Κώστας Παπαϊωάννου, 5/2/2019 - 08:39 facebook twitter linkedin Συμπεράσματα από τη μελέτη της εξεταστέας ύλης των Πρακτόρων και Συντονιστών Κώστας Παπαϊωάννου, 5/2/2019 facebook twitter linkedin Μετά από τα επτά άρθρα μου που προηγήθηκαν και αφορούσαν την ανάλυση της εξεταστέας ύλης (του ερωτηματολόγιου) των εξετάσεων των Πρακτόρων και των Συντονιστών, η οποία έγινε στο μέτρο του δυνατού ως προς την έκταση που ένα άρθρο επιτρέπει, εξάγονται μερικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Τα συμπεράσματα αυτά αφορούν πρώτον τους ίδιους τους εξεταζόμενους, δεύτερον τους εκπαιδευτές τους και τρίτον τη ΔΕΙΑ της ΤτΕ. Ακόμα αφορούν και τους φορείς εκπροσώπησης της ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβούντων. Συμπέρασμα 1ο Από τις 600 ερωτήσεις που περιλαμβάνουν αυτές οι εξετάσεις, ΚΑΜΙΑ απολύτως δεν στοχεύει και δεν αφορά στην εκπαίδευση και εξεταστική αξιολόγηση των Συντονιστών Πρακτόρων, με βάση το αντικείμενο εργασίας τους, όπως αυτό περιγράφεται από το νόμο. Άρα, γιατί λογίζονται και περιλαμβάνονται ως ξεχωριστά αξιολογούμενη και καταγραφόμενη κατηγορία στα αντίστοιχα μητρώα; Κατ’ επέκταση, με ποιο κριτήριο θα εγγράφεται κάποιος ως πράκτορας ή ως συντονιστής; Πως πιστοποιείται η γνωστική επάρκειά τους για τη διεκπεραίωση του συγκεκριμένου εργασιακού καθήκοντος; Ποια η διαφορά τους σε θέματα γνώσεων και αντίστοιχης εποπτείας τους, από τους πράκτορες; Τελικά, γιατί υπάρχουν ως ξεχωριστή κατηγορία πιστοποιούμενων; Μήπως απλά και μόνο για να δικαιολογηθεί η ύπαρξή τους; Και εφόσον ισχύει αυτό, ποιο θα είναι το μέλλον τους; Συμπέρασμα 2ο Τα πεδία γνώσεων των ερωτήσεων είναι απολύτως μπερδεμένα στο σύνολο του ερωτηματολογίου, με αποτέλεσμα, αυτοί που το μελετούν να μην μπορούν να ομαδοποιήσουν και να κατατάξουν τις γνώσεις τους. Τελικά να μην μπορούν να τις συστηματοποιήσουν και το ίδιο το ερωτηματολόγιο τελικά τους ωθεί σε απομνημόνευση και μη απόκτηση ουσιαστικής και συστηματικής γνώσης. Ο στόχος των εξετάσεων ποιος ακριβώς είναι; Να βοηθηθεί η εξυγίανση και ανάπτυξη της αγοράς; Να βοηθηθούν και να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι πελάτες, λόγω του ότι θα εξυπηρετούνται από διαμεσολαβούντες και διοικητικά στελέχη με πιστοποιημένες γνώσεις; Να «κοπεί» κόσμος στις εξετάσεις; NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Ή μήπως τελικά (έστω και μέσω των εξετάσεων) να μάθουν οι εξεταζόμενοι και να βγουν κερδισμένοι και αυτοί και οι πελάτες τους; Συμπέρασμα 3ο Η βασική κατανομή των γνωστικών ενοτήτων που εξετάζονται είναι η ακόλουθη: Βασικές γνώσεις γενικών ασφαλίσεων και βασικές γνώσεις ασφαλίσεων ζωής (περίπου το 50% των ερωτήσεων) Βασικές γνώσεις ασφαλιστικών πρακτόρων, έτσι όπως τις είχαμε μέχρι τώρα συνηθίσει από τις προηγούμενες εξετάσεις (σε ποσοστό μικρότερο του 10%, αν και οι εξετάσεις αυτές, βασικά αφορούν αυτή την κατηγορία διαμεσολαβητών!) Νομικές και νομοθετικές γνώσεις και υποχρεώσεις διαμεσολαβούντων, που απορρέουν από τους νόμους 4364/2016 και 4583/2018 (περίπου το 40% των ερωτήσεων, εκ των οποίων οι ερωτήσεις περί του νέου ν. 4583/2018 είναι οι λιγότερες, αν και βασικά αυτός αφορά την προστασία του καταναλωτή!) Με αυτή τη λογική κατανομής των ερωτήσεων σε ενότητες, θα μπορούσε να γίνει περισσότερο ορθολογική κατανομή των ερωτήσεων στο ερωτηματολόγιο, προκειμένου να επιτευχθεί και κάποιο γνωσιακό αποτέλεσμα! Αυτό, με δεδομένο ότι η ΤτΕ, δεν προτείνει καμιά βιβλιογραφία για μελέτη, προκειμένου να προετοιμαστεί κάποιος υποψήφιος για τις εξετάσεις. Αυτά, για αρχή, είναι τα τρία βασικά συμπεράσματα από τη μελέτη των ερωτήσεων (άρα και της ύλης) των εξετάσεων. Φυσικά υπάρχει και πλήθος άλλων συμπερασμάτων, που θα αναλυθούν στο μέλλον, εφόσον αρχίσει κουβέντα περί αυτών. Ελπίζω τα συμπεράσματα αυτά να αποτελέσουν τροφή για σκέψη στους εμπλεκόμενους, προκειμένου να υπάρξουν ενέργειες, για να οδηγηθούμε επιτέλους σε βελτιώσεις που θα αναπτύξουν και θα εξυγιάνουν την αγορά μας! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει στα προγράμματα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program, αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 10/06/2025 - 09:20 Ποια προϊόντα περιλαμβάνει ο κλάδος VII «Διαχείριση συλλογικών συνταξιοδοτικών κεφαλαίων ή οργανισμών»;
Κώστας Παπαϊωάννου, 06/06/2025 - 09:12 Φυσικές καταστροφές. Οι μεγαλύτερες ζημιές των τελευταίων 30 ετών στην Ελλάδα ήταν από υπασφαλισμένες, μέχρι ανασφάλιστες!
Κώστας Παπαϊωάννου, 05/06/2025 - 11:55 The uninsured Greeks, their money available and the penetration of insurers in the market!
Κώστας Παπαϊωάννου, 05/06/2025 - 11:35 Οι ανασφάλιστοι Έλληνες, τα διαθέσιμα χρήματά τους και η διείσδυση των ασφαλιστών στην αγορά!
Στο α’ τρίμηνο του 2025 οι πωλήσεις ασφαλειών ζωής μειώθηκαν κατά -11,3%, ενώ οι καταθέσεις των νοικοκυριών αυξήθηκαν +4,2%! Στο α’ τρίμηνο του 2025 οι πωλήσεις ασφαλειών ζωής μειώθηκαν κατά -11,3%, ενώ οι καταθέσεις των νοικοκυριών αυξήθηκαν +4,2%! Δεν έχουμε... Κώστας Παπαϊωάννου, 03/06/2025 - 10:00
Ποιες είναι οι παροχές/εγγυήσεις του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής; Οι αποζημιώσεις έναντι εκκρεμών ζημιών και πληρωτέων παροχών από ασφαλιστήριο ζωής, σε περίπτωση ανάκλησης άδειας ελληνικής ασφαλιστικής επιχείρησης ζωής δίνονται... Κώστας Παπαϊωάννου, 30/05/2025 - 09:16
Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία! Η σωστή και πλήρης περιγραφή του προς ασφάλιση κινδύνου και η σημασία της για τον ασφαλιστή και για τον πελάτη! Η... Κώστας Παπαϊωάννου, 28/05/2025 - 09:35
Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του! Το σημαντικότερο πρόβλημα για την παροχή ανώτατου επιπέδου προτάσεων και πλήρους κάλυψης των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών, κρύβεται στην έλλειψη... Κώστας Παπαϊωάννου, 26/05/2025 - 09:53
Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των προϊόντων/εργαλείων επένδυσης! Πως λειτουργούν αυτά τα προϊόντα και τι κινδύνους αναλαμβάνει ο πελάτης... Κώστας Παπαϊωάννου, 23/05/2025 - 09:40
Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024! Ο κλάδος Εγγυήσεων (15) είναι ένας πολύ σημαντικός κλάδος για τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών, που πολλές φορές εξαρτούν τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/05/2025 - 09:24