close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αραρίσκοντας: Ένας ξεχασμένος σταθμός
Ηλίας Προβόπουλος
Ηλίας Προβόπουλος,
14/10/2020 - 08:41
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αραρίσκοντας: Ένας ξεχασμένος σταθμός

Ηλίας Προβόπουλος, 14/10/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν πριν από την ανάπτυξη και την εξάπλωση των αυτοκινητοδρόμων το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στην Ελλάδα, απλωμένο σχεδόν σε όλη τη χώρα, πλην των νησιών και μέρους της Δυτικής Ελλάδας. Από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα ο σιδηρόδρομος ήταν και το κύριο και πιο ταχύ μέσο μετακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων ακόμη και κοπαδιών και οι δεκάδες, ποικίλες εγκαταστάσεις του, σκορπισμένες στο ελληνικό τοπίο, του έδιναν μια εικόνα προόδου και εκσυγχρονισμού που κράτησε σχεδόν έναν αιώνα.

Ο σιδηρόδρομος, άνοιξε τους ορίζοντες της ελληνικής επαρχίας και ειδικά σε περιοχές με δύσκολο γεωφυσικό ανάγλυφο, όπως η Πελοπόννησος ή η Κεντρική Στερεά Ελλάδα και έτσι έδωσε τη δυνατότητα αγαθά και προϊόντα να μεταφέρονται παντού πολλαπλασιάζοντας την αξία τους και φυσικά σε ανθρώπους να ταξιδεύουν συχνότερα, γρήγορα και άνετα.

Για την εξυπηρέτηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, δημιουργήθηκαν σε κάθε σταθμό ωραίες εγκαταστάσεις που εντυπωσιάζουν μέχρι σήμερα για την προσοχή που έδωσαν σε αυτές οι μηχανικοί και μάστορες. Κάποια κτίρια  δε θεωρούνται μοναδικά ως προς την αρχιτεκτονική τους και ορισμένα έχουν γίνει τοπόσημα για την περιοχή που βρίσκονται. Κάποια απ’ αυτά συντηρούνται ενώ τα περισσότερα έχουν εγκαταλειφθεί, ρημάζουν αι καθώς δεν υπάρχει στο ορίζοντα περίπτωση να αξιοποιηθούν σύντομα θα γίνουν ερείπια.

Τώρα ιδιοκτήτης αυτών των εγκαταστάσεων μπορεί να μην είναι ο ΟΣΕ, αλλά οι Ιταλοί που αγόρασαν ένα κομμάτι του αλλά τούτο πολύ λίγο ενδιαφέρει τον κόσμο που ταξιδεύει. Παρά δε τις φιλότιμες προσπάθειες που δίνονται για τον εκσυγχρονισμό του οι επιβάτες λιγοστεύουν, είτε γιατί δεν αφήνουν το τιμόνι του αυτοκινήτου, είτε γιατί δεν τους βολεύει. Η ΤΡΕΝΟΣΕ πάλι που ασχολείται εδώ και χρόνια με τον εκσυγχρονισμό των γραμμών και των εγκαταστάσεων, κανένα δεν δείχνει ενδιαφέρον γι’ αυτά τα κτίρια που έχουν δέσει με το ελληνικό τοπίο αλλά επιπροσθέτως, ότι καινούργιο δημιουργεί, μοιάζει ξένο και ψυχρό.

Έτσι βλέπουμε σε όλο το δίκτυο όμορφα κτίρια να είναι όλα ρημαγμένα. Όσα βρίσκονται σε απόμερους σταθμούς, οι οποίοι εννοείται ότι δεν λειτουργούν αλλά δείχνουν πως κάποτε είχε ζωή κάποιος τόπος, έχουν γίνει μαντριά ή αποθήκες ενώ όσα βρίσκονται μέσα σε οικισμούς λειτουργούν ως πρόχειρα αποχωρητήρια. Φυσικά σε όλες τις περιπτώσεις, οι γνωστοί επιτήδειοι που ασχολούνται με την εμπορία των μεταχειρισμένων υλικών και ιδιαίτερα των μετάλλων έχουν περάσει από εκεί και έχουν ξηλώσει οτιδήποτε μπορεί να αποκολληθεί χωρίς να νοιάζονται για το αν η ενέργειά τους προκαλεί βλάβες στο κτίριο. Ούτε καν ενδιαφέρονται τι θα αφήσουν πίσω τους ενώ δεν βρίσκεται και κανένας να τους αποτρέψει ή να τους καταγγείλει ενδεχομένως σε κάποια Αρχή ώστε να περιληφθεί της κατάστασης που επικρατεί με αυτά και να επιβάλλει και ποινές στους παραβάτες που ρημάζουν την δημόσια περιουσία που σαφώς και αποτελούν αυτές οι εγκαταστάσεις.     

Είναι ασύλληπτο αυτό που γίνεται στην Ελλάδα με τα εγκαταλελειμμένα κτίρια και εγκαταστάσεις, είτε πρόκειται για σπίτια, είτε για δημόσια. Ειδικά στα δημόσια, αυτά δηλαδή που ανήκουν σε όλους και είναι περιουσία του Κράτους, κανένας δεν νοιάζεται για την τύχη τους. Σίγουρα προβλέπεται η προσοχή σε αυτά από τις Αρχές, αλλά σε ελάχιστες περιπτώσεις έχουν παρέμβει και πιο λίγες είναι αυτές που φάνηκε κάποιο αποτέλεσμα. Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά ο κυριότερος είναι η ασέβεια που δείχνει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στη δημόσια λεγόμενη περιουσία και η αδιαφορία όλων μας γι’ αυτή.

***

Μικρογραφία της εγκατάλειψης του σιδηροδρομικού δικτύου στην τύχη του και της κατάστασης που επικρατεί στις εγκαταστάσεις του σε όλη τη χώρα, είναι ο μικρός σταθμός της Ξεχασμένης, ένα χωριό της Ημαθίας, κοντά στην Αλεξάνδρεια. Η εικόνα που αντικρίζει όποιος περνάει από εκεί με το τραίνο τον  αποθαρρύνει να ζητήσει να κατεβεί, ειδικά τη νύχτα γιατί τον πιάνει ο φόβος.  Σε αυτό βοηθάει και η ταμπέλα «Ξεχασμένη» που ενισχύει τις εντυπώσεις της εγκατάλειψης, οι οποίες ούτε στιχουργούς μπορούν να εμπνεύσουν, ούτε και λογοτέχνες που με τους σταθμούς έχουν πλέξει πολλά σχετικά έργα .

Η κατάντια ενός τέτοιου σταθμού, ο οποίος παρά την μελαγχολία που προκαλεί σε όποιον τον επισκεφτεί σήμερα, προκαλεί εντούτοις και ωραίες αναμνήσεις από όχι και πολύ μακρινές εποχές που η Ξεχασμένη ζούσε καλύτερες στιγμές καθώς ήταν πολύ γνωστή για τις αποδόσεις της εύφορης γη της και της ευμάρειας των κατοίκων της. Ήταν και η εποχή, όπως μαρτυρούν τα λείψανα του σταθμού που κι αυτός γνώρισε δόξες και κόσμο πολύ να ανεβαίνει και να κατεβαίνει από το τραίνο. Παρατημένος τώρα, ρημαγμένος και βανδαλισμένος σε όλους τους χώρους του, γεμάτος σκουπίδια και ακαθαρσίες περιμένει τη στιγμή που θα πέσει και γίνει ένα σωρός ερειπίων για τον οποίον κατόπιν, ελάχιστοι θα θυμούνται τι ήταν εκεί δίπλα στις γραμμές του τραίνου… 


Ο Ηλίας Γ. Προβόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μεγάλη Κάψη της Δυτικής Φθιώτιδας. Έγινε δημοσιογράφος και εργάστηκε επί πολλά χρόνια και αποκλειστικά στις εφημερίδες, κυρίως στην «Ελευθεροτυπία» από τις στήλες της οποίας οργάνωσε και προέβαλλε μια ειδική αρθρογραφία με τον τίτλο «Μικρές Πατρίδες» για την ελληνική περιφέρεια και τους ανθρώπους της καθώς και για την Αθήνα, τα τελευταία χρόνια. Συνεχίζει να γράφει και να δημοσιεύει φωτογραφίες με την ίδια θεματογραφία στο actimon.blogspot.com ενώ εκδίδει και βιβλία που έχουν σχέση με την τοπική ιστορία.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Αραρίσκοντας
  • Ηλίας Προβόπουλος
  • σιδηροδρομικός σταθμός

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Η φύση θέλει να κουβεντιάζουμε μαζί της…
    Ηλίας Προβόπουλος, 24/11/2025 - 09:08

    Η φύση θέλει να κουβεντιάζουμε μαζί της…

  • Η Έξοδος του Μεσολογγίου τιμήθηκε στις Βρυξέλλες
    Ηλίας Προβόπουλος, 24/11/2025 - 08:45

    Η Έξοδος του Μεσολογγίου τιμήθηκε στις Βρυξέλλες

  • Ο Εσπερινός της Μεσοσπορίτισας στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας
    Ηλίας Προβόπουλος, 20/11/2025 - 11:15

    Ο Εσπερινός της Μεσοσπορίτισας στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας

  • 20 Νοεμβρίου 1945: Η μέρα που ξεκίνησε η Δίκη της Νυρεμβέργης
    Ηλίας Προβόπουλος, 20/11/2025 - 09:05

    20 Νοεμβρίου 1945: Η μέρα που ξεκίνησε η Δίκη της Νυρεμβέργης

  • Το Μεσολόγγι στην «καρδιά» της Ευρώπης

    Το Μεσολόγγι στην «καρδιά» της Ευρώπης

    Το Μεσολόγγι ακούστηκε ηχηρά στην «καρδιά» της Ευρώπης με την εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που τίμησε τα 200 χρόνια από...
    Ηλίας Προβόπουλος, 20/11/2025 - 08:53
  • 20 Νοεμβρίου: Η Εκκλησία τιμά τον Άγιο Πρόκλο, Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως

    20 Νοεμβρίου: Η Εκκλησία τιμά τον Άγιο Πρόκλο, Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως

    Σήμερα, 20 Νοεμβρίου, η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Πρόκλου, μιας σημαντικής αλλά σχετικά αθόρυβης μορφής του 5ου...
    Ηλίας Προβόπουλος, 20/11/2025 - 08:40
  • Η Ρομπέρτα Μετσόλα κρατά τη σημαία του Μεσολογγίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Ρομπέρτα Μετσόλα κρατά τη σημαία του Μεσολογγίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Μια στιγμή υψηλού συμβολισμού για το Μεσολόγγι στις Βρυξέλλες, όπου η Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ρομπέρτα Μετσόλα κράτησε τη σημαία...
    Ηλίας Προβόπουλος, 19/11/2025 - 08:40
  • Γουλιέλμος Τέλος - Ένα σύμβολο ελευθερίας

    Γουλιέλμος Τέλος - Ένα σύμβολο ελευθερίας

    Σαν σήμερα, το 1307, γεννιέται ο πιο διάσημος μύθος της ελβετικής ελευθερίας. Ο Γουλιέλμος Τέλλος, ο τοξότης που πέρασε από την...
    Ηλίας Προβόπουλος, 18/11/2025 - 08:40
  • To Μεσολογγι τίμησε τον Δημήτριο Μεσθενέα

    To Μεσολογγι τίμησε τον Δημήτριο Μεσθενέα

    Το Μεσολόγγι τίμησε τον Δημήτριο Μεσθενέα, τυπογράφο των «Ελληνικών Χρονικών» και του «Ύμνου εις την Ελευθερίαν». Σε κλίμα συγκίνησης πραγματοποιήθηκαν το...
    Ηλίας Προβόπουλος, 17/11/2025 - 08:47
  • Ναυπακτία: Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος γυναικολόγος Νίκος Παπανικολάου

    Ναυπακτία: Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος γυναικολόγος Νίκος Παπανικολάου

    Ένας από τους πιο σημαντικούς Έλληνες γυναικολόγους του 20ού αιώνα, ο καθηγητής Νίκος Παπανικολάου, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία...
    Ηλίας Προβόπουλος, 17/11/2025 - 08:35

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Gold βραβείο για την Eurolife FFH και το My Health F1rst στα Healthcare Business Awards
16:04 Gold βραβείο για την Eurolife FFH και το My Health F1rst στα Healthcare Business Awards
  • 15:59 Γιάννης Στουρνάρας (ΤτΕ): Συνέντευξη στο «Βήμα της Κυριακής» - Ειδική έκδοση «Πανεπιστήμιο Αθηνών» και στον Δημήτρη Καινούργιο
  • 15:46 Χριστίνα Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): «Αναγκαίος ένας ολιστικός εθνικός σχεδιασμός για την ιδιωτική ασφάλιση»
  • 15:40 Μάριος Παπαγεωργίου, Salesforce: Τρεις οι βασικές προϋποθέσεις για τη μετατροπή των τραπεζών σε Agentic Enterprises
  • 15:35 Ξεκίνησε ο 12ος κύκλος του Project Future της Πειραιώς σε συνεργασία με το ReGeneration
  • 15:28 Ο Όμιλος Interamerican στο Delphi Economic Forum Bucharest
  • 14:50 Εν ολίγοις…ασφαλιστοποδοσφαιρικά!
  • 13:00 Η IDE υποδέχτηκε την Σχολή Διοίκησης και Επιτελών του Πολεμικού Ναυτικού
  • 12:49 Visa - Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας: 5 συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές
  • 12:24 ΚΑΠΗ Δήμου Αρταίων: Αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Μίκη Θεοδωράκη
  • 12:15 Ειρήνη Αγαπηδάκη: Οι ΚΟΜΥ ενισχύονται - 5.000 πολίτες εξυπηρετήθηκαν σε 15 ημέρες, εκ των οποίων οι 1.300 δέχθηκαν ιατρική φροντίδα στο σπίτι
  • 12:11 AlfaOmega: Επένδυση σε νέα υπερσύγχρονη αποθήκη logistics στον Ασπρόπυργο
  • 12:08 ΕΝΔΙΣΥ: Οι συνταξιούχοι δεν είναι επαίτες - Όχι άλλα επιδόματα!
  • 11:47 Αθανάσιος Τσουτσάνης (ΥΓΕΙΑ): Οστεοαρθρίτιδα γόνατος & ισχίου - Να χειρουργηθώ ταυτόχρονα σε δύο αρθρώσεις;
  • 11:39 Ευρώπη Holdings: Έκτακτη γενική συνέλευση στις 18 Δεκεμβρίου - Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης
  • 11:35 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Διαγωνισμός με 10 δωρεάν check-up healthUp για την υγεία του άνδρα!
  • 10:52 «ΕXCELENCE IN OBESITY» από την Πανελλήνια Εταιρεία Μελέτης της Παχυσαρκίας (βίντεο)
  • 10:41 Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!
  • 10:36 Φώτης Αρχοντοβασίλης (Metropolitan General): Ομφαλοκήλη - Αίτια, συμπτώματα, παράγοντες κινδύνου και θεραπεία
  • 10:07 ΕΑΕΕ: Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δέσμης μέτρων για τις συμπληρωματικές συντάξεις (supplementary pensions) στο πλαίσιο της SIU
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 21/11 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Νέο γνωστό στέλεχος ενισχύει την διοικητική πυραμίδα της "Δυναμις Ασφαλιστική"
  2. 20/11 Σε ποιους νομούς γίνονται οι περισσότερες ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου
  3. 18/11 ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική: Head of Marketing & Product Development αναλαμβάνει ο κ. Αλέξανδρος Βουρδόλης
  4. 18/11 Πώς μπορεί να διαφέρει ο πωλητής σύμβουλος από τους άλλους!
  5. 19/11 ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;
  6. 24/11 Εν ολίγοις…ασφαλιστοποδοσφαιρικά!
  7. 24/11 Ο Πέτρος Τασιός στη Howden

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube