Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΒΕΑ στις 27-9-2010 τίμησε με την παρουσία του ο Γεν. Γραμματέας Βιομηχανίας κ. Αλέξανδρος Φούρλας, ο οποίος ενημέρωσε τον βιοτεχνικό κόσμο για τις δραστηριότητες της Γεν. Γραμματείας, σε σχέση με την βιομηχανία και την βιοτεχνία, τους επιδιωκόμενους στόχους και τα θέματα που επεξεργάζεται η Γεν. Γραμματεία στα πλαίσια της πολιτικής ανάπτυξης.
Κύρια ζητήματα που παρουσίασε ήταν:
- Το σχέδιο νόμου για την απλούστευση στις αδειοδοτήσεις, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Οκτωβρίου, οπότε και θα τεθεί σε διαβούλευση.
- Η απλούστευση έκδοσης αδειών τεχνικών επαγγελμάτων (17 που εκπροσωπούν 200 άδειες) με στόχο τόσο την άρση των δυσκολιών, που παρουσιάζονται, όσο και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, που κάνουν χρήση των υπηρεσιών των συγκεκριμένων επαγγελμάτων.
- Δράσεις στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, αρμοδιότητας της Ειδικής Γραμματείας Ανταγωνιστικότητας και Επιχειρηματικότητας, στις οποίες υπάρχει ειδικό portfolio για δράσεις υπερ ΜΜΕ.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον κ. Φούρλα στο αναπτυξιακό και το σχέδιο νόμου της διαβούλευσης, το οποίο επανεξετάζεται από το Υπουργείο, υπό την νέα ηγεσία του, σε σχέση με την αποτελεσματικότητα των επιδοτήσεων, ως εργαλείου πολιτικής και ποια θα πρέπει να είναι τα ουσιαστικά κίνητρα που θα δοθούν. Αναμένεται πλέον το τελικό κείμενο.
Ανάμεσα στα άλλα, αναφορά έγινε και στα νέα αναπτυξιακά εργαλεία που σχεδιάστηκαν:
- Ταμείο επιχειρηματικότητας προϋπολογισμού 460 εκ. € για δημόσιες δαπάνες μέσω ΕΣΠΑ.
- Ταμείο Jeremie που θα κινείται στην ίδια λογική για τις ΜΜΕ
- Ταμείο Jesica. Προσανατολίζεται στην ανάπλαση αστικών περιοχών πόλεων.
Μετά την ενημέρωση οι βιοτέχνες μέλη του Δ.Σ περιέγραψαν τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκεται η ελληνική βιοτεχνία ζητώντας κυρίως ένα περισσότερο αξιόπιστο κράτος που να τηρεί τις δεσμεύσεις του έναντι της επιχειρηματικότητας ιδιαίτερα όταν θέτει χρονοδιαγράμματα, και να επιταχύνει τους μηχανισμούς λειτουργίας του.
Ο Γεν. Γραμματέας δεσμεύθηκε να μεταφέρει τους προβληματισμούς στην ηγεσία του Υπουργείου, με στόχο τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος ως κοινής επιδίωξης Υπουργείου και επιχειρήσεων.