close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι πελάτες γνωρίζουν ότι μπορούν να «φάνε» πρόστιμο από λάθος σινιάλο;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
17/5/2023 - 09:06
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οι πελάτες γνωρίζουν ότι μπορούν να «φάνε» πρόστιμο από λάθος σινιάλο;

Γιώργος Μούζος, 17/5/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

O Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ξεκάθαρος και κάθε οδηγός πρέπει να τον τηρεί. Τόσο για την ασφάλεια τη δική του, όσο και των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου. Τι ισχύει λοιπόν για τον άγραφο «νόμο» του σινιάλου με τα φώτα;

Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες απίστευτων καταστάσεων στο δρόμο. Και ειδικά εσείς οι ασφαλιστές τόσο λόγω των συχνών ραντεβού που είστε πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι, όσο και λόγω της επεξεργασίας των αιτημάτων για αποζημίωση ατυχημάτων. Κύριες αιτίες ατυχήματος είναι η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση προσοχής, συνήθως λόγω του κινητού τηλεφώνου.

Οι οδηγοί λοιπόν για να μην «φάνε» την ανάλογη καμπάνα για τις δυο αυτές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., προειδοποιούν ο ένας τον άλλο με το κλασικό «παίξιμο» των φώτων. Τι ισχύει λοιπόν για το γνωστό μας σινιάλο; Το επιτρέπει ο Κ.Ο.Κ. ή όχι;

Σε ποιες περιπτώσεις απαγορεύεται το «παίξιμο» των φώτων;

Σύμφωνα με τον νόμο, απαγορεύεται κατά τη συνάντηση με όχημα που έρχεται αντίθετα, το άναμμα και το σβήσιμο των φώτων ή η εναλλαγή της χρήσης τους κατά μικρά χρονικά διαστήματα. Συνήθεια που την έχετε δει άπειρες φορές όταν υπάρχει μπλόκο της αστυνομίας σε αυτοκινητόδρομους με ραντάρ ταχύτητας. Ο οδηγός που έχει περάσει το μπλόκο και το έχει δει, είθισται να προειδοποιεί τους αντίθετα διερχόμενους ώστε να κόψουν ταχύτητα και να μην «φάνε» πρόστιμο.

Στην περίπτωση όμως που υπάρχει περιπολικό παρακάτω και οι αστυνομικοί αντιληφθούν αυτή την κίνηση, τότε θα βεβαιώσουν πρόστιμο στον «καλό Σαμαρείτη» ύψους 80 ευρώ.

Πότε όμως επιτρέπεται να ενημερώσουμε τους άλλους οδηγούς;

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει το σινιάλο με τα φώτα. Αυτό γίνεται κατ’ εξαίρεση στην περίπτωση όπου οι οδηγοί αυτοκινήτων μπορούν τη νύκτα, αντί ηχητικών προειδοποιήσεων, να δίνουν φωτεινές προειδοποιήσεις. Όταν για παράδειγμα ένας οδηγός θέλει να παραχωρήσει προτεραιότητα σε έναν άλλο, του αναβοσβήνει τους προβολείς, όχι μόνο τη νύχτα αλλά και τη μέρα. Η ίδια κίνηση γίνεται αν θέλει να επιστήσει την προσοχή σε αντίθετα διερχόμενο όχημα, γιατί λίγα μέτρα παρακάτω μπορεί να έχει γίνει ατύχημα, να έχει πέσει ένα αντικείμενο στη μέση του δρόμου ή να κυκλοφορεί αδέσποτο ζώο.

Με σύνεση τα φώτα πορείας

Η μεγαλύτερη, ίσως, σύγχυση -ακόμα και από ιδιαίτερα έμπειρους οδηγούς- προκαλείται στο άκουσμα της έννοιας «φώτα πορείας», παρ' όλο που τα χρησιμοποιούμε ιδιαίτερα συχνά, μιας και αποτελούν τον μεγαλύτερο σύμμαχό μας σε δρόμους με ελλιπή φωτισμό. Πολύ απλά πρόκειται για τη μεγάλη σκάλα και χρησιμοποιείται από τον οδηγό για τον φωτισμό της οδού σε μεγάλη απόσταση μπροστά από το όχημα.

Η αλόγιστη ή εσφαλμένη χρήση τους εγκυμονεί σοβαρές κινδύνους για την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου και ως εκ τούτου πρέπει να τηρούμε κάποιους κανόνες.

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., τα φώτα πορείας πρέπει να χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας και μόνο στην περίπτωση που το οδόστρωμα δεν φωτίζεται αρκετά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο οδηγός να βλέπει τον δρόμο από ελάχιστη απόσταση 100 μέτρων. Ακόμα, όταν ένα όχημα ακολουθεί πίσω και σε κοντινή απόσταση από ένα προπορευόμενο, τα φώτα πορείας μπορούν να χρησιμοποιούνται ώστε να γνωστοποιηθεί η πρόθεση προσπεράσματος.

Σε κάθε περίπτωση τα φώτα πορείας πρέπει να ρυθμίζονται κατά τρόπον ώστε να αποτρέπεται η θάμβωση των υπολοίπων οδηγών. Ειδικά όταν πρόκειται να συναντηθούμε με αντίθετα διερχόμενο όχημα, οφείλουμε να τα σβήνουμε ώστε να μην ενοχληθεί ο απέναντι οδηγός.

Σε διαφορετική περίπτωση ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει χρηματική ποινή 200 έως 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για διάστημα ενός μήνα.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
    Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00

    Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

  • BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
    Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08

    BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;

  • Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
    Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09

    Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

  • Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
    Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00

    Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

  • Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι...
    Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
  • Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η...
    Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
  • AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
  • Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος...
    Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
  • Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση

    Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση

    Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία...
    Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
  • Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές

    Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές

    Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου...
    Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κομισιόν-ΟΠΕΚΕΠΕ: Πρόστιμο 415 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα για κακοδιαχείριση αγροτικών ενισχύσεων την περίοδο 2016-2023
14:33 Κομισιόν-ΟΠΕΚΕΠΕ: Πρόστιμο 415 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα για κακοδιαχείριση αγροτικών ενισχύσεων την περίοδο 2016-2023
  • 14:18 Affidea: Νέο Υπερσύγχρονο Διαγνωστικό Κέντρο στη Γλυφάδα
  • 13:42 Κυριάκος Πιερρακάκης: Αναπτυξιακή ευκαιρία για την Ελλάδα η αξιοποίηση της «ασημένιας οικονομίας»
  • 13:28 Η Κ2 αναζητεί συνεργάτη με εμπειρία στην BlueByte
  • 13:14 Ισραήλ-Παλαιστίνιοι: Πυρά ισραηλινών αρμάτων μάχης σκότωσαν 51 ανθρώπους οι οποίοι περίμεναν φορτηγά που μεταφέρουν βοήθεια στη Γάζα
  • 13:10 ΗΠΑ - δασμοί: Η ΕΕ δεν προτείνει μια δίκαιη συμφωνία και η Ιαπωνία είναι "σκληρή", δήλωσε ο πρόεδρος Τραμπ
  • 13:00 Aon: Η έκθεση "Global Cyber Risk Report 2025" αποκαλύπτει ότι περιστατικά φήμης μπορούν να μειώσουν την αξία των μετόχων κατά 27%
  • 12:34 Ανάλυση Εθνικής Τράπεζας: Η διεθνής αβεβαιότητα αναμετράται με τις αντοχές του ελληνικού επιχειρείν
  • 11:37 ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο €28,80 - Η κορυφαία ιταλική επενδυτική τράπεζα εκτιμά ότι η μετοχή έχει περιθώριο ανόδου 45%
  • 11:00 Takeda: Επί 244 χρόνια δίνει ελπίδα και ποιότητα ζωής σε εκατομμύρια ασθενείς παγκοσμίως!
  • 10:50 Υποχρεωτικότητα: Crash test για τον ασφαλιστικό κλάδο
  • 10:35 Μελέτη AON: Tα τρία επίπεδα συνταξιοδοτικής επάρκειας στην Κύπρο
  • 10:15 Η αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων στο γεύμα της Εθνικής Τράπεζας με την αντιπροσωπεία του πανεπιστημίου του Yale που επισκέφθηκε την Ελλάδα
  • 10:08 Φορολογικές δηλώσεις: Πώς να αποφύγετε τον φόρο για ανείσπρακτα ενοίκια
  • 10:00 Διακοπές: Ποια είναι τα δικαιώματα μας όταν «κλείνουμε» κάποιο κατάλυμα
  • 09:35 Επιστροφή ενοικίου: Θα χρειαστούν περίπου 5 εκατ. τροποποιητικές δηλώσεις καταγγέλλουν οι λογιστές
  • 09:30 Μεγάλη έρευνα του «Nextdeal» Υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων και επιχειρήσεων: Πώς οι εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων - Τι αλλάζει στην ασφαλιστική αγορά, οι υποχρεώσεις των οδηγών και οι εξαιρέσεις
  • 09:09 Οι «αρκούδες» δεν ήλθαν στις αγορές, «ταύροι» στα ελληνικά ομόλογα, το κόστος του πολέμου για την Ελλάδα, το σύνθημα του Μητσοτάκη, ο Τέλης, ο Ιβάν και η Θύρα 4
  • 09:00 Χρόνος και Κίνδυνος! Οι δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνουν οι ασφαλιστές για λογαριασμό των πελατών τους!
  • 15:35 2ο ΣΦΕΕ Summit: Η Ελλάδα στο Επίκεντρο για ένα Βιώσιμο Σύστημα Υγείας
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  2. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  3. 11/6 Το «προσκλητήριο» του Αλέξη, η…αμνησία και τα «μαχαίρια» της Ζωής, η νέα «ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες, η Λάτση στην…Αττική Οδό και ο Παπαστράτος ο καλύτερος εργοδότης
  4. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  5. 11/6 Απεβίωσε σε ηλικία 107 ετών ο καθηγητής Γεώργιος Δαΐκος
  6. 16/6 Οι «βόμβες» στην ελληνική οικονομία, η μεγάλη ανησυχία της κυβέρνησης, η «ιστορική» απόφαση του ΣτΕ και η ηγετική παρουσία της Aktor στη Ρουμανία
  7. 10/6 Κ. Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη - Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube