Γιώργος Μούζος, 24/11/2021 - 10:05 facebook twitter linkedin Ποιά είναι τα προαπαιτούμενα για την εφαρμογή της τηλεματικής ασφάλισης Γιώργος Μούζος, 24/11/2021 facebook twitter linkedin Η σωστή εφαρμογή της τηλεματικής ασφάλισης έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις! Μπορεί η τηλεματική ασφάλιση να είναι το επόμενο μεγάλο θέμα στον ασφαλιστικό τομέα, ωστόσο για να αποδώσει τα μέγιστα πρέπει να εφαρμοστεί σωστά, ακολουθώντας συγκεκριμένα πρότυπα και διαδικασίες. Η προστασία των δεδομένων των καταναλωτών μπαίνει στο προσκήνιο, ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν ότι τα δεδομένα που παράγουν είναι ασφαλή και χρησιμοποιούνται χωρίς να απειλείται η ιδιωτικότητα τους! Για να είναι όμως τα δεδομένα προστατευμένα και ασφαλισμένα πρέπει οι εταιρείες τηλεματικής πρέπει να θεσπίσουν συγκεκριμένες διαδικασίες που θα τις ακολουθούν ευλαβικά και τις παραθέτουμε παρακάτω. Πλήρης διαφάνεια κατά τη συγκέντρωση των δεδομένων Η μεγαλύτερη ανησυχία των καταναλωτών, αλλά και των ρυθμιστικών αρχών είναι η άγνοια που έχουν σε ότι έχει να κάνει με το σύνολο των δεδομένων που συλλέγουν οι συσκευές τηλεματικής. Ενώ οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες αναφέρουν πως οι συσκευές τηλεματικής συλλέγουν στοιχεία όπως η διανυθείσα απόσταση, αλλά και η τοποθεσία του αυτοκινήτου, έρευνες έχουν δείξει πως μερικά ακόμα σημεία καταγραφής δεν αποτυπώνονται επακριβώς. Για το λόγο αυτό απαιτείται η πλήρης διαφάνεια σχετικά με τη συλλογή των δεδομένων στα προγράμματα τηλεματικής. Φειδωλή χρήση δεδομένων Αυτό που αναφέρουν οι εκάστοτε ρυθμιστικές αρχές είναι πως τα δεδομένα των συσκευών τηλεματικής κι αυτών που καταλήγουν στους αναλυτές των ασφαλιστικών εταιρειών θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο για την αξιολόγηση κινδύνου. Σαφώς και τα δεδομένα αυτά δεν μπορούν να μεταβιβαστούν σε τρίτους κι αν γίνει, τότε οι χρήστες θα πρέπει να το γνωρίζουν κι η κοινοποίηση των δεδομένων να υλοποιείται για εκπαιδευτικούς λόγους. Πάντοτε οι καταναλωτές πρέπει να έχουν τον απόλυτο έλεγχο των πληροφοριών τους! Η τελική επιλογή είναι του καταναλωτή Τα προγράμματα τηλεματικής θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε όσους θέλουν να συμμετάσχουν, όμως οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα κάλυψης χωρίς απαραίτητα να πρέπει να συμμετέχουν στο πρόγραμμα τηλεματικής. Οι χρήστες θα πρέπει να γνωρίζουν το δικαίωμα αυτό και να μπορούν να αλλάζουν το πρόγραμμά τους όποτε το επιθυμούν και να γίνονται εκπτώσεις σε όσους οδηγούν προσεκτικά. Τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, οι πελάτες πρέπει να λαμβάνουν μια αναφορά για τις πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση της ασφάλισής τους καθώς και για τυχόν άλλες χρήσεις των δεδομένων τους. Πραγματοποίηση τακτικών ελέγχων Η προστασία των πελατών περιλαμβάνει τη διεξαγωγή συνεχών ελέγχων ώστε να επιβεβαιώνεται η αξιοπιστία του οργανισμού που διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα. Οι έλεγχοι, είτε γίνονται από προσωπικό της εταιρείας, είτε από εξωτερικούς συνεργάτες, πρέπει να παρέχουν επαλήθευση ότι οι έλεγχοι και τα συστήματα απορρήτου είναι αυτά που αναφέρονται στους κανονισμούς που κοινοποιούνται στους πελάτες. Για την ασφαλιστική εταιρεία, οι συγκεκριμένοι έλεγχοι θα δείξουν εάν υπάρχουν κενά στο πρόγραμμα απορρήτου της ή τους τομείς που χρήζουν βελτίωσης. Για τους καταναλωτές, οι έλεγχοι θα δείξουν ότι εφαρμόζονται σωστά οι νόμοι περί απορρήτου δεδομένων και αποδεικνύει επίσης την ακεραιότητα της εκάστοτε εταιρείας που δεσμεύεται για αυτό. Με απλά λόγια, οι έλεγχοι αποδεικνύουν πως μια εταιρεία δεν φοβάται να ελέγξει τα συστήματα και τις πρακτικές της, δοκιμάζοντας συνεχώς τη δύναμη του προγράμματος απορρήτου. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 22/12/2025 - 14:24 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία Οι ενημερώσεις λογισμικού μέσω διαδικτύου φέρνουν άνεση, λειτουργικότητα και φυσικά ασφάλεια. Ελλοχεύουν όμως και νέους κινδύνους, συχνά αθέατους, για την... Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41