Γιώργος Μούζος, 5/2/2024 - 09:05 facebook twitter linkedin Πώς οι ασφαλιστές αυτοκινήτου πρέπει να αφουγκραστούν την τεχνολογία για αύξηση των κερδών τους; Γιώργος Μούζος, 5/2/2024 facebook twitter linkedin Ο κλάδος αυτοκινήτου βιώνει σημαντικές αλλαγές. Από τη μία το συνεχώς αυξανόμενο κόστος ασφάλισης προβληματίζει τους επαγγελματίες του κλάδου, όπως επίσης και οι αγοραστικές συνήθειες των πελατών, που μαζί με την αυτοματοποίηση πολλών εκ των διαδικασιών, φέρνουν τα πάνω κάτω στον μέχρι τώρα τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Υπάρχουν παράγοντες που συμβάλλουν στις μαζικές αλλαγές στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου. Ένας τέτοιος παράγοντας είναι το αυξανόμενο κόστος της ασφάλισης αυτοκινήτων, που έχει εκτοξευθεί επειδή έχει αυξηθεί αντίστοιχα και το κόστος κατασκευής των ανταλλακτικών. Αυτά τα κόστη μπορούν να αποδοθούν εν μέρει και στον αυξανόμενο πληθωρισμό, ο ρυθμός του οποίου άγγιξε το 20% για τον κλάδο αυτοκινήτου. Η αύξηση του κόστους έχει επηρεαστεί επίσης και από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και οι επισκευαστές. Για παράδειγμα, η έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού έχει παρατείνει σημαντικά το χρόνο επισκευής, αυξάνοντας περαιτέρω το κόστος των αποζημιώσεων, ενώ παράλληλα χειροτερεύει την εμπειρία για τον πελάτη. Αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς Η νέα τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ασφαλιστές έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται σε αυτή την αύξηση της δημοφιλίας τους. Παρά το γεγονός πως οι αποζημιώσεις σε αυτό τον τύπο οχημάτων είναι σημαντικά ακριβότερες. Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον είχε επίσης αντίκτυπο στην αγοραστική συμπεριφορά, καθώς μεγάλη μερίδα των καταναλωτών διατηρούν τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερα ασφάλιστρα, λιγότερες επιλογές κάλυψης και πολλά ακόμα. Στα θετικά όμως προσμετράτε η εξοικείωση των καταναλωτών με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, σχεδόν 80% των καταναλωτών εμπιστεύονται τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) που είναι ενσωματωμένη στη διαδικασία αποζημιώσεων. Ακόμη περισσότερο, το 70% θα άλλαζε ασφαλιστή για ταχύτερες ψηφιακές υπηρεσίες και ο αριθμός αυτός συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη διατήρηση του πελατολογίου Η ζήτηση για ψηφιακές υπηρεσίες συνεχώς αυξάνεται ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο. Ο ρυθμός θα συνεχίσει να είναι αυξητικός και αυτό μεταφράζεται πως όσοι ασφαλιστές δεν εναρμονιστούν με τα νέα τεχνολογικά δεδομένα, θα χάσουν μεγάλο μέρος του πελατολογίου τους. Για το λόγο αυτό οι επαγγελματίες του ασφαλιστικού κλάδου, πρέπει να αγκαλιάσουν τις αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και κερδοφόροι. Με τη χρήση έξυπνων εφαρμογών και προηγμένης τεχνολογίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να δώσουν στους πελάτες τους την αίσθηση ελέγχου, βελτιώνοντας περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη. Ο ασφαλιστικός κλάδος θα συνεχίσει να αλλάζει και οφείλει να προσαρμόζεται στη συμπεριφορά και τις προσδοκίες των καταναλωτών και φυσικά στις γενικότερες προκλήσεις του κλάδου. Ωστόσο, ξέρουμε ότι ένα πράγμα είναι γεγονός: ο ασφαλιστικός κλάδος υφίσταται έναν έντονο ψηφιακό μετασχηματισμό. Για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία αυτόν τον μετασχηματισμό, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να υιοθετήσουν άμεσα τις τεχνολογικές καινοτομίες που ανατέλλουν. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54 Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50
Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας! Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45