close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την Αστική Ευθύνη του κλάδου αυτοκινήτων (κλάδος 10);
Κώστας Παπαϊωάννου
Κώστας Παπαϊωάννου,
15/4/2024 - 08:49
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την Αστική Ευθύνη του κλάδου αυτοκινήτων (κλάδος 10);

Κώστας Παπαϊωάννου, 15/4/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σύμφωνα με όσα ορίζονται στο ν.4364/2016 (Solvency II), άρθρο 4,1,ι «Αστική ευθύνη από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα», ο κλάδος 10 καλύπτει κάθε είδους αστική ευθύνη, που προκύπτει από τη χρήση χερσαίων αυτοκινήτων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της ευθύνης του μεταφορέως.

Στην περίπτωση της αστικής ευθύνης που έχει να κάνει με την οδήγηση χερσαίων οχημάτων (αυτοκινήτων) αναφερόμαστε στις ζημίες, υλικές ή/και σωματικές, που μπορούν να προκληθούν από τη χρήση οχήματος και ο ζημιωθείς μπορεί να είναι κάποιος που είτε επιβαίνει στο όχημα είτε όχι.

Παραγωγή του κλάδου το 2023
Ο κλάδος παρουσίασε αύξηση παραγωγής της τάξης του 29,8% και έκλεισε με παραγωγή 382,5 χιλιάδων ευρώ.

Η συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη είναι υποχρεωτική για όλα τα αυτοκινούμενα χερσαία οχήματα (αυτοκίνητα) βάσει του ν. 489/76 επειδή ο συγκεκριμένος κίνδυνος έχει πολύ υψηλή συχνότητα επέλευσης και οι επιπτώσεις του, δηλαδή τα κεφάλαια που ενδεχομένως να υποχρεωθεί κάποιος δικαστικά να αποζημιώσει, μπορεί να είναι εξαιρετικά μεγάλα για να μπορούν να αντιμετωπιστούν σε ατομική βάση.

Εξαιρέσεις από την υποχρεωτικότητα
Από την υποχρεωτικότητα της κάλυψης εξαιρούνται τα αυτοκίνητα που ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, σε Ν.Π.Δ.Δ., σε οργανισμούς κοινής ωφέλειας, σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε διεθνείς διακυβερνητικούς οργανισμούς (π.χ. Ο.Η.Ε.) και σε ξένα κράτη. Το σκεπτικό του νομοθέτη για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι ότι οι συγκεκριμένοι φορείς είναι φερέγγυοι ως προς την αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος.

Αντικείμενο Ασφάλισης
Το αντικείμενο της συγκεκριμένης ασφάλισης είναι η αστική ευθύνη:

  • του ιδιοκτήτη του οχήματος,
  • του κατόχου του οχήματος (δηλαδή του ατόμου που χωρίς να είναι ιδιοκτήτης, έχει τη φυσική εξουσία του οχήματος η οποία βασίζεται σε έννομη σχέση με τον ιδιοκτήτη, π.χ. ενοικιαστής του οχήματος), και
  • του οδηγού τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή του ατυχήματος (καλύπτονται και οι ζημίες που θα προκληθούν από το όχημα ακόμα και σε περίπτωση κλοπής του).

Περιεχόμενο και κατώτατα όρια ασφαλιστικής κάλυψης
Αφορά την αστική ευθύνη του ασφαλισμένου έναντι τρίτων για θάνατο, σωματικές και υλικές ζημιές.

Η κάλυψη ισχύει ακόμα και εάν το αυτοκίνητο έχει κλαπεί και οδηγείται από κλέφτη. Εξαίρεση αποτελούν οι ζημίες που προκλήθηκαν από πρόθεση.

Τα κατώτατα υποχρεωτικά όρια κάλυψης που ορίζονται σήμερα από το νόμο είναι:

  • 1.300.000 € ανά άτομο, για την κάλυψη σωματικών βλαβών ή/και θανάτου
  • 1.300.000 € ανά ατύχημα για υλικές ζημίες

Τα κατώτατα όρια δέχονται συνεχείς αναπροσαρμογές σε κοινοτικό επίπεδο.

Εξαιρέσεις
Από την κάλυψη εξαιρούνται, βάσει νόμου, οι ζημιές που προκαλούνται από οδηγό που στερείται νόμιμης αδείας. Εξαιρούνται, επίσης, συμβάντα στα οποία ο οδηγός βρέθηκε υπό την επήρεια οινοπνεύματος πέρα των επιτρεπτών ορίων ή τοξικών ουσιών και εφόσον υπάρχει αιτιώδης συνάφεια της κατάστασής του με το συμβάν. Τέλος, ο νόμος εξαιρεί τις περιπτώσεις όπου γίνεται διαφορετική χρήση του οχήματος από αυτή που αναγράφεται στην άδεια με συνέπεια την πρόκληση του ατυχήματος εφόσον η χρήση αυτή τελεί επίσης σε αιτιώδη συνάφεια με την πρόκληση του ατυχήματος.

Βέβαια για όλες τις προαναφερόμενες εξαιρέσεις υπάρχει αναφορά ότι δεν μπορούν να προβληθούν έναντι των ζημιωθέντων τρίτων και ότι εφόσον η ασφαλιστική προβεί στην αποζημίωση εν συνεχεία μπορεί να στραφεί κατά του πελάτη της.

Τρίτοι
Ως τρίτοι δεν θεωρούνται άρα και δεν καλύπτονται:

  • ο οδηγός του υπαίτιου αυτοκινήτου,
  • κάθε πρόσωπο του οποίου η ευθύνη καλύπτεται από την ασφαλιστική σύμβαση,
  • το συμβαλλόμενο με τον ασφαλιστή πρόσωπο για το συγκεκριμένο συμβόλαιο και οι νόμιμοι εκπρόσωποί του.

Επεκτάσεις Αστικής Ευθύνης
Με το ανάλογο επασφάλιστρο ή ξεχωριστό ασφάλιστρο καλύπτονται και οι ακόλουθες περιπτώσεις :

Ζημιές συνεπεία λειτουργίας του οχήματος ως εργαλείου, Ζημιές από μεταφερόμενο προεξέχον φορτίο, Ζημιές εντός χώρων στάθμευσης, συνεργείων, εκθέσεων οχημάτων, Ζημιές εντός πορθμείων ή λιμενικών ζωνών, Ζημιές από όχημα που κινείται χωρίς οδηγό ή από άλλη πλην της ιδίας του δύναμης, Ζημιές σε τρίτους συνεπεία πυρκαγιάς του ασφαλισμένου οχήματος, Ζημιές που θα προκληθούν όταν το όχημα ρυμουλκεί κάποιο άλλο ή που θα προξενηθούν από το ρυμουλκούμενο, Ζημιές που θα προξενηθούν από το όχημα όταν αυτό οδηγείται από άτομο νέο σε ηλικία (κάτω των 23 ετών), ή που η άδεια οδηγήσεώς του έχει εκδοθεί πριν από λιγότερο από ένα χρόνο.

Επιβάλλεται η αναλυτική εκπαίδευση από τις ασφαλιστικές εταιρίες σχετικά με αυτό το προϊόν, τις επεκτάσεις του και τις διαδικασίες ασφάλισης που η κάθε μια ακολουθεί. Επιπλέον απαιτείτε ο εμπλουτισμός της εκπαίδευσης των ασφαλιστικών πρακτόρων σχετικά με το σύστημα Φιλικού Διακανονισμού (ή Άμεσης Πληρωμής - ΣΑΠ).


Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου
Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, που αφορά τις πιστοποιήσεις της ΤτΕ στα προϊόντα Unit Linked και «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022, που αφορά τις υποχρεωτικές γνώσεις και τις πιστοποιήσεις γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, από την Τράπεζα της Ελλάδος.
Έχει επιπλέον συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ.
Είναι αρθρογράφος του Next Deal.
Συνεργάζεται ως ειδικός επιστήμονας, για ερευνητικούς και διδακτικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και διδάσκει το μάθημα της Ασφάλισης στο ΜΒΑ Τραπεζικής και Ασφαλιστικής Διοίκησης, καθώς και σε άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΚΠΑ. Επιπλέον συνεργάζεται και διδάσκει στο ΕΙΑΣ και στο ΕΤΙ (Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο - ΕΕΤ), καθώς και σε άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Συνεχίστηκε η αποδυνάμωση της αγοράς και στις εξετάσεις της Θεσσαλονίκης! Απέτυχε το 52%!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 31/07/2025 - 09:08

    Συνεχίστηκε η αποδυνάμωση της αγοράς και στις εξετάσεις της Θεσσαλονίκης! Απέτυχε το 52%!

  • Τι θα γινόταν ΑΝ (what if);
    Κώστας Παπαϊωάννου, 28/07/2025 - 09:13

    Τι θα γινόταν ΑΝ (what if);

  • Ποιες καλύψεις των κλάδων 8 και 9 αφορούν την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές;
    Κώστας Παπαϊωάννου, 25/07/2025 - 09:00

    Ποιες καλύψεις των κλάδων 8 και 9 αφορούν την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές;

  • Κλάδος Αυτοκινήτων: Όταν στα συνέδρια των ασφαλιστών οι μισοί βραβεύονται για την παραγωγή τους σε αυτόν!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 23/07/2025 - 09:20

    Κλάδος Αυτοκινήτων: Όταν στα συνέδρια των ασφαλιστών οι μισοί βραβεύονται για την παραγωγή τους σε αυτόν!

  • Αστική ευθύνη πλοίων και σκαφών αναψυχής (κλάδος 12)!

    Αστική ευθύνη πλοίων και σκαφών αναψυχής (κλάδος 12)!

    Ένας κλάδος που παρά την τεράστια σημασία του και την ναυτική ιστορία και τα μεγέθη της Ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς και...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 21/07/2025 - 09:09
  • Η ολιστική προσέγγιση για την κάλυψη των αναγκών των πελατών λιανικής!

    Η ολιστική προσέγγιση για την κάλυψη των αναγκών των πελατών λιανικής!

    Οι τέσσερις βασικοί τομείς κάλυψης ασφαλιστικών αναγκών των πελατών λιανικής! Τα πάντα ξεκινάνε από τη διαδικασία διερεύνησης και εντοπισμού αναγκών των...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 18/07/2025 - 08:45
  • Η δύσκολη παρακολούθηση της ισορροπίας μεταξύ κινδύνου, απόδοσης και αποδόσεων στα προϊόντα Unit Linked!

    Η δύσκολη παρακολούθηση της ισορροπίας μεταξύ κινδύνου, απόδοσης και αποδόσεων στα προϊόντα Unit Linked!

    Θεωρητικά και με βάση αυτά που η νομοθεσία (ν.4364/2016 Solvency II & ν.4553/2018 IDD), προβλέπουν, τόσο οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές (ασφαλιστικοί πράκτορες),...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 15/07/2025 - 09:30
  • Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές και οι ασφαλιστικοί πράκτορες που ακόμα δεν εκμεταλλεύονται  την ευκαιρία!

    Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές και οι ασφαλιστικοί πράκτορες που ακόμα δεν εκμεταλλεύονται την ευκαιρία!

    Ακόμα δεν έχουν ενημερωθεί πλήρως γι’ αυτήν και δεν την αξιοποιούν! Έχουν αντιληφθεί οι ασφαλιστικοί πράκτορες την ευκαιρία που έχουν μπροστά...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 11/07/2025 - 09:40
  • Τι καλύπτει ο κλάδος 18 Βοήθεια;

    Τι καλύπτει ο κλάδος 18 Βοήθεια;

    Ο κλάδος Βοηθείας (18) είναι ένας ασφαλιστικός κλάδος με μεγάλο ενδιαφέρον για τους πελάτες και χαμηλό ασφάλιστρο, ο οποίος στο...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 09/07/2025 - 09:19
  • Καλά τα νέα για τους πελάτες μετοχικών προϊόντων Unit Linked που επενδύουν στο Ελληνικό Χρηματιστήριο!

    Καλά τα νέα για τους πελάτες μετοχικών προϊόντων Unit Linked που επενδύουν στο Ελληνικό Χρηματιστήριο!

    Όσοι πελάτες έχουν δεχτεί τις συμβουλές των ασφαλιστικών πρακτόρων τους και έχουν προχωρήσει σε αγορά προϊόντων Unit Linked των οποίων τα...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 07/07/2025 - 09:44

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πιερρακάκης για συμφωνία εξαγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών από τη Euronext: Ανοίγει νέα πύλη χρηματοδότησης και ανάπτυξης
12:05 Πιερρακάκης για συμφωνία εξαγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών από τη Euronext: Ανοίγει νέα πύλη χρηματοδότησης και ανάπτυξης
  • 11:22 Ερρίκος Ντυνάν: Καινοτόμος ανοσοθεραπεία κατά του καρκίνου του πνεύμονα, με ελληνική σφραγίδα!
  • 11:00 Τι μας διδάσκει ο Γιόχαν Κρόιφ;
  • 10:49 Παναγιώτης Τέτσης. Αιγαιοπελαγίτικες ακτές. 1948
  • 10:46 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Πλάνο Υγείας Hospital - Ένας κόσμος πλεονεκτημάτων για την ασφάλιση της υγείας σας
  • 10:31 Εθνική Τράπεζα: Καθαρή κερδοφορία 700 εκατ. ευρώ με υψηλές αποδόσεις στο εξάμηνο
  • 10:24 Hellenic Healthcare Group: Ασημένια Διάκριση από τον EcoVadis για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
  • 10:12 Ουκρανία: Σε καθεστώς φόβου και ανασφάλειας οι άμαχοι, αβεβαιότητα για το μέλλον
  • 09:50 Η ERGO και η CamCom Technologies λανσάρουν λύση τεχνητής νοημοσύνης για οπτικές επιθεωρήσεις
  • 09:35 Προαιρετική δημόσια πρόταση για το 100% της ΕΧΑΕ από τη Euronext
  • 09:29 Οι τράπεζες δηλώνουν έτοιμες για τη χρηματοδότηση της επόμενης φάσης των έργων ΣΔΙΤ
  • 09:20 43 χρόνια…μετά, το ιστορικό ρεκόρ της Πειραιώς, η…αξία της Εθνικής Ασφαλιστικής, το ρεκόρ 25ετίας στην απασχόληση και 20 δισ. στα Α/Κ από το 2018
  • 09:10 Στη μνήμη του «Μικρού Πρίγκηπα» των αιθέρων, Αντουάν ντε Σαιν-Εξυπερύ
  • 09:08 Συνεχίστηκε η αποδυνάμωση της αγοράς και στις εξετάσεις της Θεσσαλονίκης! Απέτυχε το 52%!
  • 09:06 "Φεστιβάλ Οινιαδών - 50 χρόνια φως & λόγος"
  • 09:04 Αρνητική αποταμίευση το 2025 - Τι πρέπει να πει άμεσα ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής στους πελάτες του;
  • 09:00 Στο δήμαρχο οι μαθητές του Αγρινίου που διακρίθηκαν στη ρομποτική
  • 16:50 Αυξήθηκαν οι ασφαλισμένες κατοικίες έναντι των κινδύνων φυσικών καταστροφών
  • 16:29 Μιχάλης Βιολάρης & χορωδία - Τα τζιτζίκια - Οδυσσέα Ελύτη Το Θαλασσινό Τριφύλλι
  • 16:08 New data release: ECB wage tracker continues to show easing wage pressures
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 29/7 Κώστας Καραμανλης: Η Syndea προοδεύει σε μια ασφαλιστική αγορά πυλώνα σταθερότητας
  2. 25/7 Έφυγε από την ζωή ο Ιωάννης Μακρυμίχαλος, ιδρυτικό στέλεχος του ΣΕΜΑ
  3. 30/7 Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali και οι αλλαγές στις σχέσεις ασφαλιστικών και νοσοκομείων στο NextDeal που κυκλοφορεί!
  4. 25/7 Ατύχημα στη Δονούσα: Τι θα γινόταν αν η ασθενής ήταν ασφαλισμένη;
  5. 28/7 Εν ολίγοις…Ιουλιανά ΄25
  6. 28/7 Οι μεγάλες φωτιές και τι συμβαίνει με την ασφάλιση επιχειρήσεων και την αποζημίωση τους
  7. 28/7 Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Νέες συνεργασίες και νέα προϊόντα με τον ασφαλιστικό κλάδο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube