Γιώργος Μούζος, 21/12/2018 - 11:01 facebook twitter linkedin Τι πρέπει να ξέρετε για τις αντιολισθητικές αλυσίδες; Γιώργος Μούζος, 21/12/2018 facebook twitter linkedin Την περίοδο των Χριστουγέννων αρκετοί εξ ημών ενδέχεται να κινηθούμε σε περιοχές που θα έχουν χιόνι, καθιστώντας την μετακίνησή μας χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες, από αδύνατη έως επικίνδυνη. Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων. Το να πρέπει να κινηθεί κάποιος σε παγωμένο οδόστρωμα είναι αγχωτικό κι επικίνδυνο μιας και η κατάσταση πολύ γρήγορα μπορεί να γίνει ανεξέλεγκτη. Απαράβατος κανόνας λοιπόν για όλους τους εκδρομείς, είναι πως στο χώρο αποσκευών τους θα πρέπει να έχουν τις αλυσίδες τους και στη σωστή διάσταση για τον τύπου του ελαστικού που «φοράνε», ενώ εξίσου βασικό είναι να ξέρετε να τις χρησιμοποιήσετε. Ποιες αλυσίδες υπάρχουν στην αγορά; 1. Συμβατικές Από τους πλέον συνηθισμένους τύπους αλυσίδων με το κλασικό συρματόσχοινο, που αν τοποθετηθούν σωστά δεν θα αντιμετωπίσετε το παραμικρό πρόβλημα. Είναι κατάλληλες για όλους τους τύπους αυτοκινήτων και σπάνια θα «προδώσουν» τον οδηγό. Οι αλυσίδες αυτές καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και έτσι έχουμε δύο κατηγορίες: τις αλυσίδες των 12 χλστ. και εκείνες των 10 χλστ. 2. «Aράχνη» Οι αλυσίδες -«αράχνη» όμως είναι πιο ακριβές καθώς έχουν ένα σταθερό μέρος, το οποίο μπαίνει στα μπουλόνια κάθε τροχού και από εκεί εφαρμόζεται το σύστημα της αλυσίδας. 3. «Kουβέρτες» Οι αλυσίδες τύπου «κουβέρτας» είναι κατασκευασμένες από ένα ύφασμα ειδικής σχεδίασης, το οποίο αυξάνει την τριβή στον πάγο και στο χιόνι. Ωστόσο, πρέπει να πατούν μόνο πάνω σε χιόνι, καθώς όπως έχει αποδειχθεί, φθείρονται ή σκίζονται εύκολα όταν κινούνται σε καθαρό οδόστρωμα. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. 4. Aλυσίδες με καρφιά Εδώ μιλάμε για πιο σκληροπυρηνικές καταστάσεις, μιας και οι συγκεκριμένες είναι κατάλληλες για υπερβολικά δύσκολες συνθήκες και προσφέρουν καλή πρόσφυση σε πάγο. Επιπλέον έρχονται σε απόλυτη επαφή με τον τροχό και συνδυάζουν καουτσούκ και ατσαλένια καρφιά. Η ώρα της τοποθέτησης Όποιον τύπο αλυσίδας κι αν προμηθευτείτε θα πρέπει να γνωρίζετε πώς να τις τοποθετείτε. Το κουτί αποθήκευσης του σετ αλυσίδων που θα αγοράσετε αναγράφει βήμα - βήμα την διαδικασία τοποθέτησης. Γενικά η διαδικασία απαιτεί να τις απλώνουμε πίσω από το ελαστικό με τις άκρες του συρματόσχοινου να βρίσκονται στην εξωτερική πλευρά. Τραβάμε προς τα πάνω τα συρματόσχοινα που βρίσκονται λοιπόν μπροστά μας και τα ενώνουμε, ενώ ενώνουμε και το άκρο της αλυσίδας στο πάνω τμήμα, το περνάμε σε σχήμα U από το κάτω μέρος και το ξανατραβάμε ώστε ο γάντζος να τοποθετείται και πάλι στο πάνω μέρος. Θα πρέπει να είναι σωστά τοποθετημένες και τεντωμένες για να δουλέψουν σωστά και να μην χαλάσουν. Εμείς θα σας συμβουλέψουμε να κάνετε μερικές πρόβες κάτω από το σπίτι σας, ώστε να είστε εξοικειωμένοι με την διαδικασία. Γιατί όταν θα έρθει η ώρα της χρήσης τους και θα είστε εκτεθειμένοι στο κρύο θα σας φανεί βουνό! Να ξέρετε, πως οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς του οχήματος. Αν τώρα είναι τετρακίνητο θα πρέπει να τις βάλετε στον εμπρός άξονα. Απαλές κινήσεις κατά την οδήγηση Όταν κινούμαστε με φορεμένες τις αλυσίδες οι κινήσεις μας πρέπει να είναι απαλές, διότι μπορεί οι κινητήριοι τροχοί να έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση, όμως γενικότερα κινείστε σε ένα ολισθηρό οδόστρωμα, όπου κάθε άτσαλη κίνηση τείνει να το αποσταθεροποιήσει. Η ταχύτητα σας δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 με 40 χλμ./ώρα και όταν με το καλό βρεθείτε σε καθαρό οδόστρωμα, φροντίστε να τις βγάλετε άμεσα. Διαφορετικά θα τις σπάσετε και θα φθείρετε τα ελαστικά σας! Καλές διαδρομές σε όλους, καλά Χριστούγεννα και να θυμάστε: Αλκοόλ, κινητό και οδήγηση δεν πάνε μαζί! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 22/12/2025 - 14:24 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία Οι ενημερώσεις λογισμικού μέσω διαδικτύου φέρνουν άνεση, λειτουργικότητα και φυσικά ασφάλεια. Ελλοχεύουν όμως και νέους κινδύνους, συχνά αθέατους, για την... Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41