close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα το 2023
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
19/3/2024 - 08:49
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα το 2023

Γιώργος Μούζος, 19/3/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, για 3η συνεχόμενη χρονιά τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν στη χώρα μας, στοιχείο που προβληματίζει έντονα τις αρμόδιες αρχές, αλλά και τον ασφαλιστικό κλάδο.

Το παρήγορο στην υπόθεση είναι βέβαια πως μειωμένος ήταν ο αριθμός των νεκρών που έφτασε κοντά στα επίπεδα του 2020 όταν και ίσχυαν μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας. Ένα μεγάλο ερώτημα που θέτουμε είναι τι προτίθεται η πολιτεία να κάνει για αυτή τη μάστιγα, αλλά και πώς ο ασφαλιστικός κλάδος μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν τα τροχαία, αλλά και να εκπαιδευτούν κατάλληλα οι νέοι οδηγοί.

11.201 τροχαία ατυχήματα το 2023
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στη δημοσιότητα, ο συνολικός αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων έφτασε τα 11.201. Νούμερο που διατηρείται από το 2017 και μετά, με εξαίρεση το πανδημικό 2020. Πρόκειται για μία περίοδο 7 ετών κατά την οποία -όπως δείχνουν τουλάχιστον οι αριθμοί- δεν φαίνεται να έχει γίνει κάποια αξιόλογη πρόοδος ως προς την οδική ασφάλεια.

Αναλυτικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2023, σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 11.201 τροχαία ατυχήματα, αριθμός αυξημένος κατά +6,8% σε σχέση με το 2022 όταν είχαν καταγραφεί 10.487. Οι νεκροί έφτασαν τους 621, -5% λιγότεροι σε σχέση με την περασμένη χρονιά (654). Οι βαριά τραυματίες ήταν 657 (από 664 το 2022, -1,1% λιγότεροι) και οι ελαφρά τραυματίες 12.644 (από 11.961, άνοδος +5,7%).

Επισημαίνεται ότι, οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι:

  • Η υπερβολική ταχύτητα
  • Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού
  • Η παραβίαση της προτεραιότητας
  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης

Σε ότι αφορά τα κράνη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας παραθέτουμε τα παρακάτω:

  • 4 στους 10 αναβάτες μοτοσυκλετών δεν φορούν κράνος
  • 2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος ακατάλληλο και επικίνδυνο!
  • 2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος που δεν είναι καλά δεμένο, άρα πολύ επικίνδυνο!
  • 7 στους 10 επιβάτες δεν φορούν κράνος!
  • Τα 8 από τα 10 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα στην χώρα μας, με αναβάτες και επιβάτες που δεν φορούν κράνος, καταλήγουν σε σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη ή σε θάνατο αναβάτη και επιβάτη.
  • Στα περισσότερα από το 40% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα, οι παθόντες αναβάτες και επιβάτες δεν θα είχαν αποτέλεσμα των θάνατο ή την μόνιμη ολική ανικανότητα εάν φορούσαν κράνος!

Το λάθος κράνος σκοτώνει
Πέρα από την οδήγηση χωρίς κράνος, αρνητικές προεκτάσεις έχει και η οδήγηση με κράνος που δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας ECE, DOT ή SNELL. Πέρα από τις προδιαγραφές ασφαλείας, καλό είναι ένας αναβάτης να μην φοράει ένα πολύ παλιό κράνος.

Αν και δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης , τα κράνη αναγράφουν την ημερομηνία παραγωγής. Ένας γενικός κανόνας είναι αλλαγή κάθε 5-7 χρόνια ανάλογα τις συνθήκες και τη χρήση που κάνουμε ή άμεσα μετά από πτώση. Η έκθεση στον ήλιο και την υγρασία είναι μερικοί από τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σύσταση των υλικών μακροχρόνια.

Φροντίστε να είναι στο σωστό μέγεθος
Μια άλλη βασική αρχή, είναι πως το κράνος θα πρέπει να είναι στο σωστό μέγεθος και να ταιριάζει στο κεφάλι του αναβάτη και να το κουμπώνει σωστά. Αν δεν ισχύει καμία από τις δυο παραμέτρους, τότε είναι σαν μην φοράει ο αναβάτης κράνος.

Όσο και αν θέλουμε να αισθανόμαστε άνετα, ένα μεγαλύτερο νούμερο κράνους δεν παρέχει αρκετή προστασία γιατί θα μετακινηθεί από τη θέση του σε περίπτωση σύγκρουσης. Εκτός από τον τομέα της ασφάλειας, γίνεται κουραστικό σε μεγαλύτερες ταχύτητες, αφού μετακινείται συνεχώς από την αντίσταση του αέρα.

Τέλος, εξίσου σημαντικό είναι να κουμπώνουμε σωστά το κράνος. Υπάρχουν δύο είδη κουμπώματος. Τα αγωνιστικού τύπου με κρίκους και αυτά που ασφαλίζουν με κλιπ. Όποιο και αν διαθέτει το κράνος μας, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε να το κλείσουμε γιατί σε περίπτωση ατυχήματος όσο σφιχτό και αν νομίζουμε ότι είναι, το κράνος μπορεί να φύγει από το κεφάλι μας, με δυσάρεστες συνέπειες.

Ο ασφαλιστικός κλάδος μπορεί να βοηθήσει!
Είναι παραπάνω από αντιληπτό πως σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν πολλές και πρέπει να είναι έντονες. Πέρα από την εκπαίδευση σε θέματα οδικής συμπεριφοράς, οι ασφαλιστικές εταιρείες σε συνεργασία με μεγάλα ιδρύματα και φορείς γύρω από τους δικυκλιστές θα πρέπει να δημιουργήσουν καμπάνιες σε ότι αφορά τα κράνη. Καμπάνιες που θα ενημερώνουν για τη σωστή χρήση τους, πώς πρέπει να τα επιλέγουν και τι πρέπει να ελέγχουν πριν επιλέξουν το κράνος τους.

Γιατί η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας ξεκινάει από όλους όσους ενδιαφέρονται για την ασφάλεια και την ευημερία των άλλων. Και οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι πρωτεργάτες σε αυτά!

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Καύσωνας & οδήγηση: Ο αόρατος εχθρός πίσω από την αύξηση των τροχαίων
    Γιώργος Μούζος, 03/07/2025 - 09:00

    Καύσωνας & οδήγηση: Ο αόρατος εχθρός πίσω από την αύξηση των τροχαίων

  • Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing;
    Γιώργος Μούζος, 30/06/2025 - 15:25

    Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing;

  • Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες;
    Γιώργος Μούζος, 30/06/2025 - 09:05

    Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες;

  • Car-sharing: Πώς μεταμορφώνει το underwriting στην ασφαλιστική αγορά
    Γιώργος Μούζος, 26/06/2025 - 08:54

    Car-sharing: Πώς μεταμορφώνει το underwriting στην ασφαλιστική αγορά

  • Νέο Audi Q3: Η τεχνολογία ασφαλείας συναντά την premium καθημερινότητα - Τι βοηθά τον ασφαλιστή;

    Νέο Audi Q3: Η τεχνολογία ασφαλείας συναντά την premium καθημερινότητα - Τι βοηθά τον ασφαλιστή;

    Το δημοφιλές compact SUV της Audi επιστρέφει με πιο ώριμη σχεδίαση, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και plug-in hybrid τεχνολογία που αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 23/06/2025 - 09:04
  • Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων

    Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων

    Από τα συμβατικά ασφάλιστρα στην εξατομικευμένη τιμολόγηση βάσει συμπεριφοράς: Πώς η AI μετατρέπει κάθε οδηγό σε μοναδικό προφίλ κινδύνου; Η ασφάλιση...
    Γιώργος Μούζος, 20/06/2025 - 09:05
  • Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

    Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

    Πώς η αξιοποίηση τηλεματικής τεχνολογίας μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα στις ασφαλίσεις ηλεκτρικών οχημάτων; Η ασφαλιστική βιομηχανία βρίσκεται σε ένα σημαντικό...
    Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00
  • BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;

    BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;

    Η νέα BMW M2 CS ανεβάζει τον πήχη σε πολυτέλεια, επιδόσεις και ασφάλεια. Tι πρέπει να γνωρίζετε ως επαγγελματίας ασφαλιστής; Η...
    Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08
  • Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

    Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

    Οι άμεσες μετρήσεις από τη μπαταρία, τη θερμοκρασία και τη συμπεριφορά του οδηγού καθιστούν την πρόληψη ζημιών πρακτικό εργαλείο για...
    Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09
  • Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

    Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

    Η τεχνολογία blockchain υπόσχεται επανάσταση στη διαχείριση απαιτήσεων, μειώνοντας δραστικά την απάτη και το κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ψευδείς...
    Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μάριος Θεμιστοκλέους: Οι 3 προϋποθέσεις για να πάει μπροστά η έρευνα
17:05 Μάριος Θεμιστοκλέους: Οι 3 προϋποθέσεις για να πάει μπροστά η έρευνα
  • 17:00 Δημήτριος Δέμος: 4 από τα 11 βασικά φάρμακα της Ευρώπης θα καλύπτονται από την Τρίπολη
  • 16:46 Θεόδωρος Τρύφων (ΠΕΦ): Ακόμα και νέο μνημόνιο αν δεν αντιμετωπιστεί το επενδυτικό κενό στην Ελλάδα
  • 16:43 Βασίλης Κοντοζαμάνης (HERA): Ανάγκη δημιουργίας ελληνικής βιοτράπεζας, για τον σχεδιασμό πολιτικής υγείας
  • 16:38 Άδωνις Γεωργιάδης: To 12% των φαρμάκων που καταναλώνονται στην ΕΕ είναι ελληνικής παραγωγής
  • 15:35 ΟΕΕ: Βελτιώνεται η διαχείριση των δημόσιων οικονομικών, ενισχύεται η διαφάνεια των δημοσιονομικών πλαισίων
  • 15:09 Στέλιος Κωνσταντινίδης («ΥΓΕΙΑ»): Οι σύγχρονες διαγνωστικές και θεραπευτικές εξελίξεις στην Καρδιολογία!
  • 14:42 Ελίνα Παπασπυροπούλου (ΕΑΕΕ): Ενημερώνει τους ασφαλιστές Β.Ελλάδος για τις υποχρεωτικές ασφαλίσεις
  • 14:27 Μιχάλης Νικολάου (ΕΟΠΕ): Το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Οίκοθεν» είναι το μέλλον στην Υγεία!
  • 13:10 Η ανακάλυψη του Δίσκου της Φαιστού
  • 13:09 ΦΣΑ: Επιστολή στον ΕΟΠΠΥ για τις εξηγήσεις που ζητά από φαρμακοποιούς για τις εκτελέσεις συνταγών με κλεμμένο ΑΜΚΑ
  • 13:07 Συνέδριο για την πολιτική πορεία του Γεώργιου Καφαντάρη
  • 12:50 Εξετάσεις ΤτΕ, Ιουνίου 2025. Αποδυναμώνεται η ασφαλιστική αγορά! Απέτυχε το 54%!
  • 12:41 Επίσκεψη του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη και της Υπουργού Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκης Κεραμέως στο ΓΝΑ «Ο Ευαγγελισμός» για την πρόσληψη 500 τραυματιοφορέων μέσω ΔΥΠΑ
  • 12:33 ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες κατά 0,35% οι τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιούνιο
  • 12:28 ΙΣΑ: Ζητά την άμεση ενεργοποίηση της δυνατότητας επιλογής ιδιωτών ιατρών από τους πολίτες ως προσωπικών ιατρών
  • 12:20 Βαρύ πρόστιμο επιβλήθηκε στην κλινική που αποκάλυψε τον ιατρικό φάκελο της Σακίρα
  • 12:10 Προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Εθνική Τράπεζα για την Εθνική Ασφαλιστική
  • 10:44 Πλαγίως: Η Κρήτη, η ανεξαρτησία της και ο ΟΠΕΚΕΠΕ
  • 10:32 Η INTERAMERICAN ενδυναμώνει την εργασιακή εμπειρία - με πράξεις
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 27/6 Attica Bank και Ergo Ασφαλιστική ενισχύουν τη συνεργασία τους
  2. 1/7 Οργανωτικές αλλαγές στην Allianz
  3. 3/7 Η «βόμβα» των 645 δισ. και η…σιωπή του Γ. Παπανδρέου, ο γερμανικός φόβος και το γαλλικό «όχι», το χαμηλό 17 ετών της ανεργίας, το ιστορικό δημιουργίας θέσεων εργασίας και η πρώτη δημοσκόπηση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  4. 30/6 Υπασφαλισμένος: Οι αλήθειες του Βασίλη Αποστολοπούλου (Ιατρικό Κέντρο) και οι ασφαλιστικές εταιρείες
  5. 27/6 ΕΑΕΕ: Έγγραφο ΑΑΔΕ "Υποβολή Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας"
  6. 2/7 Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο)
  7. 2/7 Nέος διευθύνων σύμβουλος στην Ημιθέα o Νίκος Παπαδημητρίου

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube