Γιώργος Μούζος, 18/6/2018 - 15:08 facebook twitter linkedin Για να μην κάνετε χρήση της ασφάλειας σας, ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές! Γιώργος Μούζος, 18/6/2018 facebook twitter linkedin Το καλοκαιράκι έχει φτάσει (οκ, ο καιρός δεν μας το επιτρέπει να το συνειδητοποιήσουμε) και οι εξορμήσεις με το αγαπημένο μας αυτοκίνητο θα αυξάνονται. Για να γυρνάμε με ασφάλεια στα αγαπημένα μας πρόσωπα και να μην χρησιμοποιούμε συνεχώς την ασφάλεια μας, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να ακολουθούμε όλους τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης. Είναι κοινώς αποδεκτό, πως οι ελληνικοί δρόμοι δεν είναι στην καλύτερή τους κατάσταση, όμως, πολλά εξαρτώνται και από τη συμπεριφορά μας πίσω από το τιμόνι, ως οδηγοί, κάτι που ορίζει κατά πολύ την ασφάλεια μας στο δρόμο. Ας δούμε μερικά tips, που θα μας φανούν χρήσιμα την κάθε φορά που θα είμαστε... on the road! Το όχημά μας επιβάλλεται να είναι σε εξαιρετική κατάσταση Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ο χειριστής του οχήματος ελέγχει ενδελεχώς την κατάστασή του και πιο συγκεκριμένα: Την σωστή απόδοση των φρένων Φθορά και πίεση ελαστικών Κατάσταση φώτων Κατάσταση υαλοκαθαριστήρων (τα καλοκαιρινά μπουρίνια καιροφυλακτούν) Σωστή θέση οδήγησης & χρήση ζώνης ασφαλείας Το να κάθεται σωστά ο οδηγός είναι ύψιστης σημασίας μιας και η σωστή θέση εξασφαλίζει τον σωστό χειρισμό του οχήματος, αλλά και την άριστη ορατότητα του δρόμου. Ως σωστή θέση οδήγησης ορίζεται εκείνη που η πλάτη βρίσκεται σε όρθια θέση, το αριστερό γόνατο μέτρια λυγισμένο όταν πατάει τέρμα τον συμπλέκτη, ενώ τα χέρια θα πρέπει να βρίσκονται θέση 9:15 του ρολογιού. Διατηρούμε πάντοτε τα όρια και τις αποστάσεις ασφαλείας Είναι εξαιρετικά σημαντικό να τηρούμε το Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και κατ’ επέκταση τα όρια ταχύτητας. Να έχετε υπόψη σας πως τα εκάστοτε όρια ταχύτητας ισχύουν για κανονικές συνθήκες (περιβάλλοντος) και θα πρέπει να διαμορφώνονται ανάλογα με την κίνηση, τον καιρό ή άλλους μεταβλητούς παράγοντες. Αναλόγως συνθηκών μεταβάλλεται όμως και η σωστή απόσταση ασφαλείας με το προπορευόμενο όχημα. Για κανονικές συνθήκες οδοστρώματος και κίνησης, ένας ασφαλής κανόνας αναφέρει, πως η σωστή απόσταση ασφαλείας μεταξύ δύο οχημάτων είναι τουλάχιστον δύο (2) και πλέον δευτερόλεπτα. Σε περίπτωση λοιπόν που το προπορευόμενο όχημα φρενάρει ξαφνικά, τότε θα πρέπει να έχουμε απόσταση τουλάχιστον ίση (>=) με αυτή που διανύει το αυτοκίνητο σε ένα δευτερόλεπτο με την ταχύτητα που κινείται εκείνη την χρονική στιγμή. Δηλαδή αν κινείστε με 100 χλμ/ώρα, τότε θα πρέπει να απέχετε 28 μέτρα από το προπορευόμενο όχημα. Σωστός προγραμματισμός του ταξιδιού μας Επειδή την καλοκαιρινή περίοδο, τα ταξίδια είναι πιο συχνά, θα πρέπει να το προετοιμάζεται κατάλληλα. Έτσι πριν οδηγήσετε θα πρέπει να έχετε κοιμηθεί επαρκώς και να είστε όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστοι μπορείτε, ενώ θα πρέπει να πραγματοποιείτε και τα ανάλογα διαλείμματα αναλόγως της διαδρομής. Πριν από το ταξίδι φροντίστε να έχετε τακτοποιημένα ότι χρειάζεστε σε κατάλληλες θέσεις με άνετη πρόσβαση (νερό, σνακ, χρήματα για διόδια κ.α.). Σωστή συμπεριφορά στο δρόμο Ένα κομμάτι που φανερώνει τη προσωπικότητά μας, είναι και ο τρόπος που οδηγούμε. Για την μεγαλύτερη ασφάλειά σας λοιπόν, αλλά και των γύρω σας, όταν βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι καλό θα ήταν να μην εκνευρίζεστε και να μην γίνεστε επιθετικοί. Αμφότερες οι συμπεριφορές αυτές, είναι κατάλληλες για ένα πιθανό ατύχημα. Δείξτε την ανάλογη κατανόηση σε ένα πιθανό λάθος ενός άλλου οδηγού και διευκολύνετε τους νέους οδηγούς. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45