Γιώργος Μούζος, 19/5/2025 - 08:55 facebook twitter linkedin Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Γιώργος Μούζος, 19/5/2025 facebook twitter linkedin Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) φέρνει σημαντικές αλλαγές στον ασφαλιστικό κλάδο, με επίκεντρο ένα κρίσιμο στοιχείο: τη γήρανση των μπαταριών. Καθώς η αγορά των ηλεκτροκίνητων επεκτείνεται, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να προσαρμόσουν τις καλύψεις τους, λαμβάνοντας υπόψη πως η πτώση απόδοσης των μπαταριών επηρεάζει άμεσα την αξία αποζημίωσης. Βλέπετε, η γήρανση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν αφορά απλά τη μείωση της αυτονομίας. Είναι ένα σύνθετο φαινόμενο που οδηγεί στην υποβάθμιση της αξίας μεταπώλησης, κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη τόσο στον υπολογισμό ασφαλίστρων όσο προχωράνε τα χρόνια του αυτοκινήτου, όσο και στη διαδικασία αποζημίωσης. Με απλά λόγια, ένα EV με φθαρμένη μπαταρία αξίζει σημαντικά λιγότερο, και οι ασφαλιστικές καλούνται πλέον να αποτιμήσουν αυτό το ρίσκο με ακρίβεια. Τι συμβαίνει πραγματικά με τις μπαταρίες; Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, χάνουν σταδιακά την ικανότητά τους να αποθηκεύουν ενέργεια. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, μετά από 8 έως 10 χρόνια ή περίπου 160.000-200.000 χιλιόμετρα, οι περισσότερες μπαταρίες διατηρούν μόλις το 70%-80% της αρχικής τους χωρητικότητας. Για παράδειγμα, ένα όχημα που αρχικά είχε αυτονομία 400 χιλιομέτρων, μετά από αυτή την περίοδο μπορεί να διανύει μόλις 280-320 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση. Το κόστος αντικατάστασης μιας μπαταρίας είναι σημαντικό και κυμαίνεται σε υψηλά νούμερα ανάλογα το μοντέλο και τη χωρητικότητα. Επομένως, όταν ένα ηλεκτρικό όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, η κατάσταση της μπαταρίας επηρεάζει δραματικά το ποσό αποζημίωσης. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στις περιπτώσεις ολικής καταστροφής, όπου η αποζημίωση συνδέεται άμεσα με την τρέχουσα αξία του οχήματος. Τι σημαίνει αυτό για την ασφαλιστική αγορά; Για τους ασφαλιστές, το ζήτημα δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά και ρυθμιστικό. Στην Ε.Ε., ο Κανονισμός (ΕΕ) 2023/1542 προβλέπει συγκεκριμένες απαιτήσεις για τη βιωσιμότητα των μπαταριών, επηρεάζοντας άμεσα τις πολιτικές αντικατάστασης και ανακύκλωσης. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει, συνεπώς, να λάβουν υπόψη αυτές τις οδηγίες κατά τη διαμόρφωση των προϊόντων τους. Πρακτικά, αυτό μεταφράζεται σε ανάγκη επανεξέτασης των τιμολογίων ασφάλισης των EV, με βάση την ηλικία της μπαταρίας και τα χιλιόμετρα χρήσης. Ήδη στο εξωτερικό, εταιρείες χρησιμοποιούν τεχνολογίες telematics και big data για να αξιολογήσουν την πραγματική κατάσταση της μπαταρίας και να προσαρμόσουν αναλόγως το ασφάλιστρο. Η ασφαλιστική αγορά αλλάζει Για τους επαγγέλματιες του κλάδου, η προσαρμογή στα νέα δεδομένα είναι μονόδρομος. Οι ασφαλιστικές εταιρείες που θα αξιοποιήσουν εγκαίρως τεχνολογικές λύσεις και θα διαμορφώσουν έξυπνα προϊόντα, λαμβάνοντας υπόψη τη γήρανση των μπαταριών, θα αποκτήσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συνεπώς, η πρόκληση για τις ασφαλιστικές είναι διπλή: να ενσωματώσουν τα νέα δεδομένα στη στρατηγική τους και παράλληλα να ενημερώσουν αποτελεσματικά τους πελάτες για τις αλλαγές αυτές. Έτσι, θα είναι σε θέση να προστατεύσουν και το συμφέρον τους και να προσφέρουν δίκαιη αποζημίωση, προσαρμοσμένη στην πραγματικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50