Γιώργος Μούζος, 5/7/2023 - 09:00 facebook twitter linkedin Οι πελάτες σας γνωρίζουν πως να οδηγούν σε τούνελ; Αν θέλετε να γλιτώσετε αποζημιώσεις εκπαιδεύεστε τους! Γιώργος Μούζος, 5/7/2023 facebook twitter linkedin Τόσο στην χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό, τα οδικά δίκτυα και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι διαθέτουν εντυπωσιακά τούνελ. Σε αυτά όμως οι οδηγοί κάνουν λάθη που μπορούν να προκαλέσουν ντόμινο επικίνδυνων καταστάσεων. Για το λόγο αυτό ως καλοί ασφαλιστές καλό είναι να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας, ώστε να συμπεριφέρονται σωστά και να οδηγούν με ασφάλεια μέσα σε ένα τούνελ. Και αυτό γιατί η οδήγηση εντός μιας σήραγγας διαφέρει κατά πολύ συγκριτικά με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Οι πρώτες κινήσεις του οδηγού Με την είσοδο στο τούνελ ο οδηγός ενός οχήματος πρέπει να ακολουθεί μερικούς κανόνες, τόσο για την ασφάλεια τη δική του, όσο και των υπολοίπων χρηστών. Ειδικότερα: Ο οδηγός πρέπει να ανάψει τη μεσαία σκάλα (φώτα διασταύρωσης). Σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να παραβιάσει τους φωτεινούς σηματοδότες λωρίδας. Οι σηματοδότες αυτοί είναι τοποθετημένοι στην είσοδο της σήραγγας ή του τούνελ, αλλά και στο εσωτερικό της, πάνω από κάθε λωρίδα, και δείχνουν εάν η λωρίδα λειτουργεί. Αν έχει σήμανση πως η λωρίδα δεν λειτουργεί πρέπει άμεσα, αλλά με προσοχή να αλλάξετε λωρίδα. Ο οδηγός πρέπει να τηρεί πάντοτε τα όρια ταχύτητας. Σε περίπτωση που ο φωτεινός σηματοδότης των μεταβλητών ορίων είναι σβηστός, ισχύουν τα προβλεπόμενα, από τις στατικές πινακίδες, όρια ταχύτητας. Πρέπει να κρατάει τις αποστάσεις ασφαλείας (τουλάχιστον 50 μέτρα) Δεν πρέπει να κινηθεί με όπισθεν και δεν κάνουμε στάση εντός της σήραγγας, παρά μόνο αν υπάρχει ζήτημα έκτακτης ανάγκης. Τι κάνουμε σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος εντός της σήραγγας; Ο οδηγός ανάβει τα «αλάρμ» του αυτοκινήτου και διατηρεί τουλάχιστον 5μ. απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αν η κυκλοφορία σταματήσει και το όχημα έχει ακινητοποιηθεί, σβήστε τον κινητήρα, κλείστε τα παράθυρα και καλό είναι να μην καπνίσει κανείς εντός του οχήματος. Η αναστροφή απαγορεύεται δια ροπάλου! Ακολουθείστε πιστά τα μηνύματα των φωτεινών πινακίδων ή τις υποδείξεις των αρμοδίων. Τι κάνουμε σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης εντός της σήραγγας: Θέστε σε λειτουργία τα «αλάρμ» και αν είναι εφικτό μετακινήστε το αυτοκίνητό σας στο δεξί άκρο της σήραγγας. Σε κάθε περίπτωση σβήστε τον κινητήρα. Κατεβείτε από το όχημα, με τα κλειδιά στη μίζα Βρείτε ένα ασφαλές σημείο στο πεζοδρόμιο ή στους χώρους στάθμευσης εκτάκτου ανάγκης. Σε περίπτωση πυρκαγιάς σε όχημα εντός της σήραγγας; Αν είναι εφικτό βγείτε το όχημα εκτός της σήραγγας. Αν όχι, προσπαθήστε να οδηγήσετε το όχημά σας στα δεξιά. Στη συνέχεια σβήστε τον κινητήρα και εγκαταλείψτε το όχημα με τα κλειδιά στη μίζα. Αν γνωρίζετε, χρησιμοποιήστε τους πυροσβεστήρες που βρίσκονται εντός της σήραγγας για να σβήσετε μια εστία φωτιάς. Περπατήστε προς την κοντινότερη έξοδο κίνδυνο, ακολουθώντας τις σχετικές πινακίδες. Τι άλλο πρέπει να γνωρίζετε για τα τούνελ; Εντός των τούνελ υπάρχουν: Οδοί διαφυγής κάθε 350 ή 400 μέτρα Πυροσβεστική φωλιά ανά 50 μέτρα Συστήματα εποπτείας και ελέγχου Συστήματα ρύθμισης φωτισμού Συστήματα μέτρησης ρύπων και αερισμού Τηλεφωνική εγκατάσταση κάθε 100 μέτρα Φωτεινή σηματοδότηση Ραδιοεπικοινωνίες Σύστημα μέτρησης κυκλοφορίας Πινακίδες μεταβλητού μηνύματος Συσκευή μέτρησης ύψους οχήματος Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02 Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51 Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;
OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς... Γιώργος Μούζος, 27/08/2025 - 09:11
Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο; Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές... Γιώργος Μούζος, 25/08/2025 - 08:50
Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως... Γιώργος Μούζος, 20/08/2025 - 08:55
Ο πιο επικίνδυνος «συνεπιβάτης» του καλοκαιριού δεν είναι η κούραση. Είναι το μυαλό. Η ύπνωση του αυτοκινητόδρομου σκοτώνει χωρίς να το καταλάβεις – κυριολεκτικά. Και ναι, έχεις πελάτες που κινδυνεύουν αυτό το Δεκαπενταύγουστο. Η... Γιώργος Μούζος, 14/08/2025 - 08:49
Ξέρετε τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»; Οι πελάτες σας το αγνοούν και κινδυνεύουν και στις διακοπές τους! Πίσω καθίσματα χωρίς ζώνη, βαλίτσες χωρίς στήριξη και επιβάτες που μετατρέπονται σε απρόβλεπτο κίνδυνο. Πράγματα που δεν ξέρουν οι πελάτες... Γιώργος Μούζος, 11/08/2025 - 10:58
Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές; Από την οδήγηση με σαγιονάρες μέχρι την αφυδάτωση, το καλοκαίρι κρύβει παγίδες που οι πελάτες σας αγνοούν. Πώς θα τους... Γιώργος Μούζος, 07/08/2025 - 08:53