close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έρευνα: Οι μισοί οδηγούν με το κινητό στο χέρι, ένας στους πέντε υπό την επήρεια αλκοόλ
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
4/4/2025 - 13:18
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Έρευνα: Οι μισοί οδηγούν με το κινητό στο χέρι, ένας στους πέντε υπό την επήρεια αλκοόλ

Nextdeal newsroom, 4/4/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αποκαλυπτική η έρευνα της Palmos Analysis για την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων - Πώς αντιμετωπίζουν οι οδηγοί τα κόκκινα φανάρια και τη μείωση των ορίων ταχύτητας

Ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία από την πανελλαδική έρευνα της Palmos Analysis για την οδηγική συμπεριφορά στους δρόμους της χώρας και τους παράγοντες που συνδέονται με τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, όπως η κατανάλωση αλκοόλ και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη.

Ανησυχητικό, ωστόσο, είναι το στοιχείο που αφορά στη χρήση κινητού καθώς σχεδόν οι μισοί οδηγοί παραδέχονται ότι οδηγούν με το τηλέφωνο στο χέρι, είτε συχνά είτε κάποιες φορές. Επίσης ένας στους πέντε οδηγεί μεθυσμένος ή παραβιάζει τα κόκκινα φανάρια, όπως έδειξε η εν λόγω έρευνα που παρουσιάστηκε την Πέμπτη στο ΕΡΤNEWS και στην εκπομπή «Αναλύσεις».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο ότι το 65% παραδέχεται πως παραβιάζει το όριο ταχύτητας, με τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών να τάσσεται υπέρ της μείωσης των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, όπως και της τοποθέτησης καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή προστίμων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη από τις 26 έως τις 31 Μαρτίου 2025, περίπου τρεις στους τέσσερις κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (73%) οδηγούν αυτοκίνητο και περίπου ένας στους 20 δίκυκλο, ενώ το 21% δηλώνει ότι δεν οδηγεί κάποιο όχημα.

Καθολική συμφωνία (87%) καταγράφεται μεταξύ των οδηγών για την τοποθέτηση καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες

Ο παράγοντας αλκοόλ στα δυστυχήματα, στην κορυφή των απαντήσεων

Στη μεγάλη πλειονότητά τους οι ερωτηθέντες θεωρούν ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι η κύρια αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας (64% των οδηγών και 73% όσων δεν οδηγούν).

Ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα (49% και 55% αντίστοιχα), η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (33% και 29% αντίστοιχα), ενώ αρκετά χαμηλότερα αναφέρονται η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου (17% και 18% αντίστοιχα), η ελλιπής/χαλαρή αστυνόμευση και η ατιμωρησία (16% και 9% αντίστοιχα), η κακή κατάσταση των οχημάτων (4% και 3% αντίστοιχα) και η ελλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% και 2% αντίστοιχα).

Μεταξύ όσων οδηγούν, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών καταγράφεται ως ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας (46%), ενώ όσοι δεν οδηγούν προκρίνουν την αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (49%).

Μεταξύ των οδηγών ακολουθούν οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (44%), η αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (41%), η βελτίωση του οδικού δικτύου και της σήμανσης (31%), η μείωση των ορίων ταχύτητας (14%) και η καθιέρωση κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (9%).

Μεταξύ όσων δεν οδηγούν, ακολουθούν η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών (44%), οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (36%), η βελτίωση του οδικού δικτύου/σήμανσης όπως και η μείωση των ορίων ταχύτητας (23%) και τα κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (6%).

Καθολική είναι η συμφωνία (73%) για τη μείωση του υφιστάμενου ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών. Το ποσοστό όσων συμφωνούν είναι ακόμα υψηλότερο σε όσους δεν οδηγούν (85%), αλλά παραμένει εξαιρετικά πλειοψηφικό και μεταξύ των οδηγών (69%).

Καθολική συμφωνία (87%) καταγράφεται μεταξύ των οδηγών για την τοποθέτηση καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή ποινών.

 

Έρευνα: Προβληματική οδηγική συμπεριφορά

Περίπου οι μισοί (47%) παραδέχονται ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι, είτε πάντα (1%) είτε συχνά (4%) είτε μερικές φορές (16%) είτε σπάνια (26%). Περίπου έξι στους 10 (58%) αναφέρουν ότι οδηγούν κάνοντας χρήση κινητού μέσω Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%).

Δύο στους τρεις (65%) παραδέχονται ότι οδηγούν με ταχύτητα πάνω από το όριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%). Ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι οδηγεί ύστερα από κατανάλωση αλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).

Ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι περνάει με κόκκινο φανάρι (πάντα 1%, συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 14%). Ένας στους 20 (5%) παραδέχεται ότι αφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα να οδηγεί (συχνά 2%, μερικές φορές 2%, σπάνια 1%).

Το 7% των ερωτηθέντων οδηγών παραδέχονται ότι έχουν επιτρέψει σε ανήλικο κάτω των 16 ετών να οδηγήσει το αυτοκίνητο με (5%) ή χωρίς (2%) την επίβλεψή τους.

Σχεδόν εννέα στους 10 οδηγούς, από την άλλη, δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πάντα ζώνη ασφαλείας ή κράνος (87%). Ένας στους δύο οδηγούς (48%) αναφέρουν ότι σταματούν πάντα σε διαβάσεις πεζών δίνοντας προτεραιότητα και μόλις το 10% δηλώνουν ότι δεν το πράττουν ποτέ.

Τέλος, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η ηλικία δεν είναι ο βασικός παράγοντας της επικίνδυνης οδήγησης (39%), ενώ το 33% θεωρούν ότι οι πολύ ηλικιωμένοι οδηγοί (άνω των 75 ετών) παρουσιάζουν την πιο επικίνδυνη συμπεριφορά και το 27% θεωρούν ότι αυτή η συμπεριφορά προέρχεται από τους πολύ νεαρούς οδηγούς (κάτω των 25 ετών).

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing;
    Γιώργος Μούζος, 30/6/2025

    Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing;

  • Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες;
    Γιώργος Μούζος, 30/6/2025

    Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες;

  • Car-sharing: Πώς μεταμορφώνει το underwriting στην ασφαλιστική αγορά

    Car-sharing: Πώς μεταμορφώνει το underwriting στην ασφαλιστική αγορά

    Η νέα τάση της κοινής χρήσης οχημάτων ανατρέπει τα δεδομένα για την εκτίμηση ασφαλιστικών κινδύνων Η ανάπτυξη του car-sharing, αλλάζει ριζικά...
    Γιώργος Μούζος, 26/06/2025 - 08:54 26/6/2025
  • Κ. Δαμίγος για το ψηφιακό πελατολόγιο στα συνεργεία: Δεν είμαστε αρνητικοί, αλλά πρέπει να γίνει σωστά - Ζητάμε αναβολή 6 μηνών

    Κ. Δαμίγος για το ψηφιακό πελατολόγιο στα συνεργεία: Δεν είμαστε αρνητικοί, αλλά πρέπει να γίνει σωστά - Ζητάμε αναβολή 6 μηνών

    «Δεν λέμε να μην γίνει το ψηφιακό πελατολόγιο. Αλλά πρέπει να πάρει μία αναβολή, μία αναστολή της λειτουργίας και να...
    Nextdeal newsroom, 25/06/2025 - 15:27 25/6/2025
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΗΠΑ: Ελεύθερος σκοπευτής σκότωσε πυροσβέστες που είχαν πάει να σβήσουν πυρκαγιά στην πολιτεία Άινταχο
16:37 ΗΠΑ: Ελεύθερος σκοπευτής σκότωσε πυροσβέστες που είχαν πάει να σβήσουν πυρκαγιά στην πολιτεία Άινταχο
  • 15:42 Κ. Μητσοτάκης στο Υπουργικό Συμβούλιο: Συστήνεται ειδική ομάδα για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  • 15:25 Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing;
  • 14:00 Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: για 5η χρονιά Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής του «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025»
  • 13:25 Aon: Ακραία καιρικά φαινόμενα σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα προκαλέσουν σημαντικές ασφαλιστικές ζημίες
  • 12:45 Υπασφαλισμένος: Οι αλήθειες του Βασίλη Αποστολοπούλου (Ιατρικό Κέντρο) και οι ασφαλιστικές εταιρείες
  • 12:37 Γεράσιμος Κονιδάρης (ΤΑΥΦΕ): Μόνο η υποχρεωτικότητα στο ΤΑΥΦΕ εγγυάται το μέλλον για χιλιάδες εργαζομένους στο Φάρμακο!
  • 12:25 ΕΣΑΠΕ-ΕΙΑΣ-ΕΕΑ: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για τη Φορολογική Αντιμετώπιση των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και των Πελατών τους
  • 12:12 Χρήστος Σωτηρίου (WinMedica) στο 2ο ΣΦΕΕ Summit: Εξασφάλιση βιώσιμης χρηματοδότησης για R&D! (βίντεο)
  • 11:50 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Ασφαλιστές, Έμποροι και Ιστορία Ελληνικού Έθνους»
  • 10:56 Πληρωμές e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι θα δουν χρήματα στους λογαριασμούς τους μέχρι την Παρασκευή (4/7)
  • 10:50 Αδ. Γεωργιάδης: Μέχρι 15 Ιουλίου ηλεκτρονικό βραχιολάκι σε όλα τα νοσοκομεία της 1ης ΥΠΕ - Τι είπε για τις ελλείψεις προσωπικού (video)
  • 10:42 ΕΑΕΕ: Call for evidence της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαμόρφωση Συστάσεων σε θέματα συμπληρωματικών συντάξεων στο πλαίσιο της Στρατηγικής της για την νέα Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων
  • 10:37 Νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Έρχονται Fast track προσλήψεις και εργασία έως 13 ώρες
  • 10:30 Τουρκία: Σε πύρινο κλοιό η Σμύρνη - Μάχη για την κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών δίνουν για δεύτερη ημέρα οι πυροσβέστες
  • 10:26 Αληθινή Ιστορία: Πως θα εργαστεί ένας άντρας 49 ετών με Σκλήρυνση κατά Πλάκας;
  • 10:08 Επικουρικό Κεφάλαιο: Ισχυρά Αποτελέσματα το 2024, Νέο Μέλος Διαχειριστικής Επιτροπής και Σημαντικές Πρωτοβουλίες για το 2025
  • 10:00 ΕΛ.ΣΤΑΤ.: Κατά 16,6% αυξήθηκαν οι απευθείας ιδιωτικές δαπάνες υγείας
  • 09:38 Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ: Ο πιλότος της ψυχής και ο Μικρός Πρίγκιπας του κόσμου
  • 09:30 Πλαγίως: Δεν έπρεπε να μπούμε ποτέ στην ΕΟΚ / ΕΕ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 26/6 Τετραπλασιάστηκε η ζήτηση λόγω της υποχρεωτικής ασφάλισης, δηλωνει στην κάμερα του Nextdeal.gr ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου
  2. 25/6 Μεγάλη φωτιά σε αποθήκες της Cosmodata στον Κολωνό - Η επιχείρηση καταστράφηκε ολοσχερώς
  3. 27/6 Attica Bank και Ergo Ασφαλιστική ενισχύουν τη συνεργασία τους
  4. 26/6 Groupama: «Ξηλώνει» το παλιό ο Hassène Feki
  5. 24/6 «Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, με στρατηγική και οδηγό την Αριστεία»
  6. 27/6 ΕΑΕΕ: Έγγραφο ΑΑΔΕ "Υποβολή Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας"
  7. 30/6 Υπασφαλισμένος: Οι αλήθειες του Βασίλη Αποστολοπούλου (Ιατρικό Κέντρο) και οι ασφαλιστικές εταιρείες

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube