close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού - επικοινωνιακού πωλητή;
Δημήτρης Μπάτρης
Δημήτρης Μπάτρης,
22/3/2023 - 08:57
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού - επικοινωνιακού πωλητή;

Δημήτρης Μπάτρης, 22/3/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η συμπεριφορά του επικοινωνιακού – κοινωνικού πωλητή προσανατολίζεται στις ανάγκες και επιθυμίες των άλλων, επιζητά τη συμπάθεια και αποδοχή τους. Παρακινείται από την αποδοχή των άλλων σε βαθμό που σχεδόν δεν σκέφτεται την προσωπική προσπάθεια που θα απαιτηθεί ή το βαθμό στον οποίο πρέπει να συμβιβαστεί. Δίνει μεγάλη σημασία στις καλές σχέσεις, στο να είναι «καλό παιδί».

Όταν η συνάντηση τελειώσει, ο πωλητής αυτός είναι πιθανότερο να ξανασκεφτεί τα συναισθήματα που επικράτησαν παρά την λογική της παρουσίασης, της λύσης του προβλήματος ή και το αποτέλεσμα της πώλησης.

Όταν ερωτηθεί για την εξέλιξη της συνάντηση, θα πει πως όλα πήγαν περίφημα και άρεσε πολύ το προϊόν στον υποψήφιο πελάτη ή η πρόταση που του παρουσίασε. Πως η πώληση έκλεισε ουσιαστικά ενώ δεν θα παραδεχθεί πως ο πελάτης χρειάζεται να το ξανασκεφτεί και να ενημερώσει τον πωλητή.

Δηλαδή, εντοπίζει την ανάγκη, βρίσκει και σχεδιάζει μια λύση, την παρουσιάζει καλά, αλλά έως εδώ. Δεν προχωρεί σε δηλώσεις πως μόνο εκείνος έχει την καταλληλότερη λύση στο πρόβλημα του πελάτη, που προέκυψε από τις Χ ανάγκες ή επιθυμίες και δεν δίνει στον υποψήφιο να καταλάβει τις συνέπειες του να μην δώσει σήμερα την λύση!

Το αρνητικό κίνητρο είναι «φόβος της απόρριψης», που κάνει το άτομο αυτό να ενδίδει. Αντί να αντιμετωπίζει τους πελάτες με λογική και επιχειρήματα, τους κατευνάζει για να τους ηρεμήσει όταν προκύπτουν εντάσεις που του δημιουργούν αίσθηση αποδοκιμασίας και απόρριψης. Λέγεται όμως, ότι από την διαφωνία πηγάζουν οι καλύτερες λύσεις.

Για να αποφύγει την απόρριψη προσπαθεί να μην δείξει αρνητική στάση ή επίκριση για οτιδήποτε. Ένας τρόπος να το κάνει αυτό είναι να υιοθετήσει τις γνώμες και τις ιδέες των άλλων αντί να προωθήσει τις δικές του.Απαντά σε ερωτήσεις που δεν έχουν γίνει και ξεφεύγει πολύ από τον προγραμματισμένο χρόνο συνάντησης.

Είναι ενεργός και προσπαθεί να κάνει επαφές και να δημιουργεί φιλικούς δεσμούς. Σπάνια προκαλεί σύγκρουση και εάν συμβεί, προσπαθεί να ηρεμήίσει τους εμπλεκόμενους.
Ο πωλητής αυτός έχει μια φιλική, ευχάριστη προσέγγιση και κατευθύνεται από άλλους καθώς παίρνει τις γραμμές για τη συμπεριφορά του από έξω, όχι από τον ίδιο τον εαυτό του.

Με τα χαρακτηριστικά του χαμηλού ενδιαφέροντος για τα αποτελέσματα και του υψηλού για τους ανθρώπους, ο πωλητής αυτός ενδιαφέρεται ενεργά να καταλάβει τον πελάτη ως άτομο. Ερευνά από πριν για να μάθει τι άνθρωπος είναι ο πελάτης και ψάχνει για θέματα που θα κάνουν τη συζήτηση φιλική. Χαίρεται να μαθαίνει για τα χόμπι, την οικογένεια, την πρόοδο των παιδιών, τις επαγγελματικές φιλοδοξίες του άλλου. Κάνει πολλά έξοδα σε δώρα, γεύματα και δημόσιες σχέσεις που ανεβάζει συχνά το κόστος πωλήσεών του.

Η επιθυμία του να γίνεται αρεστός στους υποψήφιους πελάτες, τον οδηγεί να μιλά με καλά λόγια για τους ανταγωνιστές του, με τρόπο που κάνει τον υποψήφιο πελάτη να ανησυχεί για την επιλογή του. Του διαφεύγει να εξασκεί τη λαϊκή σοφία του «μη λες τίποτα αν δεν μπορείς να πεις κάτι καλό» για τη δική του εταιρεία και υπερτονίζει τα καλά του ανταγωνισμού με τον κίνδυνο να το κάνει εκλυστικότερο για τον υποψήφιο πελάτη.

Όταν ο υποψήφιος αρχίζει να βλέπει σε βάθος τις λεπτομέρειες βάση των αναγκών του, αρχίζει να χάνεται η αξιοπιστία του και η γνώση του για το δικό του προϊόν γίνεται επιφανειακή.
Για να βοηθήσει τους υποψήφιους, μαθαίνει τι θέλουν να ξέρουν και όχι τι πρέπει να ξέρουν για να πάρουν σωστή απόφαση βάση της ανάγκης ή επιθυμίας τους.
Οι γνώσεις του για τα προϊόντα που διαθέτει η εταιρεία του είναι συνήθως επιφανειακή!

Στο τομέα ανάλυσης των αναγκών του υποψηφίου πελάτη πιστεύει ότι οι ανάγκες του θα αποκαλυφθούν μέσα στο πλαίσιο μιας φιλικής κοινωνικής σχέσης.
Πιστεύει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται μόνο στον καθορισμό των αναγκών που κάνει ο πελάτης, γιατί αν τον ρωτήσει ή τον αμφισβητήσει σε αυτές του τις ανάγκες αυτό θα «μεταφραστεί» ως προσβολή για τον πελάτη ή παραβίαση της ιδιωτικής του ζωής. Αν λοιπόν ρωτήσει, θα πρέπει να το κάνει έμμεσα.

Ο πωλητής αυτός δεν έχει μάθει συνειδητά ότι πώληση είναι η υποβολή των κατάλληλων ερωτήσεων. Θα πρέπει να αντιστρέψει τον χρόνο που μιλά στον πελάτη σε ποσοστό 30% της συνάντησης, ενώ ο χρόνος που ακούει τον πελάτη να απαντά ή να εκφράζει τις ανάγκες, επιθυμίες ή απορίες του να γίνει αντίστοιχα 70%. Δηλαδή ότι κάνει ένας γιατρός με τους ασθενείς τους.

Επίσης η αποστολή του είναι να δίνει την καταλληλότερη λύση στο πρόβλημα που έχει εντοπίσει από την μεθοδική ανάλυση των αναγκών. Ο χρόνος των συναντήσεων είναι περιορισμένος για να κατασπαταλάται σε θέματα εκτός αντικειμένου του επαγγελματικού ραντεβού.

Τέλος για να γίνει πελάτης ένας υποψήφιος, όπως πολλές φορές έχω πει, θα πρέπει πεισθεί πως ο πωλητής αυτός του έδωσε λύση στο πρόβλημα του, να παραλάβει το αντίστοιχο προϊόν ή τη σύμβαση και να πληρωσεί το αντίστοιχο χρηματικό ποσόν.

Ο κύκλος της πώλησης δεν σταματά στην εξεύρεση των αναγκών και την παρουσίαση της λύσης. Ολοκληρώνεται με το κλείσιμο της πώλησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας

Αξίζει ο καθένας να ολοκληρώνει ο ίδιος την πώληση και όχι κάποιος άλλος!


Ποιος είναι ο Δημήτρης Μπάτρης

Απόφοιτος Σχολής Ικάρων Ιπτάμενος, Πιλότος μαχητικών αεροσκαφών 
Σχολή εκπαιδευτών και επικοινωνίας, Σχολή Πολέμου, Διεύθυνση Σπουδών Σχολής Ικαρων.
Αποστρατεύτηκε με το βαθμό του Σμήναρχου (Ι)
Ισόβιο Μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος &
Μέλος του Βετεράνων Πιλότων ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α
Ξεκίνησε την καριέρα στον ασφαλιστικό χώρο από την Interamerican
Το 1988 Δ/ντης Υποκ/ματος στην AGF KOSMOS 
1990-1995 Δ/ντης Πωλησεων και το 1995-99
Εμπορικός Δ/ντης της ίδιας εταιρίας 
Το 1999-2014 Εμπορικός Δντης στη ALLIANZ Ελλάδος 
2015-2018 Δ/ντης της BATRIS INSURANCE Από το 2011 Δντης εκπαίδευσης στο ΙΧΟΣ 
Σεμινάρια Marketing και πωλήσεων στην Ελλάδα και Εξωτερικό 
Συστήματα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης πωλήσεων Ασφαλειών Ζωής στην Metropolitan & New York Life USA
Μέλος της Ε.Ε.Δ.Ε και Ε.Ι. Μ Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing
Συμμετοχή ως ομιλητής σε συνέδρια στην Ελλάδα και Κύπρο 
Σύμβουλος Ανάπτυξης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και Πρακτόρων 
Αρθρογράφος στο Nextdeal.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Πώς είναι ο κυριαρχικός πωλητής!
    Δημήτρης Μπάτρης, 9/3/2023

    Πώς είναι ο κυριαρχικός πωλητής!

  • Πώς είναι η ανθρώπινη πλευρά των πωλήσεων;
    Δημήτρης Μπάτρης, 28/2/2023

    Πώς είναι η ανθρώπινη πλευρά των πωλήσεων;

  • Ο ρόλος της συμπεριφοράς του πωλητή κατά τη διαδικασία της πώλησης

    Ο ρόλος της συμπεριφοράς του πωλητή κατά τη διαδικασία της πώλησης

    Όπως γνωρίζετε, η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών δεν είναι απλά οικονομική δραστηριότητα, αλλά έχει μεγάλη σχέση με την «ανθρώπινη συμπεριφορά»....
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/02/2023 - 09:01 15/2/2023
  • Πώς αποκτούμε ικανότητες στις πωλήσεις;

    Πώς αποκτούμε ικανότητες στις πωλήσεις;

    Ο πωλητής για να γίνει Επιστήμονας Σύμβουλος Πωλησεων, είναι επιφορτισμένος με την ευθύνη να βοηθήσει τον υποψήφιο πελάτη να πάρει...
    Δημήτρης Μπάτρης, 06/02/2023 - 12:44 6/2/2023

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τα αποκαλυπτήρια προτομής του Δημήτρη Κοντομηνά!
16:47 Τα αποκαλυπτήρια προτομής του Δημήτρη Κοντομηνά!
  • 16:40 Στο επίκεντρο της εταιρικής κουλτούρας της MSD η καλή ψυχική υγεία των εργαζομένων της!
  • 16:26 Η διακοπή του καπνίσματος και ο έγκαιρος προσυμπτωματικός έλεγχος για τον Καρκίνο του Πνεύμονα δίνουν μια «Ανάσα Ζωής»!
  • 15:45 Η επιστροφή του Giallo Ducati στις επίσημες ομάδες στο WorldSBK και το MotoGP για τους αγώνες στο Misano!
  • 15:38 Ένταλμα σύλληψης και αυτόφωρο για "ένα καραφάκι ούζο!»
  • 14:29 Με ένα μεγάλο αφιέρωμα στην ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ κυκλοφορεί το νέο τεύχος του Health Next Generation!
  • 14:00 Ασφαλιστικές: Έκρηξη παραγωγής στα ασφαλιστικά επενδυτικά προϊόντα!
  • 13:15 PwC: Ξεκινά η λειτουργία του νέου, διεθνούς Κέντρου για Θετικό Επιχειρείν απέναντι στη Φύση!
  • 12:48 Στο ΔΣ του Eurordis- Rare Diseases Europe η Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Κυστικής Ίνωσης Άννα Σπίνου!
  • 12:06 Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Παιδιατρικής Νοσηλευτικής θα πραγματοποιηθεί στις 8-10 Ιουνίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση!
  • 11:59 ΕΚΠΑ: Στην 9η θέση παγκοσμίως για την πολιτική του σε θέματα «Ισότητας των φύλων» και στην 27η θέση στην «Ποιοτική Εκπαίδευση», σύμφωνα με την Κατάταξη Times Higher Education Impact Ranking!
  • 11:38 Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Εκστρατεία στην περιφέρεια!
  • 11:26 Ολοκληρωμένος έλεγχος οστεοπόρωσης σε προνομιακή τιμή από τον Όμιλο Affidea!
  • 10:39 Τι θα γίνει τελικά με τις προμήθειες στα επενδυτικά προϊόντα!
  • 10:29 Star Alliance: Ο Θεόδωρος Παναγιωτούλιας νέος Διευθύνων Σύμβουλος!
  • 10:19 Το περιβάλλον και η προστασία του, κεντρική πολιτική του ΕΚΠΑ!
  • 10:08 Το επέκεινα της 25ης Ιουνίου και τα ανοιχτά μέτωπα για την επόμενη τετραετία
  • 09:59 Ασφάλεια στη θάλασσα: Νέες προτάσεις για τη στήριξη της καθαρής και σύγχρονης ναυτιλίας!
  • 09:43 Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες της 45ης Ετήσιας Συνόδου της Επιτροπής Ανώτερων Αξιωματούχων για τον Προϋπολογισμό!
  • 09:27 Μεγάλο το κόστος της κυβερνοασφάλειας για τα αυτοκίνητα!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/6 Τα αποκαλυπτήρια προτομής του Δημήτρη Κοντομηνά!
  2. 6/6 Με ένα μεγάλο αφιέρωμα στην ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ κυκλοφορεί το νέο τεύχος του Health Next Generation!
  3. 1/6 Υπασφαλισμένος: Τι ακούσαμε στην Ύδρα για Allianz και ΕΥΠΙΚ, για ΓΔΑ και Επικουρικό και για τον Αρχηγό
  4. 2/6 Υπασφαλισμένος: Στην Ύδρα τα σπουδαία για Εθνική Ασφαλιστική, Generali, Ορίζων Ασφαλιστική και…Παναθηναϊκό!
  5. 6/6 Ένταλμα σύλληψης και αυτόφωρο για "ένα καραφάκι ούζο!»
  6. 31/5 Μοναδική έκδοση 120 σελίδων Ελληνικά και Αγγλικά του NextDeal για το συνέδριο ασφαλιστών στην Ύδρα!
  7. 2/6 Διαβάστε εδώ την ειδική έκδοση 120 του Nextdeal για το συνέδριο της Ύδρας!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube