Γιώργος Μούζος, 24/9/2020 - 12:49 facebook twitter linkedin Με δίπλωμα ΙΧ οι μοτοσυκλέτες Α1 κατηγορίας! Tι σημαίνει αυτό για την οδική ασφάλεια; Γιώργος Μούζος, 24/9/2020 facebook twitter linkedin Οι άδειες οδήγησης αυτοκινήτων κατηγορίας Β ισχύουν πλέον και για οδήγηση οχημάτων (δικύκλων) της κατηγορίας Α1. Κάτι που ίσχυε στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια, πλέον βρίσκει εφαρμογή και στη χώρα μας, μιας και γράφτηκε ήδη στο ΦΕΚ και έχει άμεση ισχύ. Όπως λοιπόν έχει δίπλωμα αυτοκινήτου αυτομάτως, έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει κι όλα τα δίκυκλα κατηγορίας Α1. Μια αλλαγή που ήταν ήδη στα σκαριά να υλοποιηθεί και πλέον έγινε πράξη. Η αλλαγή επικυρώνεται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101). Αναγράφεται ξεκάθαρα στο ΦΕΚ 4075 πως από εδώ και πέρα «Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1», χωρίς βέβαια την υποχρέωση να έχουν δώσει και να έχουν περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις για την απόκτηση του συγκεκριμένου διπλώματος. Η συγκεκριμένη απόφαση έφερε αντιδράσεις από τους Εκπαιδευτές Οδήγησης, μιας και πέρα από τις οικονομικές απώλειες που θα προκύψουν, θέτουν και το ζήτημα της ασφάλειας, μιας κι οι μοτοσυκλέτες απαιτούν διαφορετικό στιλ οδήγησης και σαφώς διαφορετική εκπαίδευση από ένα αυτοκίνητο. Έτσι ουσιαστικά παρακάμπτονται κι οι ελάχιστες ώρες υποχρεωτικές ώρες εκπαίδευσης για το δίπλωμα Α1, που σε έβαζαν στο νόημα πως είναι να οδηγείς ένα δίκυκλο, με σκοπό να αυξήσουν περισσότερο την ασφάλεια σου στο δρόμο. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50