close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γνωρίζετε την ασφαλιστική αξία που έχει το… προσκέφαλο;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
19/7/2023 - 08:36
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γνωρίζετε την ασφαλιστική αξία που έχει το… προσκέφαλο;

Γιώργος Μούζος, 19/7/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Είναι γεγονός πως τα περισσότερα μέρη του αυτοκινήτου υπάρχουν έπειτα από έρευνα και μελέτη του εκάστοτε κατασκευαστή. Όπως το προσκέφαλο το οποίο έχει μεγάλη ασφαλιστική αξία και σώζει ζωές. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι αγνοούν αυτή τη λειτουργία του.

Τα καθίσματα των αυτοκινήτων έχουν κατασκευαστεί για να προσφέρουν τη μέγιστη άνεση, σε οδηγό και επιβάτες, ανεξάρτητα από το μήκος της διαδρομής και σίγουρα ανεξάρτητα από τη σωματική διάπλαση του καθενός. Πέρα όμως από την άνεση μια κύρια λειτουργία τους είναι η ασφάλεια που παρέχουν σε περίπτωση ατυχήματος. Για το λόγο αυτό οι κατασκευαστές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην αντοχή του σκελετού των καθισμάτων στις καταπονήσεις.

Προσκέφαλο, αυτός ο άγνωστος
Τα καθίσματα προσφέρουν πλήθος ρυθμίσεων που σκοπό έχουν να ενισχύσουν την ασφάλεια. Τα εμπρός φέρουν και τις περισσότερες ρυθμίσεις, ενώ πλέον σε αρκετές περιπτώσεις ρυθμίζονται και τα πίσω καθίσματα αναφορικά με την απόστασή τους από τα εμπρός αλλά και στην κλίση που έχει η πλάτη τους.
Αυτό όμως που αμελούν οι περισσότεροι και δεν πρέπει είναι η σωστή ρύθμιση του προσκέφαλου. 
Το κομμάτι αυτό των καθισμάτων συγκρατεί το κεφάλι και τον αυχένα των επιβατών κάθετα σε περίπτωση μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης ώστε να μην δημιουργηθούν μεγάλες γωνίες προς τα πίσω, αμέσως μετά τη σύγκρουση. Η υπερέκταση του αυχένα μπορεί να προκαλέσει μεγάλες βλάβες, ακόμα και θάνατο. 

Για να επιτελέσει σωστά το έργο του ένα προσκέφαλο θα πρέπει να έχει ρυθμιστεί σωστά και σύμφωνα με το ύψος του εκάστοτε οδηγού ή συνεπιβάτη. Το ύψος του προσκέφαλου θα πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το πάνω μέρος του κεφαλιού μας, αν αυτό είναι δυνατό, ή όσο το δυνατό ψηλότερα. Παράλληλα, τα προσκέφαλα θα πρέπει να βρίσκονται όσο το δυνατό πιο κοντά στο κεφάλι μας, χωρίς φυσικά να μας ενοχλούν, ώστε να περιορίζεται στο ελάχιστο η κίνηση του κεφαλιού μας προς τα πίσω, σε οπίσθια σύγκρουση. Αυτό επιτυγχάνεται πιο αποτελεσματικά στα προσκέφαλα που ρυθμίζονται και ως προς την κλίση τους, τα οποία μπορούμε και να φέρουμε συνήθως ακριβώς στα μέτρα μας.

Έχουν όμως ακόμα μια σημαντική λειτουργία
Ο παραπάνω είναι και ο βασικός λόγος ύπαρξης των ρυθμιζόμενων προσκέφαλων στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου. Όμως διαθέτουν ακόμα μια λειτουργία, εξαιρετικά σημαντική σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Στην περίπτωση ατυχήματος που οι πόρτες του αυτοκινήτου έχουν φρακάρει και δεν ανοίγουν, με το προσκέφαλο μπορείτε να σπάσετε τα τζάμια και να βγείτε από την καμπίνα. 
Για να γίνει αυτό, πρέπει να βγάλετε το προσκέφαλο από το κάθισμα. Η απελευθέρωση γίνεται συνήθως με το κουμπί που βρίσκεται στην κορυφή της πλάτης του καθίσματος, στις βάσεις που εδράζει το προσκέφαλο. Έτσι θα έχετε στη διάθεσή σας μια πολύ καλή «λαβή», που είναι το μαξιλαράκι του προσκέφαλου και στην άλλη άκρη δύο μεταλλικούς βραχίονες υψηλής αντοχής που εύκολα σπάνε τα πλαϊνά παράθυρα.
Σε κάποιες περιπτώσεις τα κουμπιά είναι δύο, ένα για κάθε βάση, ενώ στην περίπτωση που το προσκέφαλο των εμπρός καθισμάτων είναι ενσωματωμένο στο υπόλοιπο κάθισμα και δεν αποσπάται, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων, τα οποία απελευθερώνονται με τον ίδιο τρόπο.
Όπως και να έχει όμως καλό θα είναι ο οδηγός κάθε αυτοκινήτου να διαβάσει τις οδηγίες του κατασκευαστή, ώστε να γνωρίζει πως αφαιρείται κάθε προσκέφαλο. Εμείς επιπλέον σας προτείνουμε να μην μείνετε στη θεωρία, αλλά να κάνετε μερικές πρόβες στο «βάλε-βγάλε» ώστε να είστε πάντοτε προετοιμασμένοι! 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
    Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00

    Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

  • BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
    Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08

    BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;

  • Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
    Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09

    Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

  • Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
    Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00

    Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

  • Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι...
    Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
  • Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η...
    Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
  • AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
  • Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος...
    Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
  • Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση

    Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση

    Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία...
    Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
  • Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές

    Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές

    Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου...
    Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διαχείριση Διεθνών Ζημιών με Αλλοδαπά Οχήματα στην Ελλάδα: Ο Ρόλος των Ανταποκριτών και Οδηγίες για τους Παθόντες
16:09 Διαχείριση Διεθνών Ζημιών με Αλλοδαπά Οχήματα στην Ελλάδα: Ο Ρόλος των Ανταποκριτών και Οδηγίες για τους Παθόντες
  • 15:45 NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
  • 15:30 Η αεροπορική διασυνδεσιμότητα στην Ευρώπη και η συμβολή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στην ελληνική οικονομία - 35ο Ετήσιο Συνέδριο & Γενική Συνέλευση του ACI EUROPE
  • 14:42 Σπύρος Καπράλος: Τι βάση έχουν τα σενάρια ανατροπής του Χαμενεΐ εκ των έσω; Μια ψύχραιμη αποτύπωση της πραγματικότητας
  • 14:19 Μακροζωία και Εργασία: Αναδιαμορφώνοντας το Ασφαλιστικό και τις Πολιτικές Υγείας
  • 14:00 Αντώνης Δουνδουλάκης: Η δύναμη της άρνησης στην πώληση - Από το «όχι» στο «ναι»
  • 13:00 HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)
  • 12:49 SOS από τον ΕΟΠΥΥ: Εκστρατεία εξαπάτησης μέσω e-mail (phishing) για “επιστροφή χρημάτων”!
  • 12:38 ΕΥ: Πώς επενδύουν οι Ευρωπαίοι millennials, Gen Xers και babyboomers
  • 12:12 Νέα Partner η Δέσποινα Παπαχρυσάνθου στον τομέα Transformation & Operations της KPMG
  • 12:06 Nexi Ελλάδος: Η Κάτια Σταθάκη νέα επικεφαλής
  • 11:35 Υπασφαλισμένος: Έρχονται τα "μπιλετάκια" για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα
  • 11:05 Παρουσίαση του βιβλίου «Παχυσαρκία» της Δρος Γιούλης Αργυρακοπούλου! (βίντεο)
  • 10:39 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  • 09:40 ΕΑΕΕ: Πρόσκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για υποβολή στοιχείων (Call for evidence) σχετικά με πρωτοβουλία για έκδοση Σύστασης για την θέσπιση Λογαριασμών Αποταμίευσης και Επενδύσεων
  • 09:19 Νοσοκομεία και ασφαλιστικά ταμεία οι μεγαλύτεροι «μπαταχτσήδες» του Δημοσίου
  • 09:14 Αντίστροφη μέτρηση ή «μπλόφα» (;) ο …κουρασμένος και ο …πικραμένος, η «μάχη» της Προανακριτικής, ανεβάζουν τον πήχη για τις τράπεζες, η… ευκαιρία για το ευρώ και η «απάντηση» Σαββίδη
  • 09:00 Η επίδραση του πολέμου στα Ασφάλιστρα, για άλλη μια φορά!
  • 16:10 Η Howden Hellas ανακοινώνει τη νέα προσθήκη του Τάσου Κουτσουμπή
  • 15:55 IOBE: Παρουσίαση έργου για την Κλιματική Αλλαγή και την Ελληνική Οικονομία
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  2. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  3. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  4. 18/6 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  5. 16/6 Οι «βόμβες» στην ελληνική οικονομία, η μεγάλη ανησυχία της κυβέρνησης, η «ιστορική» απόφαση του ΣτΕ και η ηγετική παρουσία της Aktor στη Ρουμανία
  6. 16/6 ΤτΕ: Ανακοίνωση για την ασφαλιστική εταιρία "Insurance JSC Dallbogg: Life and Health"
  7. 13/6 Ρωσική επίθεση σε Ελλάδα και Μητσοτάκη, ισχυρή «ψήφο» εμπιστοσύνης από JP Morgan, η ευκαιρία για το «νέο δολάριο», ο Αλέξης, ο Μίκης και Πεπ Γκουαρντιόλα και η ΔΕΗ βάζει «φωτιά» στις τηλεπικοινωνίες

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube