close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Ξενοφών Λιαπάκης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Insurance Changer - «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μετασχηματίζει την ασφάλιση»
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
26/5/2025 - 16:11
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ξενοφών Λιαπάκης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Insurance Changer - «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μετασχηματίζει την ασφάλιση»

Nextdeal newsroom, 26/5/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αναδημοσίευση από την ειδική έκδοση της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560)

Του Ξενοφώντα Λιαπάκη, Chief Technology & Information Officer, Διεύθυνση Πληροφορικής του Ομίλου ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ


Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Τ.Ν.) βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο του μετασχηματισμού όλων των κλάδων της παγκόσμιας οικονομίας, με το επίπεδο ωριμότητας και εφαρμογής της να διαφέρει ανά χώρα και κλάδο, αλλά την ασφάλιση να αποτελεί έναν από τους κλάδους που επενδύουν, παγκοσμίως, τεράστια ποσά στον χώρο αυτόν.

Ο κ. Ξενοφών Λιαπάκης

Οι προκλήσεις

Ο ασφαλιστικός κλάδος, και όχι μόνο, στην προσπάθειά του να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει η ραγδαίως τα τελευταία χρόνια εξελισσόμενη Τεχνητή Νοημοσύνη, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από σημαντικές προκλήσεις. Προκλήσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με την κουλτούρα, τη διαχείριση του φόβου και της αντίστασης, την εξεύρεση ταλέντων, την ασφάλεια και την προσαρμογή του κατάλληλου μοντέλου διακυβέρνησης.

Culture & Resistance: Για να είναι επιτυχής η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (Τ.Ν). σε έναν οργανισμό απαιτείται συχνά μια σημαντική αλλαγή κουλτούρας. Η Τ.Ν. δεν είναι απλώς θέμα υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, αλλά αφορά την αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου λειτουργίας σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού. Απαιτεί ο οργανισμός να διαχειριστεί τον φόβο και την αντίσταση που θα έρθει από τον ανθρώπινο παράγοντα, να ενθαρρύνει την περιέργεια, τον πειραματισμό και την καινοτομία, την εκμάθηση μέσα από τα λάθη και τις αποτυχίες και την προσαρμοστικότητα του οργανισμού σε ένα περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς.

Tech shortage: Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες εξεύρεσης προσωπικού με γνώσεις σε Τεχνητή Νοημοσύνη, prompting engineering, data algorithms, machine learning κ.ά., σε ένα περιβάλλον που η έλλειψη εξειδίκευσης και γνώσεων σε αυτούς τους τομείς και οι ανάγκες που δημιουργούνται αυξάνονται εκθετικά.

Explainable AI: Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, η ικανότητα να εξηγεί τα «γιατί», στο πώς δηλαδή λαμβάνει αποφάσεις, είναι κρίσιμη, γιατί, παρέχοντας την απαραίτητη διαφάνεια, βοηθά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τους ρυθμιστικούς φορείς.

Shadow AI: Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η Τ.Ν. ξεπερνά τα παραδοσιακά μοντέλα διακυβέρνησης που εφαρμόζονται στον χώρο της Πληροφορικής, αυξάνοντας το ρίσκο τού να οδηγήσει σε αυτό που όλοι γνωρίζουμε με τον όρο Shadow IT. Οι οργανισμοί αναγκάζονται να αναβαθμίσουν όσο ταχύτερα γίνεται το μοντέλο διακυβέρνησής τους, αναπτύσσοντας νέες στρατηγικές και διαδικασίες προκειμένου να προσαρμοστούν, διασφαλίζοντας παράλληλα και την ασφάλεια των δεδομένων που επεξεργάζονται με τη χρήση της Τ.Ν.

Τάσεις & επιτεύγματα

Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει αξιοποιήσει και παρουσιάσει, τα τελευταία χρόνια, μια σειρά από ψηφιακά έργα και υπηρεσίες που επηρεάζουν σημαντικούς τομείς της

καθημερινής του λειτουργίας, πολλά από τα οποία διαθέτει και στους συνεργάτες του, επιτρέποντάς τους να είναι πιο παραγωγικοί και να ενισχύσουν ικανοποίηση και εμπειρία των πελατών τους, όπως:

Process Automations: Συνδυάζοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη με τη Ρομποτική (RPAs), αυτοματοποιούνται οι επαναλαμβανόμενες εργασίες, απελευθερώνοντας χρόνο από τους υπαλλήλους ώστε να επικεντρωθούν σε πιο σύνθετες εργασίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα πολλαπλά αιτήματα που έρχονται καθημερινά μέσω e-mailσ και όχι μόνο, με διάφορα επισυναπτόμενα και τα οποία, σε αντίθεση με το παρελθόν, ανοίγουν αυτόματα, κατηγοριοποιούνται, μετατρέπονται σε κείμενο, με ταυτόχρονη ανάλυση συναισθημάτων, και ολοκληρώνονται με τη μικρότερη δυνατή ανθρώπινη παρέμβαση.

Cyber Security: Οι επενδύσεις σε συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούν Τ.Ν. αυξάνονται σημαντικά, προστατεύοντας τους οργανισμούς από τις ολοένα και πιο συχνές και εξελιγμένες επιθέσεις που δέχονται, εντοπίζοντας και αποτρέποντάς τες σε πραγματικό χρόνο.

Fraud Detection: Η Τ.Ν. διαθέτει την ικανότητα, αναλύοντας μεγάλους όγκους δεδομένων με μεγάλη ταχύτητα, να εντοπίζει ανωμαλίες και μοτίβα που μπορεί να υποδηλώνουν απάτη, κάτι που είναι δύσκολο για τον άνθρωπο να κάνει σε τόσο μεγάλη κλίμακα, βοηθώντας τις ασφαλιστικές εταιρείες να μειώσουν τις τυχόν απώλειές τους.

Customer Experience: Αναπτύσσοντας και διαθέτοντας εφαρμογές Τ.Ν., όπως οι εικονικοί βοηθοί, παρέχοντας στους πελάτες και τους συνεργάτες τους 24x7 άμεση και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, αυξάνοντας την ικανοποίησή τους και μειώνοντας παράλληλα την πίεση στα τηλεφωνικά κέντρα. Οι εικονικοί βοηθοί αναβαθμίζονται αποκτώντας μορφή και φωνή (Avatar & NLP τεχνολογίες), όπου ακούν τις ερωτήσεις και απαντούν στον πελάτη/συνεργάτη, ενσωματώνοντας προσωποποιημένες speech2text, text2speech και avatar προσωποποιημένες τεχνολογίες, με δυνατότητες ανάλυσης συναισθημάτων. οδηγώντας σε μια αποτελεσματικότερη, με μεγαλύτερη εν συναίσθηση, εξυπηρέτηση των τυχόν δυσαρεστημένων πελατών/συνεργατών.

Scoring Process: Στον χώρο του HR, συγκρίνοντας τα βιογραφικά σε σχέση με το profile των resources που αναζητούν στο χώρο του procurement, συγκρίνοντας τις προσφορές σε σχέση με το αντίστοιχο RFP στον χώρο της κανονιστικής συμμόρφωσης, κάνοντας ένα gap analysis της κατάστασης που βρίσκονται σε σχέση με το αντίστοιχο κανονιστικό πλαίσιο κ.λπ., ορίζοντας τα κριτήρια αξιολόγησης και δημιουργώντας ένα συγκριτικό scoring table για όλα τα παραπάνω.

Personalized Services: Με την ανάλυση δεδομένων μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης και big data analytics, οι ασφαλιστικές εταιρείες προσανατολίζονται σε εξατομικευμένες πολιτικές και προγράμματα. Πλέον, οι ασφαλιστικές καλύψεις προσαρμόζονται στις ανάγκες, στη συμπεριφορά και το προφίλ κινδύνου κάθε πελάτη.

Training: Πλατφόρμες εκπαίδευσης που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και βοηθούν τους διαμεσολαβητές, με τη χρήση εικονικών βοηθών, να παραμείνουν ενημερωμένοι για ασφαλιστικά θέματα, νέα προϊόντα, τις ρυθμιστικές αλλαγές και τις βέλτιστες πρακτικές.

Product Development: Τα προγράμματα ασφάλισης βάσει χρήσης Usage-Based Insurance (UBI), ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλισης οχημάτων, είναι μια από τις πιο εμφανείς αλλαγές. Οι πελάτες πληρώνουν με βάση τον τρόπο που οδηγούν, χάρη στη χρήση συσκευών IoT που παρακολουθούν τη συμπεριφορά τους.

Claims Management: Σήμερα πολλοί ασφαλιστικοί οργανισμοί κάνουν απομακρυσμένη πραγματογνωμοσύνη, Φροντίδα ατυχήματος και προασφαλιστικό έλεγχο μέσω videoκλήσης, ενώ με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης η εκτίμηση κόστους ζημιάς είναι άμεση με την επεξεργασία των φωτογραφιών του ατυχήματος.

Underwriting: Με τη δυνατότητα που έχει η Τ.Ν. να αναλύει τεράστιους όγκους δεδομένων από διάφορες πηγές [π.χ., ιστορικό πελατών, δημόσια δεδομένα, ακόμη και δεδομένα από αισθητήρες (IoT), η αξιολόγηση του κινδύνου γίνεται ταχύτερα και αποτελεσματικότερα].

Software Development: Οι developers χρησιμοποιούν την Τ.Ν., η οποία έχει τη δυνατότητα ανάπτυξης κώδικα σε διάφορες γλώσσες προγραμματισμού, εντοπίζει και διορθώνει σφάλματα, προτείνει βελτιστοποιήσεις, δημιουργεί τεστ σενάρια κ.ά. Ωστόσο, η ανθρώπινη επίβλεψη και η τελική έγκριση ενός senior architect παραμένουν απαραίτητες, ειδικά σε περιπτώσεις που απαιτούνται σύνθετες αποφάσεις σχεδιασμού ή βαθιά κατανόηση των επιχειρηματικών απαιτήσεων.

Το μέλλον

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί αναμφίβολα τον Game Changer στον ασφαλιστικό κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο. Η συνεχιζόμενη, ραγδαίως, εξέλιξή της υπόσχεται να φέρει ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και προκλήσεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες, τους συνεργάτες και τους πελάτες τους.

Επιπλέον, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι χρησιμοποιείται με ηθικό και υπεύθυνο τρόπο, με σεβασμό στην ιδιωτικότητα των πελατών και αποφυγή των διακρίσεων. Για τον λόγο αυτόν βλέπουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση να δίνει έμφαση στην κανονιστική συμμόρφωση, στους κανονισμούς και την ενίσχυση της διαφάνειας, ώστε να αποφύγουμε κακές πρακτικές ανάλογες με αυτές που ζήσαμε, σχετικά με τη χρήση των προσωπικών μας δεδομένων, μέχρι τη νομοθέτηση του GDPR.

Διαβάστε παρακάτω το άρθρο από την ειδική έκδοση της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560) σελ. 36 και σε ηλεκτρονική μορφή (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ
  • Ξενοφών Λιαπάκης
  • τεχνητή νοημοσύνη
  • ασφάλιση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Συνέδριο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ 2025 - Σταθερά Μαζί!
    Nextdeal newsroom, 14/5/2025

    Συνέδριο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ 2025 - Σταθερά Μαζί!

  • Μελάς Γιαννιώτης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Καπνέμποροι και Καπνασφαλιστές
    Nextdeal newsroom, 6/5/2025

    Μελάς Γιαννιώτης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Καπνέμποροι και Καπνασφαλιστές

  • Πρόγραμμα προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης Ασφαλιστικού Πράκτορα από τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Πρόγραμμα προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης Ασφαλιστικού Πράκτορα από τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Το Εκπαιδευτικό Κέντρο του Ομίλου ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ανακοινώνει τη διοργάνωση νέου εξ αποστάσεως προγράμματος προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης Ασφαλιστικού Πράκτορα....
    Nextdeal newsroom, 05/05/2025 - 14:34 5/5/2025
  • Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Νέο Υβριδικό Σεμινάριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Επαναπιστοποίησης) από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Νέο Υβριδικό Σεμινάριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Επαναπιστοποίησης) από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

    Με τη συμμετοχή περισσότερων από 500 επαγγελματιών της ασφαλιστικής αγοράς, πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Απριλίου το νέο Υβριδικό Σεμινάριο...
    Nextdeal newsroom, 29/04/2025 - 10:05 29/4/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μ. Θεμιστοκλέους: Στηρίζουμε τη διακοπή καπνίσματος με 52 εξειδικευμένα ιατρεία σε όλη τη χώρα
16:04 Μ. Θεμιστοκλέους: Στηρίζουμε τη διακοπή καπνίσματος με 52 εξειδικευμένα ιατρεία σε όλη τη χώρα
  • 16:00 Κ. Κυρανάκης: Αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή
  • 15:27 ΤτΕ: Αυξήθηκαν οι καταθέσεις των νοικοκυριών τον Απρίλιο, αρνητικό πρόσημο στις χορηγήσεις
  • 15:04 Howden Re: Οι ανανεώσεις Ιουνίου 2025 σηματοδοτούν μετάβαση σε πειθαρχημένο επανακαθορισμό της αγοράς αντασφάλισης
  • 14:15 Οι υψηλές αποδόσεις και η αναπτυξιακή τροχιά της Εθνικής Τράπεζας
  • 14:09 Επίσκεψη της Διοίκησης της Πειραιώς στην Κρήτη
  • 13:45 Γ. Χατζηθεοδοσίου: Νοσήλια και ασφάλιστρα, δύο όψεις του ίδιου νομίσματος - Να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση
  • 13:37 Σημαντική αύξηση στα τροχαία τον Μάρτιο σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
  • 13:32 Πανελλαδικές εξετάσεις: Τα θέματα που «έπεσαν» στη Νεοελληνική Γλώσσα
  • 13:26 ΚΕΦΙ: Run-Bike-Care | Τρέξαμε πιο γρήγορα από τον καρκίνο
  • 13:10 Παγκόσμια Ημέρα Αναδοχής: Ελάχιστο ενδιαφέρον για αναδοχή παιδιών με αναπηρία ή άνω των 8 ετών
  • 12:46 Παράνομες συνταγογραφήσεις: Ο ΙΣΑ καταδικάζει απερίφραστα τα φαινόμενα διαφθοράς και ζητά την παραδειγματική τιμωρία των επίορκων ιατρών
  • 12:39 Έρχεται νέος φόρος «κεραμίδα» για 700.000 σπίτια στην Ελλάδα - Ποιους αφορά
  • 12:35 Human Capital Trends Event 2025: Η Deloitte χαρτογραφεί τις τάσεις και ανοίγει τον διάλογο για το μέλλον της εργασίας
  • 12:28 Η Πόλις εάλω…Η ψυχή εάλω…Ποιο το μείζον;
  • 12:20 ΕΑΔΕ: Θέσεις για την διαμόρφωση πλαισίου εμπιστοσύνης των πολιτών στην ασφάλιση & εύρυθμης λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς
  • 12:00 Η Allianz και η Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται, μέσω της δράσης «Walking Together»
  • 11:50 Μαρία Ωραιοζήλη Κουτσουπιά στο Europa Next: Η ζωή μας θα αλλάξει ακόμα περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη
  • 11:30 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  • 11:20 Πλαγίως: Η Μεσαία Τάξη και η φορολόγησή της
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/5 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  2. 28/5 Ασφαλιστικό Συνέδριο Ύδρας: Τρεις CEO της ασφαλιστικής αγοράς αποκαλύπτουν τις θέσεις τους για την ασφάλιση υγείας, αυτοκινήτων και περιουσίας (video)
  3. 29/5 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  4. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  5. 30/5 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  6. 26/5 Προσβάσιμος από σήμερα ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας σε όλους τους γιατρούς - Πώς λειτουργεί
  7. 29/5 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube