close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Επιστρέφουν τα φυσικά κουμπιά στο εσωτερικό των αυτοκινήτων: Ποιο το ασφαλιστικό όφελος;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
8/3/2024 - 09:05
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Επιστρέφουν τα φυσικά κουμπιά στο εσωτερικό των αυτοκινήτων: Ποιο το ασφαλιστικό όφελος;

Γιώργος Μούζος, 8/3/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Έπειτα από εκτεταμένες μελέτες, ο ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP αποφάσισε να υποβαθμίσει τις βαθμολογίες ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων που θα αξιολογούνται και δεν θα διαθέτουν φυσικά κουμπιά. Και όλα αυτά σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, που πέρα από κόστος σε ανθρώπινες ζωές, έχουν εκτοξεύσει και το ασφαλιστικό κόστος.

Είναι γεγονός πως πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για το ποια θα προσφέρει τη μεγαλύτερη οθόνη στους υποψήφιους κατόχους των μοντέλων της. Αυτή η τακτική είχε ως αποτέλεσμα να εξαφανιστούν τα φυσικά κουμπιά και σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου να γίνονται μέσα από το μενού του infotainment. Κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια, αφού η απόσπαση του οδηγού είναι έντονη.

Αρκετά ατυχήματα λόγω οθονών

Όπως έχουμε γράψει σε παλιότερο άρθρο μας, έρευνες απέδειξαν πως οι οθόνες είναι πιο επικίνδυνες ακόμα και από έναν μεθυσμένο οδηγό. Από τη στιγμή που τα πάντα γίνονται δια της αφής, ο χειριστής αναγκάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Μάλιστα οι έρευνες καταγράφουν πως η ενασχόληση με τα διάφορα infotainment μπορεί να απορροφήσει την προσοχή του οδηγού έως και 16 ολόκληρα δευτερόλεπτα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια. Και για να δώσουμε μία εικόνα της σοβαρότητας του όλου θέματος, αρκεί να αναφέρουμε ότι, στην Ευρώπη, το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων προκύπτει από την έλλειψη προσοχής του οδηγού!

Σε αυτή τη νέου είδους μάστιγα, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP θέλει να βάλει ένα τέλος. Για το λόγο αυτό ο ευρωπαϊκός οργανισμός σκοπεύει να υποβαθμίσει τις βαθμολογίες ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων που θα αξιολογούνται και δεν θα διαθέτουν κουμπιά, μοχλούς ή επιλογείς για τις ακόλουθες λειτουργίες: φλας, φώτα κινδύνου, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήση έκτακτης ανάγκης.

Βέβαια εμείς θα σημειώσουμε πως στον κατάλογο θα πρέπει να προστεθούν φυσικά χειριστήρια για το κλιματισμό, αλλά και το ηχοσύστημα. Αλλά τουλάχιστον είναι μια αρχή. Οι νέοι κανόνες του Euro NCAP θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2026.

Μια προσπάθεια ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας

Ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP, Matthew Avery, εξήγησε γιατί πάρθηκε αυτή η απόφαση να τιμωρούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κάνουν τους οδηγούς να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις οθόνες.

«Η υπερβολική χρήση των οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα σε ολόκληρη τη βιομηχανία, με σχεδόν κάθε κατασκευαστή οχημάτων να μεταφέρει τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αποσπούν τα μάτια τους από το δρόμο και να αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων από απόσπαση της προσοχής. Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που θα πραγματοποιούνται από το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, περιορίζοντας το χρόνο απομάκρυνσης των ματιών από το δρόμο και προωθώντας έτσι την ασφαλέστερη οδήγηση», δηλώνει ο Avery.

Βέβαια είναι σημαντικά να τονίσουμε πως ο οργανισμός Euro NCAP δεν μπορεί να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη να επαναφέρουν τα κανονικά χειριστήρια. Σαφώς η οδηγία που έχει ανακοινώσει δεν αποτελεί εντολή, παρά σύσταση και μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να κάνει αυτή τη εντολή νόμο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ωστόσο αναλογιζόμενοι πως η βαθμολογία του Euro NCAP είναι σημαντική για τους κατασκευαστές, είναι σχεδόν σίγουρο πως οι τελευταίοι θα κάνουν ό,τι χρειαστεί για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;
    Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35

    Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;

  • Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
    Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45

    Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται

  • Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)
    Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10

    Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)

  • Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
    Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00

    Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;

  • Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

    Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

     Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται...
    Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
  • Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;

    Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;

    Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να...
    Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
  • Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας!

    Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας!

    Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω...
    Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
  • Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει...
    Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
  • Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα

    Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα

    Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι...
    Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
  • Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις!

    Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις!

    Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως...
    Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΑΕΕ: Save the Date - Συμμετοχή ασφαλιστικής αγοράς στο τελικό συνέδριο του έργου LIFE PROFILE
11:05 ΕΑΕΕ: Save the Date - Συμμετοχή ασφαλιστικής αγοράς στο τελικό συνέδριο του έργου LIFE PROFILE
  • 11:00 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Σύστημα MOZART® Specimen Tomosynthesis - Augmented Intelligence για πιο ακριβή και ασφαλή χειρουργεία μαστού
  • 10:45 Αλλάζει τα δεδομένα εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων η Generali
  • 10:18 ΕΑΕΕ: Call for Evidence EIOPA για τις συντάξεις καθορισμένων εισφορών (Defined Contribution pensions)
  • 10:00 Η Ασφάλιση πυρός μπορεί ν’ αυξήσει πολύ τα εισοδήματα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή - Να γιατί:
  • 09:25 Τι ακριβώς σημαίνουν οι όροι υπασφάλιση, υπερασφάλιση, αναλογικός όρος και αποζημιωτική αρχή; Πως προστατεύουν τους πελάτες σας;
  • 09:15 7η Εθνική Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών - 1η φορά με την παρουσία ΔΕΙΑ και Ε.Ε. Τραπεζών - Νέα εποχή ανοίγεται στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση- Αναγνώριση του ρόλου της - Τα επόμενα βήματα για διεκδικήσεις
  • 09:00 Ο κομήτης Lemmon στον ουρανό της Ελλάδας
  • 08:50 Εκλογικά παιχνίδια διαπλοκής, η «χούντα» Μητσοτάκη, ο μπλαζέ Stéphane Boujnah και η διεθνής διάκριση της Eurobank
  • 08:45 Όταν τα φύλλα γίνονται τέχνη στο πάρκο
  • 19:45 Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
  • 19:02 Πράσινη συμμαχία εμπιστοσύνης: Ο Παναθηναϊκός AKTOR ανανεώνει τη συνεργασία του με τη NAK Insurance Brokers
  • 18:51 Οι σχέσεις MGAs–Ασφαλιστών θα επαναπροσδιοριστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 18:39 Η Interamerican παρουσίασε το “Integrated Managed Care Model” στο 17ο Global Health Insurance Conference
  • 16:10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  • 16:06 Οι στατιστικές του 2024 για την οδική ασφάλεια δείχνουν μεν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν
  • 16:00 Cyprus Forum Athens - Ελλάδα & Κύπρος: Η δύναμη είναι στην ενότητα & η Σύμπραξη μας οδηγεί στην Παγκόσμια σκηνή
  • 15:50 ΕΟΠΥΥ: Καταγγελίες για διαγνωστικά κέντρα που ζητούν πρόσθετες χρεώσεις από ασφαλισμένους
  • 15:34 Η Groupama Ασφαλιστική έκανε πράξη τη δημιουργία του νέου Κέντρου των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη
  • 15:30 Πιστεύετε ότι τα ασφαλιστικά σωματεία ΠΣΑΣ-ΕΣΑΠΕ (ΠΣΣΑΣ)-ΣΕΜΑ-ΠΟΑΔ, διεκδικούν με αποτελεσματικότητα καλές συμβάσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες για τους διαμεσολαβούντες;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/10 Το Παζάρι της Σπερχειάδας αντέχει στον χρόνο
  2. 20/10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  3. 18/10 Η τεχνολογία στο επίκεντρο: Ο Όμιλος Munich Re και ERGO χαράσσουν το ψηφιακό τους μέλλον στη Βαρσοβία
  4. 16/10 Η μέρα που ο πόνος σώπασε, ένα θαυμαστό γεγονός που άλλαξε για πάντα την ιστορία της ιατρικής
  5. 15/10 Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Eurolife Ζωής από την Eurobank, στο NextDeal που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή
  6. 17/10 Το πλοίο της Ελευθερίας» σαλπάρει στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας
  7. 15/10 Αντίστροφη μέτρηση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στις ασφαλιστικές: κυρώσεις από τον Νοέμβριο

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube