close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Adaptive Cruise Control και οι επιπτώσεις του στην οδική ασφάλεια
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
17/2/2025 - 10:05
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το Adaptive Cruise Control και οι επιπτώσεις του στην οδική ασφάλεια

Γιώργος Μούζος, 17/2/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πώς η συγκεκριμένη τεχνολογία υποβοήθησης της οδήγησης μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος; Πώς επηρεάζεται ο ασφαλιστικός κλάδος;

Οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι καλούνται καθημερινά να αξιολογήσουν παράγοντες που επηρεάζουν την οδηγική συμπεριφορά και, κατά συνέπεια, την τιμολόγηση των ασφαλιστικών συμβολαίων. Η εισαγωγή προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) έχει δημιουργήσει την προσδοκία ότι τα τροχαία ατυχήματα θα μειωθούν. Ωστόσο, νέα ερευνητικά δεδομένα αποκαλύπτουν πως ορισμένες από αυτές τις τεχνολογίες, όπως το Adaptive Cruise Control (ACC), μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα. 

Τα συστήματα υποβοήθησης και η αντίφαση του adaptive cruise control

Η έρευνα κατηγοριοποίησε τις τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης σε τέσσερις βασικές ομάδες: 

Ενημερωτικά συστήματα που παρέχουν πληροφορίες χωρίς να παρεμβαίνουν. 

Προειδοποιητικά συστήματα που ειδοποιούν τον οδηγό για πιθανούς κινδύνους. 

Παρεμβατικά συστήματα που αναλαμβάνουν δράση σε επικίνδυνες καταστάσεις. 

Συστήματα άνεσης, στα οποία ανήκει το Adaptive Cruise Control, τα οποία διατηρούν τον έλεγχο της ταχύτητας και των αποστάσεων χωρίς άμεση παρέμβαση σε κινδύνους. 

Ενώ οι τρεις πρώτες κατηγορίες έχουν θετικό ή ουδέτερο αντίκτυπο στη μείωση των ατυχημάτων, το Adaptive Cruise Control παρουσιάζει μια σημαντική αντίφαση. Αντί να ενισχύει την ασφάλεια, φαίνεται πως συμβάλλει στην αύξηση των ατυχημάτων, καθώς οι οδηγοί τείνουν να αποσπώνται και να βασίζονται υπερβολικά στην τεχνολογία. 

Οι κίνδυνοι για τους οδηγούς και τις ασφαλιστικές εταιρείες

Όπως ήδη θα γνωρίζετε το Adaptive Cruise Control επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί σταθερή ταχύτητα και να προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες κυκλοφορίας, μειώνοντας την ανάγκη για συνεχείς ρυθμίσεις. Αυτή η ευκολία, όμως, μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική χαλάρωση, καθυστερημένες αντιδράσεις και αυξημένο κίνδυνο σύγκρουσης, ιδιαίτερα σε καταστάσεις που απαιτούν άμεση προσαρμογή, όπως απότομες αλλαγές ροής κυκλοφορίας ή ξαφνικές εμφανίσεις εμποδίων στον δρόμο. 

Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, η χρήση του Adaptive Cruise Control δημιουργεί νέες προκλήσεις στην αξιολόγηση του κινδύνου και στην τιμολόγηση των ασφαλιστικών συμβολαίων. Ενώ η τεχνολογία υποβοήθησης θεωρητικά θα έπρεπε να μειώνει τα τροχαία ατυχήματα, τα στοιχεία δείχνουν ότι το Adaptive Cruise Control μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των ατυχημάτων. Αυτό επηρεάζει την ανάλυση δεδομένων ατυχημάτων, καθώς οι ασφαλιστές καλούνται να επανεκτιμήσουν κατά πόσο η ύπαρξη τέτοιων συστημάτων σε ένα όχημα αποτελεί πραγματικό παράγοντα μείωσης κινδύνου ή, αντιθέτως, συμβάλλει σε υψηλότερη συχνότητα συγκρούσεων. 

Επιπλέον, το Adaptive Cruise Control εισάγει ένα νέο παράγοντα διαφοροποίησης στις ασφαλιστικές καλύψεις. Οι ασφαλιστικές εταιρείες χρειάζονται περισσότερα δεδομένα σχετικά με τη χρήση του συστήματος, καθώς δεν επηρεάζουν όλοι οι οδηγοί την συμπεριφορά τους πίσω από το τιμόνι με τον ίδιο τρόπο. Ορισμένοι ενδέχεται να χρησιμοποιούν το Adaptive Cruise Control ως εργαλείο υποστήριξης, έχοντας την απαραίτητη εγρήγορση, ενώ άλλοι μπορεί να βασίζονται υπερβολικά στην τεχνολογία, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμπλοκής σε ατύχημα. Αυτή η διαφοροποίηση ενδεχομένως να απαιτήσει εξατομικευμένη τιμολόγηση ασφαλίστρων, προσαρμοσμένη στον τρόπο χρήσης αυτών των συστημάτων. 

Ένα ακόμη κρίσιμο ζήτημα αφορά τη νομική ευθύνη. Σε περίπτωση ατυχήματος που σχετίζεται με τη χρήση ACC, ποιος φέρει την ευθύνη; Ο οδηγός που δεν επενέβη έγκαιρα, η ασφαλιστική εταιρεία που τιμολόγησε το συμβόλαιο χωρίς να λάβει υπόψη τον αυξημένο κίνδυνο, ή ο κατασκευαστής του συστήματος που προώθησε την τεχνολογία ως ασφαλέστερη επιλογή; Αυτές οι ερωτήσεις αναδεικνύουν την ανάγκη για πιο λεπτομερή ανάλυση και πιθανές προσαρμογές στους όρους κάλυψης των ασφαλιστικών συμβολαίων. 

Η ασφαλιστική βιομηχανία καλείται να παρακολουθήσει στενά τις εξελίξεις στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και να αναπτύξει νέες μεθόδους αξιολόγησης του κινδύνου, λαμβάνοντας υπόψη τον ρόλο της τεχνολογίας και τη συμπεριφορά των οδηγών. Η ανάγκη για εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους της υπερβολικής εξάρτησης από τα συστήματα αυτά αποτελεί κρίσιμο βήμα για τη διαμόρφωση μιας ασφαλέστερης και πιο δίκαιης ασφαλιστικής αγοράς.

Προσαρμογή της ασφαλιστικής αγοράς στις νέες τεχνολογίες

Η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει άνεση, αλλά δεν υποκαθιστά την ανθρώπινη προσοχή και υπευθυνότητα. Το Adaptive Cruise Control μπορεί να είναι χρήσιμο, αλλά οι οδηγοί πρέπει να παραμένουν ενεργοί και συγκεντρωμένοι. Παράλληλα, οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τα νέα δεδομένα στις αξιολογήσεις κινδύνου, προκειμένου να εξασφαλίζουν ότι οι ασφαλιστικές καλύψεις ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
    Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08

    BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;

  • Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
    Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09

    Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

  • Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
    Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00

    Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

  • Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς
    Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00

    Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

  • Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η...
    Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
  • AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
  • Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος...
    Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
  • Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση

    Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση

    Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία...
    Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
  • Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές

    Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές

    Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου...
    Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07
  • Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion

    Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion

    Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει...
    Γιώργος Μούζος, 14/05/2025 - 09:02

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
16:50 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  • 16:35 Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την «Ενίσχυση της δημοσιότητας και της διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο» (Δείτε live την συνεδρίαση)
  • 15:53 ΤτΕ: Στα 2.543 εκατ. ευρώ η συνολική αξία του ενεργητικού των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης το α΄ τρίμηνο 2025
  • 15:28 Η Eurolife FFH επιβράβευσε τα στελέχη του Career Sales Force
  • 15:23 Περιπέτεια στο Κάιρο για 41 Έλληνες ακτιβιστές από το καραβάνι για τη Γάζα - Συνελήφθησαν αυθαίρετα από τις αιγυπτιακές αρχές
  • 15:03 ΕΑΕΕ: Κατά 15,1% αυξήθηκε η συνολική παραγωγή ατομικών ασφαλίσεων ζωής και υγείας το 2024
  • 14:42 Σπίτι μου ΙΙ: Επέκταση του έτους κατασκευής των επιλέξιμων ακινήτων και παράταση της ισχύος της απόφασης υπαγωγής για ΑμεΑ
  • 14:32 Η Compre προσλαμβάνει τη Rachel Bardon στη νεοσύστατη θέση Chief Underwriting Officer (CUO)
  • 14:20 Νέα συνεργασία της MGAA με την Insurance DataLab προσφέρει ισχυρές πληροφορίες δεδομένων στα μέλη
  • 13:50 Τεχνολογική Υπεροχή στην Affidea Ν. Ερυθραίας: Νέα εποχή στη διαγνωστική απεικόνιση με καινοτομία και επίκεντρο τον άνθρωπο
  • 13:30 Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αναβαθμίζει την εξυπηρέτηση πελατών με τη Νέα Ψηφιακή Πύλη «Σύνδεση Πελάτη»
  • 12:32 Αντώνης Δουνδουλάκης: Έκδοση τριών νέων λογοτεχνικών βιβλίων
  • 12:17 Επιστημονική Ημερίδα στην Τήνο για την Γονιμότητα και την Υπογεννητικότητα με χορηγό το Health Next Generation
  • 11:37 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  • 11:30 ΙΕΛΚΑ: Χαμηλότερες οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα ελληνικά σούπερ μάρκετ σε σχέση με επτά άλλες χώρες της ΕΕ
  • 11:20 Η πανσέληνος στην κορυφή της Τριανταφυλλιάς
  • 11:06 Κυριάκος Πιερρακάκης: Διπλασιάζεται το ημερήσιο όριο συναλλαγών IRIS μέχρι τέλος του έτους
  • 11:00 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης και Επίδειξης για την πλέον προηγμένη τεχνική αντιμετώπισης της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη
  • 10:35 Κ.Κυρανάκης: «Πιλοτική 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ το Σάββατο 5 Ιουλίου»
  • 10:30 «Ένα Ψέμα που λέει πάντα την Αλήθεια!»: Μια βραδιά με αναγνώσματα και αφηγήσεις
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/6 Η Be Βrokers βραβεύει τους συνεργάτες της - Τι λένε στελέχη της αγοράς (βίντεο)
  2. 6/6 Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»
  3. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  4. 11/6 Το «προσκλητήριο» του Αλέξη, η…αμνησία και τα «μαχαίρια» της Ζωής, η νέα «ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες, η Λάτση στην…Αττική Οδό και ο Παπαστράτος ο καλύτερος εργοδότης
  5. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  6. 6/6 Επανεκλογή του Σπύρου Μπαρκούζου, Διευθυντή Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea στο Διοικητικό Συμβούλιο της AMICE
  7. 10/6 Κ. Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη - Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube