close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Κάλυψη Αστικής Ευθύνης: αναγκαία Προϋπόθεση για την Προστασία των Πολιτών και την Οικονομική Σταθερότητα Επιχειρήσεων και Επαγγελματιών
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
6/9/2024 - 08:47
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Κάλυψη Αστικής Ευθύνης: αναγκαία Προϋπόθεση για την Προστασία των Πολιτών και την Οικονομική Σταθερότητα Επιχειρήσεων και Επαγγελματιών

Nextdeal newsroom, 6/9/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
Γράφει ο Δημήτρης Γαβαλάκης
 
Είναι αυτονόητο για κάθε πολίτη ότι διατηρεί το δικαίωμα για οικονομική αποζημίωση, σε περίπτωση που υποστεί οικονομική βλάβη εξαιτίας λαθών ή παραλείψεων από άτομο, επιχείρηση ή από δημόσιο φορέα. Στις σύγχρονες κοινωνίες, όπου η οικονομική και προσωπική δραστηριότητα είναι έντονη, είναι σύνηθες να παρατηρούνται περιστατικά που προκαλούν οικονομικές ζημιές.

Φυσικά, κάθε άτομο ή οργανισμός μπορεί να περιορίσει την πιθανότητα λάθους μέσω της σωστής οργάνωσης, λειτουργίας και δομής, όμως είναι σχεδόν αδύνατο να εξαλειφθεί εντελώς η πιθανότητα σφάλματος. Αυτό γίνεται εμφανές, για άλλη μια φορά, από πρόσφατα γεγονότα, όπως το γεγονός των νεκρών ψαριών στον Παγασητικό, το οποίο οδήγησε σε σημαντική οικονομική ζημιά τις τοπικές επιχειρήσεις εκτός φυσικά των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Όταν τα λάθη προέρχονται από δημόσιο φορέα και προκαλούν οικονομική ζημιά σε πολίτες ή επιχειρήσεις, η αποζημίωση συνήθως προέρχεται, είτε από νομικές διεκδικήσεις είτε - αν έχουν σημαντικό κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο - από άμεσες πολιτικές αποφάσεις, με κονδύλια που αντλούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ωστόσο, η κατάσταση διαφοροποιείται όταν η ζημιά προκαλείται από λάθη ή παραλείψεις ιδιωτικών επιχειρήσεων ή ελεύθερων επαγγελματιών.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν είναι πάντοτε εξασφαλισμένο ότι ο υπαίτιος έχει τα αναγκαία κεφάλαια για να καταβάλει την αποζημίωση. Η ύπαρξη ασφαλιστικής κάλυψης θα μπορούσε να δώσει μεγαλύτερη σιγουριά σε όλους όσοι εμπλέκονται σε οικονομικές συναλλαγές. Αν γνωρίζαμε ότι κάθε επιχείρηση ή επαγγελματίας διαθέτει τα απαιτούμενα κεφάλαια για να αποζημιώσει οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο, σε περίπτωση λάθους ή παράλειψης, θα επικρατούσε μεγαλύτερη ασφάλεια και εμπιστοσύνη στην οικονομική δραστηριότητα.

Η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης δεν προστατεύει μόνο τον καταναλωτή, αλλά και τον ίδιο τον επιχειρηματία ή επαγγελματία. Γνωρίζοντας ότι, σε περίπτωση λάθους, θα έχει την οικονομική δυνατότητα να καλύψει τις ζημιές, θα μπορεί να λειτουργεί με μεγαλύτερη ασφάλεια και λιγότερη αβεβαιότητα.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, εδώ και δύο χρόνια, πρωτοστατεί σε προτάσεις προς τα αρμόδια υπουργεία, με στόχο τη θέσπιση υποχρεωτικής ασφάλισης επαγγελματικής ευθύνης, σημαντικού εύρους επιχειρήσεων και επαγγελμάτων. Το Επιμελητήριο μας, έχει καταθέσει γραπτά υπομνήματα και έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με εκπροσώπους της κυβέρνησης, ζητώντας την υποχρεωτική ύπαρξη συμβολαίου αστικής ευθύνης ως προαπαιτούμενο για την αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Η αρχή πρέπει να γίνει με κατηγορίες επαγγελματιών και επιχειρήσεων οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν σημαντική οικονομική ζημιά σε σχέση με τη συχνότητα και χαρακτηριστικά του λάθους ή της παράλειψης.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, έχει στόχο όχι μόνο την προστασία των καταναλωτών, αλλά και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. Με την κατάλληλη ασφαλιστική κάλυψη, οι επιχειρηματίες θα μπορέσουν να λειτουργούν με μεγαλύτερη σιγουριά, γνωρίζοντας ότι έχουν ένα σημαντικό εργαλείο διαχείρισης κινδύνου στα χέρια τους, που θα τους προστατεύει σε περίπτωση ατυχούς περιστατικού. Τέλος η πολιτεία θα γνωρίζει ότι η επιχειρήσεις θα έχουν προσαρμόσει τη λειτουργία τους με κανόνες και προϋποθέσεις - οι οποίες, ανά περίπτωση, προβλέπονται από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια – εξασφαλίζοντας την ελαχιστοποίηση των λαθών και των παραλείψεων και άρα των συνεπειών τους.

Η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί με την κατάθεση συγκεκριμένων μελετών προς τους αρμοδίους, αποτυπώνοντας, αναλυτικά, τα οφέλη της προτεινόμενης μεταρρύθμισης, ενισχύοντας παράλληλα την αξία της υπάρχουσας μελέτης, την οποία είχαμε εκπονήσει σε συνεργασία με το ΕΙΑΣ, και η οποία αφορούσε τη σχετική νομοθεσία στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • ΕΑΕΕ: +2,5% το σύνολο παραγωγής ασφαλίσεων Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
    Nextdeal newsroom, 7/8/2025

    ΕΑΕΕ: +2,5% το σύνολο παραγωγής ασφαλίσεων Ιανουαρίου - Μαΐου 2025

  • ΟΑΣΕ: Καταγγελία για την εταιρεία NOS Insurance Services
    Nextdeal newsroom, 7/8/2025

    ΟΑΣΕ: Καταγγελία για την εταιρεία NOS Insurance Services

  • Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία

    Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 564) που κυκλοφορεί - Στήλη 'Θέσεις' Οι πρώτες μεγάλες φωτιές μετά την 1η Ιουνίου, που...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 07/08/2025 - 10:26 7/8/2025
  • Αδιαφάνεια και διακριτική τιμολόγηση πελατών στις υπηρεσίες Υγείας επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού

    Αδιαφάνεια και διακριτική τιμολόγηση πελατών στις υπηρεσίες Υγείας επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού

    Το ζήτημα της αδιαφάνειας και της διακριτικής τιμολόγησης πελατών στην τιμολόγηση των υπηρεσιών υγείας μεταξύ ιδιωτικών κλινικών και ασφαλιστικών εταιρειών...
    Γιώργος Καλούμενος, 07/08/2025 - 09:43 7/8/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΑΕΕ: +2,5% το σύνολο παραγωγής ασφαλίσεων Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
14:32 ΕΑΕΕ: +2,5% το σύνολο παραγωγής ασφαλίσεων Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
  • 13:32 Χρηματιστήριο: Ξεπέρασε ενδοσυνεδριακά το «φράγμα» των 2.000 μονάδων ο Γενικός Δείκτης Τιμών - Στις 2.060,94  με +1,06%
  • 13:16 ΟΑΣΕ: Καταγγελία για την εταιρεία NOS Insurance Services
  • 12:22 Δυτική Ελλάδα: 420 παρεμβάσεις στο πλαίσιο τοπικών σχεδίων ανάπτυξης από το φθινόπωρο
  • 12:05 Allianz: Λειτουργικά κέρδη €4,4 δισ. για το Β’ τρίμηνο 2025 με ισχυρή επίδοση στον κλάδο Περιουσίας & Ατυχημάτων (P&C)
  • 10:38 Από τη Δευτέρα 11 Αυγούστου δωρεάν αναλήψεις από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών - Θέσπιση εθνικού πλαφόν για τρίτους παρόχους
  • 10:26 Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία
  • 10:15 Η νέα εποχή του «ΥΓΕΙΑ»-«ΜΗΤΕΡΑ» - Μετεξέλιξη σε ενιαίο, υπερσύγχρονο υγειονομικό συγκρότημα!
  • 09:43 Αδιαφάνεια και διακριτική τιμολόγηση πελατών στις υπηρεσίες Υγείας επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
  • 09:30 Ασφαλίσεις τον Αύγουστο - Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες;
  • 09:26 Ξηρασία ρεκόρ για τα μέσα Ιουλίου στην Ευρώπη και στην περιφέρεια της Μεσογείου
  • 09:24 Η JP Morgan «ποντάρει» στην Ελλάδα, τα «παράξενα» της Coca Cola HBC, οι υψηλές επιδόσεις της ΔΕΗ και η «απειλή» για τον ΟΤΕ
  • 09:20 Οι σιωπηλοί μάρτυρες της σοβιετικής πυρηνικής εποχής
  • 09:05 Generali: Έναρξη προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών έως συνολικού ποσού 500 εκ. ευρώ
  • 09:00 Οι άνθρωποι της Τήνου και τα έργα τους
  • 08:53 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
  • 08:50 Μια βόλτα στη λίμνη του Πηνειού στην Ηλεία!
  • 19:03 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  • 14:20 Η Howden Re εξασφαλίζει πλήρη άδεια αντασφάλισης για δραστηριοποίηση από το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο του Ντουμπάι (DIFC)
  • 13:20 Εσύ ξέρεις πώς αποζημιώνονται οι συγγενείς που επέβαιναν στο ίδιο αυτοκίνητο όταν ο σύζυγος -ο οδηγός- ευθύνεται για το τροχαίο;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/8 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  2. 6/8 Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali
  3. 6/8 Ανακοίνωση της ΟΑΣΕ για τη NOS Insurance Services
  4. 5/8 Στρατηγική συνεργασία της Απόλλων ΑΕ, μέλους του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, και της Φαραντούρης Insurance Agents
  5. 5/8 Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
  6. 4/8 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!
  7. 7/8 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube