close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Πωλήσεις

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Συστάσεις είναι το μυστικό για την εξεύρεση πελατών
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
28/11/2020 - 11:14
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Συστάσεις είναι το μυστικό για την εξεύρεση πελατών

Nextdeal newsroom, 28/11/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σχεδόν όλοι οι διαμεσολαβητές που έρχονται σε επαφή μαζί μου για εκπαίδευση, αναφέρουν σαν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα (αν όχι το υπ’ αριθμόν ένα) το θέμα των συστάσεων.

Είναι αλήθεια πως σύμφωνα με στατιστικές, οι πιθανότητες να κλείσει μια δουλειά, είναι κατά 400% πιο μεγάλες όταν απευθυνόμαστε σε υποψήφιους από συστάσεις ήδη πελατών μας. Την ίδια στιγμή όμως οι περισσότεροι διαμεσολαβητές έχουν βασικό και μεγάλο πρόβλημα να έχουν συνεχώς συστάσεις για να δουλέψουν.

Στο θέμα των συστάσεων υπάρχουν κάποιες αντιλήψεις που όμως αποτελούν μύθο και θα ήθελα να τις αποσαφηνίσω:

Μύθος 1 – «Αν κάνεις καλά τη δουλειά σου, οι συστάσεις θα έρθουν μόνες τους»

Υπάρχουν πάρα πολλοί επαγγελματίες που προσπαθούν και κάνουν τη δουλειά τους πολύ καλά. Και όμως παραπονούνται πως δεν παίρνουν συστάσεις ούτε από πελάτες που ζητούν ιδιαίτερα πράγματα αλλά και ούτε από πελάτες που τους δίνουν αποζημιώσεις. Πολλοί νομίζουν πως εφόσον έκαναν το καλύτερο, οι πελάτες θα τους θυμούνται και όταν υπάρξει ευκαιρία θα τους συστήσουν σε φίλους και γνωστούς. Όμως η αλήθεια είναι πως παρά τις ευχαριστίες και τα καλά λόγια, οι πελάτες ξεχνούν μετά από λίγο καιρό τι έκανε ο ασφαλιστής τους για αυτούς ή το θεωρούν μέρος των υποχρεώσεών του.

Μύθος 2 – «Ζήτα από κάθε πελάτη και γνωστό , συστάσεις κάθε φορά που τον βλέπεις»

Η αλήθεια είναι πως αν δεν ζητήσεις δεν θα πάρεις αλλά και αυτό δημιουργεί τριβές και αρνητικά συναισθήματα στη σχέση σου με πελάτες. Δεν αρκεί να ζητάς αλλά χρειάζεται τρόπος για να πάρεις αυτό που θες. Η «ποιότητα» των συστάσεων που θα πάρεις πρέπει να είναι στη σκέψη σου. Ειδάλλως δημιουργείς μια πίεση στη σχέση σου που μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει και στην πελατειακή σου βάση. Ζητάς από πελάτες να ρισκάρουν τη σχέση τους με κάποιο γνωστό τους και αυτοί διστάζουν. Γιατί άλλωστε να το κάνουν; Ποιό είναι το «κέρδος» τους από μια τέτοια κίνηση; Πρέπει να δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις για να νιώσουν υποχρεωμένοι να σε βοηθήσουν αλλά και ίσως να έχουν και να κερδίσουν κάτι.

Μύθος 3 – «Οι συστάσεις δεν μπορούν να μπουν σε ένα σύστημα για να έχεις συνεχή ροή»

Για αυτούς που δεν μπορούν να πάρουν συστάσεις , είναι μια καλή δικαιολογία για να μην προσπαθούν περισσότερο. Οι συστάσεις όμως μπορούν να μπουν σε μια συνεχή ροή και να είναι ενταγμένες σε ένα σύστημα δουλειάς. Μπορείς να δημιουργήσεις μια διαδικασία συστάσεων που να σου δίνει ένα προβλέψιμο αριθμό συστάσεων κάθε μήνα. Απλά χρειάζεται προετοιμασία και συνεχή δουλειά ώστε να έχεις το κατάλληλο αριθμό υποψηφίων πελατών που χρειάζεσαι κάθε μήνα.

Ξεπέρασε τα εμπόδια και πάρε συστάσεις

Για να δημιουργήσεις μια ροή συστάσεων θα πρέπει να ξεπεράσεις 3 βασικά εμπόδια με κάθε πελάτη που ζητάς συστάσεις:

Εμπόδιο 1 – Να ορίσεις μια συνάντηση κατά την οποία θα ζητήσεις συστάσεις

Δυστυχώς αν καλέσεις έναν πελάτη με σκοπό να του ζητήσεις μια συνάντηση για να σου δώσει συστάσεις , συνήθως θα συναντήσεις αντιρρήσεις. Και είναι απόλυτα φυσικό αφού κανείς δεν θέλει να έρθει σε δύσκολη θέση. Και όμως αυτές οι συναντήσεις θα πρέπει να είναι σταθερά προγραμματισμένες κάθε εβδομάδα ώστε να εξασφαλίσεις συνεχή ροή νέων συστάσεων και να οργανώσεις την νέα παραγωγή σου.

Αυτό που προτείνω πριν μια τέτοια συνάντηση είναι να μην την περιγράψεις σαν συνάντηση συστάσεων αλλά συνάντηση αξιολόγησης σου. Για να φέρεις τον πελάτη στη κατάλληλη ψυχολογική κατάσταση θα πρέπει πρώτα να μάθεις την άποψη του για τις επαγγελματικές ικανότητές σου. Άλλωστε εσύ θα σύστηνες σε κάποιον που αγαπάς , έναν επαγγελματία που δεν θεωρείς πολύ καλό; Για την αξιολόγησή σου θα πρότεινα ακόμα καλύτερα να την στείλεις με e-mail πρώτα ( υπάρχουν και οργανωμένες πλατφόρμες survey). Σε όσους απαντήσουν με καλή αξιολόγηση για τη δουλειά σου θα ζητήσεις μετά μια συνάντηση για «διευκρινήσεις» γιατί εκτιμάς ιδιαίτερα την άποψή τους. Θα δείξεις έτσι πως αποδέχεσαι κάθε καλοπροαίρετη κριτική και πως ειλικρινά θες να γίνεις καλύτερος. Λογικά ο πελάτης θα το εκτιμήσει αυτό και όταν αργότερα έρθει η ώρα να ζητήσεις συστάσεις θα στις προσφέρει πιο εύκολα.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Εμπόδιο 2 – Να εντοπίσεις τις καλύτερες συστάσεις που έχει να σου δώσει

Αν ρωτήσεις κάποιον πελάτη «Μήπως γνωρίζετε κάποιον που θέλει να κάνει ασφάλεια;» τότε μάλλον δεν θα πάρεις καμία σύσταση. Αν μάλιστα συνεχίσεις στο στυλ « Καλά , αν ακούσετε κάποιον θα μου τον συστήσετε , έτσι δεν είναι;» , έχεις τελειώσει τη κουβέντα και έχεις φύγει σε πέντε λεπτά. Πρέπει να βοηθήσεις τον πελάτη να εντοπίσει από τη λίστα των γνωριμιών του αυτούς που εσύ ψάχνεις. Αυτούς που έχουν τα χαρακτηριστικά που τους κάνουν πιο πιθανούς πελάτες για σένα όπως:

  • Ποιοί είναι οι άνθρωποι που κάνει παρέα;
  • Ποιούς ξέρει που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες;
  • Ποιούς ξέρει που είναι νέοι γονείς;
  • Ποιούς ξέρει που έχουν ασφάλεια;

Και άλλες ερωτήσεις που θα τον βοηθήσουν να εντοπίσει τους υποψήφιους που ψάχνεις. Άρα πρέπει να έχεις έτοιμο ένα ερωτηματολόγιο που θα οδηγήσει τη συζήτηση σε αυτούς που πρέπει και δεν θα τον μπερδέψει ενώ να συντομεύσει τη συνάντηση.

Εμπόδιο 3 - Να τον κάνεις πραγματικό «πωλητή» σου

Το πιο δύσκολο ίσως είναι να τον «εκπαιδεύσεις» να πει τα σωστά λόγια για σένα. Αλλά αυτό δεν γίνεται με υποδείξεις ή παραδοσιακή εκπαίδευση. Αυτό γίνεται με την λέξη που λέγεται «φιλότιμο» και αυτό πρέπει να το κερδίσεις με τις πράξεις σου.

Αν οι γνωστοί του τον πάρουν τηλέφωνο και τον ρωτήσουν για σένα επειδή τους ζήτησες συνάντηση , τι θα πει ο πελάτης που σου έδωσε τις συστάσεις; Γιατί να σε συναντήσουν; Τι εσύ έχεις προσφέρει σε αυτόν ; Πως θα σε περιγράψει ; Αυτό ίσως είναι το σημαντικότερο εμπόδιο για να πετύχεις τη συνάντηση με τους υποψήφιους.

Πώς θα ξεπεράσεις τα εμπόδια για τις συστάσεις

Φρόντισε τη τακτική επικοινωνία σου με τους πελάτες

Παλιά είχαμε μόνο το τηλέφωνο και τις επισκέψεις. Τώρα μπορείς να επικοινωνείς με πελάτες μέσω e-mail, social media και SMS. Φυσικά τίποτα δεν υποκαθιστά την άμεση και ζεστή επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο ή το τηλέφωνο, αλλά αυτά απαιτούν χρόνο και χρήμα. Χρειάζεσαι ένα σύστημα που να κρατά τους πελάτες πάντα σε επαφή μαζί σου. Δεν φθάνει ένα τηλέφωνο μια φορά το χρόνο ή μια συνάντηση. Θα πρέπει κάθε μήνα ή το πολύ κάθε εβδομάδα να σε «βλέπουν» και να σε θυμούνται πως είσαι εκεί. Είσαι ενεργός, είσαι ενημερωμένος, είσαι πρωτοποριακός, είσαι δίπλα τους. Με σύγχρονα προσιτά συστήματα CRM και Email-Social Marketing που αναπτύσσουμε για ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, η επικοινωνία είναι εύκολη και συστηματική .

Άρχισε να δίνεις για να πάρεις μετά

Το να διαφημίζεις τον εαυτό σου συνέχεια είναι βαρετό και μάλλον αρνητικό τελικά. Δηλαδή δεν συστήνω να γράφεις σε email και σε social media για τις επιτυχίες σου ή για τις υπηρεσίες ( δικές σου ή της εταιρείας σου) που προσφέρεις συνεχώς. Μπορεί αυτό να γίνεται από καιρό σε καιρό αλλά δεν είναι αυτό που ανεβάζει την εικόνα σου. Ο πελάτης σου και ο υποψήφιος , θέλει να του προσφέρεις κάτι που θα είναι χρήσιμο για αυτόν. Έχε λοιπόν στο μυαλό σου πως μπορείς να του δώσεις κάτι που θα τον βοηθήσει να λύσει κάποιο πρόβλημα. Μπορείς μάλιστα να ζητήσεις βοήθεια από άλλους πελάτες που έχουν γνώσεις σε κάποιο θέμα και έτσι να τους προβάλεις . Π.χ. ένας πελάτης σου λογιστής θα μπορούσε να γράψει για ένα θέμα που απευθύνεται σε εμπόρους ή ένας πελάτης σου μηχανικός αυτοκινήτων για ένα θέμα που απευθύνεται σε όσους έχουν αυτοκίνητο.

Προσπάθησε να ενδιαφέρεσαι πραγματικά για τα επαγγελματικά προβλήματα των πελατών σου (όποια και να είναι αυτά). Δεν μπορείς να κοροϊδέψεις κανέναν τελικά. Οι πελάτες σου καταλαβαίνουν αν πράγματι ενδιαφέρεσαι. Αυτό είναι που θα τους υποκινήσει τελικά να σε βοηθήσουν και σένα. Μεθοδολογία αναπτύσσουμε στα workshop που κάνουμε με τίτλο «Απεριόριστοι πελάτες για πάντα» όπως και στο «Ψυχολογία νίκης στις πωλήσεις».

Συμπέρασμα

Άρα καταλήγουμε πως για να πάρεις πρέπει πρώτα να δώσεις. Αλλά αυτό πρέπει να το κάνεις με επαγγελματικό, συστηματικό και ειλικρινή τρόπο. Τότε θα αρχίσεις , μετά από λίγο καιρό, να δέχεσαι κλήσεις από πελάτες που έχουν κάποιο γνωστό που θέλει να σε ρωτήσει κάτι... Θα αρχίσεις να έχεις και παθητική εισροή υποψηφίων εκτός από τις συντονισμένες συναντήσεις συστάσεων που είπαμε παραπάνω.
 

 

Θωμάς Σλάμαρης
Sales Trainer & Business Coach
iwant2helptraining.com
Νοέμβριος 2020 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές
  • πωλήσεις
  • συστάσεις
  • εξεύρεση πελατών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Τα 3 μεγαλύτερα προβλήματα κάθε ασφαλιστικού συμβούλου και πώς να τα αντιμετωπίσει!
    Nextdeal newsroom, 12/11/2020

    Τα 3 μεγαλύτερα προβλήματα κάθε ασφαλιστικού συμβούλου και πώς να τα αντιμετωπίσει!

  • Ποιο είναι το πιο σημαντικό και πολύτιμο εργαλείο για την επιτυχία κάθε πωλητή;
    Nextdeal newsroom, 18/12/2017

    Ποιο είναι το πιο σημαντικό και πολύτιμο εργαλείο για την επιτυχία κάθε πωλητή;

  • Πέντε τρόποι για να μεταμορφώσετε τις αντιρρήσεις σε ευκαιρίες

    Πέντε τρόποι για να μεταμορφώσετε τις αντιρρήσεις σε ευκαιρίες

    Η άρνηση δεν είναι συνήθως κάτι που μας ευχαριστεί ή το απολαμβάνουμε, αλλά σαν επαγγελματίες πωλήσεων, το εισπράττουμε με πολλούς...
    Nextdeal newsroom, 11/09/2017 - 08:29 11/9/2017
  • Μήπως ο μεγαλύτερος εχθρός σου είναι ο εαυτός σου;

    Μήπως ο μεγαλύτερος εχθρός σου είναι ο εαυτός σου;

    Ο Γιώργος ήθελε να αυξήσει τις πωλήσεις του κατά 50% μέχρι το τέλος του χρόνου. Ήταν πολύ καλός στην επικοινωνία...
    Nextdeal newsroom, 23/08/2017 - 09:09 23/8/2017

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Άρωμα Χίου 2025» στο Σύνταγμα
10:29 «Άρωμα Χίου 2025» στο Σύνταγμα
  • 10:25 Άγιος Ιούδας ο Απόστολος
  • 10:22 Το Διεθνές Κέντρο Καρδιοχειρουργικής Ελλάδος/ΥΓΕΙΑ εντάσσεται στo διεθνές δίκτυο Smart Hospital Alliance
  • 09:50 Optima bank: Εντυπωσιακή υπερκάλυψη πάνω από 11 φορές για την έκδοση ομολόγου Tier II ύψους €150 εκατ.
  • 09:46 ΗΠΑ: Αμετάβλητα διατήρησε η Fed τα επιτόκια
  • 09:42 Εκκένωση 16 Ελλήνων πολιτών από το Ιράν υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες
  • 09:33 Συντάξεις: Σκέψεις για κούρεμα ή και κατάργηση της προσωπικής διαφοράς
  • 09:20 Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες -Τι είπε ο Βασίλης Μπόκας της Altius-
  • 09:12 Οχήματα: Για ποιες επιχειρήσεις και από πότε είναι υποχρεωτικό το ψηφιακό πελατολόγιο – Οι εξαιρέσεις
  • 08:59 «Για να το προστατεύσεις, δεν χρειάζεται να φτάσεις στα άκρα» Νέα τηλεοπτική καμπάνια από την Anytime για την προστασία των οχημάτων από ακραία φαινόμενα
  • 08:52 Η συμμαχία του… ξυλολίου, στην πυρηνική ενέργεια η Ελλάδα(;) αύξηση του πλούτου των Ελλήνων η διάκριση Alpha Bank και Ψάλτη και η «κόντρα» ΔΕΗ- ΟΤΕ
  • 16:09 Διαχείριση Διεθνών Ζημιών με Αλλοδαπά Οχήματα στην Ελλάδα: Ο Ρόλος των Ανταποκριτών και Οδηγίες για τους Παθόντες
  • 15:45 NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
  • 15:30 Η αεροπορική διασυνδεσιμότητα στην Ευρώπη και η συμβολή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στην ελληνική οικονομία - 35ο Ετήσιο Συνέδριο & Γενική Συνέλευση του ACI EUROPE
  • 14:42 Σπύρος Καπράλος: Τι βάση έχουν τα σενάρια ανατροπής του Χαμενεΐ εκ των έσω; Μια ψύχραιμη αποτύπωση της πραγματικότητας
  • 14:19 Μακροζωία και Εργασία: Αναδιαμορφώνοντας το Ασφαλιστικό και τις Πολιτικές Υγείας
  • 14:00 Αντώνης Δουνδουλάκης: Η δύναμη της άρνησης στην πώληση - Από το «όχι» στο «ναι»
  • 13:00 HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)
  • 12:49 SOS από τον ΕΟΠΥΥ: Εκστρατεία εξαπάτησης μέσω e-mail (phishing) για “επιστροφή χρημάτων”!
  • 12:38 ΕΥ: Πώς επενδύουν οι Ευρωπαίοι millennials, Gen Xers και babyboomers
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  2. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  3. 18/6 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  4. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  5. 16/6 Οι «βόμβες» στην ελληνική οικονομία, η μεγάλη ανησυχία της κυβέρνησης, η «ιστορική» απόφαση του ΣτΕ και η ηγετική παρουσία της Aktor στη Ρουμανία
  6. 16/6 ΤτΕ: Ανακοίνωση για την ασφαλιστική εταιρία "Insurance JSC Dallbogg: Life and Health"
  7. 13/6 ERGO Ασφαλιστική: Ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα για την ασφάλιση οχημάτων με ενισχυμένες καλύψεις για φυσικές καταστροφές

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube