Λάουρα Σταυρίδου, 13/3/2025 - 09:09 facebook twitter linkedin Δικαιούχος Ασφάλισης Ζωής. Μπορεί να είναι «Ανέκκλητος»; Λάουρα Σταυρίδου, 13/3/2025 facebook twitter linkedin Ας δούμε ορισμένες άγνωστες πτυχές της νομοθεσίας, για τον δικαιούχο ενός Ασφαλιστηρίου ζωής. Υπάρχουν περιπτώσεις στη νομοθεσία που ο δικαιούχος ενός συμβολαίου ζωής είναι ανέκκλητος, δηλαδή δεν μπορεί να ανακληθεί. Τι πρακτικό σκοπό μπορεί να εξυπηρετεί μια τέτοια πρόβλεψη; Το συμβόλαιο ζωής είναι ένα αξιόγραφο το οποίο χρησιμεύει σε πολλές πράξεις και όχι μόνο για τη προστασία των εξαρτωμένων μελών από τον θάνατο ενός γονέα/συζύγου. Υπάρχει πχ η περίπτωση να συναφθεί ένα συμβόλαιο μεταξύ συνεταίρων, όπου πρέπει να είναι διασφαλισμένοι ότι η ιδιότητα του καθενός ως δικαιούχου δεν θα αλλάξει, ή στην περίπτωση που υπάρχει μια συμφωνία για τη μεταβίβαση μιας περιουσίας (θα παραιτηθώ από το δικαίωμα τάδε αλλά θα γίνει ένα συμβόλαιο στο οποίο θα είμαι δικαιούχος…) ή ένα δανειστικό συμβόλαιο μεταξύ ιδιωτών, που προβλέπει και τη περίπτωση θανάτου του δανειζόμενου κτλ. Καταρχήν στην ασφάλιση ζωής για τον κίνδυνο θανάτου, ο ορισμός δικαιούχου γίνεται με γραπτή δήλωση του λήπτη της ασφάλισης, η οποία είναι ελεύθερα ανακλητή. Το ότι είναι ελεύθερα ανακλητή είναι κάτι γνωστό, ισχύει όμως πάντα; Όχι πάντα, συγκεκριμένα ισχύει σε αυτές τις δυο περιπτώσεις: Όταν το ασφαλιστήριο δεν αναφέρει κάτι σχετικό με τον τυχόν ανακλητό ή ανέκκλητο χαρακτήρα του ορισμού του δικαιούχου και όταν… Στο ασφαλιστήριο αναφέρεται ρητά και ξεκάθαρα ότι ο χαρακτήρας του ορισμού του δικαιούχου είναι ελεύθερα ανακλητός. Στη νομοθεσία προβλέπεται και περίπτωση, όπου ο ορισμός του δικαιούχου είναι ανέκκλητος: Ο ορισμός δικαιούχου του ασφαλίσματος είναι ανέκκλητος όταν από το ασφαλιστήριο προκύπτει η βούληση των συμβαλλομένων μερών να είναι ανέκκλητος ο ορισμός δικαιούχου (ΑΚ 173, 200) καθώς και όταν… Ο δικαιούχος δήλωσε ότι αποδέχεται το δικαίωμα του, για απόληψη του ασφαλίσματος στην περίπτωση επέλευσης της ασφαλιστικής περίπτωσης (δήλωση του άρθρου 412 ΑΚ). Δηλαδή με λίγα λόγια, θεωρείται ανέκκλητος ο ορισμός, αν ο ορισμένος δικαιούχος προβεί σε δήλωση ότι αποδέχεται το προσποριζόμενο σε αυτόν δικαίωμα, οπότε ο λήπτης της ασφάλισης δεν μπορεί να τον απαλλάξει. Σύμφωνα με μια άλλη νομοθετική πρόβλεψη «Εφόσον οριστεί δικαιούχος με σαφή δήλωση στη σύμβαση η δήλωση αυτή θεωρείται κατά παρέκκλιση του άρθρου 28§3 του ΑσφΝ ανέκκλητη, αν έτσι συνάγεται από τη βούληση των μερών (ΑΚ 173,200). Ωστόσο μπορεί να γίνει ανάκληση δικαιούχου, κατά τις γενικές διατάξεις με την εφαρμογή του άρθρου 505 ΑΚ περί ανάκλησης δωρεάς. Αυτά τα γράφουμε περισσότερο για να γίνει κατανοητό πως η Ασφάλιση ζωής είναι ένα αξιόγραφο με πολλές χρήσεις, και η κατάρτιση του όταν γίνει με επιμέλεια από τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή, μπορεί να προλάβει προβλήματα που ίσως δημιουργηθούν μετά από τον θάνατο του ασφαλισμένου. Η αλήθεια είναι ότι η εμπειρία και η γνώση ενός Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, είναι αναντικατάστατη υπηρεσία, για τον δυνητικό πελάτη. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 11/09/2025 - 10:10 Το Α.Ι οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές και η αντίφαση με την προσωπική επαφή!
Λάουρα Σταυρίδου, 08/09/2025 - 08:50 Οι Κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται αλλά η κυβερνοασφάλιση μειώνεται, γιατί;
Λάουρα Σταυρίδου, 05/09/2025 - 09:52 Ποια είναι η «Στατιστική Στρέβλωση» που πρέπει να μάθουν οι δυνητικοί πελάτες;
Πώς αποζημιώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τροχαία ατυχήματα και γενικώς τα ατυχήματα; Αναδημοσίευση από το περιοδικό Health Next Generation (Τεύχος 27) Της Λάουρας Σταυρίδου Η αλήθεια είναι ότι έχουμε συνδυάσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις σε... Λάουρα Σταυρίδου, 04/09/2025 - 10:00
Φυσικές καταστροφές: Τι λένε οι ηγέτες της Ασφαλιστικής αγοράς; Στην πρόσφατη 10η επέτειο του Φόρουμ Ανάπτυξης Ασφαλίσεων (Insurance Development Forum-IDF), ηγέτες του κλάδου, συναντήθηκαν για να χαράξουν τη νέα... Λάουρα Σταυρίδου, 03/09/2025 - 09:14
Στελέχωση: Τι θέλουν οι Millennials από την εργασία τους; Οι Millennials που είναι και γνωστοί ως η γενιά Υ (Generation Y), σήμερα έχουν ηλικία από 29 ως 44 ετών,... Λάουρα Σταυρίδου, 02/09/2025 - 09:15
Η ψηφιακή και φυσική προσβασιμότητα, μετρούν τον βαθμό πολιτισμού των Ασφαλιστικών Εταιριών Η εμπειρία χρήστη – User experience (UX)- είναι ο τρόπος με τον οποίο ένας χρήστης βιώνει ένα προϊόν ή μια... Λάουρα Σταυρίδου, 01/09/2025 - 09:30
Τι είδους Ασφαλιστικά προϊόντα ζητούν οι νεότεροι άνθρωποι από τις Ασφαλιστικές εταιρίες; Η τεχνολογία αλλάζει την οικονομία, τις εργασίες, την καθημερινότητα και επομένως τα ζητούμενα που έχουν οι νεότεροι άνθρωποι για ασφαλιστική ... Λάουρα Σταυρίδου, 29/08/2025 - 08:43
Η έδρα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και η παραβίαση της κοινής λογικής! Από τον προηγούμενο αιώνα (για εμάς τους παλιούς στο επάγγελμα) ως έδρα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή δηλώνεται η κατοικία του. Άσχετα με... Λάουρα Σταυρίδου, 28/08/2025 - 08:46