Γιώργος Μούζος, 11/4/2022 - 13:14 facebook twitter linkedin Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φέρουν αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων; Γιώργος Μούζος, 11/4/2022 facebook twitter linkedin Προβληματισμένοι εμφανίζονται οι ερευνητές ανά τον κόσμο σε ότι έχει να κάνει με τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα τελευταία να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην μάχη των εμπορικών πωλήσεων. Μπορεί η Ε.Ε. να πιέζει για την ευρεία αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο οι ερευνητές ατυχημάτων κι οι πραγματογνώμονες δείχνουν να προβληματίζονται εντόνως για το αυξημένο βάρος που αυτά φέρουν και κατά πόσο αυτό το έξτρα βάρος θα επηρεάσει σημαντικά την ασφάλεια. Όπως εξήγησε ο Michael Anderson, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στη μελέτη που δημοσίευσε με τίτλο, "Pounds That Kill: The External Costs of Vehicle Weight", οι επιβάτες βαρέων οχημάτων τείνουν να τα καταφέρνουν καλύτερα σε ένα ατύχημα. Η μελέτη ξεκίνησε να συντάσσεται το 2011, μια εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτηγά ήταν μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας, και τότε η μοναδική έννοια του ερευνητή Άντερσον ήταν τα SUV που τότε άρχισαν να κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Τα τελευταία χρόνια, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις Η.Π.Α. αυξήθηκαν σε συνάρτηση με την αύξηση του βάρος των οχημάτων. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, μιας και η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πλέον ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι καλύτερα σε ενεργητική ασφάλεια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Παρά τα επιπλέον κιλά, το μεγαλύτερο μέρος της τρέχουσας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνει καλύτερα συγκριτικά με ένα όμοιο αυτοκίνητο κινούμενο από κινητήρα εσωτερικής καύσης, αποκαλύπτει το Consumer Reports. Κι υπάρχουν μερικοί απλοί λόγοι για αυτό το φαινόμενο. Αρχικά οι κατασκευαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τοποθετούν μεγαλύτερα φρένα σε αυτά, κι εν συνεχεία σημαντικό ρόλο παίζει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, με το οποίο οι ηλεκτροκινητήρες επιβραδύνουν ελαφρά τον κινητήρα. Σύμφωνα μάλιστα με τη Brembo, η οποία προμηθεύει τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες με συστήματα πέδησης, τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας συχνά αντισταθμίζουν πλήρως το επιπλέον βάρος, το οποίο είναι συνήθως τουλάχιστον 10% παραπάνω συγκριτικά με το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η καλύτερη κατανομή βάρους, συνδυαστικά με το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Αυτό αποδίδεται στην τοποθέτηση της μπαταρίας, που συνήθως βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ισχύς πέδησης να κατανέμεται ομοιόμορφα και στους τέσσερις τροχούς. Αισιοδοξεί η ασφαλιστική βιομηχανία! Ο ασφαλιστικός κλάδος, ωστόσο, είναι αισιόδοξος για τη μετάβαση της αγοράς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Janet Ruiz, διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας για το Insurance Information Institute, είπε ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά πιο προσεκτικοί οδηγοί συγκριτικά με εκείνους με συμβατικά αυτοκίνητα κινητήρων εσωτερικής καύσης. Συγκεκριμένα οι οδηγοί ηλεκτρικών κινούνται με μικρότερη ταχύτητα και καταγράφουν λιγότερα χιλιόμετρα. Μια μελέτη του 2020 αποκάλυψε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε περίπου 20% λιγότερα ατυχήματα, ωστόσο λόγω της πολυπλοκότητας κατασκευής τους και της προηγμένης τεχνολογίας που ενσωματώνουν το ύψος της αποζημίωσης τους ήταν ελαφρώς υψηλότερο. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00 Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08 BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00 Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές; Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η... Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου... Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07