close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
16/10/2025 - 08:45
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται

Γιώργος Μούζος, 16/10/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης, διαφορετική συχνότητα ζημιών και νέες ευκαιρίες προϊόντων.

Τα οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγό δεν είναι μέρος από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Σε ορισμένες αγορές ήδη κυκλοφορούν, όπως για παράδειγμα σε πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών όπου εξυπηρετούν διαδρομές ως υπηρεσίες μετακίνησης. Μπορεί τα «έξυπνα» συστήματα υποβοήθησης υπάρχουν σε πολλά επιβατικά αυτοκίνητα, ωστόσο η άφιξη των πλήρως αυτόνομων οχημάτων φέρνει θεμελιώδεις αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά, απαιτώντας από τους επαγγελματίες να αναπροσαρμόσουν τις πρακτικές, τις πολιτικές και τις αξιολογήσεις κινδύνου. Το ζήτημα είναι κρίσιμο, καθώς η μετάβαση σε αυτόνομη οδήγηση δεν αφορά μόνο τεχνολογική εξέλιξη αλλά και μια νέα πραγματικότητα που επηρεάζει άμεσα ευθύνη, αποζημιώσεις και προϊόντα ασφάλισης.

 

Από τον οδηγό στον κατασκευαστή και τον λειτουργό

Όταν το όχημα κινείται πραγματικά χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, η ευθύνη μεταφέρεται από τον οδηγό στο σύστημα: στον κατασκευαστή, στους προμηθευτές λογισμικού ακόμα και στον φορέα που παρακολουθεί και χειρίζεται τον στόλο. Αντί για αξιολόγηση της οδηγικής συμπεριφοράς, οι ασφαλιστές πρέπει να εστιάσουν στην αξιοπιστία του λογισμικού, του υλικού και της κυκλοφοριακής ασφάλειας των οχημάτων. Η πολυπλοκότητα τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη και τα συστήματα αισθητήρων διευρύνει την ανάγκη συνεργασίας με νομικούς, μηχανικούς και ειδικούς στον κυβερνοχώρο ώστε να καθοριστεί ακριβέστερα η ευθύνη.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να αναδιαμορφώσουν τα προϊόντα τους, δημιουργώντας ειδικές καλύψεις για τους κατασκευαστές, τους προγραμματιστές λογισμικού και τις εταιρείες διαχείρισης στόλων αυτόνομων οχημάτων, καλύπτοντας παράλληλα διαφορετικά επίπεδα αυτονομίας. Παράλληλα, οι ισχύουσες νομικές και κανονιστικές ρυθμίσεις εξελίσσονται και συχνά δεν συμβαδίζουν με την ταχύτητα προόδου της τεχνολογίας, γεγονός που πραγματικά επιφορτίζει τις ασφαλιστικές να παρακολουθούν στενά τις αλλαγές ώστε να παραμείνουν συμμορφωμένες και ενημερωμένες.

 

Οικονομικές επιπτώσεις και διοικητικές προκλήσεις

Τα αυτόνομα οχήματα, λόγω των προηγμένων τεχνολογιών που ενσωματώνουν, αυξάνουν το κόστος αποζημιώσεων. Για παράδειγμα, η αντικατάσταση ενός παρμπρίζ πλέον περιλαμβάνει συγχρόνως την επαναρύθμιση καμερών και αισθητήρων με κόστος που μπορεί να τριπλασιαστεί. Επίσης, ο χρόνος επισκευής επεκτείνεται, δημιουργώντας διακοπές στην λειτουργία των οχημάτων, που επιβαρύνουν πρόσθετα οικονομικά τους ιδιοκτήτες και τις επιχειρήσεις, παράγοντας ανάγκη για καινούρια προϊόντα που καλύπτουν διακοπές λειτουργίας και κινδύνους κυβερνοασφάλειας.

Η ασφάλιση έναντι ηλεκτρονικών απειλών (hacking) αποκτά πρωταρχικό ρόλο λόγω της ευάλωτης φύσης των συνδεδεμένων και αυτοφορτιζόμενων συστημάτων. Οι ασφαλιστικοί φορείς που επιθυμούν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί θα πρέπει να επενδύσουν σε τεχνολογίες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, ώστε να έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε στοιχεία οδήγησης και να βελτιώσουν τη διαδικασία αποζημιώσεων.

 

Τι σημαίνουν όλα αυτά για την τιμολόγηση

Στην κλασική ασφάλιση οχημάτων, μεγάλο βάρος έχει το ιστορικό του οδηγού. Στα οχήματα χωρίς οδηγό όμως το βάρος περνά στα δεδομένα λειτουργίας του συστήματος: ενημερώσεις λογισμικού, περιοχές κίνησης και συνθήκες περιβάλλοντος. Όσο πιο διαφανής είναι η πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία, τόσο ακριβέστερη γίνεται η τιμολόγηση. Ένα πρακτικό σχήμα είναι ασφάλιστρο βάσης ανά όχημα ή στόλο, προσαυξήσεις ανά ζώνη κινδύνου (πυκνή αστική κυκλοφορία, εργοτάξια, νυχτερινές ώρες) και φυσικά αν το λογισμικό είναι ενημερωμένο ή όχι ώστε να παρέχει τη μέγιστη ασφάλεια.

 

Ευκαιρίες για νέα προϊόντα και επανασχεδιασμό της αγοράς

Αν και οι προκλήσεις είναι σημαντικές, η αγορά των αυτόνομων οχημάτων δημιουργεί ευκαιρίες για καινοτομία στην ασφάλιση. Η μεταστροφή από πρόληψη ατυχημάτων με βάση την ανθρώπινη συμπεριφορά σε αξιολόγηση της απόδοσης και ασφάλειας της τεχνολογίας, επιτρέπει την ανάπτυξη εξατομικευμένων ασφαλιστικών καλύψεων. Επίσης, αναμένεται να αναπτυχθούν νέες μορφές κάλυψης, όπως ασφαλίσεις για προϊόντα, κυβερνοασφάλιση και καλύψεις για επιχειρησιακούς στόλους αυτόνομων οχημάτων. Η τεχνολογία των big data και η ανάλυση τηλεματικών δεδομένων θα ενισχύσουν τις ασφαλιστικές δυνατότητες προσαρμογής τιμολογίων και διαχείρισης ρίσκου σε πραγματικό χρόνο.

 

Πώς θα τα εφαρμόσουν αυτά οι ασφαλιστές;

Οι επαγγελματίες του κλάδου ασφάλισης πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα στην τεχνολογική αυτή μετάβαση, ενσωματώνοντας νέες μεθόδους αναλυτικής αξιολόγησης. Η παρακολούθηση των μεταβολών στην νομοθεσία και η επένδυση σε τεχνολογικά εργαλεία διαχείρισης δεδομένων και αποζημιώσεων αποτελούν βασικές προτεραιότητες. Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη εξειδικευμένων προγραμμάτων ασφάλισης για κατασκευαστές και παρόχους τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την αποτελεσματική διαχείριση των νέων κινδύνων.

Η μετάβαση στα αυτόνομα οχήματα δεν σηματοδοτεί το τέλος της ασφάλισης, αλλά την εξέλιξή της σε μια πιο τεχνολογικά προσαρμοσμένη. Οι ασφαλιστές που θα κατανοήσουν και θα ενσωματώσουν αυτές τις αλλαγές θα αποκτήσουν σημαντικό πλεονέκτημα σε έναν δυναμικά μεταβαλλόμενο κλάδο.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
    Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00

    Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!

  • Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
    Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45

    Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;

  • Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
    Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40

    Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

    Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και...
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

    Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι...
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο...
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς να Χειριστείτε έναν Αγενή Συνάδελφο ή Πελάτη: Πρακτικός Οδηγός για Ψυχραιμία & Επαγγελματισμό
09:49 Πώς να Χειριστείτε έναν Αγενή Συνάδελφο ή Πελάτη: Πρακτικός Οδηγός για Ψυχραιμία & Επαγγελματισμό
  • 09:35 Η ώρα του bancassurance
  • 09:25 Tap & Go: Ανέπαφες πληρωμές με κάρτες Mastercard για γρήγορες, εύκολες και ασφαλείς μετακινήσεις σε όλα τα υπεραστικά ΚΤΕΛ λεωφορεία
  • 09:19 Πλαγίως: Περί τροπαίων
  • 09:17 Τρείς διαφορετικές προσεγγίσεις για το προσωπικό ατύχημα εντός οικίας!
  • 09:14 Το…έργο με τα «κίτρινα γιλέκα», δύσκολα ανοίγουν τα κλειστά σπίτια, το «κενό» χρηματοδότησης, η λύση για τους «Ελβετούς» και το κόστος για τις τράπεζες
  • 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
  • 08:55 ΔΙΑΣ: «IRIS Παντού» - Η Ελλάδα πρώτη στην Ευρώπη με καθολική αποδοχή άμεσων πληρωμών σε όλα τα σημεία πώλησης
  • 08:50 Νίκος Πλακίδας, ο Μεσολογγίτης που έντυσε τον «Καποδίστρια»
  • 16:33 Η Ατλαντική Ένωση επεκτείνει δυναμικά τις δραστηριότητές της στην Ασφάλιση Εγγυήσεων (Surety Bonds)
  • 15:49 Visa: 20% περισσότεροι Έλληνες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το εννεάμηνο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2025 - Κορυφαίοι προορισμοί και άλλες τάσεις
  • 15:04 Στη νέα ψηφιακή εποχή εισέρχεται ο κόσμος της εργασίας με το νέο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ - Σε παραγωγική λειτουργία στις 16 Φεβρουαρίου 2026
  • 14:40 ΕΑΕΕ: Στο +3% οι ασφαλίσεις περιουσίας το 2024
  • 14:25 Brokers Union: Ισχυρή ανάπτυξη και νέα στρατηγική για την περίοδο 2026-2030
  • 13:09 Ψηφιακά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για την πληροφόρηση ασθενών με σπάνια νοσήματα
  • 12:08 Στριμωγμένες πολυκατοικίες, ξεθωριασμένα νεοκλασικά - Η Αθήνα μέσα από τις προσόψεις της
  • 11:16 Με τον πρόεδρο του ΕΟΦ Σπύρο Σαπουνά συναντήθηκαν τα στελέχη της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας
  • 10:41 Μάριος Θεμιστοκλέους από το υπό ανέγερση Παιδιατρικό Νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη: «Το ΕΣΥ ενισχύεται, εκσυγχρονίζεται, αλλάζει»
  • 09:51 Ασφάλεια Απώλειας Εισοδήματος - Μια κάλυψη βασική για το 72,5% των εργαζομένων!
  • 09:48 Σημαντική δράση στον Πειραιά για την πρόληψη, τον αυτοέλεγχο και την ασφαλή οδήγησημε την υποστήριξη του ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 16/12 Χρήστος Μεγάλου: Τον Μάρτιο τα σπουδαία για την Εθνική Ασφαλιστική - Συνεχίζει και το 2026 με NN και Ergo η Τράπεζα Πειραιώς
  2. 11/12 Η Insurance Beat επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη
  3. 10/12 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  4. 15/12 Spitogatos: Συνεργασία με την Allianz για άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας
  5. 11/12 Πανευρωπαϊκή Πρωτιά του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών σε Ερευνητική θεραπεία για τον Καρκίνο του Προστάτη
  6. 11/12 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
  7. 15/12 Η δυναμική ανάπτυξη του bancassurance στο NextDeal που κυκλοφορεί σήμερα

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube