close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Πωλήσεις

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Γιατί δεν πετυχαίνουν οι συγχωνεύσεις; Ή οι δυσκολίες των συγχωνεύσεων
Δημήτρης Μπάτρης
Δημήτρης Μπάτρης,
6/9/2021 - 08:30
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γιατί δεν πετυχαίνουν οι συγχωνεύσεις; Ή οι δυσκολίες των συγχωνεύσεων

Δημήτρης Μπάτρης, 6/9/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πιστεύω πως όλοι γνωρίζουμε, ότι ένα πράγμα που δεν μπορούμε να αντιγράψουμε  ή να κλέψουμε από  μια ομάδα ή μια εταιρία είναι η  «κουλτούρα» τους. Η κουλτούρα είναι λέξη λατινικής προέλευσης και η πρωτογενής σημασία της είναι «καλλιέργεια». Ως προς τις επιχειρήσεις αφορά την νοοτροπία, τις αξίες, τις συνήθειες και την αλλαγή ως εν δυνάμει διεργασία.

Αλλά ας δούμε τώρα την εταιρική κουλτούρα. Αυτή δημιουργείται από ένα ηγέτη με την ομάδα του  και έχει σχέση με τους αντικειμενικούς εταιρικούς σκοπούς και στόχους και με την εικόνα της εταιρείας εντός και εκτός αυτής. Υπάρχουν πολλοί ορισμοί και θεωρίες περί της εταιρικής κουλτούρας θα αναφέρω κάτι που το θεωρώ πολύ απλό και κατανοητό προς όλους. 

«Είναι το DNA της επιχείρησης, αόρατο στο γυμνό οφθαλμό, αλλά αποφασιστικής σημασίας για την διαμόρφωση του χαρακτήρα του τόπου εργασίας» και ο πιο περιληπτικός «πώς κάνουμε τα πράγματα εμείς εδώ». 

Τα στελέχη παίρνουν γρήγορα αποφάσεις ή με αργούς ρυθμούς; Προσπαθούν να κρύψουν τα λάθη τους ή να τα χρησιμοποιούν ως ευκαιρίες μάθησης; Τηρούν την ιεραρχία και τους κανόνες ή δίνουν μεγαλύτερη αξία στην απόδοση και στην πρωτοβουλία; Επικοινωνούν ελεύθερα και ανοικτά ή μόνο όταν πρέπει να κάνουν κάτι; 

Σε μια εταιρία η κουλτούρα, είναι ο τρόπος με τον όποιον τα μέλη της κατανοούν τις εταιρικές εμπειρίες, προσδιορίζουν και ερμηνεύουν τις καταστάσεις που αντιμετωπίζουν, προκειμένου να μπορέσουν να ενεργήσουν αποτελεσματικά!
Απαιτείται αρκετός χρόνος για να δημιουργηθεί και να θωρακιστεί, για να παραμείνει διαχρονικά.

Η είσοδος στην εταιρία νέων ανθρώπων που προσαρμόζονται προς αυτήν την εταιρική κουλτούρα και την σέβονται. Η καλή εικόνα της εταιρίας προς τα έξω συμβάλλει και στην αξία της.

Τι συμβαίνει λοιπόν όταν γίνεται μια συγχώνευση δύο εταιρειών με διαφορετικές κουλτούρες;

Η μέχρι σήμερα η ιστορία στην ασφαλιστική αγορά, έχει αποδείξει ότι δεν μπορεί να βγει μια νέα κουλτούρα από το πάντρεμα  δύο εταιρειών και είναι φυσικό αυτό. Θα υπερισχύσει της μεγαλύτερης που απορροφά την δεύτερη άσχετα από ποια είναι η καλύτερη και με πόσα χρόνια είναι στην αγορά.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Αυτό το φαινόμενο πιστεύω και από προσωπική εμπειρία, δημιουργεί τον σπουδαιότερο συντελεστή της επιτυχίας των εξαγορών, απορροφήσεων ή συγχωνεύσεων των ασφαλιστικών εταιρειών.

Το αποτελέσματα δείχνουν ότι καμία συγχώνευση δεν έφερε το ένα και ένα ίσον 2,5 που ήταν ο στόχος των μετόχων αλλά ούτε και 1,5 και ορισμένες και 1, έτσι αναγκάζονται για απομάκρυνση ή την πώληση της. 

Αλήθεια είναι δυνατόν να συνεχίζεται αυτό εδώ και τριάντα χρόνια και να μην υπολογίζουν ότι οι δύο διαφορετικές κουλτούρες δεν «παντρεύονται» μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα; Ή δεν μπορεί να αναπτυχθεί μια νέα κουλτούρα προς ικανοποίηση και των δυο τόσο σύντομα;.  

Η εικόνα και το «καμάρι» της νέας θέσης θα κρατήσει λίγο, διότι οι υποκουλτούρες είναι πολλές και δύσκολο να ικανοποιήσουν το προσωπικό και το δίκτυο πωλήσεων.

Είδα και έζησα την συγχώνευση της ALLIANZ με την AGF στην Γαλλία, ξέρετε πόσα χρόνια συγχωνεύτηκαν; - Δέκα... (αναφέρομαι για την εταιρία της Γαλλίας και όχι των θυγατρικών σε άλλες χώρες του εξωτερικού). Το 2009 ήμουν τον καλοκαίρι στο Παρίσι και είδα μεγάλες αφίσες που διαφήμιζαν την αλλαγή ονόματος από AGF σε ALLIANZ με την εξής εικόνα, υπήρχαν δυο μεγάλες βέρες ενωμένες που μέσα έγραφαν τα ονόματα των 2 εταιρειών, ενώ επάνω έλεγε «Μας ξέρετε 10 χρόνια αρραβωνιασμένους καιρός να παντρευτούμε».

Αυτή η τακτική είχε μεγάλη επιτυχία, φυσικά ήταν πολύ μεγάλη εταιρία σε άλλη χώρα με άλλη κουλτούρα, και το "γρήγορα να τα αλλάξουμε όλα" έχει μεγάλο κόστος!    

Σε μετακινήσεις στελεχών πωλήσεων, που μετακινήθηκαν καθώς και σε ολόκληρες ομάδες πωλήσεων δεν απέδωσε τα αναμενόμενα διότι δεν προσαρμόστηκαν στην κουλτούρα των νέων εταιριών.

Δεν θα ήθελα να αναφέρω τα ονόματα των εταιρειών που συγχωνεύτηκαν τα 30 τελευταία έτη, αλλά από όσα είδα καμία δεν στέφθηκε με επιτυχία! 

Εκτός από την κουλτούρα είναι πολύ σημαντική και η στελέχωση με τους κατάλληλους ανθρώπους γνώστες  του αντικειμένου που θα συμβάλλουν στην νέα δομή και ανάπτυξη της νέας εταιρείας. Εύχομαι οι πρόσφατες συγχωνεύσεις να λάβουν σοβαρά υπόψη τις κουλτούρες και τις τακτικές των αλλαγών για το καλό όλων των εμπλεκομένων αλλά και των πελατών ώστε να στεφθούν με επιτυχία!


Ο Δημήτρης Μπάτρης έχει 35 χρόνια στον Ασφαλιστικό χώρο και έχει διατελέσει σε όλες τις βαθμίδες των Πωλήσεων και Ανάπτυξης σε μεγάλες Ασφαλιστικές Εταιρίες.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Δημήτρης Μπάτρης
  • ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές
  • ασφαλιστές
  • πωλήσεις
  • πωλητές
  • συγχωνεύσεις
  • εταιρική κουλτούρα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ένα σήμερα αξίζει όσο δύο αύριο• σήμερα γίνομαι αυτό που πρόκειται να είμαι!
    Δημήτρης Μπάτρης, 20/8/2021

    Ένα σήμερα αξίζει όσο δύο αύριο• σήμερα γίνομαι αυτό που πρόκειται να είμαι!

  • Πώς να αντιμετωπίσεις την απόρριψη του πελάτη!
    Δημήτρης Μπάτρης, 20/8/2021

    Πώς να αντιμετωπίσεις την απόρριψη του πελάτη!

  • Πώς θα συμβάλλει στην επιτυχία σας στις πωλήσεις, η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ Στόχου και Σκοπού!

    Πώς θα συμβάλλει στην επιτυχία σας στις πωλήσεις, η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ Στόχου και Σκοπού!

    Ο κάθε επαγγελματίας πωλητής οφείλει να αναγνωρίζει και να αντιμετωπίζει κάθε πελάτη του ως άτομο και να συνειδητοποιεί πως αποτελεί...
    Δημήτρης Μπάτρης, 20/08/2021 - 12:53 20/8/2021
  • Αν δεν πιστεύεις στο προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάς, σταμάτα!

    Αν δεν πιστεύεις στο προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάς, σταμάτα!

    Πίστευα, ότι η νοοτροπία και η συμπεριφορά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή του σήμερα έχει αλλάξει από την εποχή των 80’s. Πίστευα,...
    Δημήτρης Μπάτρης, 05/07/2021 - 08:55 5/7/2021

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Αποχαιρετισμός σε έναν πικρό Μάρτιο
16:35 Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Αποχαιρετισμός σε έναν πικρό Μάρτιο
  • 16:03 Open House Athens 2023: Η μεγαλύτερη αρχιτεκτονική γιορτή της Αθήνας σε περιμένει!
  • 15:07 Μ. Βαρβιτσιώτης: Ελλάδα και Ισπανία ενισχύουμε τη συνεργασία μας απέναντι στις κοινές ευρωπαϊκές προκλήσεις
  • 15:00 Ημερίδα «Αιχμές στην ηπατολογία: Λίπωση του ήπατος - Η σιωπηλή πρόκληση»
  • 14:38 Η Μαριάννα Πολιτοπούλου, η Φιλίππα Μιχάλη και το δείπνο έκπληξη στην Ισπανία, της NN International!
  • 13:41 Τριήμερο εκδηλώσεων για την υγεία από την UNESCO Πειραιώς και Νήσων!
  • 13:20 Η INTERAMERICAN, για μια ακόμη χρονιά, στην ηγετική ομάδα των «The Most Sustainable Companies in Greece 2023»!
  • 13:18 Πρόσθετοι δανειακοί πόροι 5 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης!
  • 13:14 Από σήμερα οι φορολογικές δηλώσεις 2023 - Πώς θα κερδίσετε έκπτωση 3%!
  • 12:59 Ευρωπαϊκή Πίστη: Αναδείχθηκε ως εταιρία πρότυπο στο θεσμό “The Most Sustainable Companies in Greece”!
  • 12:48 Κώστας Λάμπρου: Δεν θα «...σβήσω..» αλλά «...θ΄ ανάψω...» ..κεριά...!
  • 12:36 Οι βασικοί άξονες της νέας στρατηγικής Alpha Bank
  • 12:22 DINAGENTS: Ξεπερνά τους 500 ασφαλιστές το πανελλαδικό δίκτυο συνεργατών του Μιλτιάδη Παρλαμά και του Θοδωρή Αντωνογεώργο!
  • 12:00 Future Insurance Leaders: «Αποστολή» της να δημιουργεί αμοιβαία αξία για πελάτες - συνεργάτες - εταιρείες λένε οι συνιδρυτές Μιχάλης Σωτηράκος, Δημήτρης Γλεντής, Γιάννης Κανάτας και Χρήστος Χρυσούλας!
  • 11:44 Η ΕΑΔΕ για την κατάργηση των προμηθειών!
  • 11:40 Χρ. Σταϊκούρας: Με POS η πληρωμή των φόρων! - Θα μειωθεί η φοροδιαφυγή!
  • 11:29 To μεταναστευτικό και η γαλάζια ατζέντα
  • 10:32 Ο Κ. Μητσοτάκης στα εγκαίνια του Κέντρου Εκπαίδευσης του Πυροσβεστικού Σώματος στη Νέα Μάκρη!
  • 09:55 SUST - AID: Οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται να προσφέρουν επισιτιστική βοήθεια!
  • 09:49 Ανάμεσα στα κορυφαία διεθνή αμοιβαία κεφάλαια το Alpha Trust Strategic Bond Fund!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 27/3 Τι συμβαίνει με τις προμήθειες;
  2. 29/3 Upskilling ή Reskilling; Μια απόφαση που θα κρίνει την καριέρα σας!
  3. 30/3 Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου και ποιος τον πληρώνει!
  4. 27/3 Διαπιστώνετε Ύφεση των Πωλήσεων σας; Κι όμως μπορεί να διορθωθεί!
  5. 30/3 Το Ερρίκος Ντυνάν ενισχύει τα υφιστάμενα προνόμια στις Ασφαλιστικές εταιρίες! Διαβάστε εδώ τα ειδικά προνόμια!
  6. 28/3 Τι λέει η ΕΑΑΕΣ - EIOPA για την Άδικη Μεταχείριση των Πελατών!
  7. 30/3 Ψυχρή Προσέγγιση - Θερμή Ανταπόκριση για καλή προσέγγιση πελατών! Πώς μπορείτε να το κάνετε σωστά;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube