close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
27/8/2025 - 09:11
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

Γιώργος Μούζος, 27/8/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς που θυμίζουν περισσότερο τεχνολογικό, παρά κλασικό βιομηχανικό κλάδο. Στην εποχή μας το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον μια μηχανή με ρόδες αλλά ένας κινούμενος υπολογιστής. Και όπως κάθε υπολογιστής, χρειάζεται συνεχείς ενημερώσεις λογισμικού για να συνεχίσει να δουλεύει σωστά. Βέβαια στην περίπτωση των οχημάτων η αδιαφορία για αυτές τις ενημερώσεις δεν κοστίζει απλώς σε επιδόσεις, αλλά μπορεί να δημιουργήσει νέα, απρόβλεπτα ρίσκα. 

Όταν ο οδηγός πατάει «Remind me later»
Οι Over-the-Air (OTA) ενημερώσεις εμφανίζονται πλέον στις περισσότερες μάρκες των σύγχρονων αυτοκινήτων. Στην πράξη, αυτές οι ενημερώσεις αφορούν διορθώσεις σε κρίσιμα συστήματα: από το ABS και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, μέχρι την κατανάλωση ενέργειας στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων.
Τι συμβαίνει, όμως, όταν ο οδηγός αγνοεί την ειδοποίηση και δεν επιλέγει την άμεση εγκατάστασή τους; Το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται με εκκρεμότητες ασφαλείας που έχουν εντοπίσει οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Και αυτό μεταφράζεται σε δυνητικά αυξημένο αριθμό ατυχημάτων, που θα πρέπει να αποζημιώσουν οι ασφαλιστικές.

Από το service στην ασφάλιση
Μέχρι σήμερα, η ευθύνη για τη σωστή λειτουργία ενός αυτοκινήτου βασιζόταν στο service, στη σωστή συντήρηση. Αν δεν άλλαζες λάδια ή φρένα, το ρίσκο αυξανόταν, αλλά ήταν σχετικά εύκολο να αποδειχθεί. Στην ψηφιακή εποχή, το νέο «service» είναι το λογισμικό. Μόνο που εδώ τα πράγματα είναι πιο θολά: πώς αποδεικνύεται αν μια μη εγκατεστημένη ενημέρωση οδήγησε σε δυσλειτουργία που προκάλεσε ατύχημα; Και ποιος επωμίζεται το κόστος όταν η αναβάθμιση θα μπορούσε να το είχε αποτρέψει;

Το σενάριο που δεν θέλει καμία ασφαλιστική
Ας σκεφτούμε το εξής: Ένα SUV εμπλέκεται σε σύγκρουση, και η τεχνική πραγματογνωμοσύνη αποδεικνύει ότι το σύστημα υποβοήθησης πέδησης δεν δούλεψε σωστά. Ο κατασκευαστής είχε κυκλοφορήσει μια σχετική αναβάθμιση που διόρθωνε το πρόβλημα, αλλά ο οδηγός δεν το είχε εγκαταστήσει. Η ασφαλιστική καλείται να αποζημιώσει χιλιάδες ευρώ για ένα ατύχημα που, θεωρητικά, θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.
Και εδώ ξεκινά ο πραγματικός πονοκέφαλος για τον κλάδο: Μπορεί μια ασφαλιστική να επικαλεστεί «αμέλεια» του οδηγού; Θα αρχίσουν οι εταιρείες να ζητούν αποδείξεις ότι όλα τα updates έχουν εγκατασταθεί; 

Από τον πελάτη στον ασφαλιστή: μια νέα σχέση ευθύνης
Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πρωτόγνωρο ερώτημα: πώς τιμολογείς το ρίσκο όταν δεν ξέρεις αν το όχημα του πελάτη σου έχει το πιο πρόσφατο λογισμικό ασφαλείας; Το παραδοσιακό underwriting, που βασιζόταν σε ηλικία, χρήση και ιστορικό ατυχημάτων, ίσως σύντομα χρειαστεί να ενσωματώσει και έναν νέο παράγοντα: το digital compliance του οδηγού.
Όσοι αμελούν τα updates μπορεί να αποτελούν μια νέα «υψηλού ρίσκου» κατηγορία οδηγών, με αυξημένα ασφάλιστρα. Το ζήτημα δεν είναι θεωρητικό. Στις ΗΠΑ, ο διάλογος για το αν τρίτοι, όπως ανεξάρτητα συνεργεία, πρέπει να έχουν πρόσβαση σε τηλεμετρικά δεδομένα οχημάτων έχει ήδη ανοίξει. Αυτό δημιουργεί ένα θεσμικό περιβάλλον όπου, έστω και έμμεσα, ανοίγει η συζήτηση για το ποιος μπορεί νόμιμα να έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα. 

Ώρα για νέο underwriting;
Η παράλειψη μιας ενημέρωσης δεν είναι απλώς μια τεχνική λεπτομέρεια. Μπορεί να αποτελέσει τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε ένα ασφαλές και σε ένα επικίνδυνο όχημα. Για τον ασφαλιστικό κλάδο, το διακύβευμα είναι τεράστιο: αν δεν υπάρξει στρατηγική για το πώς θα ενσωματωθούν οι διαδικτυακές αναβαθμίσεις στο πλαίσιο αξιολόγησης ρίσκου, οι αποζημιώσεις πιθανά να εκτοξευτούν.
Οι ασφαλιστές δεν μπορούν να μένουν παθητικοί παρατηρητές. Οφείλουν να θέσουν το ερώτημα σήμερα: θα συνεχίσουμε να ασφαλίζουμε αυτοκίνητα με λογισμικό που δεν είναι ενημερωμένο; Αν η απάντηση δεν δοθεί έγκαιρα, τότε οι OTA ενημερώσεις δεν θα είναι πρόβλημα των κατασκευαστών, αλλά ένας πονοκέφαλος που θα χτυπήσει κατευθείαν τον ισολογισμό των ασφαλιστικών εταιρειών.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;
    Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35

    Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;

  • Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
    Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45

    Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται

  • Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)
    Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10

    Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)

  • Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
    Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00

    Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;

  • Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

    Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

     Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται...
    Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
  • Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;

    Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;

    Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να...
    Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
  • Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας!

    Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας!

    Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω...
    Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
  • Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει...
    Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
  • Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα

    Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα

    Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι...
    Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
  • Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις!

    Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις!

    Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως...
    Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
19:45 Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
  • 19:02 Πράσινη συμμαχία εμπιστοσύνης: Ο Παναθηναϊκός AKTOR ανανεώνει τη συνεργασία του με τη NAK Insurance Brokers
  • 18:51 Οι σχέσεις MGAs–Ασφαλιστών θα επαναπροσδιοριστούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 18:39 Η Interamerican παρουσίασε το “Integrated Managed Care Model” στο 17ο Global Health Insurance Conference
  • 16:10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  • 16:06 Οι στατιστικές του 2024 για την οδική ασφάλεια δείχνουν μεν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν
  • 16:00 Cyprus Forum Athens - Ελλάδα & Κύπρος: Η δύναμη είναι στην ενότητα & η Σύμπραξη μας οδηγεί στην Παγκόσμια σκηνή
  • 15:50 ΕΟΠΥΥ: Καταγγελίες για διαγνωστικά κέντρα που ζητούν πρόσθετες χρεώσεις από ασφαλισμένους
  • 15:34 Η Groupama Ασφαλιστική έκανε πράξη τη δημιουργία του νέου Κέντρου των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη
  • 15:30 Πιστεύετε ότι τα ασφαλιστικά σωματεία ΠΣΑΣ-ΕΣΑΠΕ (ΠΣΣΑΣ)-ΣΕΜΑ-ΠΟΑΔ, διεκδικούν με αποτελεσματικότητα καλές συμβάσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες για τους διαμεσολαβούντες;
  • 15:06 Baden-Baden 2025: Πειθαρχία και νέες ισορροπίες σε μια αγορά που “μαλακώνει” αλλά δεν χαλαρώνει
  • 13:18 Η Ελλάδα γερνά χωρίς σχέδιο: Τι μας δείχνει το Longevity Preparedness Index
  • 13:14 Νέα εποχή για το Κλειστό Γυμναστήριο Νέας Πεντέλης - Δωρεά €2,5 εκατ. από την ΤΕΡΝΑ
  • 12:53 Η Πειραιώς χρυσός χορηγός στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας(FCEM) 2025 που διοργανώνεται από το Σύνδεσμο Γυναικών Επιχειρηματιών Ελλάδος(ΣΕΓΕ)
  • 11:27 Χρηματιστήριο: Στις 2.010,96 μονάδες ο Γενικός Δείκτης Τιμών, με άνοδο 1,18%
  • 11:13 Γιάννης Παναγιωτόπουλος στο Europa Next: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η φωνή των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή
  • 11:05 Η Allianz για 7η συνεχή χρονιά είναι το No1 ασφαλιστικό brand παγκοσμίως
  • 11:00 ProntoPegno: Πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ σε δάνεια έχουν εκταμιευθεί στα 3 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα
  • 10:54 Global Finance | Η Eurobank «Καλύτερη Ψηφιακή Τράπεζα για Ιδιώτες» στη Δυτική Ευρώπη και το 2025
  • 10:22 Ιουλία Τσέτη: «Η βιωσιμότητα & η ανθεκτικότητα το νέο κεφάλαιο εμπιστοσύνης»!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/10 Το Παζάρι της Σπερχειάδας αντέχει στον χρόνο
  2. 20/10 Η Insurance Beat συνεργάζεται με την Allianz
  3. 18/10 Η τεχνολογία στο επίκεντρο: Ο Όμιλος Munich Re και ERGO χαράσσουν το ψηφιακό τους μέλλον στη Βαρσοβία
  4. 16/10 Η μέρα που ο πόνος σώπασε, ένα θαυμαστό γεγονός που άλλαξε για πάντα την ιστορία της ιατρικής
  5. 15/10 Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Eurolife Ζωής από την Eurobank, στο NextDeal που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή
  6. 15/10 Αντίστροφη μέτρηση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στις ασφαλιστικές: κυρώσεις από τον Νοέμβριο
  7. 17/10 Το πλοίο της Ελευθερίας» σαλπάρει στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube