Δημήτρης Μπάτρης, 15/2/2023 - 09:01 facebook twitter linkedin Ο ρόλος της συμπεριφοράς του πωλητή κατά τη διαδικασία της πώλησης Δημήτρης Μπάτρης, 15/2/2023 facebook twitter linkedin Όπως γνωρίζετε, η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών δεν είναι απλά οικονομική δραστηριότητα, αλλά έχει μεγάλη σχέση με την «ανθρώπινη συμπεριφορά». Οι άνθρωποι προσλαμβάνονται για τις γνώσεις και τα αντικειμενικά και ειδικά προσόντα τους και απολύονται από λάθη στην ανθρώπινη συμπεριφορά τους. Ένα πολύ σημαντικό με τους συμβούλους πωλήσεων είναι ότι οι πωλήσεις είναι «μαχητική» δραστηριότητα αλλά κάτω από την ομπρέλα της επαγγελματικής συμπεριφοράς. Η επαγγελματική συμπεριφορά προς τον υποψήφιο ή υφιστάμενο πελάτη με οποίο τρόπο θέλετε, τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά, ή σε κατ' ιδίαν συνάντηση, θα πρέπει να αισθάνεται ότι τον αντιμετωπίζετε σαν μοναδική περίπτωση, στην οποία θα δώσετε τη δέουσα προσοχή και αξία. Όπως είπε ο Morgan Freeman, κάτοχος βραβείου όσκαρ της αμερικανικής ακαδημίας ηθοποιών, «Κανείς δεν είδε, δεν άκουσε ή δεν άγγιξε ποτέ ένα μυαλό, αλλά μπορεί να δει και να ακούσει τη συμπεριφορά». Τα απαραίτητα που πρέπει να περιλαμβάνει η επαγγελματική συμπεριφορά είναι: Στην επικοινωνία κυριαρχεί η ευγένεια, διότι βγάζει μαζί με τις λέξεις και το συναίσθημα. Εκπέμπει θετική αύρα! Όταν επικοινωνούμε με τον άλλον και μας ακούει προσπαθεί να ζωγραφίσει την δική μας προσωπικότητα. Αποφυγή επίκρισης ανταγωνιστικών εταιρειών ή και των προϊόντων τους. Όταν ακούς άτομα να συμμετέχουν και να κατηγορούν, μη συμμετέχεις αλλά προσπάθησε να απομακρυνθείς. Η συνήθεια να λέμε αστεία ή ανέκδοτα σε υποψήφιους ή υπάρχοντες πελάτες είναι αδόκιμη. Μπορεί στην προσωπική μας ζωή να αρέσουν, αλλά στην επαγγελματική αλλάζει πολύ την εικόνα της προσωπικότητας, Η επαγγελματική εμφάνιση κερδίζει τους άλλους. Για ένα σύμβουλο πωλήσεων - ειδικά στο χώρο παροχής υπηρεσιών - η εμφάνιση, το ντύσιμο, η τσάντα με τον εξοπλισμό, ακόμα και το άρωμά του, δεν πρέπει να προκαλούν. Το ίδιο ισχύει και για τα γένια και τα μαλλιά των ανδρών. Ο έλεγχος της συναισθηματικής συμπεριφοράς είναι σημαντικός. Σε μια συνάντηση είναι εύκολο να θυμίσουμε ή να γελάσουμε ή και να συγκινηθούμε. Διακριθείτε για την αυτοσυγκράτησή σας, γιατί η ισορροπία είναι ό,τι καλύτερο. Η πώληση ενέχει κυρίως τήρηση των δεσμεύσεών σας. Εάν δεν μπορείς να δεσμεύεσαι για κάτι και να το τηρείς, είναι προτιμότερο να μην το αναφέρεις. Σίγουρα δεν πρέπει να το αναβάλλεις και μετά να αποφεύγεις την ευθύνη. Η δέσμευση είναι ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια της επαγγελματικής συμπεριφοράς, σε κάνει να ξεχωρίζεις για την φερεγγυότητά σου. Κάθε επαγγελματίας σύμβουλος πωλήσεων ακολουθεί και εφαρμόζει κάποιους κανόνες επαγγελματικής συμπεριφοράς και τακτικής που διαμορφώνονται ανάλογα με το περιβάλλον και τις συνθήκες με τον υποψήφιο αλλά και τον υφιστάμενο πελάτη. Τα πιο πάνω είναι κάποια βασικά στοιχεία της επαγγελματικής μας συμπεριφοράς. Όλοι μπορούμε να βελτιωθούμε και να γίνουμε άψογοι επαγγελματίες σύμβουλοι πωλησεων. Η πρότυπη επαγγελματική συμπεριφορά, είναι διαδικασίες που έχουν θεσπιστεί από την εταιρεία ή από τον ίδιον τον πωλητή, διότι αυτή σε κάνει να ξεχωρίζεις στην αγορά αλλά και ανάμεσα στους συναδέλφους σου και για αυτή θα σε διαφημίζουν οι πελάτες! Ποιος είναι ο Δημήτρης Μπάτρης Απόφοιτος Σχολής Ικάρων Ιπτάμενος, Πιλότος μαχητικών αεροσκαφών Σχολή εκπαιδευτών και επικοινωνίας, Σχολή Πολέμου, Διεύθυνση Σπουδών Σχολής Ικαρων. Αποστρατεύτηκε με το βαθμό του Σμήναρχου (Ι) Ισόβιο Μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος & Μέλος του Βετεράνων Πιλότων ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α Ξεκίνησε την καριέρα στον ασφαλιστικό χώρο από την Interamerican Το 1988 Δ/ντης Υποκ/ματος στην AGF KOSMOS 1990-1995 Δ/ντης Πωλησεων και το 1995-99 Εμπορικός Δ/ντης της ίδιας εταιρίας Το 1999-2014 Εμπορικός Δντης στη ALLIANZ Ελλάδος 2015-2018 Δ/ντης της BATRIS INSURANCE Από το 2011 Δντης εκπαίδευσης στο ΙΧΟΣ Σεμινάρια Marketing και πωλήσεων στην Ελλάδα και Εξωτερικό Συστήματα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης πωλήσεων Ασφαλειών Ζωής στην Metropolitan & New York Life USA Μέλος της Ε.Ε.Δ.Ε και Ε.Ι. Μ Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing Συμμετοχή ως ομιλητής σε συνέδρια στην Ελλάδα και Κύπρο Σύμβουλος Ανάπτυξης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και Πρακτόρων Αρθρογράφος στο Nextdeal. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Δημήτρης Μπάτρης, 08/12/2025 - 13:08 Ο πελάτης είναι σαν ένα αστέρι όσο το παρακολουθείς τόσο διαφέρει και αλλάζει!
Δημήτρης Μπάτρης, 28/11/2025 - 09:40 Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!
Πώς μπορεί να διαφέρει ο πωλητής σύμβουλος από τους άλλους! Η επιθυμία να διαφέρει μια εταιρία, από τις άλλες του ίδιου αντικειμένου είναι κάτι που το θέλουν πολύ και αγωνίζονται... Δημήτρης Μπάτρης, 18/11/2025 - 09:25
Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή Συχνά ακούμε, ότι αυτός είναι Χαρισματικός πωλητής ή αυτός διαθέτει πολύ καλές δεξιότητες. Η λέξη χάρισμα και η λέξη δεξιότητα... Δημήτρης Μπάτρης, 11/11/2025 - 10:00
Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη Όπως έχει αποδειχθεί, η δύναμη της θέλησης απέναντι στους άλλους, συμπεριλαμβανομένων των πελατών, είναι σημαντική, αλλά η αποτελεσματικότητά της εξαρτάται από... Δημήτρης Μπάτρης, 04/11/2025 - 09:40
Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή; Ένας πωλητής, για να παραμένει στο επάγγελμα πρέπει να αναπτύσσεται συνεχώς διότι, «η Πώληση είναι ένα ταξίδι και όχι προορισμός». Το σπουδαιότερο... Δημήτρης Μπάτρης, 15/10/2025 - 09:44
Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου Συνήθως μετά από διακοπές, πλησιάζοντας το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, και παράλληλα της επιτυχίας του στόχου, τόσο του εταιρικού όσο... Δημήτρης Μπάτρης, 06/10/2025 - 11:24
Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή; Πόσες φορές, έχουμε ακούσει πωλητές να λένε "εγώ πουλάω τον εαυτό μου", άλλος "εγώ την εταιρία μου", άλλος "το προϊόν... Δημήτρης Μπάτρης, 24/09/2025 - 10:55