close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την Αστική Ευθύνη του κλάδου αυτοκινήτων (κλάδος 10);
Κώστας Παπαϊωάννου
Κώστας Παπαϊωάννου,
15/4/2024 - 08:49
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την Αστική Ευθύνη του κλάδου αυτοκινήτων (κλάδος 10);

Κώστας Παπαϊωάννου, 15/4/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σύμφωνα με όσα ορίζονται στο ν.4364/2016 (Solvency II), άρθρο 4,1,ι «Αστική ευθύνη από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα», ο κλάδος 10 καλύπτει κάθε είδους αστική ευθύνη, που προκύπτει από τη χρήση χερσαίων αυτοκινήτων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της ευθύνης του μεταφορέως.

Στην περίπτωση της αστικής ευθύνης που έχει να κάνει με την οδήγηση χερσαίων οχημάτων (αυτοκινήτων) αναφερόμαστε στις ζημίες, υλικές ή/και σωματικές, που μπορούν να προκληθούν από τη χρήση οχήματος και ο ζημιωθείς μπορεί να είναι κάποιος που είτε επιβαίνει στο όχημα είτε όχι.

Παραγωγή του κλάδου το 2023
Ο κλάδος παρουσίασε αύξηση παραγωγής της τάξης του 29,8% και έκλεισε με παραγωγή 382,5 χιλιάδων ευρώ.

Η συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη είναι υποχρεωτική για όλα τα αυτοκινούμενα χερσαία οχήματα (αυτοκίνητα) βάσει του ν. 489/76 επειδή ο συγκεκριμένος κίνδυνος έχει πολύ υψηλή συχνότητα επέλευσης και οι επιπτώσεις του, δηλαδή τα κεφάλαια που ενδεχομένως να υποχρεωθεί κάποιος δικαστικά να αποζημιώσει, μπορεί να είναι εξαιρετικά μεγάλα για να μπορούν να αντιμετωπιστούν σε ατομική βάση.

Εξαιρέσεις από την υποχρεωτικότητα
Από την υποχρεωτικότητα της κάλυψης εξαιρούνται τα αυτοκίνητα που ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, σε Ν.Π.Δ.Δ., σε οργανισμούς κοινής ωφέλειας, σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε διεθνείς διακυβερνητικούς οργανισμούς (π.χ. Ο.Η.Ε.) και σε ξένα κράτη. Το σκεπτικό του νομοθέτη για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι ότι οι συγκεκριμένοι φορείς είναι φερέγγυοι ως προς την αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος.

Αντικείμενο Ασφάλισης
Το αντικείμενο της συγκεκριμένης ασφάλισης είναι η αστική ευθύνη:

  • του ιδιοκτήτη του οχήματος,
  • του κατόχου του οχήματος (δηλαδή του ατόμου που χωρίς να είναι ιδιοκτήτης, έχει τη φυσική εξουσία του οχήματος η οποία βασίζεται σε έννομη σχέση με τον ιδιοκτήτη, π.χ. ενοικιαστής του οχήματος), και
  • του οδηγού τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή του ατυχήματος (καλύπτονται και οι ζημίες που θα προκληθούν από το όχημα ακόμα και σε περίπτωση κλοπής του).

Περιεχόμενο και κατώτατα όρια ασφαλιστικής κάλυψης
Αφορά την αστική ευθύνη του ασφαλισμένου έναντι τρίτων για θάνατο, σωματικές και υλικές ζημιές.

Η κάλυψη ισχύει ακόμα και εάν το αυτοκίνητο έχει κλαπεί και οδηγείται από κλέφτη. Εξαίρεση αποτελούν οι ζημίες που προκλήθηκαν από πρόθεση.

Τα κατώτατα υποχρεωτικά όρια κάλυψης που ορίζονται σήμερα από το νόμο είναι:

  • 1.300.000 € ανά άτομο, για την κάλυψη σωματικών βλαβών ή/και θανάτου
  • 1.300.000 € ανά ατύχημα για υλικές ζημίες

Τα κατώτατα όρια δέχονται συνεχείς αναπροσαρμογές σε κοινοτικό επίπεδο.

Εξαιρέσεις
Από την κάλυψη εξαιρούνται, βάσει νόμου, οι ζημιές που προκαλούνται από οδηγό που στερείται νόμιμης αδείας. Εξαιρούνται, επίσης, συμβάντα στα οποία ο οδηγός βρέθηκε υπό την επήρεια οινοπνεύματος πέρα των επιτρεπτών ορίων ή τοξικών ουσιών και εφόσον υπάρχει αιτιώδης συνάφεια της κατάστασής του με το συμβάν. Τέλος, ο νόμος εξαιρεί τις περιπτώσεις όπου γίνεται διαφορετική χρήση του οχήματος από αυτή που αναγράφεται στην άδεια με συνέπεια την πρόκληση του ατυχήματος εφόσον η χρήση αυτή τελεί επίσης σε αιτιώδη συνάφεια με την πρόκληση του ατυχήματος.

Βέβαια για όλες τις προαναφερόμενες εξαιρέσεις υπάρχει αναφορά ότι δεν μπορούν να προβληθούν έναντι των ζημιωθέντων τρίτων και ότι εφόσον η ασφαλιστική προβεί στην αποζημίωση εν συνεχεία μπορεί να στραφεί κατά του πελάτη της.

Τρίτοι
Ως τρίτοι δεν θεωρούνται άρα και δεν καλύπτονται:

  • ο οδηγός του υπαίτιου αυτοκινήτου,
  • κάθε πρόσωπο του οποίου η ευθύνη καλύπτεται από την ασφαλιστική σύμβαση,
  • το συμβαλλόμενο με τον ασφαλιστή πρόσωπο για το συγκεκριμένο συμβόλαιο και οι νόμιμοι εκπρόσωποί του.

Επεκτάσεις Αστικής Ευθύνης
Με το ανάλογο επασφάλιστρο ή ξεχωριστό ασφάλιστρο καλύπτονται και οι ακόλουθες περιπτώσεις :

Ζημιές συνεπεία λειτουργίας του οχήματος ως εργαλείου, Ζημιές από μεταφερόμενο προεξέχον φορτίο, Ζημιές εντός χώρων στάθμευσης, συνεργείων, εκθέσεων οχημάτων, Ζημιές εντός πορθμείων ή λιμενικών ζωνών, Ζημιές από όχημα που κινείται χωρίς οδηγό ή από άλλη πλην της ιδίας του δύναμης, Ζημιές σε τρίτους συνεπεία πυρκαγιάς του ασφαλισμένου οχήματος, Ζημιές που θα προκληθούν όταν το όχημα ρυμουλκεί κάποιο άλλο ή που θα προξενηθούν από το ρυμουλκούμενο, Ζημιές που θα προξενηθούν από το όχημα όταν αυτό οδηγείται από άτομο νέο σε ηλικία (κάτω των 23 ετών), ή που η άδεια οδηγήσεώς του έχει εκδοθεί πριν από λιγότερο από ένα χρόνο.

Επιβάλλεται η αναλυτική εκπαίδευση από τις ασφαλιστικές εταιρίες σχετικά με αυτό το προϊόν, τις επεκτάσεις του και τις διαδικασίες ασφάλισης που η κάθε μια ακολουθεί. Επιπλέον απαιτείτε ο εμπλουτισμός της εκπαίδευσης των ασφαλιστικών πρακτόρων σχετικά με το σύστημα Φιλικού Διακανονισμού (ή Άμεσης Πληρωμής - ΣΑΠ).


Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου
Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, που αφορά τις πιστοποιήσεις της ΤτΕ στα προϊόντα Unit Linked και «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022, που αφορά τις υποχρεωτικές γνώσεις και τις πιστοποιήσεις γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, από την Τράπεζα της Ελλάδος.
Έχει επιπλέον συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ.
Είναι αρθρογράφος του Next Deal.
Συνεργάζεται ως ειδικός επιστήμονας, για ερευνητικούς και διδακτικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και διδάσκει το μάθημα της Ασφάλισης στο ΜΒΑ Τραπεζικής και Ασφαλιστικής Διοίκησης, καθώς και σε άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΚΠΑ. Επιπλέον συνεργάζεται και διδάσκει στο ΕΙΑΣ και στο ΕΤΙ (Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο - ΕΕΤ), καθώς και σε άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Κλάδος Διάφορων χρηματικών απωλειών, απώλειας κερδών και διακοπής εργασιών!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 04/07/2025 - 09:40

    Κλάδος Διάφορων χρηματικών απωλειών, απώλειας κερδών και διακοπής εργασιών!

  • Εξετάσεις ΤτΕ, Ιουνίου 2025. Αποδυναμώνεται η ασφαλιστική αγορά! Απέτυχε το 54%!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 03/07/2025 - 12:50

    Εξετάσεις ΤτΕ, Ιουνίου 2025. Αποδυναμώνεται η ασφαλιστική αγορά! Απέτυχε το 54%!

  • Ασφαλίσεις πλοίων και σκαφών αναψυχής!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 02/07/2025 - 09:33

    Ασφαλίσεις πλοίων και σκαφών αναψυχής!

  • Ποιες είναι οι συνήθεις καλύψεις του κλάδου 3 χερσαίων οχημάτων, που αφορούν και την ασφάλιση ακραίων φυσικών φαινομένων;
    Κώστας Παπαϊωάννου, 30/06/2025 - 09:21

    Ποιες είναι οι συνήθεις καλύψεις του κλάδου 3 χερσαίων οχημάτων, που αφορούν και την ασφάλιση ακραίων φυσικών φαινομένων;

  • Προϊόντα Unit Linked, τα βασικά χαρακτηριστικά τους!

    Προϊόντα Unit Linked, τα βασικά χαρακτηριστικά τους!

    Ο Κλάδος ΙΙΙ – «Ασφαλίσεις ζωής συνδεδεμένες με επενδύσεις», περιλαμβάνει ασφαλίσεις των Κλάδων 1, 2 του ν.4364/2016 Solvency II (και...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 27/06/2025 - 09:08
  • Η Ελλάδα μεταξύ των 10 χωρών με τον πιο γερασμένο πληθυσμό παγκοσμίως!

    Η Ελλάδα μεταξύ των 10 χωρών με τον πιο γερασμένο πληθυσμό παγκοσμίως!

    Σε ποιες ηλικίες υποψηφίων πελατών και σε ποια προϊόντα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους οι ασφαλιστές στην Ελλάδα, σύμφωνα...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 25/06/2025 - 09:00
  • Οι κίνδυνοι που διατρέχουν τα επενδυτικά ασφαλιστικά προϊόντα Unit Linked!

    Οι κίνδυνοι που διατρέχουν τα επενδυτικά ασφαλιστικά προϊόντα Unit Linked!

    Ζούμε σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από αυξημένους κινδύνους! Κίνδυνοι κλιματολογικοί, κίνδυνοι γεωπολιτικοί (πόλεμοι σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή) και κίνδυνοι...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 23/06/2025 - 09:09
  • Τρία στα τέσσερα νοικοκυριά στην Ελλάδα είναι ανασφάλιστα για φυσικές καταστροφές!

    Τρία στα τέσσερα νοικοκυριά στην Ελλάδα είναι ανασφάλιστα για φυσικές καταστροφές!

    Συζητάμε για την υποχρεωτική ασφάλιση φυσικών καταστροφών στα αυτοκίνητα, τη στιγμή που μόνο 1 στα 4 νοικοκυριά στην Ελλάδα έχει...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 20/06/2025 - 09:36
  • Χρόνος και Κίνδυνος! Οι δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνουν οι ασφαλιστές για λογαριασμό των πελατών τους!

    Χρόνος και Κίνδυνος! Οι δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνουν οι ασφαλιστές για λογαριασμό των πελατών τους!

    Τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα των πελατών που καλούνται να διαχειριστούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες και ειδικά εφόσον είναι νομοθετικά υποχρεωμένοι να...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 17/06/2025 - 09:00
  • Οι επιπτώσεις των κινδύνων βιωσιμότητας στα επενδυτικά ασφαλιστικά προϊόντα και η ενημέρωση των πελατών!

    Οι επιπτώσεις των κινδύνων βιωσιμότητας στα επενδυτικά ασφαλιστικά προϊόντα και η ενημέρωση των πελατών!

    ESG Risks Ο Κανονισμός (ΕΕ)2019/2088 καθορίζει εναρμονισμένους κανόνες για τους συμμετέχοντες στις χρηματοπιστωτικές αγορές και τους χρηματοοικονομικούς συμβούλους (ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές), σχετικά με τη διαφάνεια...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 13/06/2025 - 09:00

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 7 έως 11 Ιουλίου
16:39 Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 7 έως 11 Ιουλίου
  • 15:31 ΤτΕ: Ανακοίνωση για την ασφαλιστική εταιρία «Insurance JSC Dallbogg: Life and Health»
  • 15:07 Aon: Η Βρετανική ασφαλιστική αγορά παραμένει αμετάβλητη και φιλική προς τον αγοραστή το 2025
  • 14:30 Κύπελλα και βραβεία ανακύκλωσης
  • 14:12 Πρόταση «ΝΑΙ» για τις εκκαθαρίσεις ασφαλιστικών
  • 13:50 Ο τάφος του Αγίου Ανδρέα Κρήτης στην Ερεσό της Λέσβου
  • 13:20 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Το δικαίωμα στην αποτυχία!»
  • 12:40 Ελληνική Φαρμακοβιομηχανία: Μοχλός Ανάπτυξης και Αυτονομίας σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο
  • 12:31 Eurolife FFH: Νέα συνεργασία με τη LIMRA για την εκπαίδευση των συνεργατών της
  • 12:21 Η σκληρή «γραμμή» της Ρωσίας και η μεγάλη δοκιμασία για τους Ουκρανούς πολίτες
  • 12:12 EUROINS Ελλάδος: Ασημένιος Χορηγός της επιτυχίας του Θέμη Χαλκιά & της Χαλκιάς Racing Team - Εντυπωσιακές διακρίσεις το 2025!
  • 11:25 Τρεις άνθρωποι σημαντικοί με καλές ελπίδες στις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών με ιδιωτικά νοσοκομεία
  • 11:07 Αποκλειστικό: Στα γενέθλια των 10 χρόνων της η DAT Hellas λανσάρει το καινοτόμο προϊόν... Σίλβι - Τι είναι;
  • 10:45 Το δέκατο τρίτο γράμμα της αλφαβήτου, Ν, που ενισχύει τη «νόηση» όταν εκφέρεται…
  • 10:28 «Οδηγός» για επιτυχημένα Meetings των ασφαλιστών στο Ασφαλιστικό ΝΑΙ που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή!
  • 10:10 Εσύ ξέρεις αν το σπίτι σου είναι ασφαλισμένο ή απλά νομίζεις πως είναι;
  • 09:40 Κλάδος Διάφορων χρηματικών απωλειών, απώλειας κερδών και διακοπής εργασιών!
  • 09:33 Lavipharm A.E.: Νέα Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου και Διανομή Μερίσματος μετά από 18 χρόνια
  • 09:20 Το μεγάλο λάθος της Μέρκελ στην ελληνική κρίση, «έπεσαν» και οι 1.900 μονάδες στο Χ.Α, σε ιστορικά υψηλά S&P 500 και Nasdaq, η αλήθεια για το «μπλόκο» της Εθνικής και η «μετανάστευση» Ισραηλινών στην Ελλάδα
  • 08:58 Τι προβλέπεται για οδηγό χωρίς δίπλωμα που προκαλεί σωματικές βλάβες σε τρίτους;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 1/7 Οργανωτικές αλλαγές στην Allianz
  2. 3/7 Η «βόμβα» των 645 δισ. και η…σιωπή του Γ. Παπανδρέου, ο γερμανικός φόβος και το γαλλικό «όχι», το χαμηλό 17 ετών της ανεργίας, το ιστορικό δημιουργίας θέσεων εργασίας και η πρώτη δημοσκόπηση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. 30/6 Υπασφαλισμένος: Οι αλήθειες του Βασίλη Αποστολοπούλου (Ιατρικό Κέντρο) και οι ασφαλιστικές εταιρείες
  4. 2/7 Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο)
  5. 2/7 Nέος διευθύνων σύμβουλος στην Ημιθέα o Νίκος Παπαδημητρίου
  6. 4/7 Τρεις άνθρωποι σημαντικοί με καλές ελπίδες στις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών με ιδιωτικά νοσοκομεία
  7. 3/7 Προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Εθνική Τράπεζα για την Εθνική Ασφαλιστική

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube