close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Προσδοκίες Πελατών στην Ψηφιακή Εποχή: Πώς Μπορούν να Προσαρμοστούν οι Πράκτορες
Λάουρα Σταυρίδου
Λάουρα Σταυρίδου,
5/6/2025 - 13:18
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Προσδοκίες Πελατών στην Ψηφιακή Εποχή: Πώς Μπορούν να Προσαρμοστούν οι Πράκτορες

Λάουρα Σταυρίδου, 5/6/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αναδημοσίευση από το ειδικό τεύχος της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560)

Της Λάουρας Σταυρίδου


Σε μια εποχή όπου τα πάντα γίνονται γρήγορα και άμεσα -από εφαρμογές για την μετακίνηση, μέχρι αγορές με ένα κλικ- οι σημερινοί ασφαλισμένοι και δυνητικοί πελάτες περιμένουν κάτι περισσότερο από απλώς ασφαλιστήρια συμβόλαια.

Για να ευδοκιμήσετε σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, θα πρέπει η χρήση της τεχνολογίας να γίνεται όχι μόνο για  λόγους καινοτομίας, αλλά για την πρακτική βελτίωση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας και της βελτιστοποίησης όλων των διαδικασιών, από την πώληση και την ανάληψη του κινδύνου, ως την διαχείριση των απαιτήσεων.

Δυνητικοί και υπάρχοντες πελάτες θέλουν γρήγορη, βολική, εξατομικευμένη εξυπηρέτηση από τους ασφαλιστικούς τους πράκτορες.

Στον αντίποδα, η χρήση της τεχνολογίας στην καθημερινότητα, επιτρέπει στους Ασφαλιστικούς πράκτορες να κατευθύνουν το ταλέντο που διαθέτουν, προς ευκαιρίες υψηλής ανταποδοτικότητας όπως η απόκτηση πελατών και η επιχειρηματική τους ανάπτυξη, αντί να αναλώνονται σε απλές εργασίες που δεν απαιτούν τεχνογνωσία όπως η τήρηση αρχείων.

Σήμερα το ζητούμενο απο τον ασφαλιστικό πράκτορα είναι να αποκτήσει Ψηφιακή Νοοτροπία.

Οι σύγχρονοι πελάτες, ιδίως οι Millennials και η Γενιά Z, είναι γεννημένοι και μεγαλωμένοι μέσα στη ψηφιακή τεχνολογία. Σύμφωνα με μια έκθεση της «Accenture» του 2024 , το 77% των πελατών των ασφαλιστικών εταιριών,  δηλώνουν πρόθυμοι να αλλάξουν πάροχο προκειμένου να έχουν μια καλύτερη ψηφιακή εμπειρία . Παράλληλα, μια μελέτη για το δυναμικό πωλήσεων, διαπίστωσε ότι το 80% των καταναλωτών θεωρούν την «εμπειρία πελάτη» που παρέχει μια εταιρεία, εξίσου σημαντική με τα προϊόντα της.

Πολλές έρευνες καταναλωτών έχουν δείξει πως οι πελάτες πλέον αναμένουν:

  • Προσβασιμότητα 24/7 ή τουλάχιστον γρήγορες απαντήσεις σε αιτήματα τους.
  • Η επικοινωνία από τον ασφαλιστικό πράκτορα να είναι συμβατή με τα κινητά.
  • Να υπάρχει διαφάνεια στη τιμολόγηση και οι προσφορές να είναι άμεσες.
  • Η τεκμηρίωση των στοιχείων για τη συμπλήρωση της αίτησης να είναι ψηφιακή και οι υπογραφές να είναι ηλεκτρονικές.
  • Το πιο σημαντικό : Εξατομικευμένη εξυπηρέτηση βασισμένη στις ανάγκες και τις συμπεριφορές των πελατών.

Όλα τα παραπάνω είναι υπέροχα αλλά τι θα γίνει με την ασφάλιση ως επάγγελμα; Ο ασφαλιστικός πράκτορας πρόκειται να εξαφανιστεί; 

Προσωπικά πιστεύω ότι η Sabine VanderLinden, CEO της Alchemy Crew και Insurtech Thought Leader, το έθεσε πολύ σωστά:

 «Τα ψηφιακά εργαλεία δεν αντικαθιστούν τον πράκτορα — τον ενδυναμώνουν. Οι πράκτορες που ευδοκιμούν είναι αυτοί που χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να ενδυναμώσουν τις σχέσεις, όχι να τις αντικαθιστούν.»

Πρακτικά όμως τι σημαίνει αυτό για τους πράκτορες στην καθημερινότητα;

Το παραδοσιακό μοντέλο γραφείου, με έντονη γραφειοκρατία, δεν επαρκεί πλέον. Αλλά τα καλά νέα είναι ότι οι πράκτορες δεν χρειάζεται να γίνουν ειδικοί στην τεχνολογία, απλώς πρέπει να συνδεθούν με τα σωστά συστήματα.

1. Υιοθετήστε τα Ψηφιακά Κανάλια Επικοινωνίας

Η αποστολή μηνυμάτων κειμένου, email και βιντεοκλήσεων γίνονται πλέον καθιερωμένη. Εργαλεία όπως το RingCentral , το Zoom ή το WhatsApp Business επιτρέπουν στους εκπροσώπους να συναντούν πελάτες από όπου κι αν βρίσκονται, δηλαδή στα τηλέφωνα  τους.

Αν αυτό δεν σας πείθει, είτε ορισμένα στατιστικά:

Σύμφωνα με την Έρευνα Καταναλωτών του Podium για το 2023 , το 41% των ασφαλισμένων προτιμούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων,  ωστόσο μόνο το 17% των ασφαλιστικών εταιρειών το χρησιμοποιούν τακτικά.

2. Αυτοματοποιήστε τη ρουτίνα, εξατομικεύστε τα υπόλοιπα

Χρησιμοποιήστε CRM όπως το AgencyBloc , το HubSpot ή το Vertafore για να παρακολουθείτε εκκρεμότητες, να έχετε υπενθυμίσεις ραντεβού και ειδοποιήσεις για τις ανανεώσεις συμβολαίων. Αυτό σας εξοικονομεί χρόνο και διασφαλίζει ότι θα ασχολείστε μόνο με τα σημαντικά ζητήματα, ενώ παράλληλα σας δίνει τη δυνατότητα να προσφέρετε περισσότερη προσωπική προσοχή σε κρίσιμες στιγμές των πελατών σας.

3. Να συντάσσετε άμεσες προσφορές.

4. Αποφύγετε το χαρτί

Η ψηφιακή διαχείριση εγγράφων αποτελεί βασική προσδοκία όχι μόνο των περιβαντολόγων αλλά και όσων δεν επιθυμούν να συσσωρεύουν χάρτινα αρχεία. Οι πελάτες προτιμούν την ευκολία των ηλεκτρονικών υπογραφών, την ψηφιακή παράδοση ασφαλιστηρίων συμβολαίων και τις ασφαλείς πύλες εγγράφων .

5. Καλύτερο το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν

Χρησιμοποιήστε αναλυτικά δεδομένα από το CRM για να προβλέψετε τις ανάγκες των πελατών, όπως  η προσθήκη μιας νέας κάλυψης είτε για προετοιμασία για ανανεώσεις.

Ένας προνοητικός πράκτορας χτίζει την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη.

6. Το Ανθρώπινο Στοιχείο Εξακολουθεί να Έχει Σημασία

 

Ακόμα και σε έναν κόσμο που βασίζεται στην τεχνολογία, οι πελάτες εκτιμούν την ενσυναίσθηση, τις συμβουλές και την εμπιστοσύνη. Όπως σημείωσε η McKinsey σε μια έκθεση του 2024, «Η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει βασικός παράγοντας διαφοροποίησης στην εμπειρία του ασφαλιστικού πελάτη — ειδικά κατά τη διάρκεια των αποζημιώσεων και των πολύπλοκων αποφάσεων κάλυψης».

Θα πρέπει πραγματικά να βρούμε το δρόμο μας με την τεχνολογία γιατί όπως λέει ο Bryan Falchuk (Διευθύνων Συνεργάτης, Insurance Evolution Partners):

«Η τεχνολογία κάνει τη δύσκολη δουλειά. Οι πράκτορες κάνουν τη βαριά σκέψη.»

Εν κατακλείδι

Ο Ασφαλιστικός θεσμός μπορεί να μετράει αιώνες, αλλά η καθημερινή εργασία δεν χρειάζεται να είναι…αρχαία. Ευθυγραμμιζόμενοι με τον τρόπο που οι πελάτες θέλουν να επικοινωνούν και να αγοράζουν, οι ασφαλιστικοί πράκτορες μπορεί να παραμείνουν σχετικά ανταγωνιστικοί, ακόμη και να ευδοκιμήσουν σε έναν κόσμο που βασίζεται στην ψηφιακή τεχνολογία.

Μπορείτε να ελέγξετε την εμπειρία του πελάτη σας μέσα από τη δική σας συνεργασία. Ρωτήστε τον εαυτό σας:

Είναι εύκολο να με προσεγγίσουν;

Μπορούν οι δυνητικοί πελάτες να πάρουν προσφορές χωρίς καθυστέρηση;

Τα συστήματά μου έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα την ευκολία ή την πολυπλοκότητα;

Αν όχι, ήρθε η ώρα για αναβάθμιση. Ο επόμενος πελάτης σας το περιμένει ήδη!

Ο απώτερος στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογία παραμένει στο παρασκήνιο αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά και έξυπνα ώστε να εμπλουτίσει  την εμπειρία του πελάτη.

Διαβάστε παρακάτω το άρθρο από το ειδικό τεύχος της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560) και σε ηλεκτρονική μορφή σελ. 108-109 (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Λάουρα Σταυρίδου
  • ασφαλιστική εκπαίδευση
  • ασφαλιστικός πράκτορας
  • πελάτης
  • ψηφιακή εποχή

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ασφάλιση Ζωής και αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο που βοηθούν τους πελάτες του Διαμεσολαβητή
    Λάουρα Σταυρίδου, 17/09/2025 - 09:19

    Ασφάλιση Ζωής και αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο που βοηθούν τους πελάτες του Διαμεσολαβητή

  • Η Τροποποίηση του Ν 4583/2018 για την αίτηση Ασφάλισης
    Λάουρα Σταυρίδου, 16/09/2025 - 09:52

    Η Τροποποίηση του Ν 4583/2018 για την αίτηση Ασφάλισης

  • Ασφάλιση έναντι της πλημμύρας…Οι πελάτες γνωρίζουν τα γεγονότα;
    Λάουρα Σταυρίδου, 15/09/2025 - 09:40

    Ασφάλιση έναντι της πλημμύρας…Οι πελάτες γνωρίζουν τα γεγονότα;

  • Άγχος στην πώληση; Ένας Βατραχάνθρωπος προτείνει:
    Λάουρα Σταυρίδου, 12/09/2025 - 09:05

    Άγχος στην πώληση; Ένας Βατραχάνθρωπος προτείνει:

  • Το Α.Ι οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές και η αντίφαση με την προσωπική επαφή!

    Το Α.Ι οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές και η αντίφαση με την προσωπική επαφή!

    Όσους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές και να ρωτήσουμε, για το αν η εργασία αυτή μπορεί να γίνει και από Artificial Intelligence, η...
    Λάουρα Σταυρίδου, 11/09/2025 - 10:10
  • Ασφαλιστικέ Διαμεσολαβητή Ασφαλίσου!

    Ασφαλιστικέ Διαμεσολαβητή Ασφαλίσου!

    Ξέρω ότι ακούγεται ως πολύ κλισέ, δηλαδή το να έχουμε αγοράσει πρώτοι εμείς όποιο ασφαλιστικό προϊόν θέλουμε να προτείνουμε. Αν και...
    Λάουρα Σταυρίδου, 09/09/2025 - 09:36
  • Οι Κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται αλλά η κυβερνοασφάλιση μειώνεται, γιατί;

    Οι Κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται αλλά η κυβερνοασφάλιση μειώνεται, γιατί;

    Η ομάδα της Αντασφαλιστικής εταιρίας Swiss Re, που ασχολείται με τα συμβόλαια κάλυψης του κυβερνοκινδύνου, παρατήρησε πως ο δείκτης ανάπτυξης των...
    Λάουρα Σταυρίδου, 08/09/2025 - 08:50
  • Ποια είναι η «Στατιστική Στρέβλωση» που πρέπει να μάθουν οι δυνητικοί πελάτες;

    Ποια είναι η «Στατιστική Στρέβλωση» που πρέπει να μάθουν οι δυνητικοί πελάτες;

    Οι σημερινοί πελάτες χρειάζονται πιο ισχυρά επιχειρήματα για να προχωρήσουν σε συμβόλαιο, από ότι παλαιότερα. Συγκεκριμένα χρειάζονται λιγότερη πληροφορία αλλά...
    Λάουρα Σταυρίδου, 05/09/2025 - 09:52
  • Πώς αποζημιώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τροχαία ατυχήματα και γενικώς τα ατυχήματα;

    Πώς αποζημιώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τροχαία ατυχήματα και γενικώς τα ατυχήματα;

    Αναδημοσίευση από το περιοδικό Health Next Generation (Τεύχος 27) Της Λάουρας Σταυρίδου Η αλήθεια είναι ότι έχουμε συνδυάσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις σε...
    Λάουρα Σταυρίδου, 04/09/2025 - 10:00
  • Φυσικές καταστροφές: Τι λένε οι ηγέτες της Ασφαλιστικής αγοράς;

    Φυσικές καταστροφές: Τι λένε οι ηγέτες της Ασφαλιστικής αγοράς;

    Στην πρόσφατη 10η επέτειο του Φόρουμ Ανάπτυξης Ασφαλίσεων (Insurance Development Forum-IDF),  ηγέτες του κλάδου, συναντήθηκαν για να χαράξουν τη νέα...
    Λάουρα Σταυρίδου, 03/09/2025 - 09:14

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Audi: Καθρεφτίζει αυτό που είσαι - Στην καρδιά της πόλης, η καρδιά της καινοτομίας
16:00 Audi: Καθρεφτίζει αυτό που είσαι - Στην καρδιά της πόλης, η καρδιά της καινοτομίας
  • 15:54 2 Gold και 1 Silver βραβείo για την Deloitte στα BITE Awards 2025 για έργα που αφορούν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 15:39 Ένα Τρεχαντηράκι!
  • 15:11 Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 22 έως 26 Σεπτεμβρίου
  • 13:15 Προετοιμασία για συνταξιοδότηση - 3 συμβουλές από την Allianz
  • 13:08 Εορτασμός με τιμές για τα 100 χρόνια του κτιρίου του Γυμνασίου Γαβαλούς
  • 13:05 “Πιο Δυνατοί από Ποτέ” - Εκπαιδευτική Ημερίδα Δυναμικού Πωλήσεων ERB CYPRIALIFE
  • 13:00 Σε υψηλά επίπεδα οι πωλήσεις από απόσταση λέει το ΚΕ.Π.ΚΑ.- Λίγα τα παράπονα για τις αποζημιώσεις ασφαλιστικών
  • 12:49 Ευπάλιο Φωκίδας: «Οι εισβολείς θα πυροβολούνται και θα θάβονται επιτόπου», προειδοποιεί πινακίδα!
  • 12:41 Συλλογος Εργαζομένων ERGO-ΟΑΣΕ: Εκδήλωση ενημέρωσης για την συλλογική σύμβαση και το ΤΕΑΕΑΠΑΕ
  • 11:11 ΟΕΕ: Προβληματισμός από την τελική απόφαση εισαγωγής του Οικονομικού Εγγραμματισμού στα σχολεία
  • 11:01 Νέα θεματική ενότητα στην Αστυνομική Ακαδημία για την ελευθερία της έκφρασης και την ασφάλεια των δημοσιογράφων - Σύνδεση με το έργο της Task Force της ΓΓΕΕ και συνεργασία με UNESCO & ICSJ
  • 10:56 Παρέμβαση Σαμαρά για τον απεργό πείνας πατέρα θύματος των Τεμπών έξω από τη Βουλή
  • 10:44 ΕΑΕΕ: Αποφάσεις στη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα
  • 10:39 «Μένουμε Ελλάδα» το μήνυμα του Χασέν Φεκί της Groupama - Στόχος η κορυφή στην ελληνική ασφαλιστική αγορά
  • 09:54 Ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος CEO στην Brokers Union
  • 09:50 Η Αυστριακή GRAWE διευρύνει την παρουσία της στην Κυπριακή αγορά - Η Prime Insurance είναι πλέον μέλος του Ομίλου GRAWE
  • 09:40 Εσύ ξέρεις τι ακούν οι άλλοι όταν μιλάμε για ασφάλεια;
  • 09:28 3 διακρίσεις για τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στα BITE Awards 2025!
  • 09:25 «Παιχνίδια» με την οικονομία, η «ώρα» της Moody΄s, τα εύσημα του ΟΟΣΑ και ο «ΔΑΙΔΑΛΟΣ», μετά τη Γαλλία και η Γερμανία(;) και τα νέα υψηλά της Wall Street
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 16/9 Η Εθνική Ασφαλιστική ενδυναμώνει τη διοικητική της ομάδα
  2. 19/9 «Μένουμε Ελλάδα» το μήνυμα του Χασέν Φεκί της Groupama - Στόχος η κορυφή στην ελληνική ασφαλιστική αγορά
  3. 19/9 Ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος CEO στην Brokers Union
  4. 18/9 Η Εθνική Ασφαλιστική αποκτά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών των εταιριών Elysee
  5. 17/9 Οι τρεις μεγάλες προκλήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
  6. 19/9 Ευπάλιο Φωκίδας: «Οι εισβολείς θα πυροβολούνται και θα θάβονται επιτόπου», προειδοποιεί πινακίδα!
  7. 16/9 Νικόλαoς Κόκκινος («Λάμπρος Κόκκινος Insurance Brokers»): Προχωράμε σε νέα στρατηγική συνεργασία

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube