Γιώργος Μούζος, 30/6/2025 - 15:25 facebook twitter linkedin Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing; Γιώργος Μούζος, 30/6/2025 facebook twitter linkedin Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 562) Του Γιώργου Μούζου Το leasing έχει καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς μηχανισμούς χρηματοδότησης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, επηρεάζοντας άμεσα και την ασφαλιστική αγορά. Η ευελιξία που προσφέρει τόσο στους τελικούς χρήστες όσο και στους παρόχους υπηρεσιών αποτελεί κλειδί για τη διαχείριση κινδύνων και την ανάπτυξη προσαρμοσμένων ασφαλιστικών προϊόντων. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε με λεπτομέρεια τι ακριβώς είναι το leasing, ποια είναι τα οφέλη και οι προκλήσεις του και πώς οι ασφαλιστές μπορούν να αξιοποιήσουν τις συγκεκριμένες πληροφορίες για να βελτιώσουν τη στρατηγική τους και να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς. Τι είναι το leasing; Το leasing είναι μια μορφή χρηματοδότησης που επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν ένα αγαθό – κυρίως οχήματα– με την πληρωμή τακτικών δόσεων για μια προκαθορισμένη περίοδο, χωρίς να κατέχουν άμεσα το περιουσιακό στοιχείο. Διακρίνονται δύο βασικοί τύποι leasing: Χρηματοοικονομικό (Financial) leasing: Σε αυτήν την περίπτωση, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να εξαγοράσει το αντικείμενο στο τέλος της σύμβασης, ενώ η μεταβίβαση κινδύνου και ωφελημάτων συμβαίνει σταδιακά. Λειτουργικό (Operational) leasing: Ο ιδιοκτήτης του περιουσιακού στοιχείου παραμένει υπεύθυνος για τη συντήρηση και τη διαχείριση του ρίσκου, ενώ ο χρήστης απολαμβάνει μόνο το δικαίωμα χρήσης για τη συμφωνημένη περίοδο. Η επιλογή μεταξύ των δύο εξαρτάται από τους στόχους του χρήστη και από το επίπεδο ευελιξίας που απαιτείται, καθώς και από τις οικονομικές και λογιστικές επιπτώσεις που επιφέρει η κάθε μορφή. Leasing & ατομικές επιχειρήσεις Ένα ερώτημα που απασχολεί αρκετά τους ασφαλιστικούς συμβούλους. Συμφέρει το leasing αν έχει κανείς μια ατομική επιχείρηση; Σε γενικές γραμμές το leasing αποτελεί μια χρήσιμη επιλογή για τις ατομικές επιχειρήσεις. Και αυτό γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως επαγγελματικό εργαλείο είτε ως παροχή προς τους εργαζομένους. Στην πρώτη περίπτωση, το αυτοκίνητο συμβάλλει στην αποδοτικότητα και την εξυπηρέτηση πελατών, ενώ στη δεύτερη προσφέρει ένα σημαντικό προνόμιο χωρίς φορολογικές επιβαρύνσεις. Ακόμα ένα σημαντικό προνόμιο του leasing είναι πως επιτρέπει την καλύτερη οικονομική διαχείριση, αφού δεν απαιτεί τη δέσμευση μεγάλου κεφαλαίου για αγορά οχήματος. Το σταθερό μηνιαίο μίσθωμα περιλαμβάνει συνήθως ασφάλιση, σέρβις, τέλη κυκλοφορίας και οδική βοήθεια, αποτρέποντας απρόοπτα έξοδα. Επιπλέον, η πρόσβαση σε σύγχρονα οχήματα σημαίνει βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και αυξημένα επίπεδα ασφαλείας. Παράλληλα, το leasing προσφέρει φορολογικά οφέλη προς την επιχείρηση, αφού το κόστος μπορεί να συμπεριληφθεί στις επιχειρηματικές δαπάνες, μειώνοντας το φορολογητέο εισόδημα. Πώς δηλώνει τη δαπάνη του μισθώματος η επιχείρηση; Ο τρόπος δήλωσης του εξόδου διαφέρει ανάλογα με την επιλογή τρόπου μίσθωσης που θα κάνει ο επιχειρηματίας: Αν θα επιλέξει χρηματοδοτική μίσθωση με προσυμφωνημένη εξαγορά του αυτοκινήτου στο τέλος της περιόδου μίσθωσης ή λειτουργική μίσθωση, χωρίς εξαγορά. Κάθε περίπτωση έχει ξεχωριστά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Leasing με προσυμφωνημένη εξαγορά Το αυτοκίνητο θεωρείται πάγιο περιουσιακό στοιχείο Το μίσθωμα δεν αναγνωρίζεται σαν έξοδο, παρά μόνο ο τόκος του Το όχημα θα εξαγοραστεί όταν λήξει το συμβόλαιο και θα ανήκει στον μισθωτή Leasing χωρίς εξαγορά Το μίσθωμα δηλώνεται ως τιμολόγιο εξόδων Αναγνωρίζεται ολόκληρο (μίσθωμα και τόκος) σαν έξοδο της επιχείρησης Δεν γίνεται να εξαγοραστεί το όχημα μετά τη λήξη του συμβολαίου leasing Τι πρέπει να προσέξεις όμως πριν υπογράψεις; Πριν επιλέξεις leasing, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τις δεσμεύσεις που συνεπάγεται. Τα περισσότερα συμβόλαια έχουν προκαθορισμένη διάρκεια, συνήθως 36 ή 48 μήνες, και η πρόωρη διακοπή τους μπορεί να συνοδεύεται από ρήτρες. Επιπλέον, τα συμβόλαια περιλαμβάνουν συνήθως ανώτατο όριο χιλιομέτρων και, αν το ξεπεράσεις, υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις. Τέλος, η δυνατότητα αλλαγής οχήματος είναι συγκεκριμένη, κάτι που μπορεί να επηρεάσει έναν επαγγελματία αν το όχημα εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες του. Leasing: Μια έξυπνη επιλογή για επιχειρήσεις και ιδιώτες Το leasing δεν είναι πλέον προνόμιο μόνο των επιχειρήσεων – όλο και περισσότεροι ιδιώτες το επιλέγουν για την ευελιξία και τα προνόμια που προσφέρει. Με σταθερό μηνιαίο κόστος, χωρίς απρόοπτα έξοδα συντήρησης και τη δυνατότητα ανανέωσης οχήματος κάθε λίγα χρόνια, αποτελεί μια πρακτική λύση για όσους θέλουν να απολαμβάνουν την οδηγική εμπειρία χωρίς τις δεσμεύσεις της αγοράς. Είτε πρόκειται για έναν επαγγελματία που θέλει να διαχειριστεί καλύτερα τα έξοδά του είτε για έναν ιδιώτη που αναζητά ένα σύγχρονο όχημα χωρίς κεφαλαιακή δέσμευση, το leasing προσφέρει μια νέα διάσταση στην απόκτηση αυτοκινήτου. Μανόλης Βελισκιώτης (Fleet Sales Manager Ford Motor Ελλάς): To Ford Lease απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες πελατών Συνέντευξη στον Γιώργο Μούζο Με πολυετή εμπειρία στον χώρο των εταιρικών πωλήσεων, ο κ. Μανόλης Βελισκιώτης, Fleet Sales Manager της Ford Motor Ελλάς, αναλύει στο «NextDeal» τη διευρυνόμενη δυναμική του leasing, τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές, αλλά και τον ρόλο της ευελιξίας και της τεχνολογίας στη διαμόρφωση της σύγχρονης αγοράς κινητικότητας. Ο κ. Βελισκιώτης 1. Ποια είναι η γενική εικόνα της αγοράς leasing αυτήν τη στιγμή; Πώς μεταβάλλεται η ζήτηση τα τελευταία χρόνια και ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που την επηρεάζουν; Η αγορά μίσθωσης (leasing) βρίσκεται σε μια συνεχή αύξηση τα τελευταία έτη. Εκτός από τις μεγάλες εταιρείες, που παραδοσιακά επέλεγαν τη μίσθωση ως τρόπο απόκτησης των εταιρικών στόλων, η μίσθωση κερδίζει συνεχώς έδαφος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (SME), στους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και τους ιδιώτες. Βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν στην αύξηση της αγοράς leasing είναι: Οικονομικά οφέλη της μίσθωσης Μη δέσμευση κεφαλαίου. Σταθερή μηνιαία χρηματορροή, που είναι το κόστος της μίσθωσης. Όλα τα υπόλοιπα κόστη του οχήματος, όπως η τακτική συντήρηση, η ασφάλιση, τα τέλη κυκλοφορίας, η αλλαγή ελαστικών, το ΚΤΕΟ κ.ά. έχουν συνυπολογιστεί στο μηνιαίο μίσθωμα. Ύπαρξη αυτοκινήτου αντικατάστασης σε περιπτώσεις βλάβης. Ο πελάτης όχι μόνο δεν επιβαρύνεται με το κόστος ενοικίασης οχήματος, αλλά έχει και το αίσθημα ασφάλειας ότι οι μετακινήσεις του θα συνεχιστούν απρόσκοπτα (ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στη μίσθωση επαγγελματικών οχημάτων). Μείωση λειτουργικού/διαχειριστικού κόστους κ.ά. Φορολογικά οφέλη Τα έξοδα leasing (μηνιαίες δόσεις) εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα των εταιρειών. Εξάλειψη ρίσκου αξίας μεταπώλησης, καθώς στο τέλος της μίσθωσης το αυτοκίνητο επιστρέφεται στην εταιρεία μίσθωσης Ο πελάτης, ιδίως όταν μιλάμε για ιδιώτες, αρχίζει να εξοικειώνεται περισσότερο με τα οφέλη και την ευελιξία που του παρέχει η χρήση και όχι η κτήση ενός οχήματος. 2. Ποιες είναι οι κυρίαρχες αγοραστικές τάσεις στο leasing; Εσείς βλέπετε προτίμηση σε συγκεκριμένους τύπους οχημάτων (SUV, ηλεκτρικά, plug-in hybrid) και πώς διαφέρει αυτή η προτίμηση μεταξύ εταιρικών πελατών και ιδιωτών; Η κυρίαρχη τάση αυτήν τη στιγμή παραμένει η λειτουργική μίσθωση (operating leasing). Το βασικό χαρακτηριστικό των προγραμμάτων λειτουργικής μίσθωσης είναι το σταθερό μηνιαίο μίσθωμα, το οποίο περιλαμβάνει υπηρεσίες όπως η μικτή ασφάλιση, η κάλυψη τακτικής συντήρησης, τα τέλη κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ, η παροχή οχήματος αντικατάστασης, ενώ στο τέλος της μίσθωσης το όχημα επιστρέφεται στην εταιρεία leasing. Ωστόσο, τα προγράμματα Flex Leasing κερδίζουν συνεχώς έδαφος (κυρίως στους ιδιώτες ή/και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις). Ο πελάτης πραγματοποιεί εγγραφή στο πρόγραμμα (σε κάποιες εταιρείες υπάρχει κόστος εγγραφής) και επιλέγει το όχημα που επιθυμεί (το χρονικό διάστημα συνήθως δεν υπερβαίνει τα 3 έτη). Οι υπηρεσίες που περιλαμβάνει το μίσθωμα δεν διαφέρουν από τα προγράμματα λειτουργικής μίσθωσης και κατά τη διάρκεια της μίσθωσης δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να αλλάξει το αυτοκίνητό του σε περίπτωση που το επιθυμεί με άλλο μικρότερης ή μεγαλύτερης κατηγορίας (σύμφωνα πάντα με τον τύπο του προγράμματος που έχει επιλέξει, ο οποίος καθορίζει πόσες φορές μπορεί να γίνει αυτή η αλλαγή). Σε σχέση με τους τύπους οχημάτων που επιλέγονται, όπως και στην παραδοσιακή αγορά αυτοκινήτου, έτσι και στη μίσθωση, κυρίαρχη κατηγορία από άποψη σχεδιασμού είναι τα SUV τόσο σε ιδιώτες όσο και σε εταιρικούς πελάτες. 3. Ποιες είναι οι βασικές διαφορές στις επιλογές leasing μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων; Υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα ή προνόμια που επιλέγουν περισσότερο οι δύο κατηγορίες πελατών; Οι εταιρικοί πελάτες συνήθως επιλέγουν τα προγράμματα λειτουργικής μίσθωσης, καθώς προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες που προαναφέραμε σε συνδυασμό με το σταθερό μηνιαίο μίσθωμα. Αντίθετα, αρκετοί ιδιώτες πλέον επιλέγουν τη μεγαλύτερη ευελιξία που παρέχουν τα προγράμματα Flex Leasing. Στους εταιρικούς πελάτες το κόστος έχει μεγαλύτερη βαρύτητα για την επιλογή οχήματος, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ο τελικός χρήστης δεν μπορεί να επηρεάσει την τελική απόφαση. Σημαντικό κριτήριο αποτελεί επίσης ο εταιρικός φόρος χρήσης. Στις εταιρείες οι δύο βασικές κατηγορίες στις οποίες ο χρήστης δεν επιβαρύνεται με εταιρικό φόρο είναι: Αυτοκίνητα με Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως €20.000 (για πωλητές). Αυτοκίνητα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50g CO2/km (plug-in hybrid) και Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως €40.000 (κυρίως για στελέχη των εταιρειών) Οι ιδιώτες επιλέγουν το αυτοκίνητο κυρίως με γνώμονα του τι τους αρέσει και καλύπτει τις ανάγκες τους (όπως και στην παραδοσιακή αγορά οχήματος). Στην περίπτωση των ιδιωτών, η διαφορά μισθώματος (όταν είναι σε λογικά επίπεδα) μπορεί να καλυφθεί από την επιθυμία του πελάτη να αποκτήσει ένα συγκεκριμένο όχημα. Επιπλέον, αρκετές εταιρείες αυτοκινήτων έχουν, σε συνεργασία με εταιρείες μίσθωσης ή/και τράπεζες, δικά τους προγράμματα leasing. Τα προγράμματα αυτό, γνωστά ως White Label, προσφέρουν μόνο τα μοντέλα των συγκεκριμένων εταιρειών αυτοκίνητων. Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι το πρόγραμμα λειτουργικής μίσθωσης Ford Lease, το οποίο απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες πελατών (κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις & ιδιώτες). Τα πολύ ανταγωνιστικά μηνιαία μισθώματα, σε συνδυασμό με την πλήρη γκάμα επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, μας δίνουν τη δυνατότητα να καλύψουμε τις ανάγκες και επιθυμίες των υποψήφιων πελατών μας. Η όλη διαδικασία γίνεται μέσω των Επισήμων Εμπόρων της Ford Motor Ελλάς, με αποτέλεσμα ο υποψήφιος πελάτης να λαμβάνει μια εμπεριστατωμένη ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε οχήματος και μια προφορά προσαρμοσμένη στις ανάγκες και επιθυμίες του. 4. Υπάρχει διαφορά στη συμπεριφορά των εταιρειών και των ιδιωτών όσον αφορά τη διάρκεια συμβολαίου leasing και τυχόν πρόσθετες υπηρεσίες που επιλέγουν; Η πλειοψηφία της διάρκειας ενός συμβολαίου μίσθωσης από έναν εταιρικό πελάτη συνήθως είναι 48 ή 60 μήνες με 20.000 έως 25.000 ανά έτος. Στους ιδιώτες η διάρκεια σπάνια ξεπερνά τους 48 μήνες, με τα ετήσια χιλιόμετρα να μην ξεπερνούν τα 15.000 στις περισσότερες περιπτώσεις. Στα δε προγράμματα Flex Leasing, η διάρκεια συνήθως δεν ξεπερνά τους 24 μήνες. Οι μεγάλες εταιρείες ζητούν επιπλέον υπηρεσίες όπως είναι η διαχείριση στόλου (fleet management), καθώς και προγράμματα τηλεματικής (παρακολούθηση τοποθεσίας οχήματος, διατίθενται χλμ., κατανάλωση, βλάβες οχήματος, οδηγική συμπεριφορά οδηγού κ.λπ.). Τέλος, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης έχει δημιουργήσει επιπλέον υπηρεσίες που ζητούν οι εταιρικοί πελάτες από τις εταιρείες μίσθωσης, όπως είναι η μίσθωση των φορτιστών. 5. Πώς ανταποκρίνεται η αγορά leasing στις νέες τάσεις βιωσιμότητας και εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων; Υπάρχουν κίνητρα ή προγράμματα που προωθούνται για ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα; Η αγορά leasing ηγείται στον εξηλεκτρισμό των μετακινήσεων, καθώς η πλειοψηφία των ηλεκτρικών ή plug-in hybrid οχημάτων αποκτούνται κυρίως μέσω μίσθωσης. Εκτός από τα κρατικά προγράμματα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων (Κινούμαι Ηλεκτρικά 1, 2 & 3), σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το φορολογικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά & plug-in hybrid επιβατικά οχήματα. Χορηγείται προσαυξημένη κατά 50% δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως τις 40.000 ευρώ και κατά 25% για το υπερβάλλον ποσό. Τα αντίστοιχα ποσοστά για αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ είναι 30% και για το υπερβάλλον ποσό 15%. 6. Υπάρχουν προκλήσεις ή δυσκολίες που αντιμετωπίζετε σήμερα στην προσέλκυση νέων πελατών; Πώς επηρεάζουν παράγοντες όπως η οικονομική αβεβαιότητα, η τεχνολογική εξέλιξη και η μεταβολή στις φορολογικές ρυθμίσεις την αγορά leasing; Σαφέστατα το ασταθές οικονομικό κλίμα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την αγοραστική διαδικασία τόσο των ιδιωτών, αλλά των εταιρικών πελατών, δημιουργώντας σε αρκετές περιπτώσεις μια αναβλητικότητα στη λήψη της τελικής απόφασης. Η τεχνολογική εξέλιξη από την άλλη θεωρούμε ότι μπορεί να επηρεάσει θετικά την αγορά leasing. Η μίσθωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να εξοικειωθεί με τη νέα τεχνολογία και να εκτιμήσει τις δυνατότητές της, χωρίς να προβληματίζεται τόσο κατά τη χρήση όσο και σε ό,τι αφορά την αξία μεταπώλησης. Τέλος, μια σειρά ανάλογων φορολογικών κινήτρων για ιδιώτες θα έδινε περαιτέρω ώθηση στην αγορά leasing. 7. Πώς βλέπετε το μέλλον του leasing στην Ελλάδα; Θεωρείτε ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να αντικαθιστά την παραδοσιακή αγορά οχημάτων ή υπάρχουν εμπόδια που μπορεί να περιορίσουν την ανάπτυξή του; Το μέλλον του leasing μόνο ως θετικό μπορεί να αναμένεται. Η αλλαγή σκεπτικού του πελάτη, από την κτήση του οχήματος στη χρήση, καθώς και τα προγράμματα που αναπτύσσουν οι εταιρείες μίσθωσης για ιδιώτες και ελεύθερους επαγγελματίες, λειτουργούν θετικά στη μετάβαση του πελάτη από την παραδοσιακή αγορά στη μίσθωση. 8. Πώς ασφαλίζεται ένα αυτοκίνητο που δίνεται με leasing; Συνήθως η εταιρεία μίσθωσης έχει συμβόλαιο με κάλυψη ιδίων ζημιών (μικτή) με κάποιο ποσό απαλλαγής που καλύπτει ο χρήστης του οχήματος σε περίπτωση ζημίας/ατυχήματος. Κατά τα λοιπά, τα ασφαλιστήρια συμβόλαια περιλαμβάνουν όλες τις γνωστές καλύψεις, όπως αστική ευθύνη, ολική/μερική κλοπή, ζημιές από καιρικά φαινόμενα, θραύση κρυστάλλων κ.λπ. Σταμάτης Μπογέας (Head of Kosmomove): Η σχέση των εταιρειών leasing με τις ασφαλιστικές είναι στενή και στρατηγική Συνέντευξη στον Γιώργο Μούζο Με σταθερή παρουσία δεκαετιών στον χώρο της αυτοκίνησης και με πολυεπίπεδη δραστηριότητα στην αγορά κινητικότητας, η Kosmocar έχει διαμορφώσει τον δικό της δρόμο στον κλάδο του leasing. Ο κ. Σταμάτης Μπογέας, Head of Kosmomove, μιλά στο «NextDeal» για τις νέες τάσεις, τις προτιμήσεις καταναλωτών και επιχειρήσεων, αλλά και για το μέλλον της μίσθωσης οχημάτων στην Ελλάδα. Ο κ. Μπογέας 1. Ποια είναι η γενική εικόνα της αγοράς leasing αυτήν τη στιγμή; Πώς μεταβάλλεται η ζήτηση τα τελευταία χρόνια και ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που την επηρεάζουν; Στην Kosmocar, πιστοί στο όραμα και συνεπείς στις αρχές μας, στοχεύουμε να είμαστε πρωτοπόροι, διαμορφωτές και φορείς νέων τάσεων κινητικότητας, οι οποίες θα είναι προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες συνθήκες της ελληνικής αγοράς, με γνώμονα πάντα τις ανάγκες των υπαρχόντων και δυνητικών πελατών μας. Η τάση για διαφοροποίηση είναι αναπόσπαστο στοιχείο στο DNA της Kosmocar. Η εταιρεία μας εξελίσσεται διαρκώς μέσα από τη δημιουργία και λειτουργία νέων brands και καινοτόμων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όπως η Kosmoride και η Luxury Hire. Η πρόσφατη προσθήκη της MAN επιβεβαιώνει τον πρωτοποριακό ρόλο που έχει η Kosmocar στον ευρύτερο κλάδο της κινητικότητας. Ειδικότερα, η είσοδος της Luxury Hire σηματοδοτεί μία νέα εποχή στον τρόπο χρήσης και πρόσβασης στα οχήματα, προσφέροντας λύσεις που ανταποκρίνονται πλήρως στις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης όλων των πελατών μας. Ο μετασχηματισμός μας σε ολοκληρωμένο πάροχο κινητικότητας, που προσφέρει την ευρύτερη δυνατή γκάμα επιλογών, αποτελεί πλέον τη νέα μας πραγματικότητα. 2. Ποιες είναι οι κυρίαρχες αγοραστικές τάσεις στο leasing; Εσείς βλέπετε προτίμηση σε συγκεκριμένους τύπους οχημάτων (SUV, ηλεκτρικά, plug-in hybrid) και πώς διαφέρει αυτή η προτίμηση μεταξύ εταιρικών πελατών και ιδιωτών; Έχοντας κυρίαρχη θέση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις μάρκες Volkswagen, Audi και Škoda, έχουμε αναπτύξει σημαντικές υπηρεσίες υποστήριξης των πελατών μας, όπως η μελέτη χώρων και η εγκατάσταση σημείων φόρτισης, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες για συστήματα έξυπνης διαχείρισης ενέργειας που αφορούν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Η αγοραστική τάση στο leasing επηρεάζεται σημαντικά από τα φορολογικά κίνητρα που ισχύουν, ειδικά για τους εταιρικούς χρήστες. Το μεγαλύτερο μέρος των στόλων αποτελείται από τα λεγόμενα «tool cars», οχήματα με Αξία Λιανικής Προ Φόρων (ΑΛΤΠΦ) κάτω των €20.000, αλλά και ηλεκτρικά ή plug-in hybrid οχήματα με ΑΛΤΠΦ έως €40.000, τα οποία εξαιρούνται πλήρως από τον φόρο εταιρικής χρήσης και προτιμώνται ιδιαίτερα από στελέχη επιχειρήσεων. Επίσης, η προτίμηση στην κατηγορία των SUV, που είναι πλέον κυρίαρχη τάση όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, αντικατοπτρίζεται έντονα και στον κλάδο του leasing, τόσο από εταιρικούς όσο και από ιδιώτες πελάτες. 3. Ποιες είναι οι βασικές διαφορές στις επιλογές leasing μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων; Υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα ή προνόμια που επιλέγουν περισσότερο οι δύο κατηγορίες πελατών; Η επιλογή leasing από ιδιώτες αποτελεί μια διαρκώς αυξανόμενη τάση, κυρίως λόγω της περιορισμένης πρόσβασης σε τραπεζική χρηματοδότηση, αλλά και της επιθυμίας των καταναλωτών να αποφύγουν τη μακροχρόνια δέσμευση με ένα συγκεκριμένο όχημα. Επιπλέον, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής έχουν καταστήσει την κατοχή ενός αυτοκινήτου για μεγάλο χρονικό διάστημα λιγότερο ελκυστική, ιδιαίτερα λόγω των παραδοσιακών εξόδων συντήρησης και κατοχής. Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις επιλέγουν τη μίσθωση αυτοκινήτων κυρίως για τα φορολογικά οφέλη που παρέχει, καθώς και τη σημαντική μείωση του συνολικού λειτουργικού κόστους του στόλου τους. Η Volkswagen Financial Services προσφέρει ευέλικτα προγράμματα leasing, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και προτεραιότητες τόσο των εταιρικών όσο και των ιδιωτών πελατών, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη δυνατή κάλυψη των αναγκών τους. 4. Υπάρχει διαφορά στη συμπεριφορά των εταιρειών και των ιδιωτών όσον αφορά τη διάρκεια συμβολαίου leasing και τυχόν πρόσθετες υπηρεσίες που επιλέγουν; Η διάρκεια συμβολαίου που μπορεί να προσφερθεί από τις εταιρείες leasing είναι από 24 έως 60 μήνες. Τόσο οι ιδιώτες όσο και οι εταιρίες επιλέγουν μια από τις διαθέσιμες επιλογές ανάλογα με τη δυνατότητα του προϋπολογισμού και την πολιτική τους. Η πιο συνηθισμένη επιλογή είναι οι 48 μήνες μίσθωσης. Τα συμβόλαια leasing περιλαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες που αφορούν το όχημα και τον χρήστη. Τυχόν πρόσθετες υπηρεσίες μπορεί να είναι η προσθήκη επιπλέον οδηγού ή οδηγών στην ασφάλεια ή η δυνατότητας επιλογής εξαγοράς του οχήματος στο τέλος της μίσθωσης, κυρίως στους ιδιώτες. 5. Πώς ανταποκρίνεται η αγορά leasing στις νέες τάσεις βιωσιμότητας και εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων; Υπάρχουν κίνητρα ή προγράμματα που προωθούνται για ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα; Η αγορά leasing ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις βιωσιμότητας και εξηλεκτρισμού με σαφή στροφή προς τα ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα. Αυτή η στροφή υποστηρίζεται από συγκεκριμένα κίνητρα, όπως η πλήρης απαλλαγή από τον φόρο εταιρικής χρήσης για ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα με ΑΛΤΠΦ έως €40.000, γεγονός που ενισχύει σημαντικά τη ζήτηση από εταιρικούς χρήστες. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναφέρω ότι οι σταθερές αξίες της ασφάλειας, της άνεσης και του σχεδιασμού παραμένουν κριτήρια επιλογής αυτοκινήτου είτε σε εταιρικούς πελάτες είτε σε ιδιώτες. Επιπλέον, οι εταιρείες leasing προσφέρουν εξειδικευμένα προγράμματα και συμβουλευτικές υπηρεσίες που διευκολύνουν την απόκτηση και τη χρήση αυτών των οχημάτων, καθιστώντας τα ιδιαίτερα ελκυστικά τόσο για επιχειρήσεις όσο και για ιδιώτες. 6. Υπάρχουν προκλήσεις ή δυσκολίες που αντιμετωπίζετε σήμερα στην προσέλκυση νέων πελατών; Πώς επηρεάζουν παράγοντες όπως η οικονομική αβεβαιότητα, η τεχνολογική εξέλιξη και η μεταβολή στις φορολογικές ρυθμίσεις την αγορά leasing; Η Kosmocar, με σχεδόν 55 χρόνια παρουσίας και εμπειρίας στην ελληνική αγορά, διαθέτοντας τρία ξεχωριστά δίκτυα εξουσιοδοτημένων εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, έχει δημιουργήσει ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της. Παράλληλα, συνεχώς εξελίσσει τις λύσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρει, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες που δημιουργούνται από το περιβάλλον της αυτοκίνησης και με κύριο συστατικό τον σεβασμό στον πελάτη. 7. Πώς βλέπετε το μέλλον του leasing στην Ελλάδα; Θεωρείτε ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να αντικαθιστά την παραδοσιακή αγορά οχημάτων ή υπάρχουν εμπόδια που μπορεί να περιορίσουν την ανάπτυξή του; Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση στις μισθώσεις αυτοκινήτων και οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα συνεχιστεί και τα επόμενα έτη, ειδικά με την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και τη ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας. Το leasing δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή να έχει όλες τις υπηρεσίες και τα έξοδα του οχήματος συγκεντρωμένα, χωρίς να τον απασχολεί η απαξίωση του αυτοκίνητου του ή οποιεσδήποτε φορολογικές επιβαρύνσεις (π.χ. τεκμήρια κ.λπ.) που θα είχε στην περίπτωση ιδιοκτησίας. 8. Πώς ασφαλίζεται ένα αυτοκίνητο που δίνεται με leasing; Ένα αυτοκίνητο που διατίθεται μέσω leasing ασφαλίζεται πάντα προς τον τελικό χρήστη με μικτή ασφάλεια, η οποία καλύπτει τόσο τον ίδιο όσο και την εταιρεία leasing από ενδεχόμενες ζημιές ή κινδύνους. Το ύψος της απαλλαγής μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την πολιτική της κάθε εταιρείας leasing και τις ανάγκες του πελάτη. Συνήθως προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής του ποσού απαλλαγής, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία στο κόστος και στις παροχές της ασφάλισης. 9. Ποια είναι η σχέση των εταιρειών leasing με τις ασφαλιστικές εταιρείες; Πώς εξελίσσεται η συνεργασία τους; Η σχέση των εταιρειών leasing με τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι συνήθως ιδιαίτερα στενή και στρατηγική. Οι εταιρείες leasing συνεργάζονται απευθείας με ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να παρέχουν ολοκληρωμένα ασφαλιστικά πακέτα στους πελάτες τους. Η συνεργασία τους εξελίσσεται συνεχώς, με στόχο τη δημιουργία προσαρμοσμένων λύσεων ασφάλισης που καλύπτουν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πελατών, καθώς και την ανάπτυξη κοινών προϊόντων που βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία χρήσης και προστασίας των οχημάτων. Γιώργος Ξυνταράκης (Mobility & Leasing Business Unit Director της Kinsen Hellas): Το leasing παραμένει μια ελκυστική λύση Συνέντευξη στον Γιώργο Μούζο Ο κ. Γιώργος Ξυνταράκης, Mobility & Leasing Business Unit Director της Kinsen Hellas, σκιαγραφεί μέσα από τη συνέντευξή του στο «NextDeal» τη σημερινή δυναμική της αγοράς leasing. Αναλύει τις νέες τάσεις, τις προκλήσεις, αλλά και τις προοπτικές του κλάδου, σε μια εποχή όπου η ευελιξία, η βιωσιμότητα και η τεχνολογική πρόοδος διαμορφώνουν το νέο τοπίο της κινητικότητας. Ο κ. Ξυνταράκης 1. Ποια είναι η γενική εικόνα της αγοράς leasing αυτήν τη στιγμή; Πώς μεταβάλλεται η ζήτηση τα τελευταία χρόνια και ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που την επηρεάζουν; Η αγορά leasing στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια φάση δυναμικής ανάπτυξης, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και ιδιώτες αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ως μια ευέλικτη και οικονομικά συμφέρουσα λύση για την απόκτηση οχημάτων. Το leasing δεν περιορίζεται μόνο σε αυτοκίνητα, αλλά επεκτείνεται και σε μοτοσικλέτες, βαρέα οχήματα και επαγγελματικά οχήματα, καθιστώντας το μια πολύπλευρη επιλογή για διάφορες ανάγκες. Η ζήτηση επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η οικονομική αβεβαιότητα, οι φορολογικές ρυθμίσεις, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η στροφή προς βιώσιμες λύσεις. Η αυξητική τάση στις τιμές αγοράς των νέων οχημάτων, όπως και τα υψηλά επιτόκια, έχουν ενισχύσει την προτίμηση για leasing, καθώς προσφέρει σταθερό και προβλέψιμο κόστος, απαλλάσσοντας τους πελάτες από τις πολύπλοκες διαδικασίες μεταπώλησης και διαχείρισης των οχημάτων. 2. Ποιες είναι οι κυρίαρχες αγοραστικές τάσεις στο leasing; Εσείς βλέπετε προτίμηση σε συγκεκριμένους τύπους οχημάτων (SUV, ηλεκτρικά, plug-in hybrid) και πώς διαφέρει αυτή η προτίμηση μεταξύ εταιρικών πελατών και ιδιωτών; Στην αγορά leasing, τα SUV εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, τόσο στους ιδιώτες όσο και στις επιχειρήσεις, λόγω της άνεσης, της ευελιξίας και της πρακτικότητάς τους. Παράλληλα, υπάρχει μια σαφής αύξηση του ενδιαφέροντος για ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα, κυρίως από επιχειρήσεις που επιθυμούν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να επωφεληθούν από φορολογικά κίνητρα. Οι ιδιώτες, από την άλλη πλευρά, εξακολουθούν να είναι πιο προσεκτικοί στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, κυρίως λόγω της ανεπαρκούς υποδομής φόρτισης και του αρχικού κόστους των νέων τεχνολογιών. Ωστόσο, η αγορά αυτοκινήτων δείχνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις που συνδυάζουν τεχνολογική καινοτομία με οικονομική βιωσιμότητα, κάτι που το leasing καλύπτει ιδανικά. 3. Ποιες είναι οι βασικές διαφορές στις επιλογές leasing μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων; Υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα ή προνόμια που επιλέγουν περισσότερο οι δύο κατηγορίες πελατών; Οι επιχειρήσεις επιλέγουν συνήθως λειτουργική μίσθωση για στόλους οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων βαρέων οχημάτων και μοτοσικλετών, με συμβόλαια που περιλαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες, όπως συντήρηση, ασφάλιση και διαχείριση του στόλου. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος και να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τον εταιρικό τους στόλο. Οι ιδιώτες, από την άλλη πλευρά, προτιμούν το leasing ως μια εναλλακτική λύση στην αγορά αυτοκινήτου, εκμεταλλευόμενοι την ευκολία και την προβλεψιμότητα κόστους, χωρίς να επιβαρύνονται με διαδικασίες όπως δάνεια ή μεταπώληση. Το leasing είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους επιθυμούν να έχουν πρόσβαση σε προηγμένα οχήματα, όπως ηλεκτρικά μοντέλα, χωρίς το υψηλό αρχικό κόστος. 4. Πώς ανταποκρίνεται η αγορά leasing στις νέες τάσεις βιωσιμότητας και εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων; Υπάρχουν κίνητρα ή προγράμματα που προωθούνται για ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα; Η αγορά leasing προσαρμόζεται στις τάσεις βιωσιμότητας, προσφέροντας όλο και περισσότερες επιλογές για ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα. Τα φορολογικά κίνητρα, οι επιδοτήσεις και τα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη ενισχύουν την επιλογή αυτών των οχημάτων, ιδιαίτερα από επιχειρήσεις που επιδιώκουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το leasing για μοτοσικλέτες και βαρέα οχήματα με περιβαλλοντικά φιλικά χαρακτηριστικά γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Οι εταιρείες και οι ιδιώτες επωφελούνται από την ευκολία να έχουν πρόσβαση σε τεχνολογικά προηγμένα οχήματα χωρίς το υψηλό κόστος αγοράς. Ωστόσο, η ανάπτυξη των σχετικών υποδομών φόρτισης και η ευρύτερη αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων από τους ιδιώτες παραμένουν προκλήσεις για την ταχύτερη υιοθέτησή τους. 5. Υπάρχουν προκλήσεις ή δυσκολίες που αντιμετωπίζετε σήμερα στην προσέλκυση νέων πελατών; Πώς επηρεάζουν παράγοντες όπως η οικονομική αβεβαιότητα, η τεχνολογική εξέλιξη και η μεταβολή στις φορολογικές ρυθμίσεις την αγορά leasing; Η οικονομική αβεβαιότητα και η μεταβολή στις φορολογικές ρυθμίσεις επηρεάζουν τις αποφάσεις των πελατών. Ωστόσο, το leasing παραμένει μια ελκυστική λύση, καθώς προσφέρει προβλεψιμότητα και ευελιξία. Οι συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις στην αγορά αυτοκινήτων, όπως η ηλεκτροκίνηση και η συνδεσιμότητα, δημιουργούν νέες ευκαιρίες για τους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε καινοτομικά μοντέλα χωρίς το υψηλό κόστος αγοράς. Με τη συνεχή ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτων και την αύξηση των προσφερόμενων τεχνολογιών, το leasing θα παραμείνει μια κορυφαία επιλογή για επιχειρήσεις και ιδιώτες. 6. Πώς βλέπετε το μέλλον του leasing στην Ελλάδα; Θεωρείτε ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να αντικαθιστά την παραδοσιακή αγορά οχημάτων ή υπάρχουν εμπόδια που μπορεί να περιορίσουν την ανάπτυξή του; Το leasing αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική του πορεία, καθώς αποτελεί μια ευέλικτη και οικονομικά προβλέψιμη λύση για την απόκτηση οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων μοτοσικλετών και βαρέων οχημάτων. Η αλλαγή στη νοοτροπία των καταναλωτών, που προτιμούν τη χρήση αντί της ιδιοκτησίας, ενισχύει αυτήν την τάση. Με τη συνεχή ανάπτυξη της αγοράς και την αύξηση των προσφερόμενων τεχνολογιών, το leasing θα παραμείνει μια κορυφαία επιλογή για επιχειρήσεις και ιδιώτες. Ωστόσο, παράγοντες όπως η φορολογική πολιτική, το κόστος χρηματοδότησης και η διαθεσιμότητα οχημάτων ενδέχεται να επηρεάσουν τον ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου. 7. Πως ασφαλίζεται ένα αυτοκίνητο που δίνεται με leasing; Τα οχήματα με leasing, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και βαρέων οχημάτων, συνοδεύονται από ολοκληρωμένα ασφαλιστικά προγράμματα που περιλαμβάνουν όλες τις καλύψεις, όπως βασική ασφάλιση, και επιπλέον καλύψεις, όπως ολική κλοπή, φυσικές καταστροφές, ιδίες ζημιές και οδική βοήθεια. Οι εταιρείες leasing διαχειρίζονται όλη τη διαδικασία accident management σε συνεργασία με τους συνεργάτες της, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες θα λάβουν υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και απαλλάσσονται από τη χρονοβόρα διαδικασία διαχείρισης αποζημιώσεων και επισκευών. Επιπλέον, αναλαμβάνουν την επικοινωνία με τις ασφαλιστικές εταιρείες, την εκτίμηση ζημιών και τον συντονισμό των συνεργείων επισκευής, διασφαλίζοντας ότι το όχημα επιστρέφει στον δρόμο το συντομότερο δυνατό. Έτσι, οι πελάτες απολαμβάνουν ξέγνοιαστη μετακίνηση, χωρίς να επιβαρύνονται με γραφειοκρατικές διαδικασίες και διαχείριση απαιτήσεων. 8. Ποια είναι η σχέση των εταιρειών leasing με τις ασφαλιστικές εταιρείες; Πώς εξελίσσεται η συνεργασία τους; Οι εταιρείες leasing συνεργάζονται στενά με τις ασφαλιστικές εταιρείες για να προσφέρουν ανταγωνιστικά ασφάλιστρα και ολοκληρωμένες καλύψεις για όλους τους τύπους οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων μοτοσικλετών και βαρέων οχημάτων. Η συνεχής εξέλιξη της συνεργασίας τους, με τη χρήση ψηφιακών λύσεων, επιτρέπει ταχύτερη διαχείριση ζημιών και βελτιωμένη εξυπηρέτηση των πελατών. Αυτή η συνεργασία εξασφαλίζει ότι οι πελάτες λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή κάλυψη, ενώ οι διαδικασίες γίνονται πιο απλές και πιο αποτελεσματικές. Autohellas Hertz: Ολοκληρωμένες λύσεις αυτοκίνησης στους πελάτες της Συνέντευξη στον Γιώργο Μούζο Με ιστορικό πρωτοπορίας και ηγετική παρουσία στον χώρο των μακροχρόνιων μισθώσεων, η Autohellas Hertz παραμένει σταθερά στην πρώτη γραμμή της αγοράς. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, το τμήμα leasing της εταιρείας αναλύει τις σύγχρονες τάσεις, τις ανάγκες των ιδιωτών και των επιχειρήσεων, καθώς και τον ρόλο της καινοτομίας και της βιωσιμότητας στη νέα εποχή της αυτοκίνησης. 1. Ποια είναι η γενική εικόνα της αγοράς leasing αυτήν τη στιγμή; Πώς μεταβάλλεται η ζήτηση τα τελευταία χρόνια και ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που την επηρεάζουν; Η αγορά των μακροχρόνιων μισθώσεων αυξάνεται σταθερά τα τελευταία έτη, αποτυπώνοντας τη δυναμική του κλάδου και τη σημαντική συμμετοχή του στις συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Πλέον η αγορά μπορεί να χαρακτηριστεί ως ώριμη, καθώς το ελληνικό κοινό είναι εξοικειωμένο σε μεγάλο βαθμό με τη μακροχρόνια μίσθωση, αφού οι εταιρικές πωλήσεις αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Οι διακυμάνσεις των πωλήσεων οφείλονται σε εποχικούς παράγοντες, σε μεταβολές του νομοθετικού πλαισίου (όπως προγράμματα και επιδοτήσεις), στις σημαντικές αυξήσεις των λιανικών τιμών των αυτοκινήτων και στις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. 2. Ποιες είναι οι κυρίαρχες αγοραστικές τάσεις στο leasing; Εσείς βλέπετε προτίμηση σε συγκεκριμένους τύπους οχημάτων (SUV, ηλεκτρικά, plug-in hybrid) και πώς διαφέρει αυτή η προτίμηση μεταξύ εταιρικών πελατών και ιδιωτών; Η αγορά των SUV έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια τόσο στη λιανική όσο και στο leasing, με τα μερίδια αγοράς να κυμαίνονται γύρω στο 55% στην κατηγορία B και C SUV (μικρομεσαία SUV). Επιπλέον, τα φορολογικά κίνητρα αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην επιλογή αυτοκινήτου για τα στελέχη επιχειρήσεων. Συνεπώς, η επιλογή ενός ηλεκτρικού ή plug-in hybrid οχήματος είναι συνυφασμένη με το κόστος χρήσης τόσο για τον οδηγό όσο και για την εταιρεία, η οποία επωφελείται από σημαντικά φορολογικά οφέλη (όπως έξοδα και αποσβέσεις). Ο ιδιώτης πελάτης της λιανικής έχει μικρότερο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα, καθώς αναλαμβάνει ο ίδιος το ρίσκο της μεταπώλησης, ενώ η απόφασή του εξαρτάται ευθέως από την ύπαρξη ή μη ενεργού προγράμματος κρατικής επιδότησης (π.χ. «Κινούμαι Ηλεκτρικά»). 3. Ποιες είναι οι βασικές διαφορές στις επιλογές leasing μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων; Υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα ή προνόμια που επιλέγουν περισσότερο οι δύο κατηγορίες πελατών; Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι ιδιώτες εμπιστεύονται το leasing ως μέθοδο απόκτησης του νέου τους αυτοκινήτου. Οι πελάτες αυτοί κατανοούν τα οφέλη της μακροχρόνιας μίσθωσης και επιλέγουν τη χρήση έναντι της ιδιοκτησίας. Με τον τρόπο αυτόν έχουν προϋπολογισμένο κόστος για τις ανάγκες αυτοκίνησης, μειωμένο ρίσκο μεταπώλησης και εύκολη πρόσβαση σε πλήθος υπηρεσιών που σχετίζονται με το αυτοκίνητό τους. Έχουμε σχεδιάσει προσφορές και προγράμματα που στοχεύουν τόσο σε ιδιώτες όσο και σε εταιρείες με στόχο τη βέλτιστη κάλυψη των αναγκών κάθε κατηγορίας πελατών. Οι επιχειρήσεις συνιστούν τον παραδοσιακό πελάτη των μακροχρόνιων μισθώσεων. Κίνητρα για τις επιχειρήσεις αποτελούν η ελαχιστοποίηση του κόστους διαχείρισης του στόλου τους, τα φορολογικά οφέλη και το κόστος ευκαιρίας των κεφαλαίων τους που τοποθετούνται αποδοτικότερα. 4. Υπάρχει διαφορά στη συμπεριφορά των εταιρειών και των ιδιωτών όσον αφορά τη διάρκεια συμβολαίου leasing και τυχόν πρόσθετες υπηρεσίες που επιλέγουν; Τα προγράμματα που προσφέρουμε απευθύνονται σε κάθε πελάτη, εταιρεία ή ιδιώτη και είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Οι εταιρείες συνήθως επιλέγουν υψηλότερα όρια χιλιομέτρων, καθώς οι ανάγκες επικοινωνίας με τους πελάτες τους είναι διαρκείς. Οι ιδιώτες, από την άλλη, καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των ιδίων και των οικογενειών τους και καλύπτονται μέσω προγραμμάτων με χαμηλά χιλιομετρικά όρια. Μετά το πέρας της μίσθωσης, αρκετοί ιδιώτες ενδιαφέρονται επίσης για την εξαγορά του παγίου. Για τον λόγο αυτόν προσφέρουμε συγκεκριμένα προγράμματα τόσο με εφάπαξ καταβολή της αξίας εξαγοράς όσο και με χρηματοδότηση. Επιπλέον, προσφέρουμε υπηρεσίες pick up delivery σε πελάτες με περιορισμένο χρόνο, καθώς και τη δυνατότητα σε ιδιώτες να συντηρούν και τα προσωπικά οχήματά τους μέσα από το δίκτυο των συνεργείων μας. 5. Πώς ανταποκρίνεται η αγορά leasing στις νέες τάσεις βιωσιμότητας και εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων; Υπάρχουν κίνητρα ή προγράμματα που προωθούνται για ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα; Η Autohellas Hertz, η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε τη μακροχρόνια μίσθωση στην ελληνική αγορά το 1989, παραμένει έκτοτε προσηλωμένη στον στόχο της: να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις αυτοκίνησης στους πελάτες της, καλύπτοντας τις ανάγκες τους σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Είναι άλλωστε η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε στην ελληνική αγορά προγράμματα μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων το 2019. Η μεγαλύτερη πρόκληση της αγοράς αυτοκινήτου είναι η μετάβαση προς τη βιώσιμη κινητικότητα και την ηλεκτροκίνηση. Ανταποκρινόμενη σε αυτή την τάση, η εταιρεία μας έχει σχεδιάσει σύγχρονα προγράμματα που εξυπηρετούν κάθε πελάτη και καλύπτουν κάθε κατηγορία οχημάτων. Τα προγράμματα αυτά είναι στενά συνδεδεμένα με τα κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων που απευθύνονται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε εταιρείες. Η εταιρεία μας έχει αναπτύξει σημαντικές συνεργασίες με εξειδικευμένες εταιρείες και παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες τόσο στην κατάθεση του φακέλου των πελατών για τη συμμετοχή τους στα επιδοτούμενα προγράμματα όσο και σε συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως η μελέτη για την εγκατάσταση φορτιστών. Παρέχουμε σύγχρονα προγράμματα μίσθωσης με οχήματα αμιγώς ηλεκτρικά ή plug in hybrid, ενώ οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι πωλήσεων καθοδηγούν κάθε πελάτη ξεχωριστά με στόχο την καλύτερη κάλυψη των αναγκών του με το μικρότερο κόστος για τον ίδιο. 6. Υπάρχουν προκλήσεις ή δυσκολίες που αντιμετωπίζετε σήμερα στην προσέλκυση νέων πελατών; Πώς επηρεάζουν παράγοντες όπως η οικονομική αβεβαιότητα, η τεχνολογική εξέλιξη και η μεταβολή στις φορολογικές ρυθμίσεις την αγορά leasing; Η εταιρεία μας έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των πελατών ως ένας αξιόπιστος πάροχος ολοκληρωμένων λύσεων αυτοκίνησης. Η καθετοποίηση που έχει επιτύχει ο Όμιλος της Autohellas Hertz (εισαγωγή, εμπορία και πώληση) μας επιτρέπει να εκμεταλλευόμαστε συνέργειες και να προσφέρουμε ελκυστικές προσφορές και λύσεις που καλύπτουν κάθε κατηγορία και ανάγκη πελατών. Παράλληλα, οι σημαντικές αυξήσεις στις λιανικές τιμές των αυτοκινήτων, η πολυπλοκότητα των επιλογών όσον αφορά την τεχνολογία και οι μεταβολές στη νομοθεσία οδηγούν τους πελάτες στην αναζήτηση λύσεων από τα εξειδικευμένα στελέχη μας που αναλαμβάνουν την καθοδήγηση, με στόχο την καλύτερη και την προσωποποιημένη λύση για κάθε πελάτη. 7. Πώς βλέπετε το μέλλον του leasing στην Ελλάδα; Θεωρείτε ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να αντικαθιστά την παραδοσιακή αγορά οχημάτων ή υπάρχουν εμπόδια που μπορεί να περιορίσουν την ανάπτυξή του; Η αγορά του leasing εξακολουθεί να αναπτύσσεται προσελκύοντας νέους πελάτες που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τα προνόμιά της. Η ανάπτυξη αυτή έρχεται κυρίως από τους ιδιώτες και τις μικρές σε μέγεθος επιχειρήσεις που επιθυμούν να καλύψουν τις ανάγκες τους, δεσμεύοντας όμως μικρότερα κεφάλαια έναντι της παραδοσιακής αγοράς ενός αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνουν τη βέλτιστη κατανομή των κεφαλαίων τους, την ορθή φορολογική διαχείριση με βάση τα οφέλη της σχετικής νομοθεσίας και την ασφάλεια της διαχείρισης ενός στόλου, που προσφέρει μια μεγάλη και αξιόπιστη εταιρεία όπως η Autohellas Hertz. 8. Πώς ασφαλίζεται ένα αυτοκίνητο που δίνεται με leasing; Μια μακροχρόνια μίσθωση προσφέρει ένα πλήρες πακέτο καλύψεων μικτής ασφάλισης σε περίπτωση ατυχήματος. Είναι προφανές πως οι καλύψεις προϋποθέτουν την πλήρη εναρμόνιση των οδηγών με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και την ισχύουσα νομοθεσία. 9. Ποια είναι η σχέση των εταιρειών leasing με τις ασφαλιστικές εταιρείες; Πώς εξελίσσεται η συνεργασία τους; Η συνεργασία των εταιρειών leasing με τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι στενή και καθημερινή, λόγω του μεγάλου αριθμού οχημάτων που διαχειρίζονται. Η Autohellas Hertz έχει δημιουργήσει ειδικό τμήμα ατυχημάτων που απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη της αγοράς, ικανά να αντιμετωπίσουν και να διεκπεραιώσουν οποιοδήποτε περιστατικό προκύψει, προσφέροντας πλήρη υποστήριξη στους πελάτες της. Διαβάστε παρακάτω το αφιέρωμα στο leasing από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 562) και σε ηλεκτρονική μορφή σελ. 9-14 (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση) Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 14/07/2025 - 08:57 Blockchain: Η επανάσταση στην καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης στον κλάδο αυτοκινήτου
Γιώργος Μούζος, 11/07/2025 - 09:37 Adaptive Cruise Control: Άνεση με κόστος την ασφάλεια; Τι σημαίνει αυτό για τους ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 09/07/2025 - 09:09 Πώς η άνοδος των ηλεκτρικών ποδηλάτων και e-scooters επαναπροσδιορίζει τον ρόλο της ασφάλισης;
Γιώργος Μούζος, 07/07/2025 - 09:04 Ασφάλεια και ADAS: Νέα δεδομένα στις δοκιμές που αλλάζουν τον ασφαλιστικό κλάδο
Καύσωνας & οδήγηση: Ο αόρατος εχθρός πίσω από την αύξηση των τροχαίων Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και οι καύσωνες είναι προ των πυλών. Αυτό το κύμα ζέστης, δεν είναι... Γιώργος Μούζος, 03/07/2025 - 09:00
Αφιέρωμα Leasing: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε ως ασφαλιστές - Πώς το leasing έχει μετασχηματίσει τον κλάδο του αυτοκινήτου και πώς αντίστοιχα έχει επηρεάσει την ασφαλιστική αγορά - Συμφέρει να κάνει κάποιος leasing; Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 562) Του Γιώργου Μούζου Το leasing έχει καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς μηχανισμούς χρηματοδότησης στον τομέα... Γιώργος Μούζος, 30/06/2025 - 15:25
Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες; Πώς η αύξηση της μέσης ηλικίας των οχημάτων επηρεάζει τα συμβόλαια, το ρίσκο και τα κόστη αποζημιώσεων; Κάθε φορά που ένας... Γιώργος Μούζος, 30/06/2025 - 09:05
Car-sharing: Πώς μεταμορφώνει το underwriting στην ασφαλιστική αγορά Η νέα τάση της κοινής χρήσης οχημάτων ανατρέπει τα δεδομένα για την εκτίμηση ασφαλιστικών κινδύνων Η ανάπτυξη του car-sharing, αλλάζει ριζικά... Γιώργος Μούζος, 26/06/2025 - 08:54
Νέο Audi Q3: Η τεχνολογία ασφαλείας συναντά την premium καθημερινότητα - Τι βοηθά τον ασφαλιστή; Το δημοφιλές compact SUV της Audi επιστρέφει με πιο ώριμη σχεδίαση, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και plug-in hybrid τεχνολογία που αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 23/06/2025 - 09:04
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων Από τα συμβατικά ασφάλιστρα στην εξατομικευμένη τιμολόγηση βάσει συμπεριφοράς: Πώς η AI μετατρέπει κάθε οδηγό σε μοναδικό προφίλ κινδύνου; Η ασφάλιση... Γιώργος Μούζος, 20/06/2025 - 09:05