Γιώργος Μούζος, 18/8/2022 - 09:03 facebook twitter linkedin Η διαχείριση των δεδομένων των οδηγών είναι η λύση για τις ασφαλιστικές εταιρείες Γιώργος Μούζος, 18/8/2022 facebook twitter linkedin Η τεχνολογία του ασφαλιστικού κλάδου προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς, με νέες προηγμένες τεχνολογίες να έρχονται στο προσκήνιο. Μια εξ αυτών είναι κι οι προηγμένες τεχνικές ανάλυσης των δεδομένων σε συνδυασμό με την τεχνητή νοημοσύνη. Τα δεδομένα ανέκαθεν είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στον ασφαλιστικό κλάδο. Στοιχείο που όσο η τεχνολογία προχωράει ολοένα και γιγαντώνεται. Οι αναλυτές τα αξιοποιούν για τη διεξαγωγή αξιολογήσεων κινδύνου, την αξιολόγηση της πιθανότητας εμφάνισης ενός γεγονότος και τον υπολογισμό του ασφάλιστρου που πρέπει να καταβληθεί από τον ασφαλισμένο. Όσο η ψηφιοποίηση γίνεται εντονότερη στις ασφαλιστικές υπηρεσίες, οι διαδικασίες όλων των παραπάνω απλοποιούνται σημαντικά, προσφέροντας μια νέα απρόσκοπτη εμπειρία πελατών, νέα προϊόντα και ταχύτατο διακανονισμό αποζημιώσεων. Όμως για να λειτουργούν όλα όπως πρέπει, είναι σημαντικά όλες οι διαδικασίες να χαρακτηρίζονται από διαφάνεια. Η συναίνεση του πελάτη και η πλήρης γνώση για την καταγραφή και χρήση των δεδομένων του, πρέπει να είναι ξεκάθαρη κι εγγυημένη. Οι οδηγοί επιβάλλεται να έχουν τον έλεγχο των δεδομένων τους Τα συνδεδεμένα οχήματα συνεχώς αυξάνονται και σύμφωνα με το Statista1 μέχρι το 2025, το 44% των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα είναι ήδη συνδεδεμένα. Στοιχείο που αναμένεται να δώσει τεράστια ώθηση σε νέες υπηρεσίες. Για την πλήρη αξιοποίησή τους όμως η ανάλυση δεδομένων είναι μείζονος σημασίας. Σήμερα, οι περισσότερες ασφαλιστικές λύσεις τηλεματικής, βασίζονται στα smartphones ως αισθητήρες, μερικές φορές σε συνδυασμό με πρόσθετες δευτερογενείς συσκευές, όπως αισθητήρες σύγκρουσης. Όμως είναι ευδιάκριτο, πως τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που βασίζονται στα δεδομένα, θα μπορέσουν να φτάσουν σε ένα νέο επίπεδο ποιότητας, χρησιμοποιώντας δεδομένα εντός του οχήματος. Για παράδειγμα, τα σημερινά ασφαλιστικά προϊόντα «pay how you drive» θα επεκταθούν με νέα δεδομένα από τη χρήση προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού και αυτοματοποιημένων λειτουργιών οδήγησης. Αυτό μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας καθώς και στην επίτευξη ασφαλίστρων προσαρμοσμένων ως προς τον κίνδυνο. Ένας άλλος σημαντικός τομέας θα είναι η ενεργή διαχείριση αποζημιώσεων, σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι άμεσες και αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις ζημίας, μπορούν να βοηθήσουν στην ενεργοποίηση της αλυσίδας διάσωσης ή, για μικρότερης σοβαρότητας συγκρούσεις, στην παροχή βοήθειας στους πελάτες. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα επιπλέον εργαλείο Όμως οι αισθητήρες εντός του οχήματος δεν μπορούν να μετρήσουν τη σοβαρότητα μιας σύγκρουσης. Μια λύση τεχνητής νοημοσύνης, θα βοηθούσε και αυτή στην κατανόηση του μεγέθους της ζημιάς και της ανάγκης επισκευής του οχήματος. Αυτά τα δεδομένα θα χρησιμεύσουν επίσης ως βάση για την έρευνα ατυχημάτων και για την απόκτηση θεμελιώδους κατανόησης των νέων χαρακτηριστικών ασφάλειας και αυτοματισμού, που δεν θα ήταν δυνατή, χωρίς τις συγκεντρωτικές πληροφορίες από τα ατυχήματα. Ο Νόμος για τα Δεδομένα της Ε.Ε. είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Θα πρέπει, ωστόσο, να συμπληρωθεί από ειδική νομοθεσία για κάθε τομέα, σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα και πόρους επί του οχήματος, ώστε να διατίθενται κρίσιμα δεδομένα και τρόποι πρόσβασης. Το έχουμε ξαναπεί: το μέλλον ανήκει στην τηλεματική και την τεχνητή νοημοσύνη. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09