close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού - επικοινωνιακού πωλητή;
Δημήτρης Μπάτρης
Δημήτρης Μπάτρης,
22/3/2023 - 08:57
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού - επικοινωνιακού πωλητή;

Δημήτρης Μπάτρης, 22/3/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η συμπεριφορά του επικοινωνιακού – κοινωνικού πωλητή προσανατολίζεται στις ανάγκες και επιθυμίες των άλλων, επιζητά τη συμπάθεια και αποδοχή τους. Παρακινείται από την αποδοχή των άλλων σε βαθμό που σχεδόν δεν σκέφτεται την προσωπική προσπάθεια που θα απαιτηθεί ή το βαθμό στον οποίο πρέπει να συμβιβαστεί. Δίνει μεγάλη σημασία στις καλές σχέσεις, στο να είναι «καλό παιδί».

Όταν η συνάντηση τελειώσει, ο πωλητής αυτός είναι πιθανότερο να ξανασκεφτεί τα συναισθήματα που επικράτησαν παρά την λογική της παρουσίασης, της λύσης του προβλήματος ή και το αποτέλεσμα της πώλησης.

Όταν ερωτηθεί για την εξέλιξη της συνάντηση, θα πει πως όλα πήγαν περίφημα και άρεσε πολύ το προϊόν στον υποψήφιο πελάτη ή η πρόταση που του παρουσίασε. Πως η πώληση έκλεισε ουσιαστικά ενώ δεν θα παραδεχθεί πως ο πελάτης χρειάζεται να το ξανασκεφτεί και να ενημερώσει τον πωλητή.

Δηλαδή, εντοπίζει την ανάγκη, βρίσκει και σχεδιάζει μια λύση, την παρουσιάζει καλά, αλλά έως εδώ. Δεν προχωρεί σε δηλώσεις πως μόνο εκείνος έχει την καταλληλότερη λύση στο πρόβλημα του πελάτη, που προέκυψε από τις Χ ανάγκες ή επιθυμίες και δεν δίνει στον υποψήφιο να καταλάβει τις συνέπειες του να μην δώσει σήμερα την λύση!

Το αρνητικό κίνητρο είναι «φόβος της απόρριψης», που κάνει το άτομο αυτό να ενδίδει. Αντί να αντιμετωπίζει τους πελάτες με λογική και επιχειρήματα, τους κατευνάζει για να τους ηρεμήσει όταν προκύπτουν εντάσεις που του δημιουργούν αίσθηση αποδοκιμασίας και απόρριψης. Λέγεται όμως, ότι από την διαφωνία πηγάζουν οι καλύτερες λύσεις.

Για να αποφύγει την απόρριψη προσπαθεί να μην δείξει αρνητική στάση ή επίκριση για οτιδήποτε. Ένας τρόπος να το κάνει αυτό είναι να υιοθετήσει τις γνώμες και τις ιδέες των άλλων αντί να προωθήσει τις δικές του.Απαντά σε ερωτήσεις που δεν έχουν γίνει και ξεφεύγει πολύ από τον προγραμματισμένο χρόνο συνάντησης.

Είναι ενεργός και προσπαθεί να κάνει επαφές και να δημιουργεί φιλικούς δεσμούς. Σπάνια προκαλεί σύγκρουση και εάν συμβεί, προσπαθεί να ηρεμήίσει τους εμπλεκόμενους.
Ο πωλητής αυτός έχει μια φιλική, ευχάριστη προσέγγιση και κατευθύνεται από άλλους καθώς παίρνει τις γραμμές για τη συμπεριφορά του από έξω, όχι από τον ίδιο τον εαυτό του.

Με τα χαρακτηριστικά του χαμηλού ενδιαφέροντος για τα αποτελέσματα και του υψηλού για τους ανθρώπους, ο πωλητής αυτός ενδιαφέρεται ενεργά να καταλάβει τον πελάτη ως άτομο. Ερευνά από πριν για να μάθει τι άνθρωπος είναι ο πελάτης και ψάχνει για θέματα που θα κάνουν τη συζήτηση φιλική. Χαίρεται να μαθαίνει για τα χόμπι, την οικογένεια, την πρόοδο των παιδιών, τις επαγγελματικές φιλοδοξίες του άλλου. Κάνει πολλά έξοδα σε δώρα, γεύματα και δημόσιες σχέσεις που ανεβάζει συχνά το κόστος πωλήσεών του.

Η επιθυμία του να γίνεται αρεστός στους υποψήφιους πελάτες, τον οδηγεί να μιλά με καλά λόγια για τους ανταγωνιστές του, με τρόπο που κάνει τον υποψήφιο πελάτη να ανησυχεί για την επιλογή του. Του διαφεύγει να εξασκεί τη λαϊκή σοφία του «μη λες τίποτα αν δεν μπορείς να πεις κάτι καλό» για τη δική του εταιρεία και υπερτονίζει τα καλά του ανταγωνισμού με τον κίνδυνο να το κάνει εκλυστικότερο για τον υποψήφιο πελάτη.

Όταν ο υποψήφιος αρχίζει να βλέπει σε βάθος τις λεπτομέρειες βάση των αναγκών του, αρχίζει να χάνεται η αξιοπιστία του και η γνώση του για το δικό του προϊόν γίνεται επιφανειακή.
Για να βοηθήσει τους υποψήφιους, μαθαίνει τι θέλουν να ξέρουν και όχι τι πρέπει να ξέρουν για να πάρουν σωστή απόφαση βάση της ανάγκης ή επιθυμίας τους.
Οι γνώσεις του για τα προϊόντα που διαθέτει η εταιρεία του είναι συνήθως επιφανειακή!

Στο τομέα ανάλυσης των αναγκών του υποψηφίου πελάτη πιστεύει ότι οι ανάγκες του θα αποκαλυφθούν μέσα στο πλαίσιο μιας φιλικής κοινωνικής σχέσης.
Πιστεύει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται μόνο στον καθορισμό των αναγκών που κάνει ο πελάτης, γιατί αν τον ρωτήσει ή τον αμφισβητήσει σε αυτές του τις ανάγκες αυτό θα «μεταφραστεί» ως προσβολή για τον πελάτη ή παραβίαση της ιδιωτικής του ζωής. Αν λοιπόν ρωτήσει, θα πρέπει να το κάνει έμμεσα.

Ο πωλητής αυτός δεν έχει μάθει συνειδητά ότι πώληση είναι η υποβολή των κατάλληλων ερωτήσεων. Θα πρέπει να αντιστρέψει τον χρόνο που μιλά στον πελάτη σε ποσοστό 30% της συνάντησης, ενώ ο χρόνος που ακούει τον πελάτη να απαντά ή να εκφράζει τις ανάγκες, επιθυμίες ή απορίες του να γίνει αντίστοιχα 70%. Δηλαδή ότι κάνει ένας γιατρός με τους ασθενείς τους.

Επίσης η αποστολή του είναι να δίνει την καταλληλότερη λύση στο πρόβλημα που έχει εντοπίσει από την μεθοδική ανάλυση των αναγκών. Ο χρόνος των συναντήσεων είναι περιορισμένος για να κατασπαταλάται σε θέματα εκτός αντικειμένου του επαγγελματικού ραντεβού.

Τέλος για να γίνει πελάτης ένας υποψήφιος, όπως πολλές φορές έχω πει, θα πρέπει πεισθεί πως ο πωλητής αυτός του έδωσε λύση στο πρόβλημα του, να παραλάβει το αντίστοιχο προϊόν ή τη σύμβαση και να πληρωσεί το αντίστοιχο χρηματικό ποσόν.

Ο κύκλος της πώλησης δεν σταματά στην εξεύρεση των αναγκών και την παρουσίαση της λύσης. Ολοκληρώνεται με το κλείσιμο της πώλησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας

Αξίζει ο καθένας να ολοκληρώνει ο ίδιος την πώληση και όχι κάποιος άλλος!


Ποιος είναι ο Δημήτρης Μπάτρης

Απόφοιτος Σχολής Ικάρων Ιπτάμενος, Πιλότος μαχητικών αεροσκαφών 
Σχολή εκπαιδευτών και επικοινωνίας, Σχολή Πολέμου, Διεύθυνση Σπουδών Σχολής Ικαρων.
Αποστρατεύτηκε με το βαθμό του Σμήναρχου (Ι)
Ισόβιο Μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος &
Μέλος του Βετεράνων Πιλότων ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α
Ξεκίνησε την καριέρα στον ασφαλιστικό χώρο από την Interamerican
Το 1988 Δ/ντης Υποκ/ματος στην AGF KOSMOS 
1990-1995 Δ/ντης Πωλησεων και το 1995-99
Εμπορικός Δ/ντης της ίδιας εταιρίας 
Το 1999-2014 Εμπορικός Δντης στη ALLIANZ Ελλάδος 
2015-2018 Δ/ντης της BATRIS INSURANCE Από το 2011 Δντης εκπαίδευσης στο ΙΧΟΣ 
Σεμινάρια Marketing και πωλήσεων στην Ελλάδα και Εξωτερικό 
Συστήματα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης πωλήσεων Ασφαλειών Ζωής στην Metropolitan & New York Life USA
Μέλος της Ε.Ε.Δ.Ε και Ε.Ι. Μ Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing
Συμμετοχή ως ομιλητής σε συνέδρια στην Ελλάδα και Κύπρο 
Σύμβουλος Ανάπτυξης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και Πρακτόρων 
Αρθρογράφος στο Nextdeal.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/10/2025 - 09:44

    Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;

  • Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
    Δημήτρης Μπάτρης, 06/10/2025 - 11:24

    Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου

  • Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;
    Δημήτρης Μπάτρης, 24/09/2025 - 10:55

    Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;

  • Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/09/2025 - 14:27

    Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!

  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Όπως γνωρίζετε δεν υπάρχει εταιρία ή ομάδα πωλήσεων υπηρεσιών που να μην θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις. Τι συμβαίνει που...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 14:50
  • Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ο Δημήτρης Μπάτρης μας έστειλε ένα σχόλιο για το περιοδικό «Ασφαλιστικό ΝΑΙ». Διαβάστε παρακάτω το σχόλιο που ακολουθεί: "Αγαπητέ Βαγγέλη, διαβάζοντας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 09:55
  • Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Υπάρχει μια παλιά παροιμία που λέει «φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη». Λέτε η παροιμία αυτή...
    Δημήτρης Μπάτρης, 23/06/2025 - 09:35
  • Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Όπως γνωρίζετε, τα εμπλεκόμενα στελέχη για την επιλογή των ατόμων, για την ένταξη τους στο δυναμικό των πωλησεων της εταιρείας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/06/2025 - 10:00
  • Στοχοπροσήλωση: Μια λέξη που δεν ακούγεται, αλλά αξίζει πολύ!

    Στοχοπροσήλωση: Μια λέξη που δεν ακούγεται, αλλά αξίζει πολύ!

    Ο δρόμος προς την επιτυχία είναι συχνά γεμάτος εμπόδια, προκλήσεις, αθέμιτο ανταγωνισμό και δεν είναι ασυνήθιστο οι άνθρωποι να εγκαταλείπουν...
    Δημήτρης Μπάτρης, 12/05/2025 - 10:00
  • Δημήτρης Μπάτρης: Τι κάνει έναν Πωλητή τον κορυφαίο στην Αγορά σήμερα!

    Δημήτρης Μπάτρης: Τι κάνει έναν Πωλητή τον κορυφαίο στην Αγορά σήμερα!

    Τι κάνει σήμερα έναν Πωλητή, "Κορυφαίο στην Αγορά" Ο όρος «κορυφαίος» στην πώληση αναφέρεται σε έναν πωλητή που έχει καταφέρει να...
    Δημήτρης Μπάτρης, 29/04/2025 - 12:34

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
19:45 Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
  • 19:02 Πράσινη συμμαχία εμπιστοσύνης: Ο Παναθηναϊκός AKTOR ανανεώνει τη συνεργασία του με τη NAK Insurance Brokers
  • 18:51 Οι σχέσεις MGAs–Ασφαλιστών θα επαναπροσδιοριστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 18:39 Η Interamerican παρουσίασε το “Integrated Managed Care Model” στο 17ο Global Health Insurance Conference
  • 16:10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  • 16:06 Οι στατιστικές του 2024 για την οδική ασφάλεια δείχνουν μεν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν
  • 16:00 Cyprus Forum Athens - Ελλάδα & Κύπρος: Η δύναμη είναι στην ενότητα & η Σύμπραξη μας οδηγεί στην Παγκόσμια σκηνή
  • 15:50 ΕΟΠΥΥ: Καταγγελίες για διαγνωστικά κέντρα που ζητούν πρόσθετες χρεώσεις από ασφαλισμένους
  • 15:34 Η Groupama Ασφαλιστική έκανε πράξη τη δημιουργία του νέου Κέντρου των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη
  • 15:30 Πιστεύετε ότι τα ασφαλιστικά σωματεία ΠΣΑΣ-ΕΣΑΠΕ (ΠΣΣΑΣ)-ΣΕΜΑ-ΠΟΑΔ, διεκδικούν με αποτελεσματικότητα καλές συμβάσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες για τους διαμεσολαβούντες;
  • 15:06 Baden-Baden 2025: Πειθαρχία και νέες ισορροπίες σε μια αγορά που “μαλακώνει” αλλά δεν χαλαρώνει
  • 13:18 Η Ελλάδα γερνά χωρίς σχέδιο: Τι μας δείχνει το Longevity Preparedness Index
  • 13:14 Νέα εποχή για το Κλειστό Γυμναστήριο Νέας Πεντέλης - Δωρεά €2,5 εκατ. από την ΤΕΡΝΑ
  • 12:53 Η Πειραιώς χρυσός χορηγός στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας(FCEM) 2025 που διοργανώνεται από το Σύνδεσμο Γυναικών Επιχειρηματιών Ελλάδος(ΣΕΓΕ)
  • 11:27 Χρηματιστήριο: Στις 2.010,96 μονάδες ο Γενικός Δείκτης Τιμών, με άνοδο 1,18%
  • 11:13 Γιάννης Παναγιωτόπουλος στο Europa Next: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η φωνή των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή
  • 11:05 Η Allianz για 7η συνεχή χρονιά είναι το No1 ασφαλιστικό brand παγκοσμίως
  • 11:00 ProntoPegno: Πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ σε δάνεια έχουν εκταμιευθεί στα 3 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα
  • 10:54 Global Finance | Η Eurobank «Καλύτερη Ψηφιακή Τράπεζα για Ιδιώτες» στη Δυτική Ευρώπη και το 2025
  • 10:22 Ιουλία Τσέτη: «Η βιωσιμότητα & η ανθεκτικότητα το νέο κεφάλαιο εμπιστοσύνης»!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/10 Το Παζάρι της Σπερχειάδας αντέχει στον χρόνο
  2. 20/10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  3. 16/10 Η μέρα που ο πόνος σώπασε, ένα θαυμαστό γεγονός που άλλαξε για πάντα την ιστορία της ιατρικής
  4. 18/10 Η τεχνολογία στο επίκεντρο: Ο Όμιλος Munich Re και ERGO χαράσσουν το ψηφιακό τους μέλλον στη Βαρσοβία
  5. 15/10 Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Eurolife Ζωής από την Eurobank, στο NextDeal που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή
  6. 15/10 Αντίστροφη μέτρηση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στις ασφαλιστικές: κυρώσεις από τον Νοέμβριο
  7. 17/10 Το πλοίο της Ελευθερίας» σαλπάρει στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube