close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εχθρός της ασφαλούς οδήγησης το κινητό τηλέφωνο
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
18/10/2010 - 12:48
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Εχθρός της ασφαλούς οδήγησης το κινητό τηλέφωνο

Nextdeal newsroom, 18/10/2010
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
Ατυχήματα με σοβαρούς τραυματισμούς που οδηγούν μέχρι σε θάνατο μπορούν να προκαλέσουν οι οδηγοί που στην διάρκεια οδήγησης κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου. Ακούγεται υπερβολικό, όμως τα στοιχεία μαρτυρούν το αντίθετο και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η χρήση συσκευής κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια οδήγησης πρέπει να απαγορευτεί. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει οι οδηγοί να ενημερωθούν για τους κινδύνους και τα προβλήματα που προκύπτουν από την χρήση του.

Σύμφωνα με έρευνα της Aviva που έγινε σε συνεργασία με την RAC, τριπλασιάστηκε το 2009 ο αριθμός των οδηγών που δέχθηκε και έστειλε μηνύματα sms καθώς οδηγούσε από 8% στο 28% και 11% στο 31% αντίστοιχα. Επί πλέον το 1/3 περίπου των οδηγών αυτών, δηλαδή το 39% δηλώνει ότι λαμβάνει μηνύματα και κλήσεις από διάφορους φορείς, όπως facebook, twitter κτλ, σύμφωνα με την RAC.

H εν λόγω έρευνα επίσης αποκάλυψε ότι σε μία διαδρομή διάρκειας 23 μόλις λεπτών, ο οδηγός δέχεται κατά μέσον όρο τουλάχιστον μία κλήση στο κινητό του. Το 53% των οδηγών παραδέχεται ότι έχει περιέργεια να δει από ποιον δέχεται κλήση, ενώ το 45% των οδηγών λέει ότι θέλει να αναγνώσει αμέσως το μήνυμα που τους έχει σταλεί. Τα στοιχεία της ίδιας έρευνας καταδεικνύουν ότι οι νέοι ηλικίας 17-24 ετών είναι και οι περισσότερο επιρρεπείς στο να αποσπάσουν την προσοχή τους από αυτό που κάνουν, με ποσοστό που φτάνει στο 58%. Το 1/5 οδηγών, ποσοστό που φτάνει στο 21% παραδέχεται ότι θέλει να ελέγξει τα μηνύματα που αποστέλλονται από το Facebook και Twitter.

Σχεδόν τώρα το μισό ποσοστό όσων οδηγούν δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να γίνονται παραλήπτες τέτοιων μηνυμάτων ή κλήσεων, ενώ ένα ποσοστό που φτάνει στο 47% δηλώνει ότι τα γραπτά κείμενα που τους αποστέλλονται δεν αποσπούν την προσοχή τους.
Τα νούμερα όμως όπως έρχονται από το υπουργείο μεταφορών εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο από την χρήση κινητού στην διάρκεια οδήγησης. Συγκεκριμένα, 509 άτομα το 2009 έπεσαν θύματα ατυχήματος καθώς οδηγούσαν λόγω της χρήσης κινητού. Εξ αυτών το 16% οδηγήθηκε στο θάνατο ή αντιμετώπισε βαρύ τραυματισμό.

Τα λάθη των οδηγών
Πολλοί από τους οδηγούς θεωρούν ότι είναι θεμιτό να μιλούν στο κινητό τηλέφωνο όταν το όχημα τους είναι ακινητοποιημένο. Πάνω από το ¼ των οδηγών (26%), εκτιμά ότι είναι θεμιτό να μιλά στο κινητό ή να χρησιμοποιεί την υπηρεσία γραπτών μηνυμάτων στην διάρκεια αναμονής του σε ένα φανάρι. Το 1/3 θεωρεί ότι δε δημιουργεί προβλήματα όταν μιλά στην ακριανή λωρίδα και το 9% τω οδηγών είναι πεπεισμένο ότι δεν προκαλεί προβλήματα η ομιλία του κινητό όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα στο δρόμο.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο υπεύθυνος της RAC για τη χάραξη στρατηγικής οδηγητικής συμπεριφοράς Adrian Tink, τόνισε ότι είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό η αύξηση της χρήσης των κινητών τα τελευταία χρόνια, θεωρώντας ότι είναι άκρως απαράδεκτο, οι οδηγοί να αποσπούν την προσοχή τους στα μηνύματα και τις κλήσεις που τους έρχονται στο κινητό εν όσω οδηγούν. "Το να αποσπάσεις την προσοχή έστω και ένα δευτερόλεπτο κατά την διάρκεια της οδήγησης" όπως χαρακτηριστικά λέει μπορεί να αποβεί μοιραίο.
Έτσι σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η RAC ζητά να συνταχθεί η κατάλληλη νομοθεσία που θα αφορά στην χρήση κινητών συσκευών ενώ στην περίπτωση που κάποιοι οδηγοί θα αγνοούν τους νόμους θα επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα. Στο μεταξύ προτείνει να υπάρξουν ενημερωτικές καμπάνιες σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί από την χρήση τέτοιων ηλεκτρονικών συσκευών

Ο αντίκτυπος της χρήσης κινητού σε σχέση με την ταχύτητα του αυτοκινήτου  
Ένα οδηγός που ρίχνει μια μόλις ματιά στο κινητό του θα αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο για τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα. Για ένα αυτοκίνητο που κινείται τώρα με ταχύτητα 30 μιλιών ανά ώρα, προκύπτει ότι ο οδηγός θα αποσπάσει την προσοχή για τα 27 μετρά του δρόμου. Για ταχύτητα 70 μιλιών ανά ώρα,  φτάνουμε στα 63 μέτρα, ισοδύναμο με το μήκος 6 διπλών λεωφορείων, ενώ ο οδηγός δεν έχει αντίληψη του τι γίνεται γύρω του και την συμπεριφορά των άλλων οδηγών που υπάρχουν γύρω του. Εάν αυτό προστεθεί σε μια τυπική απόσταση που χρειάζεται για να ακινητοποιηθεί ένα όχημα 96 μέτρων, θα μπορούσε να είναι όσο τα 123 μέτρα με ταχύτητα 30 μιλιών και 159 μέτρα σε ταχύτητα 70 μιλίων ισοδύναμο με το μήκος 14 διπλών λεωφορείων πριν ο οδηγός καταφέρει να το ακινητοποιήσει το όχημά του.

Συμβουλές της RAC για ασφαλή χρήση κινητού
  1. Τοποθετήστε την συσκευή στο αθόρυβο ακόμα καλύτερα απενεργοποιήστε την
  2. Χρησιμοποιήστε το hands free ή μεταφέρετε το όχημα σας σε ένα σημείο και σβήστε την μηχανή για να μιλήσετε
  3. Εάν χρησιμοποιείτε  το κινητό σας ως Sat-Nav και χρειάζεται να κάνετε κάποια αλλαγή στο ταξίδι σας σταματήσετε σε ασφαλές μέρος
Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Μεγάλη έρευνα της Metron Analysis για το Ε.Ε.Α.: Απογοήτευση για το 76% των ερωτηθέντων
    Nextdeal newsroom, 18/11/2025

    Μεγάλη έρευνα της Metron Analysis για το Ε.Ε.Α.: Απογοήτευση για το 76% των ερωτηθέντων

  • Πλαγίως: Για όσους δεν το είχαν καταλάβει…
    Πλαγίως, 18/11/2025

    Πλαγίως: Για όσους δεν το είχαν καταλάβει…

  • Πλαγίως: Είναι η Ελλάδα κυβερνήσιμη χώρα;

    Πλαγίως: Είναι η Ελλάδα κυβερνήσιμη χώρα;

    Πριν λίγο καιρό συζητήθηκε πολύ το ερώτημα αν είναι η Ελλάδα κυβερνήσιμη χώρα. Και επίσης, ποιά είναι εκείνα τα στοιχεία που...
    Πλαγίως, 13/11/2025 - 11:25 13/11/2025
  • Πλαγίως: ΕΛΤΑ ΙΙ

    Πλαγίως: ΕΛΤΑ ΙΙ

    Συνέχεια από το προηγούμενο. Τελικά η λύση ήταν εκεί και το χειρότερο, ήταν πολύ προφανής. ΕΛΤΑ και ΚΕΠ, μαζί. Δύο δομές με τους ίδιους...
    Πλαγίως, 12/11/2025 - 11:54 12/11/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Εθνική Ασφαλιστική στρατηγικός συνεργάτης του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
15:35 Η Εθνική Ασφαλιστική στρατηγικός συνεργάτης του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
  • 15:30 Στελέχωση νέων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
  • 15:15 ΕΑΕΕ: Αυξήθηκε το μέσο κόστος ζημιάς στον κλάδο αυτοκινήτων
  • 15:05 ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ: Φροντίδα και αξιοπιστία μέσα από την καινοτομία
  • 15:00 Μαζική "πτώση" ενημερωτικών ιστοσελίδων...λόγω Cloudflare
  • 14:22 4η Δράση για τον Μήνα Ιδιωτικής Ασφάλισης στην Πάτρα από την Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος
  • 14:05 Σημαντική δικαστική απόφαση που απαλλάσσει ασφαλιστική εταιρεία από την καταβολή αποζμίωσης - Δείτε γιατί
  • 13:55 Δημήτρης Φαραντούρης: Ιδέες Στρατολόγησης
  • 13:45 Η ασφάλιση είναι επένδυση για το μέλλον - Ημερίδα του Επιμελητηρίου Αχαΐας και της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος
  • 13:30 Μεγάλη έρευνα της Metron Analysis για το Ε.Ε.Α.: Απογοήτευση για το 76% των ερωτηθέντων
  • 13:00 Η ΕΚΤ διατηρεί τις κεφαλαιακές απαιτήσεις σε γενικές γραμμές σταθερές για το 2026 εν μέσω συνεχιζόμενων παγκόσμιων προκλήσεων
  • 12:15 Η Gen Z αλλάζει τους κανόνες: Πώς βλέπει η νέα γενιά την εργασία, την κοινωνία και τους θεσμούς
  • 12:00 Η Airbnb στηρίζει την ανάπλαση του Λόφου του Λυκαβηττού
  • 11:35 Η Περιβαλλοντική Ευθύνη στο επίκεντρο της ημερίδας που πραγματοποίησαν η ΕΑΕΕ και η ΑΝΙΑ στην Ιταλία
  • 11:25 Brokers Union: Εφαρμόζει την τεχνητή νοημοσύνη AI προς όφελος των συνεργατών της
  • 11:15 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Κάνε την πρόληψη συνήθεια!
  • 10:30 Η γκρίνια των ασφαλιστών για τις τράπεζες και η Tεχνητή Nοημοσύνη
  • 10:00 ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική: Head of Marketing & Product Development αναλαμβάνει ο κ. Αλέξανδρος Βουρδόλης
  • 09:55 Νέος Εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Παγκόσμια Τράπεζα
  • 09:44 4 έτοιμες ιδέες email, προς επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 13/11 Ηλεκτρικά Πατίνια: Εσύ ξέρεις τι ισχύει στην Ελλάδα και πώς αντιμετωπίζεται ένα ατύχημα;
  2. 13/11 Υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης: Κρίσιμες Αλήθειες & Πρακτικά Tips για Ασφαλιστές
  3. 17/11 Η νέα εποχή της Εθνικής Ασφαλιστικής
  4. 14/11 Η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς
  5. 12/11 Κύπρος: «Βραχυκυκλώνει» την αγορά η ρύθμιση για την ασφάλιση οδηγών άνω των 70
  6. 17/11 Ναυπακτία: Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος γυναικολόγος Νίκος Παπανικολάου
  7. 12/11 Οι Ομαδικές Ασφαλίσεις προσφέρουν πολλά στους ασφαλιστικούς πράκτορες, στους εργαζόμενους και στους εργοδότες!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube