close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πως ασφαλίζονται τα αυτόνομα αυτοκίνητα;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
5/7/2016 - 15:54
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πως ασφαλίζονται τα αυτόνομα αυτοκίνητα;

Γιώργος Μούζος, 5/7/2016
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα που έγινε με ένα Tesla S, εγείρονται αρκετά ερωτήματα σε ότι αφορά την ασφαλιστική κάλυψη που πρέπει να προσφέρεται σε τέτοιου είδους οχήματα.

Αρχικά να αναφέρουμε ότι, είτε μιλάμε για συμβατικά αυτοκίνητα, είτε για εκείνα που ενσωματώνουν την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, η κάλυψη που παρέχεται είναι όμοια, κάτι που δήλωσε κι ο πρόεδρος του Insurance Information Institute, Robert Hartwig, σύμφωνα με όσα δήλωσε στους NY Times. Με βάση αυτό λοιπόν, όταν ολοκληρώνεται η έρευνα ενός ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού που ευθύνεται για το τροχαίο, αποζημιώνει τους παθόντες, σύμφωνα με τους όρους και τα ύψη αποζημίωσης που αναφέρονται στο συμβόλαιο (αυτό ισχύει γενικά και δεν αναφερόμαστε στην περίπτωση του Tesla).

Πάμε τώρα στο ατύχημα με το Tesla. Ακόμα διερευνάτε το ατύχημα, όπου και αναμένουμε από τους πραγματογνώμονες να φτάσουν σε ένα ασφαλές συμπέρασμα για τα αίτια του ατυχήματος: Αν έφταιγε το λειτουργικό πρόγραμμα, ή ο οδηγός! Όπως κι αν έχει όμως η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να αποζημιώσει μεν τους παθόντες, αλλά μπορεί εν συνεχεία να στραφεί είτε ενάντια στον κατασκευαστή, είτε σε οποιοδήποτε άλλο καταλήξει η έρευνα ότι ευθύνεται για το ατύχημα, ώστε να πάρει πίσω την αποζημίωση που κατέβαλε. Προς το παρόν σε καμία ασφαλιστική κάλυψη δεν υπάρχει εξαίρεση για δυσλειτουργία του λογισμικού.

Η Tesla από την μεριά της τοποθετήθηκε επί του θέματος κι ανέφερε δυο δεδομένα. 1ον ότι όντως το σύστημα μπερδεύτηκε με το λευκό χρώμα του φορτηγού και 2ον και κυριότερο, πως το σύστημα Autopilot, σε καμία περίπτωση δεν καθιστά το Tesla αυτόνομο όχημα και πάντοτε ο οδηγός πρέπει να είναι alertκατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Επιπρόσθετα αυτό που τόνισε ο κ. Hartwig, είναι πως η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να μην γνωρίζει ότι καλύπτει ένα αυτόνομα κινούμενο όχημα. Κι αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης απλά ζητάει από τον ασφαλιστικό του σύμβουλο, ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, με τον ασφαλιστή να μην είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει τις δυνατότητες του οχήματος, όπως και κατά πόσο ο ιδιοκτήτης κάνει χρήση του συστήματος Autopilot, που ενδεχομένως να διαθέτει το υπό ασφάλιση όχημα.

Είναι πολύ πιθανό οι ασφαλιστές να αρχίσουν να ζητάνε αυτά τα δεδομένα στο άμεσο μέλλον ώστε να έχουν μια πλήρη και αναλυτική ανάλυση κινδύνου για το αυτοκίνητο που πρόκειται να ασφαλίσουν.

«Ένα απλό ασφαλιστήριο συμβόλαιο»

Σύμφωνα με το δικηγόρο του οδηγού που έχασε τη ζωή του στο TeslaS, ο ιδιοκτήτης είχε μια απλή ασφαλιστική κάλυψη. Προς το παρόν, σε λιγότερο από δώδεκα πολιτείες των Η.Π.Α. έχει θεσπιστεί ειδική νομοθεσία για τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Άλλωστε είναι ελάχιστα τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα κι αυτά τελούν υπό καθεστώς δοκιμής από τους κατασκευαστές τους. Για αυτά τα αυτοκίνητα ισχύει ειδικό καθεστώς, μιας και τα περισσότερα έχουν ειδικά ασφαλιστήρια συμβόλαια στην περίπτωση ατυχήματος, ή είναι αυτό-ασφαλισμένα από την κατασκευάστρια εταιρεία τους για ότι ζημιά προκαλέσουν. Στο εμπορικό κομμάτι τώρα, τα «αυτόνομα» αυτοκίνητα που διατίθενται στο αγοραστικό κοινό, δεν είναι αμιγώς αυτόνομα, απλά διαθέτουν κάποια έξτρα συστήματα, τα οποία θα πρέπει να θεωρούνται ως υποβοήθηση του οδηγού, με τους κατασκευαστές να αναφέρουν πως, «Ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και τα μάτια του στο δρόμο».

«Είναι νωρίς ακόμα»

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου, κ. Hartwig. Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι τρομερά φρέσκιες και σίγουρα ουδείς γνωρίζει πως θα επηρεάσουν τις τιμές των συμβολαίων. Όπως σε κάθε νέο-εισερχόμενη τεχνολογία, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα συγκεντρώσουν τα δεδομένα, θα τα αναλύσουν κι έπειτα θα προβούν στην οποιαδήποτε αλλαγή στις τιμές των συμβολαίων.

Όμως η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης είναι μια ρευστή και προκλητική κατάσταση για τους ασφαλιστές. Κι αυτό γιατί όλα βασίζονται σε έναν υπολογιστή, του οποίου το λογισμικό θα ανανεώνεται συνεχώς, διορθώνοντας τα όποια προβλήματα παρουσιάζει. Κατ’ επέκταση θα αλλάζουν και τα ασφαλιστικά δεδομένα με γοργούς ρυθμούς. Η εφαρμογή των παραπάνω αναμένεται να τελειοποιηθεί εντός μιας δεκαετίας. Τότε, κατά πάσα πιθανότητα στα αυτόνομα αυτοκίνητα θα έχουν ενσωματωθεί και τα μαύρα κουτιά, τα οποία θα καταγράφουν όλα τα δεδομένα κι άρα οι πραγματογνώμονες θα έχουν πλήρη εικόνα των αιτίων του ατυχήματος.

Αυτό όμως που είναι τρομερά σημαντικό και πρέπει να σημειωθεί, είναι πως αυτό που φοβούνται οι ασφαλιστικές εταιρείες, είναι το γεγονός πως μπορεί να αυξηθούν οι αποζημιώσεις αστικής ευθύνης, μιας και για οποιοδήποτε ατύχημα μπορεί να συμβεί, υπάρχει πιθανότητα ο παθών να κατηγορεί την κατασκευάστρια εταιρεία για τη δυσλειτουργία του συστήματος.

Τελικά το μέλλον της αυτοκίνησης και της ασφαλιστικής κάλυψης, δεν είναι όσο ευοίωνο θα θέλαμε να είναι. Σαφέστατα περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν, τα οποία θα τα βλέπουμε να εφαρμόζονται όσο βελτιώνεται η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και μπαίνει πιο καλά στη ζωή μας. 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;
    Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11

    AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

  • Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;
    Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55

    Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

  • Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση
    Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55

    Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση

  • Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές
    Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07

    Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές

  • Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion

    Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion

    Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει...
    Γιώργος Μούζος, 14/05/2025 - 09:02
  • Πώς τα Big Data μεταμορφώνουν τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Από την πρόβλεψη ατυχημάτων στην εξατομίκευση τιμολογίων

    Πώς τα Big Data μεταμορφώνουν τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Από την πρόβλεψη ατυχημάτων στην εξατομίκευση τιμολογίων

    Οι ασφαλιστικές αξιοποιούν πλέον τα δεδομένα για να προσφέρουν δίκαιες και κερδοφόρες πολιτικές. Τι σημαίνει αυτό για τον κλάδο; Η δυνατότητα...
    Γιώργος Μούζος, 12/05/2025 - 08:54
  • Τα τέσσερα mega-trends που αναδιαμορφώνουν την ασφάλιση οχημάτων ως το 2030

    Τα τέσσερα mega-trends που αναδιαμορφώνουν την ασφάλιση οχημάτων ως το 2030

    Η ασφάλιση οχημάτων βρίσκεται σε κομβικό σταυροδρόμι. Μέχρι το 2030, τέσσερις ισχυρές τάσεις θα έχουν αναδιαμορφώσει το τοπίο: από τον...
    Γιώργος Μούζος, 09/05/2025 - 09:06
  • smart #5: Το νέο premium SUV που αλλάζει τους κανόνες στα ηλεκτρικά οχήματα!

    smart #5: Το νέο premium SUV που αλλάζει τους κανόνες στα ηλεκτρικά οχήματα!

    Το πρώτο μεσαίο SUV της smart προσφέρει κορυφαία τεχνολογία, ασφάλεια και άνεση και δημιουργεί νέα δεδομένα για τους επαγγελματίες της...
    Γιώργος Μούζος, 02/05/2025 - 08:59
  • Ποιος ευθύνεται όταν το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του;

    Ποιος ευθύνεται όταν το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του;

    Η αυτόνομη οδήγηση αλλάζει τα πάντα στην ασφάλιση οχημάτων: νέες ευθύνες, νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για τους ασφαλιστές. Η πρόοδος της...
    Γιώργος Μούζος, 28/04/2025 - 09:04
  • Cyber Risk στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Η νέα πρόκληση της ασφαλιστικής αγοράς

    Cyber Risk στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Η νέα πρόκληση της ασφαλιστικής αγοράς

    Καθώς τα συνδεδεμένα οχήματα γίνονται καθημερινότητα, οι ασφαλιστές καλούνται να διαχειριστούν έναν νέο τύπο κινδύνου: τις κυβερνοαπειλές που πλήττουν τις...
    Γιώργος Μούζος, 24/04/2025 - 09:10

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Allianz Global Insurance Report 2025: Αυξανόμενη η ζήτηση για προστασία
15:20 Allianz Global Insurance Report 2025: Αυξανόμενη η ζήτηση για προστασία
  • 15:08 Έγκριση της συγχώνευσης Helvetia και Baloise από τους μετόχους
  • 14:54 Eurobank | Πρώτη Τράπεζα στην Ελλάδα που διαθέτει το JPMorgan ELTIFs - Multi-Alternatives Fund
  • 14:48 Generali, Here.Now: To παρόν έχει αξία γιατί εδώ γεννιέται το μέλλον
  • 14:40 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Νέο τεύχος του περιοδικού VOICE - Ασφάλιση Επιχείρησης: Από Υποχρέωση σε Όχημα Στρατηγικής Ανάπτυξης!
  • 14:29 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας
  • 14:24 IFFR-EBRD: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Διαδικτυακό Συνέδριο ESG for Banks, Firms and Institutional Investors: Advances and Challenges
  • 14:09 Philippa Michali (NN Hellas): Artificial intelligence, a driver of transformation and growth in the Insurance Market
  • 13:59 Φιλίππα Μιχάλη (NN Hellas): Η Τεχνητή Νοημοσύνη μοχλός μετασχηματισμού και ανάπτυξης στην ασφαλιστική αγορά
  • 13:52 Dimitris Mazarakis (CEO Ethniki Asfalistiki): Artificial Intelligence - A New Era in the Insurance Experience and Market
  • 13:43 Δημήτρης Μαζαράκης (Εθνική Ασφαλιστική): Τεχνητή Νοημοσύνη - H νέα εποχή στην ασφαλιστική εμπειρία και την ασφαλιστική αγορά
  • 13:24 Alexandros Sarrigeorgiou (Eurolife FFH): We invest in technology with a human-centric mindset
  • 13:19 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου (Eurolife FFH): Επενδύουμε στην τεχνολογία, έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο
  • 13:09 Panos Dimitriou (CEO Generali Hellas): In the Age of AI, the Intermediary Becomes a “Trusted Advisor”
  • 13:00 Πάνος Δημητρίου (Generali Hellas): Στην εποχή του ΑΙ, ο διαμεσολαβητής είναι «σύμβουλος εμπιστοσύνης»
  • 12:49 Yiannis Kantoros (CEO Interamerican): We see Artificial Intelligence not just as a technological advancement, but as a fundamental change in the way we think and operate
  • 12:31 Γιάννης Καντώρος (Interamerican): Βλέπουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη όχι απλώς ως τεχνολογική εξέλιξη, αλλά ως θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο που σκεφτόμαστε και λειτουργούμε
  • 12:14 Ο αναλογιστής, ο πωλητής και ο λαϊκιστής: Η πραγματική ιστορία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας στην Έλλάδα
  • 11:57 IWG: Επικεφαλής επιχειρήσεων αξιοποιούν την υβριδική εργασία για να περιορίσουν τα λειτουργικά κόστη και να ενισχύσουν την παραγωγικότητα
  • 11:49 H Deloitte χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας A.E. για τη συμφωνία δημιουργίας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στη Λάρισα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 23/5 Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα consent μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet
  2. 21/5 Μεγάλη έρευνα Nextdeal: Τι φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά
  3. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  4. 21/5 Αριστοτέλης Παντελιάδης: Γιατί πούλησε τη ΔΙΟΝ στη Howden Hellas ενώ ήταν κερδοφόρα
  5. 22/5 Τάσος Ηλιακόπουλος: Αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στην Howden Agents
  6. 22/5 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου: Έδειξε τα νοσοκομεία ως υπεύθυνα για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
  7. 22/5 Υπασφαλισμένος: Ένας απών ο Υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, το πιο πολυσυζητημένο πρόσωπο στο ασφαλιστικό συνέδριο της Ύδρας

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube