Γιώργος Μούζος, 8/8/2023 - 09:09 facebook twitter linkedin Η υψηλή τεχνολογία αλλάζει και τον τρόπο αποζημιώσεων! Γιώργος Μούζος, 8/8/2023 facebook twitter linkedin Νέα έρευνα αποδεικνύει πως η υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης στην επεξεργασία των αποζημιώσεων του κλάδου αυτοκινήτου το 2022, εμφάνισε αύξηση 60% σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2021. Στοιχείο που αποδεικνύει πως η ανάπτυξη και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης είναι ραγδαία. Για την ακρίβεια η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο αυτοκινήτου εμφάνισε αύξηση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Την έρευνα διεξήγαγε η CCC Intelligent Solution Inc. και επί των αποτελεσμάτων τοποθετήθηκε ο κ. Jason Verlen, αντιπρόεδρος Marketing, ο οποίος ανέφερε: «Η ασφαλιστική βιομηχανία έχει επιτύχει περισσότερα χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη από ό,τι πολλοί πίστευαν ότι ήταν εφικτό πριν από μερικά χρόνια. Η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται πλέον σε βασικά στάδια σε όλη τη διαδικασία αποζημιώσεων και είναι σε θέση να παράγει αυτόματα μια πλήρη εκτίμηση επισκευής σε δευτερόλεπτα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση». Το 70% των ασφαλιστών θεωρεί την τεχνητή νοημοσύνη εξαιρετικά σημαντική Το εκπληκτικό είναι πως και οι ασφαλιστές θεωρούν πως η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενισχύσει σημαντικά το έργο τους. Στην έρευνα της CCC, το 70% των ασφαλιστών θεωρεί την τεχνητή νοημοσύνη εξαιρετικά σημαντική για την επίτευξη των στόχων τους. Ενδεικτικό της ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης είναι πως το 92 % στο σύνολο των ασφαλιστών που μετείχαν στην έρευνα αναφέρουν πως σίγουρα στο άμεσο μέλλον θα ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στη ροή των εργασιών τους. Επιπλέον στοιχεία από την έκθεση της CCC για το 2023, δείχνουν πως ο αριθμός των λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιείται στην έκδοση της εκάστοτε αποζημίωσης αυξήθηκε. Για την ακρίβεια ο αριθμός των αποζημιώσεων που χρησιμοποιούν τέσσερις ή περισσότερες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης διπλασιάζεται από έτος σε έτος. Τα δεδομένα δείχνουν ότι πάνω από 14 εκατομμύρια αποζημιώσεις διεκπεραιώθηκαν το 2022 χρησιμοποιώντας μια λύση που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη. Αριθμός που έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από την έναρξη της πανδημίας. Δίνει λύσεις στην απάτη Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης μειώνει τους χρόνους επεξεργασίας αποζημιώσεων, αλλά η τεχνολογία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη διαχείριση του κόστους, της βελτίωσης της ικανοποίησης των πελατών, στην καταπολέμηση της απάτης και σε αρκετούς ακόμα τομείς. Οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης περιλαμβάνουν μοντέλα ψηφιοποίησης ατυχημάτων, ανίχνευσης απάτης και αυτόματων εκτιμήσεων, και περιλαμβάνουν λύσεις όπως η αναγνώριση γλώσσας και μηχανική εκμάθηση. Η σωστή χρήση της τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τις ασφαλιστικές εταιρείες να ανιχνεύσουν την απάτη την ώρα που συμβαίνει και μάλιστα με τρόπους που τα προηγούμενα χρόνια δεν μας είχαν περάσει καν από το μυαλό. Πλέον οι εταιρείες μπορούν να εστιάσουν και να αναλύσουν ταχύτατα τα προφίλ των πελατών, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους ερευνητές να εντοπίζουν φαινόμενα απάτης, μέσω συγκεκριμένων μοτίβων. Η επιχειρησιακή χρήση των δεδομένων Με τη σωστή τεχνολογία σε ισχύ, γίνεται πολύ πιο εύκολο για τις εταιρείες να αποφασίσουν αν θα υλοποιήσουν εξαρχής μια έρευνα απάτης. Αυτός ο επιπλέον χρόνος που κερδίζεται μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή περαιτέρω δόλιων δραστηριοτήτων και να δώσει πληροφορίες για εγκληματικά δίκτυα που μπορεί ακόμα και να έχουν διεισδύσει εντός της ασφαλιστικής εταιρείας. Για την αποτελεσματική καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης, οι εταιρείες πρέπει να είναι σε θέση να ενοποιούν όλα τα ανόμοια δεδομένα που έχουν στη διάθεσή τους και με την επιτυχή ανάλυσή τους να τα αξιοποιούν στο έπακρο. Η μάχη ενάντια στην απάτη είναι πολύπλευρη, χρονοβόρα κι άκρως απαιτητική με τους αναλυτές να χρειάζονται όλα τα «όπλα» που τους δίνει η τεχνολογία! Και πλέον τα έχουν! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02 Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;
Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα; Τεχνητή νοημοσύνη, τηλεματική & big data: Η νέα πραγματικότητα στην απόδοση ευθύνων; Για δεκαετίες, η απόδοση ευθύνης σε ένα τροχαίο βασιζόταν... Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51
OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς... Γιώργος Μούζος, 27/08/2025 - 09:11
Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο; Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές... Γιώργος Μούζος, 25/08/2025 - 08:50
Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως... Γιώργος Μούζος, 20/08/2025 - 08:55
Ο πιο επικίνδυνος «συνεπιβάτης» του καλοκαιριού δεν είναι η κούραση. Είναι το μυαλό. Η ύπνωση του αυτοκινητόδρομου σκοτώνει χωρίς να το καταλάβεις – κυριολεκτικά. Και ναι, έχεις πελάτες που κινδυνεύουν αυτό το Δεκαπενταύγουστο. Η... Γιώργος Μούζος, 14/08/2025 - 08:49
Ξέρετε τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»; Οι πελάτες σας το αγνοούν και κινδυνεύουν και στις διακοπές τους! Πίσω καθίσματα χωρίς ζώνη, βαλίτσες χωρίς στήριξη και επιβάτες που μετατρέπονται σε απρόβλεπτο κίνδυνο. Πράγματα που δεν ξέρουν οι πελάτες... Γιώργος Μούζος, 11/08/2025 - 10:58