Γιώργος Μούζος, 7/7/2025 - 09:04 facebook twitter linkedin Ασφάλεια και ADAS: Νέα δεδομένα στις δοκιμές που αλλάζουν τον ασφαλιστικό κλάδο Γιώργος Μούζος, 7/7/2025 facebook twitter linkedin Πώς η νέα γενιά τεχνολογιών στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) επηρεάζει τις ασφαλιστικές εταιρείες και αλλάζει τον τρόπο αξιολόγησης του κινδύνου; Η ταχύτατη ανάπτυξη και η διείσδυση των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) αλλάζουν δραματικά το τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία, με άμεσες συνέπειες και στον ασφαλιστικό κλάδο. Καθώς τα ADAS γίνονται ολοένα και πιο προηγμένα, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να προσαρμόσουν τα μοντέλα αξιολόγησης κινδύνου, με γνώμονα όχι μόνο την παρουσία των συστημάτων αλλά και την αξιοπιστία τους. Η σημασία της αξιοπιστίας των ADAS Τα ADAS έχουν πλέον την ικανότητα να αναγνωρίζουν πεζούς, να αποφεύγουν συγκρούσεις και να διαβάζουν σήματα κυκλοφορίας, ωστόσο οι πραγματικές συνθήκες δρόμου συχνά ξεπερνούν τα όρια της αρχικής τους σχεδίασης. Αυτό σημαίνει πως οι ασφαλιστές καλούνται να επανεξετάσουν τη μεθοδολογία αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των συστημάτων αυτών, ενσωματώνοντας νέες παραμέτρους και εργαλεία. Εικονική πραγματικότητα και Τεχνητή Νοημοσύνη στις δοκιμές Μια από τις πιο κρίσιμες εξελίξεις στον τομέα των δοκιμών είναι η χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR) και της τεχνητής νοημοσύνης (AI). Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo, για παράδειγμα, συνδυάζουν εικονικά περιβάλλοντα με πραγματικές δοκιμές, δημιουργώντας ρεαλιστικά 3D σκηνικά βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά. Η μέθοδος αυτή επιτρέπει στους μηχανικούς να αναλύουν δεδομένα σε βάθος και να αξιολογούν γρήγορα εκατοντάδες πιθανά σενάρια κινδύνου. Η Porsche από την πλευρά της ανέπτυξε ένα καινοτόμο σύστημα μέσω της εφαρμογής ComBox, η οποία σε συνεργασία με την εταιρεία Peregrine.ai, μπορεί να αναγνωρίζει αυτόματα σήματα κυκλοφορίας και να καταγράφει άμεσα τις όποιες αποκλίσεις ανάμεσα στα πραγματικά και τα ανιχνευόμενα δεδομένα. Αυτή η προσέγγιση διευκολύνει την έγκαιρη και ακριβή αξιολόγηση των συστημάτων ADAS, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος των παραδοσιακών δοκιμών. Έξυπνες εφαρμογές & big data Παράλληλα, αναπτύσσονται έξυπνες εφαρμογές κινητών τηλεφώνων που μπορούν να καταγράψουν τη συμπεριφορά των ADAS σε πραγματικό χρόνο, συγκρίνοντας τις προβλέψεις του συστήματος με την πραγματική κατάσταση στο δρόμο. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη γρήγορη και οικονομική συλλογή δεδομένων, προσφέροντας στις ασφαλιστικές εταιρείες ένα χρήσιμο εργαλείο για την ακριβέστερη τιμολόγηση και τη διαχείριση ζημιών. Σημαντικό ρόλο έχουν επίσης τα big data. Με τη χρήση μεγάλων βάσεων δεδομένων από πραγματικά περιστατικά, οι ασφαλιστές μπορούν να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς των ADAS στον πραγματικό κόσμο. Αυτό οδηγεί στην καλύτερη πρόβλεψη πιθανών ατυχημάτων, με αποτέλεσμα πιο δίκαια και αποτελεσματικά ασφαλιστικά προϊόντα. Η επίδραση των ADAS στη μείωση των ατυχημάτων Η σημασία της τεχνολογικής εξέλιξης στα ADAS είναι τεράστια και για την πρόληψη των ατυχημάτων. Σύμφωνα με στοιχεία ασφαλιστικών εταιρειών, η σωστή λειτουργία ενός εξελιγμένου συστήματος ADAS μπορεί να μειώσει τις συγκρούσεις έως και 40%, γεγονός που έχει άμεσο αντίκτυπο στα κόστη των ζημιών και κατά συνέπεια στο ύψος των ασφαλίστρων. Στρατηγικές συνεργασίες ως πλεονέκτημα Ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν ήδη ξεκινήσει να συνεργάζονται με αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας για την ανάπτυξη κοινών βάσεων δεδομένων και προτύπων δοκιμών, αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα. Μέσα από αυτές τις συνεργασίες, μπορούν να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικά και προσαρμοσμένα ασφαλιστικά προγράμματα, ενισχύοντας τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους. Οι νέες τεχνολογίες δοκιμών των ADAS δεν αποτελούν απλώς ένα τεχνικό επίτευγμα, αλλά έναν σημαντικό μοχλό αλλαγής στον τρόπο που οι ασφαλιστικές εταιρείες προσεγγίζουν την οδική ασφάλεια. Για τους επαγγελματίες της ασφαλιστικής αγοράς, η γνώση αυτών των τεχνολογιών και η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο επηρεάζουν τα προϊόντα τους, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα που μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα στην καθημερινή τους εργασία. Η εξέλιξη των ADAS δεν αφορά πλέον μόνο τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά γίνεται ένα κρίσιμο στοιχείο για τη διαμόρφωση ενός νέου, πιο ασφαλούς μέλλοντος για οδηγούς και ασφαλιστικές εταιρείες. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45 Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10 Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)
Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00 Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25 Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι... Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως... Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε... Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55