Γιώργος Μούζος, 22/9/2025 - 11:03 facebook twitter linkedin Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Γιώργος Μούζος, 22/9/2025 facebook twitter linkedin Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως ο Κ.Ο.Κ. «δαγκώνει» και η ασφαλιστική μπορεί να διεκδικήσει πίσω τα χρήματα. Αν νομίζετε ότι η προτροπή του πελάτη σας προς το παιδί του «έλα να κάνουμε μια βόλτα το αμάξι» είναι άκακη, μάλλον θα πρέπει να τον πείσετε να το ξανασκεφτεί. Ο Κ.Ο.Κ. είναι ξεκάθαρος: παραχώρηση οχήματος σε άτομο χωρίς ισχύουσα άδεια συνεπάγεται βαρύ πρόστιμο και διοικητικές κυρώσεις για τον ιδιοκτήτη, ενώ ο ίδιος ο οδηγός αντιμετωπίζει ακόμη σκληρότερες ποινές. Για έναν ασφαλιστή, όμως, το πραγματικό διακύβευμα κρύβεται αλλού: τι γίνεται στις αποζημιώσεις και πώς προστατεύετε πελάτες και χαρτοφυλάκιο όταν το «λάθος» είναι τόσο συνηθισμένο όσο μια κυριακάτικη βόλτα; Ο νόμος δεν αφήνει παραθυράκια και αυτό αλλάζει το παιχνίδι ζημιών Η παράβαση για τον ιδιοκτήτη που παραχωρεί το όχημα χωρίς δίπλωμα οδηγεί σε βαρύ πρόστιμο, αφαίρεση της άδειας οδήγησης και φυσικά αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος. Παράλληλα, το άρθρο 98, παρ. 4, ανεβάζει τον πήχη για εκείνον που κάθεται πίσω από το τιμόνι χωρίς δίπλωμα. Η οδήγηση χωρίς κατάλληλη άδεια ή με ανακλημένη/αφαιρεμένη άδεια ανήκει στην κατηγορία Ε4. Η παράβαση συνεπάγεται άμεση αφαίρεση της άδειας οδήγησης για έναν (1) χρόνο (εφόσον υπάρχει), αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για τριάντα (30) ημέρες και διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ για επιβατικό Ι.Χ. Σε τροχαίο με σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο, ενεργοποιούνται βαρύτατες ποινικές διατάξεις περί επικίνδυνης οδήγησης. Με απλά λόγια, το “ένα τετράγωνο” μπορεί να κοστίσει πολλαπλάσια από μια ολόκληρη εκπαίδευση σε σχολή οδηγών και αυτό πριν καν φτάσουμε στο σκέλος της ασφάλισης. Τι σημαίνει στην πράξη για την αστική ευθύνη αυτοκινήτου Στις περισσότερες συμβάσεις Αστικής Ευθύνης προβλέπονται εξαιρέσεις για οδήγηση χωρίς νόμιμη άδεια. Η αγορά λειτουργεί ως εξής: ο ασφαλιστής αποζημιώνει τον τρίτο, όπως οφείλει, και στη συνέχεια διατηρεί δικαίωμα αναγωγής κατά του λήπτη/οδηγού που παραβίασε τις προϋποθέσεις. Εκεί γεννιέται η μεγαλύτερη παγίδα για τον πελάτη σας: νομίζει ότι «είμαι ασφαλισμένος», αλλά έρχεται αντιμέτωπος με αναζήτηση ποσών που μπορεί να φτάνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Ένα ρεαλιστικό σενάριο για να το «νιώσουν» οι πελάτες σας Νεαρός χωρίς δίπλωμα παίρνει το αυτοκίνητο του πατέρα «για λίγα μέτρα». Προκαλεί υλικές ζημιές 6.000€ και ελαφρύ τραυματισμό με ιατρικά έξοδα 4.000€. Ο ασφαλιστής αποζημιώνει τον τρίτο· ακολουθεί αναγωγή στον ιδιοκτήτη/οδηγό. Παράλληλα, ο ΚΟΚ επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις (πρόστιμο, αφαίρεση πινακίδων), το όχημα ακινητοποιείται για έναν μήνα, και η οικογένεια μένει χωρίς μεταφορικό μέσο. Το οικονομικό —και ψυχολογικό— κόστος ξεπερνά κατά πολύ το «δεν έγινε τίποτα». Η ευθύνη είναι αποκλειστικά του πελάτη σας Στην πράξη το ξέρετε καλύτερα από όλους πως δεν υπάρχει «ασφάλιστρο-σωσίβιο» για οδήγηση χωρίς δίπλωμα. Φροντίστε να το κάνετε σαφές και στον πελάτη σας. Η Αστική Ευθύνη θα αποζημιώσει τον τρίτο και στη συνέχεια η εταιρεία έχει κάθε δικαίωμα να στραφεί στον πελάτη της. Ο ρόλος σας είναι ξεκάθαρος: ξεκάθαρη ενημέρωση στον πελάτη σας χωρίς αστερίσκους, επιβεβαίωση ότι ο πελάτης έχει κατανοήσει τους όρους και ψύχραιμη καθοδήγηση όταν συμβεί ζημιά (που όλοι απευχόμαστε). Αλλά ο πελάτης πρέπει να θυμάται πάντοτε το εξής: Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική του! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00