close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
27/8/2025 - 09:11
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

Γιώργος Μούζος, 27/8/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς που θυμίζουν περισσότερο τεχνολογικό, παρά κλασικό βιομηχανικό κλάδο. Στην εποχή μας το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον μια μηχανή με ρόδες αλλά ένας κινούμενος υπολογιστής. Και όπως κάθε υπολογιστής, χρειάζεται συνεχείς ενημερώσεις λογισμικού για να συνεχίσει να δουλεύει σωστά. Βέβαια στην περίπτωση των οχημάτων η αδιαφορία για αυτές τις ενημερώσεις δεν κοστίζει απλώς σε επιδόσεις, αλλά μπορεί να δημιουργήσει νέα, απρόβλεπτα ρίσκα. 

Όταν ο οδηγός πατάει «Remind me later»
Οι Over-the-Air (OTA) ενημερώσεις εμφανίζονται πλέον στις περισσότερες μάρκες των σύγχρονων αυτοκινήτων. Στην πράξη, αυτές οι ενημερώσεις αφορούν διορθώσεις σε κρίσιμα συστήματα: από το ABS και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, μέχρι την κατανάλωση ενέργειας στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων.
Τι συμβαίνει, όμως, όταν ο οδηγός αγνοεί την ειδοποίηση και δεν επιλέγει την άμεση εγκατάστασή τους; Το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται με εκκρεμότητες ασφαλείας που έχουν εντοπίσει οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Και αυτό μεταφράζεται σε δυνητικά αυξημένο αριθμό ατυχημάτων, που θα πρέπει να αποζημιώσουν οι ασφαλιστικές.

Από το service στην ασφάλιση
Μέχρι σήμερα, η ευθύνη για τη σωστή λειτουργία ενός αυτοκινήτου βασιζόταν στο service, στη σωστή συντήρηση. Αν δεν άλλαζες λάδια ή φρένα, το ρίσκο αυξανόταν, αλλά ήταν σχετικά εύκολο να αποδειχθεί. Στην ψηφιακή εποχή, το νέο «service» είναι το λογισμικό. Μόνο που εδώ τα πράγματα είναι πιο θολά: πώς αποδεικνύεται αν μια μη εγκατεστημένη ενημέρωση οδήγησε σε δυσλειτουργία που προκάλεσε ατύχημα; Και ποιος επωμίζεται το κόστος όταν η αναβάθμιση θα μπορούσε να το είχε αποτρέψει;

Το σενάριο που δεν θέλει καμία ασφαλιστική
Ας σκεφτούμε το εξής: Ένα SUV εμπλέκεται σε σύγκρουση, και η τεχνική πραγματογνωμοσύνη αποδεικνύει ότι το σύστημα υποβοήθησης πέδησης δεν δούλεψε σωστά. Ο κατασκευαστής είχε κυκλοφορήσει μια σχετική αναβάθμιση που διόρθωνε το πρόβλημα, αλλά ο οδηγός δεν το είχε εγκαταστήσει. Η ασφαλιστική καλείται να αποζημιώσει χιλιάδες ευρώ για ένα ατύχημα που, θεωρητικά, θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.
Και εδώ ξεκινά ο πραγματικός πονοκέφαλος για τον κλάδο: Μπορεί μια ασφαλιστική να επικαλεστεί «αμέλεια» του οδηγού; Θα αρχίσουν οι εταιρείες να ζητούν αποδείξεις ότι όλα τα updates έχουν εγκατασταθεί; 

Από τον πελάτη στον ασφαλιστή: μια νέα σχέση ευθύνης
Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πρωτόγνωρο ερώτημα: πώς τιμολογείς το ρίσκο όταν δεν ξέρεις αν το όχημα του πελάτη σου έχει το πιο πρόσφατο λογισμικό ασφαλείας; Το παραδοσιακό underwriting, που βασιζόταν σε ηλικία, χρήση και ιστορικό ατυχημάτων, ίσως σύντομα χρειαστεί να ενσωματώσει και έναν νέο παράγοντα: το digital compliance του οδηγού.
Όσοι αμελούν τα updates μπορεί να αποτελούν μια νέα «υψηλού ρίσκου» κατηγορία οδηγών, με αυξημένα ασφάλιστρα. Το ζήτημα δεν είναι θεωρητικό. Στις ΗΠΑ, ο διάλογος για το αν τρίτοι, όπως ανεξάρτητα συνεργεία, πρέπει να έχουν πρόσβαση σε τηλεμετρικά δεδομένα οχημάτων έχει ήδη ανοίξει. Αυτό δημιουργεί ένα θεσμικό περιβάλλον όπου, έστω και έμμεσα, ανοίγει η συζήτηση για το ποιος μπορεί νόμιμα να έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα. 

Ώρα για νέο underwriting;
Η παράλειψη μιας ενημέρωσης δεν είναι απλώς μια τεχνική λεπτομέρεια. Μπορεί να αποτελέσει τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε ένα ασφαλές και σε ένα επικίνδυνο όχημα. Για τον ασφαλιστικό κλάδο, το διακύβευμα είναι τεράστιο: αν δεν υπάρξει στρατηγική για το πώς θα ενσωματωθούν οι διαδικτυακές αναβαθμίσεις στο πλαίσιο αξιολόγησης ρίσκου, οι αποζημιώσεις πιθανά να εκτοξευτούν.
Οι ασφαλιστές δεν μπορούν να μένουν παθητικοί παρατηρητές. Οφείλουν να θέσουν το ερώτημα σήμερα: θα συνεχίσουμε να ασφαλίζουμε αυτοκίνητα με λογισμικό που δεν είναι ενημερωμένο; Αν η απάντηση δεν δοθεί έγκαιρα, τότε οι OTA ενημερώσεις δεν θα είναι πρόβλημα των κατασκευαστών, αλλά ένας πονοκέφαλος που θα χτυπήσει κατευθείαν τον ισολογισμό των ασφαλιστικών εταιρειών.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
  • Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση...
    Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
12:56 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
  • 12:53 ΕΑΕΕ: Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus (EE) 2025/794 επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση
  • 12:45 Πολιτικές τάσεις, εντάσεις και ανατροπές στις χώρες του Δούναβη
  • 12:40 Αffidea neuraCare: Η Πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα Εισάγει μια Νέα Εποχή στη Νευροαπεικόνιση
  • 12:28 Από τη γραφειοκρατία στην εμπειρία πελάτη: Τι αποκάλυψε το πάνελ COO της KPMG
  • 11:45 Ελληνική διάκριση στον διεθνή διαγωνισμό «Together 4 a Better World» του Ιδρύματος Reale, με την υποστήριξη της Υδρογείου Ασφαλιστικής
  • 10:46 Τέλη κυκλοφορίας: Διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ που πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες
  • 10:41 Ρυθμίσεις στήριξης για τους πληγέντες στο Μάτι και στη Μάνδρα
  • 10:35 ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στο 27ο Annual Capital Link: «Πως κατάφερε η Ελλάδα να επιτύχει τη μεγαλύτερη μείωση ανεργίας στην ΕΕ»
  • 10:28 Τι περιλαμβάνει η κάλυψη «Απώλεια Ενοικίων»; Ας δούμε τις Interamerican, Eurolife και Μινέττα
  • 10:25 Κυριάκος Μητσοτάκης: Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για έργα που θα μείνουν πίσω στη λήξη του Ταμείου Ανάκαμψης
  • 10:15 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από τον OECD της ετήσιας έκθεσης «Pension in Focus 2025»
  • 10:10 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  • 10:00 Έκτη παγκοσμίως η Ελλάδα το 2025, οι θετικές προοπτικές για το χρέος, το αναποτελεσματικό σύστημα δικαιοσύνης και η «Κρίση της Δημοκρατίας σήμερα»
  • 09:54 Γιατί είναι αναγκαία η ασφάλιση υλικών ζημιών επιχειρήσεων (PD) και διακοπής των εργασιών τους (BI);
  • 09:42 Με νέα σχέδια, εργασιακή ορμή και φιλόδοξες προοπτικές, γιόρτασε η ‘’NP Ασφαλιστική’’ τα 22α Γενέθλιά της
  • 09:35 Από σήμερα έως την Πέμπτη το Πανελλήνιο Συνέδριο για τα Οικονομικά και τις Πολιτικές Υγείας 2025
  • 09:24 Η Hoolie βραβεύτηκε ως Pet Friendly στα Startupper Awards 2025
  • 09:21 Διαφθορά: Ένα φαινόμενο που μαστίζει τον πλανήτη
  • 09:18 «Ζω με ΧΑΠ» – Νέα εκστρατεία ενημέρωσης για τη Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια από τη Sanofi Ελλάδας
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  3. 4/12 Ασφαλιστική αγορά: Ήρθε η ώρα της Εθνικής Τράπεζας
  4. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  5. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  6. 2/12 Δικαίωμα συμβολαίου εφαρμόζει η Groupama χωρίς να αυξάνεται το κόστος για τους ασφαλισμένους
  7. 4/12 Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα - Ιδιαίτερες καλύψεις από τις Syndea, Hellas Direct και Μινέττα

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube