφωνο Nextdeal newsroom, 18/10/2010 facebook twitter linkedin Ατυχήματα με σοβαρούς τραυματισμούς που οδηγούν μέχρι σε θάνατο μπορούν να προκαλέσουν οι οδηγοί που στην διάρκεια οδήγησης κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου. Ακούγεται υπερβολικό, όμως τα στοιχεία μαρτυρούν το αντίθετο και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η χρήση συσκευής κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια οδήγησης πρέπει να απαγορευτεί. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει οι οδηγοί να ενημερωθούν για τους κινδύνους και τα προβλήματα που προκύπτουν από την χρήση του.Σύμφωνα με έρευνα της Aviva που έγινε σε συνεργασία με την RAC, τριπλασιάστηκε το 2009 ο αριθμός των οδηγών που δέχθηκε και έστειλε μηνύματα sms καθώς οδηγούσε από 8% στο 28% και 11% στο 31% αντίστοιχα. Επί πλέον το 1/3 περίπου των οδηγών αυτών, δηλαδή το 39% δηλώνει ότι λαμβάνει μηνύματα και κλήσεις από διάφορους φορείς, όπως facebook, twitter κτλ, σύμφωνα με την RAC. H εν λόγω έρευνα επίσης αποκάλυψε ότι σε μία διαδρομή διάρκειας 23 μόλις λεπτών, ο οδηγός δέχεται κατά μέσον όρο τουλάχιστον μία κλήση στο κινητό του. Το 53% των οδηγών παραδέχεται ότι έχει περιέργεια να δει από ποιον δέχεται κλήση, ενώ το 45% των οδηγών λέει ότι θέλει να αναγνώσει αμέσως το μήνυμα που τους έχει σταλεί. Τα στοιχεία της ίδιας έρευνας καταδεικνύουν ότι οι νέοι ηλικίας 17-24 ετών είναι και οι περισσότερο επιρρεπείς στο να αποσπάσουν την προσοχή τους από αυτό που κάνουν, με ποσοστό που φτάνει στο 58%. Το 1/5 οδηγών, ποσοστό που φτάνει στο 21% παραδέχεται ότι θέλει να ελέγξει τα μηνύματα που αποστέλλονται από το Facebook και Twitter. Σχεδόν τώρα το μισό ποσοστό όσων οδηγούν δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να γίνονται παραλήπτες τέτοιων μηνυμάτων ή κλήσεων, ενώ ένα ποσοστό που φτάνει στο 47% δηλώνει ότι τα γραπτά κείμενα που τους αποστέλλονται δεν αποσπούν την προσοχή τους.Τα νούμερα όμως όπως έρχονται από το υπουργείο μεταφορών εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο από την χρήση κινητού στην διάρκεια οδήγησης. Συγκεκριμένα, 509 άτομα το 2009 έπεσαν θύματα ατυχήματος καθώς οδηγούσαν λόγω της χρήσης κινητού. Εξ αυτών το 16% οδηγήθηκε στο θάνατο ή αντιμετώπισε βαρύ τραυματισμό.Τα λάθη των οδηγώνΠολλοί από τους οδηγούς θεωρούν ότι είναι θεμιτό να μιλούν στο κινητό τηλέφωνο όταν το όχημα τους είναι ακινητοποιημένο. Πάνω από το ¼ των οδηγών (26%), εκτιμά ότι είναι θεμιτό να μιλά στο κινητό ή να χρησιμοποιεί την υπηρεσία γραπτών μηνυμάτων στην διάρκεια αναμονής του σε ένα φανάρι. Το 1/3 θεωρεί ότι δε δημιουργεί προβλήματα όταν μιλά στην ακριανή λωρίδα και το 9% τω οδηγών είναι πεπεισμένο ότι δεν προκαλεί προβλήματα η ομιλία του κινητό όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα στο δρόμο. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο υπεύθυνος της RAC για τη χάραξη στρατηγικής οδηγητικής συμπεριφοράς Adrian Tink, τόνισε ότι είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό η αύξηση της χρήσης των κινητών τα τελευταία χρόνια, θεωρώντας ότι είναι άκρως απαράδεκτο, οι οδηγοί να αποσπούν την προσοχή τους στα μηνύματα και τις κλήσεις που τους έρχονται στο κινητό εν όσω οδηγούν. "Το να αποσπάσεις την προσοχή έστω και ένα δευτερόλεπτο κατά την διάρκεια της οδήγησης" όπως χαρακτηριστικά λέει μπορεί να αποβεί μοιραίο. Έτσι σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η RAC ζητά να συνταχθεί η κατάλληλη νομοθεσία που θα αφορά στην χρήση κινητών συσκευών ενώ στην περίπτωση που κάποιοι οδηγοί θα αγνοούν τους νόμους θα επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα. Στο μεταξύ προτείνει να υπάρξουν ενημερωτικές καμπάνιες σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί από την χρήση τέτοιων ηλεκτρονικών συσκευών Ο αντίκτυπος της χρήσης κινητού σε σχέση με την ταχύτητα του αυτοκινήτου Ένα οδηγός που ρίχνει μια μόλις ματιά στο κινητό του θα αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο για τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα. Για ένα αυτοκίνητο που κινείται τώρα με ταχύτητα 30 μιλιών ανά ώρα, προκύπτει ότι ο οδηγός θα αποσπάσει την προσοχή για τα 27 μετρά του δρόμου. Για ταχύτητα 70 μιλιών ανά ώρα, φτάνουμε στα 63 μέτρα, ισοδύναμο με το μήκος 6 διπλών λεωφορείων, ενώ ο οδηγός δεν έχει αντίληψη του τι γίνεται γύρω του και την συμπεριφορά των άλλων οδηγών που υπάρχουν γύρω του. Εάν αυτό προστεθεί σε μια τυπική απόσταση που χρειάζεται για να ακινητοποιηθεί ένα όχημα 96 μέτρων, θα μπορούσε να είναι όσο τα 123 μέτρα με ταχύτητα 30 μιλιών και 159 μέτρα σε ταχύτητα 70 μιλίων ισοδύναμο με το μήκος 14 διπλών λεωφορείων πριν ο οδηγός καταφέρει να το ακινητοποιήσει το όχημά του.Συμβουλές της RAC για ασφαλή χρήση κινητού Τοποθετήστε την συσκευή στο αθόρυβο ακόμα καλύτερα απενεργοποιήστε την Χρησιμοποιήστε το hands free ή μεταφέρετε το όχημα σας σε ένα σημείο και σβήστε την μηχανή για να μιλήσετε Εάν χρησιμοποιείτε το κινητό σας ως Sat-Nav και χρειάζεται να κάνετε κάποια αλλαγή στο ταξίδι σας σταματήσετε σε ασφαλές μέρος Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Πλαγίως: Αλλάζει το κόμμα Οι Αριστεροί έφυγαν. Η κεντροαριστερά έχει περάσει σε διάφορες εκδοχές και εκδόσεις. Ο νέος - αναμφισβήτητος - πρόεδρος κατασκευάζει για τις Ευρωεκλογές... Πλαγίως, 22/04/2024 - 12:33 22/4/2024
Μαθητές από το Χαλκιόπουλο Αιτωλοακαρνανίας στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Δήμου Αρταίων! Τα παιδιά γνώρισαν την οδική συμπεριφορά παίζοντας και διασκεδάζοντας Ξεκίνησε την Τετάρτη 18 Απριλίου 2024 η καλοκαιρινή λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής... Nextdeal newsroom, 19/04/2024 - 16:07 19/4/2024