Γιώργος Μούζος, 29/11/2023 - 08:48 facebook twitter linkedin Καθοδηγήστε τους πελάτες σας κατά την επιλογή μεταχειρισμένου - Είναι σημαντικό για την ασφάλεια τους! Γιώργος Μούζος, 29/11/2023 facebook twitter linkedin Η αγορά των μεταχειρισμένων ανθεί το τελευταίο διάστημα, μιας και οι παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων ακόμα καθυστερούν. Ωστόσο η προσεκτική επιλογή ενός μεταχειρισμένου, πέρα από την προστασία της τσέπης, συμβάλλει και στην οδική ασφάλεια. Ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πρέπει να ελεγχθεί σε κομβικά σημεία πριν παρθεί η απόφαση αγοράς του. Και αυτό γιατί μπορεί ο υποψήφιος κάτοχος να βρει ένα μοντέλο που δεν έχει την απαιτούμενη συντήρηση (κάτι που σημαίνει πως μπορεί να βγάζει ζημιές) ή ακόμα και να έχει εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα. Κάτι που μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια. Τι θα πρέπει λοιπόν να συμβουλεύσετε τον πελάτη σας πριν αλλάξει το παλιό του αυτοκίνητο με ένα πιο «καινούργιο» μεταχειρισμένο; Άδεια οδήγησης & ΚΤΕΟ Από τους πρώτους ελέγχους που πρέπει να κάνει ο υποψήφιος κάτοχος είναι να δει την άδεια κυκλοφορίας. Αρχικά θα πρέπει να δει πως ο αριθμός κινητήρα (πεδίο P.5 στην άδεια) και ο αριθμός πλαισίου ή VIN (πεδίο Ε), αντιστοιχούν με τους αριθμούς πάνω στο αυτοκίνητο. Εξίσου σημαντικό είναι να ελεγχθεί και το πιστοποιητικό ΚΤΕΟ. Έτσι κι αλλιώς, για να γίνει η μεταβίβαση ενός αυτοκινήτου θα πρέπει αυτό να έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο. Με το συγκεκριμένο πιστοποιητικό θα μπορείτε να ελέγξετε τα χιλιόμετρα των προηγούμενων ελέγχων, για να βεβαιωθείτε πως το κοντέρ δεν είναι «γυρισμένο». Book Service Το βιβλίο συντήρησης είναι ένα ακόμα σημαντικό έγγραφο που πρέπει να συνοδεύει το προς αγορά όχημα. Σε αυτό θα πρέπει να υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα τα service που έχουν γίνει. Ένα book service που δεν είναι ενημερωμένο ή ακόμη χειρότερα δεν υπάρχει, δείχνει τουλάχιστον έναν αμελή ιδιοκτήτη. Αμάξωμα Ένα αμάξωμα με πολλές γρατζουνιές και μικροχτυπήματα, εκτός από το κόστος που συνεπάγεται για την επισκευή τους, είναι σημάδι επίσης πως η χρήση του αυτοκινήτου δεν ήταν και η καλύτερη. Αν πάλι κάποια τμήματα του αμαξώματος φαίνονται φρεσκοβαμμένα ή οι αρμοί έχουν ανομοιομορφία, τότε πιθανότατα έχει γίνει επισκευή μετά από τρακάρισμα. Εδώ απαιτείται οπωσδήποτε η γνώμη φανοποιού. Επιπλέον, ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να δει προσεκτικά τις ζάντες του αυτοκινήτου. Εκτεταμένες φθορές σε αυτές σημαίνει κακή χρήση, ενώ υπάρχει σημαντική πιθανότητα να έχουν ταλαιπωρηθεί τα ημιαξόνια, τα ρουλεμάν, η κρεμαγέρα και η ανάρτηση. Κινητήρας – ανάρτηση - φρένα Και πάμε τώρα στα ενδότερα του αυτοκινήτου. Λεπτομερής έλεγχος πρέπει να γίνει στα μηχανικά μέρη του. Εδώ καλό θα είναι ο έλεγχος να γίνει από μηχανικό εμπιστοσύνης και σε συνεργείο, ώστε το τσεκάρισμα να είναι λεπτομερές. Επιπλέον πρέπει ο υποψήφιος αγοραστής να κάνει και το απαραίτητο test drive για να δει πως το αυτοκίνητο είναι σταθερό στο δρόμο και δεν ακούγονται περίεργοι μηχανικοί θόρυβοι, ενώ και τα φρένα λειτουργούν άρτια και ακινητοποιούν σωστά το αυτοκίνητο. Όλα για την ασφάλεια Όπως είναι εύκολα αντιληπτό η καλή μηχανική κατάσταση ενός οχήματος συμβάλλει στην οδική ασφάλεια, που τόσο ανάγκη την έχουμε. Έτσι λοιπόν ένα καλό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο προσέχει τον κάτοχό του, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Και ο ρόλος σας σαν ασφαλιστές είναι να συμβάλλετε με τον τρόπο σας στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Και οι καλές συμβουλές προς τους πελάτες σας είναι μια καλή αρχή! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10