close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Πωλήσεις

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Η τέχνη της + ομιλίας στην ασφάλιση
Αντώνιος Δουνδουλάκης
Αντώνιος Δουνδουλάκης,
23/7/2025 - 15:48
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η τέχνη της + ομιλίας στην ασφάλιση

Αντώνιος Δουνδουλάκης, 23/7/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η ζωή μας είναι γεμάτη απρόβλεπτες στιγμές και προκλήσεις. Κάθε μέρα, παίρνουμε αποφάσεις που επηρεάζουν το μέλλον μας: από τη φροντίδα της οικογένειας και την προστασία της περιουσίας μέχρι τη διασφάλιση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής.

 Σ’ αυτήν τη διαδρομή, ο ασφαλιστής έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει  καθοριστικό ρόλο: να προσφέρει σιγουριά, να παρέχει λύσεις και να βοηθήσει τους ανθρώπους σε μια κοινωνία που συνεχώς εξελίσσεται.

Ωστόσο, ο ρόλος του ασφαλιστή δεν περιορίζεται στην παράδοση ενός συμβολαίου ή στην προώθηση ενός προϊόντος. Είναι πολύ περισσότερο από αυτό. Είναι η ικανότητά του να κατανοεί, να ακούει και να συνδέεται με τον πελάτη σε προσωπικό επίπεδο, να γίνεται συνοδοιπόρος του σε μια πορεία γεμάτη αβεβαιότητες. Και γι' αυτό, αξίζει να αναρωτηθούμε:

Πόσο καλά επικοινωνούμε πραγματικά με τους ανθρώπους; Είμαστε εκεί για να τους ακούσουμε ή απλώς για να μιλήσουμε;

Ξέρουν οι ασφαλιστές να συνομιλούν – ή απλώς μιλούν;

Η διαφορά ανάμεσα στο “μιλώ” και στο “συνομιλώ” είναι τεράστια – και πολλές φορές καθοριστική για την επιτυχία μιας συνεργασίας. Το “μιλώ” είναι μονόπλευρο, περιορίζεται στην παράθεση πληροφοριών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες του άλλου. Το “συνομιλώ” σημαίνει να βλέπεις τον άλλον, να τον ακούς, να τον καταλαβαίνεις.

Όπως αναφέρει πολύ εύστοχα ο Stephen R. Covey (Αμερικανός συγγραφέας, ομιλητής και σύμβουλος στον τομέα της προσωπικής ανάπτυξης και ηγεσίας).:

"Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply."
(Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ακούν με σκοπό να καταλάβουν· ακούν με σκοπό να απαντήσουν.)

Αυτό το ρητό αντανακλά απόλυτα την πραγματικότητα του επαγγελματία ασφαλιστή. Ένας πραγματικά αποτελεσματικός ασφαλιστής δεν είναι απλά πωλητής προϊόντων. Δεν έρχεται για να προωθήσει συμβόλαια, αλλά για να προτείνει λύσεις. Να συμβουλέψει. Να ακούσει. Να κατανοήσει τις ανησυχίες του πελάτη και να προσφέρει ένα πλαίσιο ασφάλειας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τους στόχους του.

Ο σύγχρονος πελάτης – ανεξαρτήτως φύλου και θέσης κοινωνικά -επαγγελματικά – διαθέτει έντονη κρίση και υψηλά φίλτρα απέναντι σε κάθε πωλησιακή προσέγγιση. Η ενσυναίσθηση, λοιπόν, γίνεται θεμελιώδες προσόν για τον ασφαλιστή. Η ικανότητά του να “διαβάζει” τον συνομιλητή του, να εντοπίζει τα κρυφά του συναισθήματα, να καταλαβαίνει τι τον φοβίζει ή τι πραγματικά τον απασχολεί, είναι αυτή που τον κάνει να ξεχωρίσει.

Η επικοινωνία δεν περιορίζεται μόνο στα λόγια. Η γλώσσα του σώματος, η στάση, το βλέμμα, ο τρόπος που ακούει ο ασφαλιστής, μπορούν να ενισχύσουν ή να καταστρέψουν την εμπιστοσύνη. Ένα σώμα που κινείται νευρικά ή στέκεται σφιγμένο, μεταφέρει λάθος μηνύματα. Ο πελάτης το αντιλαμβάνεται – συχνά υποσυνείδητα – και δημιουργεί αμυντική στάση.

Ο καλός ασφαλιστής δεν απευθύνεται ποτέ στον "μέσο" πελάτη, γιατί απλά, δεν υπάρχει. Κάθε άνθρωπος κουβαλάει τις δικές του μοναδικές εμπειρίες, ανάγκες και ευθύνες. Άλλος είναι επιχειρηματίας με υπαλλήλους, άλλος ελεύθερος επαγγελματίας, άλλος γονέας με ανησυχίες για τις σπουδές των παιδιών του. Η προσέγγιση πρέπει να είναι εξατομικευμένη, προσωποποιημένη και στοχευμένη, με σαφή αναφορά στο πώς η ασφάλιση καλύπτει τις ανάγκες του κάθε ατόμου.

Σε κάθε άλλη περίπτωση – όταν ο ασφαλιστής δεν συνομιλεί πραγματικά αλλά απλώς “μιλά”, χωρίς να ακούει και να δημιουργεί διάλογο – ο πελάτης δεν τον χρειάζεται. Και φυσικά, θα στραφεί στο διαδίκτυο, εκεί όπου έχει ήδη βομβαρδιστεί με χιλιάδες μηνύματα και προσφορές. Εκεί, μέσω της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης, αρχίζει να πιστεύει ότι μπορεί μόνος του να βρει τη λύση που του ταιριάζει, χωρίς καθοδήγηση, χωρίς ανθρώπινη παρουσία.

Σε έναν κόσμο που προχωράει προς την αυτοεξυπηρέτηση, ο ρόλος του ασφαλιστή δεν είναι απλώς να πληροφορεί, αλλά να δίνει αξία και νόημα στην πληροφορία. Και αυτό απαιτεί διάλογο, όχι μονόλογο.

Η παρωχημένη-πεπαλαιωμένη  τακτική του εκφοβισμού – “αν πάθεις κάτι”, “αν αρρωστήσεις”, “αν δεν αντέξεις οικονομικά” – δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Αντίθετα, συχνά δημιουργεί φόβο και απομάκρυνση. Όταν ο ασφαλιστής εστιάζει σε θετικά σημεία της ασφάλισης – όπως η προστασία εισοδήματος, η εξασφάλιση των παιδιών ή η στήριξη σε δύσκολες στιγμές – τότε αρχίζει να χτίζεται η εμπιστοσύνη.

Τι πραγματικά χρειάζεται σήμερα ο πελάτης;

Ο σύγχρονος ασφαλιστής καλείται να:

  • Να ακούει πριν μιλήσει.
  • Να δείχνει σεβασμό, όχι μόνο στον ρόλο του συνομιλητή του, αλλά και στο πώς αυτός ή αυτή βιώνει τη ζωή.
  • Να συνομιλεί, να συνδιαμορφώνει, να προτείνει λύσεις και όχι απλώς να πουλά προϊόντα.
  • Να εκπέμπει σταθερότητα και ειλικρίνεια, και να κινείται με συνέπεια, ενσυναίσθηση και αξιοπρέπεια.

Οι ασφαλιστές που θα ξεχωρίσουν στο μέλλον είναι εκείνοι που πρώτα απ’ όλα θα λειτουργούν ως άνθρωποι προς ανθρώπους – με ενδιαφέρον, κατανόηση και καθαρή πρόθεση. Γιατί εκεί, τελικά, χτίζεται η εμπιστοσύνη.

 

P.S. This article is inspired by my earlier piece in the insurance magazine NAI, Issue 191, pages 68-69, titled "Do Insurance Agents Know How to Communicate with Women?", published on 7/9/2021.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Αντώνης Δουνδουλακης
  • ασφαλιστής
  • πωλήσεις
  • ασφάλιση
  • συνομιλία

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Η πρόκληση του «απαιτητικού πελάτη» ως ευκαιρία εξέλιξης
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 04/09/2025 - 09:24

    Η πρόκληση του «απαιτητικού πελάτη» ως ευκαιρία εξέλιξης

  • Απλές vs Επεμβατικές Εξετάσεις: Όσα Πρέπει να ξέρετε για την Ορθή Χρήση του ασφαλιστηρίου υγείας σας
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 28/08/2025 - 11:09

    Απλές vs Επεμβατικές Εξετάσεις: Όσα Πρέπει να ξέρετε για την Ορθή Χρήση του ασφαλιστηρίου υγείας σας

  • Η Προσωπική Αξία και η Δύναμη του "Γνώθι σαυτόν"
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 21/08/2025 - 09:13

    Η Προσωπική Αξία και η Δύναμη του "Γνώθι σαυτόν"

  • Η αξία των διακοπών για τον ασφαλιστή - εκείνον που φροντίζει για όλους τους άλλους
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 01/08/2025 - 09:48

    Η αξία των διακοπών για τον ασφαλιστή - εκείνον που φροντίζει για όλους τους άλλους

  • Η τέχνη της + ομιλίας στην ασφάλιση

    Η τέχνη της + ομιλίας στην ασφάλιση

    Η ζωή μας είναι γεμάτη απρόβλεπτες στιγμές και προκλήσεις. Κάθε μέρα, παίρνουμε αποφάσεις που επηρεάζουν το μέλλον μας: από τη...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 23/07/2025 - 15:48
  • Ο ρόλος του ηγέτη στην εποχή  της Τεχνητής Νοημοσύνης

    Ο ρόλος του ηγέτη στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

    Ζούμε σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από διαρκή τεχνολογική πρόοδο, ραγδαίες κοινωνικές μεταβολές και μετασχηματισμό των εργασιακών σχέσεων. Η τεχνητή...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 15/07/2025 - 08:58
  • Ο κίνδυνος της αδράνειας: Πώς να μην εγκλωβιστείς σε ένα χαρτοφυλάκιο «ρουτίνας»

    Ο κίνδυνος της αδράνειας: Πώς να μην εγκλωβιστείς σε ένα χαρτοφυλάκιο «ρουτίνας»

    Στον κόσμο της ασφάλισης, όπου η εμπειρία και η συνέπεια θεωρούνται θεμέλια της επιτυχίας, παραμονεύει ένας ύπουλος και συχνά αόρατος...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 09/07/2025 - 14:08
  • Η πρόκληση των αυξήσεων στα συμβόλαια υγείας ως ευκαιρία για στρατηγική ανάπτυξη του διαμεσολαβητή

    Η πρόκληση των αυξήσεων στα συμβόλαια υγείας ως ευκαιρία για στρατηγική ανάπτυξη του διαμεσολαβητή

    Η ασφαλιστική αγορά βιώνει έντονες αλλαγές με συνεχείς αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας. Το αποτέλεσμα είναι ένα περιβάλλον πίεσης και αβεβαιότητας...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 01/07/2025 - 15:14
  • Συμβόλαιο vs Πραγματικότητα: Η Εσωτερική Μάχη του Επαγγελματία

    Συμβόλαιο vs Πραγματικότητα: Η Εσωτερική Μάχη του Επαγγελματία

    Υπάρχουν στιγμές που βαραίνουν περισσότερο από άλλες. Στιγμές που η σιωπή έχει ήχο και το συναίσθημα δεν χωράει σε λέξεις. Για...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 27/06/2025 - 10:00
  • Αντώνης Δουνδουλάκης: Η δύναμη της άρνησης στην πώληση - Από το «όχι» στο «ναι»

    Αντώνης Δουνδουλάκης: Η δύναμη της άρνησης στην πώληση - Από το «όχι» στο «ναι»

    Στον κόσμο των πωλήσεων – και ιδιαίτερα στον ασφαλιστικό χώρο – η άρνηση δεν θα πρέπει να πιστώνεται ως  χαμένος...
    Αντώνιος Δουνδουλάκης, 18/06/2025 - 14:00

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

RVS 2025: AI, γεωπολιτικοί κίνδυνοι και cyber απειλές διαμορφώνουν την ατζέντα - Οι προοπτικές για τις ανανεώσεις του 2026
16:49 RVS 2025: AI, γεωπολιτικοί κίνδυνοι και cyber απειλές διαμορφώνουν την ατζέντα - Οι προοπτικές για τις ανανεώσεις του 2026
  • 16:25 ΕΥΡΩΚΛΙΝΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ: Ανακοίνωση της Κλινικής για θέμα ασφάλειας ασθενούς
  • 12:30 Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας για το Olivomed της InterMed
  • 11:54 Συνεργασία Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς με Τράπεζα της Γαλλίας για την προώθηση της Χρηματοοικονομικής Εκπαίδευσης
  • 11:35 Η ελληνική φαρμακοβιομηχανία οδηγός για αύξηση της συμμετοχής της βιομηχανίας στο ΑΕΠ!
  • 11:00 IUMI: Σταθερές οι αγορές ασφάλισης για σκάφη και φορτία το 2024
  • 10:55 Η Interamerican δημοσιεύει την 13η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2024
  • 10:50 Ο αντίκτυπος των εξαγγελιών του Κυριάκου Μητσοτάκη και η σύνθετη επόμενη μέρα
  • 10:44 Παύλος Μυλωνάς (ETE): Επενδύσεις ύψους €30 δις στις ΑΠΕ ως το 2030 - Τι σημαίνει για την ασφαλιστική αγορά
  • 10:30 Κ. Κόλλιας: «Γενναία διανομή μερίσματος, με στόχο την αντιμετώπιση της ακρίβειας, τα μέτρα Μητσοτάκη»
  • 09:36 Χωρίς ταξί η Αθήνα αύριο και μεθαύριο
  • 09:33 Συνεργασία ΕΛΤΑ και Alpha Bank στις τραπεζικές υπηρεσίες
  • 09:21 ΔΕΘ: Μείωση ασφαλιστικών εισφορών, και νέα ρύθμιση οφειλών έλειπαν από το «πακέτο» λέει η ΕΣΕΕ
  • 09:10 Παρουσία του Πρωθυπουργού η εκδήλωση του Υπουργείου Υγείας με θέμα «Το ΕΣΥ Άλλαξε», στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ
  • 09:00 Γνωρίζετε τι είναι οι ράντες (annuities);
  • 08:56 Το υπερπλεόνασμα και οι παροχές, ο…Γ΄ γύρος και τα συμφέροντα, ο γαλλικός κίνδυνος και το γαλλικό «χαρτί» και η…διπλάσια CrediaBank
  • 08:52 Νοθευμένα καύσιμα και ασφαλιστικές επιπτώσεις!
  • 08:50 Οι Κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται αλλά η κυβερνοασφάλιση μειώνεται, γιατί;
  • 08:47 Πλαγίως: Στη Θεσσαλονίκη, το Σαββατοκύριακο
  • 08:44 Συγκίνηση και μνήμες για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της Καμαρούλας Αγρινίου
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 4/9 Αποκλειστικό: Έληξε η συνεργασία του Αναστάσιου Παπαδόπουλου με την ERGO
  2. 3/9 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
  3. 4/9 Γιώργος Ζερβουδάκης: «Χτίζουμε την Εθνική Ασφαλιστική τού αύριο, με ανθρώπινο πρόσωπο και ψηφιακή δύναμη»
  4. 6/9 Η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην ΔΕΘ (LIVE)
  5. 8/9 ΕΥΡΩΚΛΙΝΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ: Ανακοίνωση της Κλινικής για θέμα ασφάλειας ασθενούς
  6. 4/9 Ισαβέλλα Βήτου: H Allianz µιλάει τη «γλώσσα» της ελληνικής αγοράς
  7. 2/9 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz κυκλοφορεί το «ΝΑΙ»

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube