close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου
Ηλίας Προβόπουλος
Ηλίας Προβόπουλος,
23/6/2022 - 09:19
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου

Ηλίας Προβόπουλος, 23/6/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Έθιμο πανάρχαιο ο κλήδονας αναβιώνει (με προσαρμογές βέβαια για την πραγματικότητα) αλλά διατηρείται ο αρχικός του πυρήνας κάθε χρόνο σήμερα και αύριο σε πολλά μέρη της Ελλάδας και φυσικά στην Αθήνα χάρη στην προσοχή που δίνουν στην πολιτιστική κληρονομιά μας πολλοί σύλλογοι και πρόσωπα που ενδιαφέρονται γι’ αυτή. 

Στην Αθήνα τον διοργανώνει ο δραστήριος πολιτιστικός σύλλογος «Παναθήναια» και μας καλεί να πάρουμε τα μαγιάτικα στεφάνια μας και να πάμε απόψε στις 20.30 στην πλατεία Κουμουνδούρου όπου μας υπόσχεται μια όμορφη γιορτή. 

Για τον κλήδονα

Ο Κλήδονας είναι λαϊκό έθιμο που επιβιώνει από την αρχαιότητα και τελείται στις 24 Ιουνίου, σύμφωνα με το οποίο εμφανίζεται στις άγαμες κοπέλες η ταυτότητα του μελλοντικού τους συζύγου. Ο Κλήδονας εντάσσεται στη νεοελληνική λαϊκή λατρεία και ιδιαίτερα στα περιοδικά λατρευτικά έθιμα, όσα συνοδεύουν το εορτολόγιο και τις εποχές του έτους. Τέλος, ανήκει στην έντεχνη ή τεχνική και την έμμεσα νεοελληνική μαντεία. Ο Δημήτριος Λουκάτος τη χαρακτηρίζει ως μία από τις πιο τελετουργικές εορτές του εορτολογίου μας. Όμως στους νεώτερους χρόνους και στη σύγχρονη εποχή με τον ορθολογισμό να κερδίζει έδαφος, τις προκαταλήψεις να υποχωρούν, αλλά και την αλλαγή των ρόλων των δύο φύλων, οι συμβολισμοί και το μαγικοθρησκευτικό περιεχόμενο του δρώμενου να περιοριστεί και να κυριαρχήσει το καθαρά θεατρικό και φολκλορικό στοιχείο.

Η λέξη κλήδων ετυμολογείται σύμφωνα με τους Liddel και Scott ως οιωνός και σημείο προαναγγελτικό ενώ ο Hofmann την ανάγει στη λέξη κλεF-η-δων και κλέω<κλέFω. Γενικά εξηγείται ως μαντική φράση φωνή με μήνυμα μαντικός λόγος και μαντικός ψίθυρος.

Ο κλήδονας στην αρχαιότητα

Η λέξη συναντάται στους Ηρόδοτο, Αισχύλο (Προμηθέας Δεσμώτης) και Παυσανία. Στην Παλαιά Διαθήκη η λέξη εντοπίζεται σε χωρίο του Δευτερονομίου (Δτ. 18:10-14), όπου έχουμε ρητή απαγόρευση τέλεσης του εθίμου. Με τη σημασία του γνωστοποιώ, φημίζω συναντάται στην Οδύσσεια, στην Ιλιάδα, στη Θεογονία, στην Άλκηστη και αποσπάσματα του Ευριπίδη και στην Αριστοφανική Λυσιστράτη. Η λέξη εντοπίζεται και ως όνομα και επίκληση- κληδόνιος- των Δία και Ερμή, διότι αυτοί έδιναν τις κληδόνες, τους οιωνούς στους ανθρώπους. 

Ο κλήδονας στο Βυζάντιο

Από όλο το χριστιανικό Αγιολόγιο επιλέχθηκε ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος για να συνδεθεί το έθιμο: ο Ιωάννης ο Πρόδρομος ήταν ένας σημαντικός προφήτης που έλαβε το χάρισμα να δει τον Χριστό, του οποίου ήταν και συγγενικό πρόσωπο. Αν και δεν υπάρχουν πληροφορίες για τη μορφή και τη σημασία του εθίμου στους βυζαντινούς χρόνους, το έθιμο αυτό υφίστατο και εξελισσόταν. Ο πρώτος που κάνει αναλυτική περιγραφή του εθίμου ήταν ο Θεόδωρος Βαλσαμών.

Τον 7ο αι. η εν Τρούλλω Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος με τον 65ο κανόνα της είχε καταδικάσει μεταξύ άλλων εθίμων και τον κλήδονα. Ζητούσε να αντικατασταθεί με τον αγιασμό και ευχές, ενώ προσδιόριζε τις ποινές για όσους συμμετείχαν ή απλώς παρακολουθούσαν τον κλήδονα: αν ο παραβάτης ήταν λαϊκός τότε αφοριζόταν, ενώ αν ήταν κληρικός, καθαιρούνταν.

Η πολεμική που ασκήθηκε από την Εκκλησία αποτυπώθηκε σε φράσεις όπως: «αυτά τα λεν στον κλήδονα», «τέτοια να τα λες στον κλήδονα», «τέτοια εγώ τα ακούω στον κλήδονα», δηλαδή απαξιωτικές εκφράσεις για το δρώμενο που καταντά συνώνυμο της ελαφρότητας.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Ο κλήδονας στην Τουρκοκρατία

Ξένοι κυρίως περιηγητές μιλούν για τον κλήδονα, οι Van Egmont (1729), Pococke (1740), Pierre August de Guys (1748), Chandler (1764), Choiseul-Gouffier (1782), Saint Sauveur (1789), Beaujour (1797), Wittman (1800).[15] O νεοελληνικός κλήδονας συνδυάζει την κληρομαντεία, δηλαδή μαντεία με το σύστημα του κλήρου με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων και κληδονισμού.
 
Δρώμενα κλήδονα

Το έθιμο τοποθετείται στις 24 Ιουνίου και διακρίνεται σε τρεις φάσεις.
 
Α. προετοιμασία

Δυο με τρεις ημέρες πριν από το άνοιγμα του κλήδονα τα κορίτσια κάθε γειτονιάς ορίζουν το σπίτι στο οποίο θα ανοιχτεί. Στις 23 προετοιμάζεται ο κλήδονας στο προεπιλεγμένο σπίτι. Το απόγευμα της ημέρας ένα μικρό αγόρι ή κορίτσι του οποίου και οι δύο γονείς ζουν πηγαίνει σε μια πηγή ή ένα πηγάδι ή τρεις διαφορετικές βρύσες και παίρνει νερό με το δοχείο του κλήδονα. Το μεταφέρει στο σπίτι χωρίς κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του να μιλήσει, ακόμα και αν επιχειρηθεί του αποσπασθεί η παραμικρή κουβέντα με πειράγματα, προσβολές και ελευθεροστομίες. Γι΄αυτό το νερό ονομάζεται αμίλητο, ή βουβό, αρπαχτικό ή νερόν άκριτον. Αν ο μεταφορέας τελικά μιλήσει τότε αυτό πρέπει να χυθεί και να μεταφερθεί άλλο αμίλητο. Όταν τελικά φτάσει στον προορισμό του χύνεται σε δοχείο με στενό λαιμό για να μη βλέπει αυτός που βγάζει τα αντικείμενα όταν ανοιχτεί ο κλήδονας. Σε μερικά μέρη της Ελλάδας το δοχείο μεταφοράς του αμίλητου νερού πρέπει να είναι αμεταχείριστο. Στη συνέχεια όσοι πάρουν μέρους στον κλήδονα φέρνουν διάφορα μικροκοσμήματα ή αντικείμενα, δαχτυλίδια, δαχτυλήθρες, καρφίτσες, κουμπιά, ακόμα και φρούτα, όπως μήλα σημαδεμένα με κρυφά σημάδια, τα ονομαζόμενα και ριζικάρια ή σημάδια ή κληδονικά και ρίχνονται μέσα στο νερό, αφού αφιερωθούν νοερά σε κάποιο αγαπημένο πρόσωπο. Ακολουθεί το κλείδωμα και η ασφάλιση του δοχείου, ενώ μια γυναίκα, η ριζικάρισσα απαγγέλει: «Κλειδόνουμε τον κλήδονα/ με τ’ Αϊ-Γιαννιού τη χάρη/ κι όποια 'χει καλοριζικό/να δώσει να το πάρει». Στη συνέχεια ο κλήδονας σκεπάζεται με πανί ή με μαντίλι κόκκινου χρώματος και στεφανώνεται με φύλλα δάφνης, μυρτιάς, λυγαριάς, κομμένα από παρθένα κοπέλα της οποία και οι δυο γονείς ζουν.
 
Η ερμηνεία των αντικειμένων και δρωμένων

Το αμίλητο νερό σχετίζεται με την αλαλία του πάτερα του Ιωάννη Προδρόμου που του προκλήθηκε μέχρι να γεννηθεί το παιδί, γράφοντας το όνομά του σε μια πινακίδα, αφού δεν μπορούσε να το διατυπώσει προφορικά. Θεωρείται μεγάλης μαντικής αξίας επειδή ακριβώς μεταφέρεται με απόλυτη σιωπή δίνοντας του ιερότητα και μυστηριακότητα. Το παιδί που έχει και τους δύο γονείς του παραπέμπει στον αμφιθαλή παίδα της αρχαίας Ελλάδας, ο οποίος έκοβε τα κλαδιά που στεφανώνονταν οι νικητές των Ολυμπιακών Αγώνων. Το μήλο από την αρχαιότητα θεωρείτο μέσο πρόκρισης και ένδειξης προτίμησης. Τέλος το κόκκινο χρώμα ταυτίζεται με την ταχύτητα η οποία θα βοηθήσει να φτάσει η ευνοϊκή τύχη γρήγορα για όσους την περιμένουν.
 
Β. Η έκθεση στα άστρα

Μετά τη δύση του ηλίου οι κοπέλες βγάζουν το κλειδωμένο αγγείο, σκεπασμένο και στεφανωμένο στο ύπαιθρο για να αστρονομιστεί ή να αστριστεί. Επίσης τοποθετείται σε δώμα του σπιτιού ή κάτω από μια τριανταφυλλιά προκειμένου οι νύχτες να είναι μυρωδάτες. Τα άστρα, θεωρείται, πως θα επιδράσουν επί του αγγείου και ο κλήδονας θα προσλάβει μαντική και τελεστική δύναμη. Τα κορίτσια φυλάνε με βάρδιες το αγγείο. Το βράδυ της παραμονής γίνεται χρήση και άλλων τρόπων της μαντικής: τεφρομαντεία, ονειρομαντεία, κατοπτρομαντεία για να αποκαλυφθεί στο κορίτσι ο μελλοντικός σύζυγός του.
 
Γ. Το άνοιγμα του κλήδονα

Πριν την ανατολή του ηλίου και για να μην καταστρέψει το ηλιακό φως το μαγικό πλέγμα που η προηγούμενη νύχτα έχει δημιουργήσει μεταφέρεται το αγγείο μέσα στο σπίτι σε μέρος ανήλιαγο μέχρι που θα ανοίξει ο κλήδονας. Όταν προσέλθουν στο σπίτι τα κορίτσια και τα αγόρια που έχουν βάλει ριζικάρια αρχίζει η τελετή του ανοίγματος. Ο κλήδονας ανοίγει από αυτόν που το κλείδωσε. Η ριζικάρισσα δίνει το κόκκινο ύφασμα σε ένα μικρό παιδί που το βάζει στο κεφάλι ή στο λαιμό του και αφού βάλει το χέρι του μέσα στο αγγείο, αρχίζει να βγάζει ένα-ένα τα αντικείμενα σε τυχαία σειρά. Αλλού το άνοιγμα γίνεται από κόρη πρωτογονάτη, δηλαδή πρωτότοκη με τους δυο γονείς της εν ζωή. Τότε τραγουδιέται το «Της πρώτης της καλότυχης/καλά θα πάνε ούλα/ γαμπρός πάει γυρεύοντας,/λεβέντης με σακούλα». Τα αντικείμενα καθώς βγαίνουν με τυχαία σειρά στο κάθε ένα απαγγέλεται ένα αυτοσχέδιο δίστιχο-προφητεία για τον κάτοχο του σημαδιού. Τα δίστιχα δεν είναι μόνο ερωτικά ή προφητικά αλλά και με ελευθεροστομίες και σκωπτικά, σατιρικά. Μετά το πέρας της συγκέντρωσης ακολουθεί κέρασμα και χορός. Όταν οι κοπέλες επιστρέφουν στα σπίτια τους προσέχουν ποιο όνομα ή λέξη θα πρωτακούσουν στο δρόμο για να το συσχετίσουν με την ανοικτή τύχη τους εκείνη τη βραδιά.

Άλλες ημερομηνίες του κλήδονα

Σε Νομοκανόνα του 16ου αι. πληροφορούμαστε πως πραγματοποιείτο σε διάφορους τόπους ο κλήδονας στην 1η Μαΐου, κάτι που γίνεται στην Κύπρο, οπότε βάζουν μέσα σε πήλινο ανθοδοχείο ανθισμένα κλαδιά φυτών και την τρίτη του ίδιου μήνα ή την Πέμπτη βγάζουν τον κλήδονα, τραγουδώντας το τραγούδι: «τσαι μπαιν' ο Μας τσαι βγαιν ο Μας/τσαι μπαιν ο Πρωτογιούνης. Τέλος Νομοκανόνας του 17ου αι. μας αναφέρει πως τελείται από κάποιους την εορτή της Αναλήψεως.

Η θέση της γυναίκας στον κλήδονα

Έχοντας πειστεί οι γυναίκες πως μοναδικός σκοπός της ζωής τους ήταν ο γάμος και η αναζήτηση γαμπρού και μάλιστα σε μικρή ηλικία, μεταχειρίζονταν κάθε μέσο για να το επιτύχουν. Μεταξύ των προσπαθειών τους αυτών ήταν και η καταφυγή στη μαγεία και σε μαντικές τέχνες, όπως ο κλήδονας. Γι' αυτό και περιοριζόταν τα θέματα των μαντικών διστίχων σε θέματα γάμου και ταυτόχρονα περιοριζόταν το ακροατήριο σε άγαμους νέους και κυρίως κορίτσια τα οποία επιθυμούσαν να μάθουν πως θα αποκατασταθούν. Κατεξοχήν γυναικείο έθιμο παρείχε την ευκαιρία στα κορίτσια να βγουν από το σπίτι και να συναναστραφούν με το άλλο φύλο σε ένα πλαίσιο «εθιμικά διασφαλισμένο», να εξασφαλίσουν μια υποτυπώδη δημόσια προβολή μέσα από το χορό και το τραγούδι και ταυτόχρονα γνωριμία με κάποιον μελλοντικό σύντροφο. Πέρα όμως από τη σημασία που είχε το έθιμο για τη γυναίκα ήταν σημαντικό και για την κοινότητα αφού απαντούσε σε καίρια θέματα της προσωπικής, οικογενειακής και κοινωνικής ζωής του κάθε μέλους της.

Πηγή: Wikipedia

Στο διαδίκτυο υπάρχει πλήθος κειμένων και αναφορών που αναφέρεται στην κλήδονα και αξίζει να τις αναζητήσετε να τις διαβάσετε. 

Οι φωτογραφίες από τον κλήδονα των «Παναθηναίων» στην Κουμουνδούρου το 2014.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ

  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 2
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 3
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 4
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 5
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 6
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 7
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 8
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 9
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 10
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 11
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 12
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 13
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 14
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 15
  • Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ο κλήδονας απόψε στην Κουμονδούρου - Media Gallery 16
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • gallery image
  • TAGS:
  • Κλήδονας
  • έθιμο
  • πλατεία Κουμονδούρου
  • 24 Ιουνίου

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ο ξεχασμένος Κωστής Κτιστόπουλος
    Ηλίας Προβόπουλος, 22/05/2025 - 10:05

    Ο ξεχασμένος Κωστής Κτιστόπουλος

  • Παγκόσμια Ημέρα της Μέλισσας
    Ηλίας Προβόπουλος, 20/05/2025 - 10:33

    Παγκόσμια Ημέρα της Μέλισσας

  • Πως αντιμετωπίσθηκαν οι πρώτοι πρόσφυγες στην Αιτωλοακαρνανία και το Αγρίνιο το 1914
    Ηλίας Προβόπουλος, 20/05/2025 - 09:03

    Πως αντιμετωπίσθηκαν οι πρώτοι πρόσφυγες στην Αιτωλοακαρνανία και το Αγρίνιο το 1914

  • Η πρώτη Ευρωπαία Χριστιανή
    Ηλίας Προβόπουλος, 20/05/2025 - 08:50

    Η πρώτη Ευρωπαία Χριστιανή

  • Γιατί καθιερώθηκε η 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας

    Γιατί καθιερώθηκε η 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας

    Η Γενοκτονία των Ποντίων εντάσσεται στο πλαίσιο των πολιτικών σχεδίων εξόντωσης που εφαρμόστηκαν εναντίον χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ήδη από...
    Ηλίας Προβόπουλος, 19/05/2025 - 09:22
  • Έως τις 22 Μαΐου η Εικόνα της Παναγίας Σουμελά στο Αγρίνιο

    Έως τις 22 Μαΐου η Εικόνα της Παναγίας Σουμελά στο Αγρίνιο

    Σε πανηγυρική ατμόσφαιρα η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας και η προσφυγική Ενορία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Αγρινίου υποδέχθηκαν...
    Ηλίας Προβόπουλος, 19/05/2025 - 09:09
  • Ηλίας Προβόπουλος: Τιμητική εκδήλωση για την προσφορά στη δημοτική παράδοση

    Ηλίας Προβόπουλος: Τιμητική εκδήλωση για την προσφορά στη δημοτική παράδοση

    Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην εκδήλωση που διοργανώνουν...
    Ηλίας Προβόπουλος, 19/05/2025 - 09:02
  • Ηλίας Προβόπουλος: Το Εργαστήρι «Παναγία Ελεούσα» στη «Μεικτή ποδηλατάδα-Special Olympics»

    Ηλίας Προβόπουλος: Το Εργαστήρι «Παναγία Ελεούσα» στη «Μεικτή ποδηλατάδα-Special Olympics»

    Το Εργαστήρι «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ», Νομού Αιτωλ/νίας, Μεσολόγγι-Αγρίνιο, για άτομα με νοητική αναπηρία, την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025, συμμετείχε σε  μια...
    Ηλίας Προβόπουλος, 16/05/2025 - 09:22
  • Οι μαθητές του 7ου Γυμνασίου Αγρινίου «ζωντάνεψαν»την αρχαία Πλευρώνα

    Οι μαθητές του 7ου Γυμνασίου Αγρινίου «ζωντάνεψαν»την αρχαία Πλευρώνα

    Στην καρδιά της άνοιξης, στο θέατρο της αρχαίας Πλευρώνας, μαθητές του 7ου Γυμνασίου Αγρινίου έγιναν μύθοι, στήνοντας μια παράσταση-γιορτή για...
    Ηλίας Προβόπουλος, 16/05/2025 - 09:11
  • Ηλίας Προβόπουλος: Ο θεσμός της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων

    Ηλίας Προβόπουλος: Ο θεσμός της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων

    Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), στην προσπάθειά του να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία, καθιέρωσε από το...
    Ηλίας Προβόπουλος, 16/05/2025 - 09:01

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΟΕΝΓΕ: Έντονη αντίδραση των νοσοκομειακών γιατρών για έγγραφο της 4ης ΥΠΕ σχετικά με τα απογευματινά χειρουργεία
15:39 ΟΕΝΓΕ: Έντονη αντίδραση των νοσοκομειακών γιατρών για έγγραφο της 4ης ΥΠΕ σχετικά με τα απογευματινά χειρουργεία
  • 15:32 Σπύρος Καπράλος: Καμία θέση για την Τουρκία στην ευρωπαϊκή άμυνα
  • 15:25 Το άγχος στη δουλειά «τρώει» το 70% των εργαζόμενων - «Ζ» και «Millennials» ψάχνουν τον εργασιακό σκοπό
  • 15:17 Ανακοινώθηκε η 48ωρη απεργία στα ταξί: Ποιες ημέρες - Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
  • 15:03 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου: Έδειξε τα νοσοκομεία ως υπεύθυνα για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
  • 14:29 Οι θέσεις και οι προτάσεις του ΟΕΕ για τον νέο αναπτυξιακό νόμο
  • 14:21 Η Alpha Bank και η Visa ανακοινώνουν πολυετή αποκλειστική στρατηγική συνεργασία
  • 14:07 Πως θα προστατεύσουν οι μαθητές τα μάτια τους από το πολύωρο διάβασμα για τις Πανελλαδικές!
  • 13:54 ΒΕΑ: Ζητά παράταση προθεσμίας και επανεξέταση του πλαισίου ασφάλισης των μικρών επιχειρήσεων
  • 13:30 H Boehringer Ingelheim Ελλάς χρυσός χορηγός στη 10η εκστρατεία Αιγαίου «Με Οδηγό το Διαβήτη»
  • 13:15 Τάσος Ηλιακόπουλος: Αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στην Howden Agents
  • 12:55 Καιρός: Έρχεται κοκτέιλ ζέστης και αφρικανικής σκόνης - Οι περιοχές που επηρεάζονται
  • 12:50 Η βιταμίνη D φαίνεται ότι προστατεύει από τη βιολογική γήρανση
  • 12:29 ΕΟΠΥΥ: Νέες τροποποιήσεις αλλάζουν τις παροχές - Ποιες εξετάσεις είναι δωρεάν και που αυξάνεται η συμμετοχή
  • 12:25 Eurolife FFH: Νέα προγράμματα Ασφάλισης Έργου My Protection Combo
  • 11:55 Η τέχνη συναντά την υγεία στο Ερρίκος Ντυνάν - εγκαινιάστηκε η έκθεση Phytobiosomes του Costas Picadas! (βίντεο)
  • 11:30 Υπασφαλισμένος: Ένας απών ο Υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, το πιο πολυσυζητημένο πρόσωπο στο ασφαλιστικό συνέδριο της Ύδρας
  • 10:55 «Λουδίτες και Τ.Ν.: Ο παραλληλισμός με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές»
  • 10:26 Φαρμακεία: Περίπου 1.000 δεν έχουν κάνει συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης
  • 10:10 Forscope: Αξιοποίηση παλαιού λογισμικού Microsoft - Πώς από κόστος μετατρέπεται σε πλεονέκτημα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 19/5 Εθνική Ασφαλιστική: Αναστέλει την ισχύ της εγκυκλίου για τα παλαιά συμβόλαια υγείας
  2. 19/5 Δικαστήριο επιβεβαιώνει μετά από 26 χρόνια την εξαίρεση ασφαλιστικής κάλυψης σε οδηγό χωρίς δίπλωμα - Ζητά επιστροφή 190.755 ευρώ
  3. 19/5 Ασφαλίσεις υγείας: Ηρθε η ώρα για μια γενναία συμφωνία
  4. 21/5 Μεγάλη έρευνα Nextdeal: Τι φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά
  5. 21/5 Αριστοτέλης Παντελιάδης: Γιατί πούλησε τη ΔΙΟΝ στη Howden Hellas ενώ ήταν κερδοφόρα
  6. 20/5 Στρατηγική συνεργασία Howden Hellas και Διον
  7. 19/5 ΤτΕ: Χρειάζεται αλλαγή μοντέλου στην ασφάλιση υπηρεσιών Υγείας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube