close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
8/10/2025 - 08:25
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

Γιώργος Μούζος, 8/10/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

 Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά

Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται λιγότερα ατυχήματα. Στην πράξη, στους εταιρικούς στόλους βλέπουμε κάτι πιο σύνθετο: περισσότερες οπίσθιες συγκρούσεις, αυξημένος χρόνος στα συνεργεία, αυξημένα τιμολόγια επισκευών. Για τον ασφαλιστή, αυτό σημαίνει συχνότερες δηλώσεις ζημιών, αυξημένο λειτουργικό κόστος διαχείρισης και περιθώρια κέρδους που πιέζονται, ακόμη κι αν το μέσο κόστος ανά περιστατικό παραμένει χαμηλό.

 

Ασφάλεια που «κοιμίζει»!

Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, φαίνεται πως τα νέα συστήματα ασφαλείας δημιουργούν μια «τεμπέλικη» κουλτούρα. Όταν ο οδηγός πιστεύει ότι η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα ή το adaptive cruise control θα διορθώσουν κάθε λάθος του, η οδήγηση παύει να είναι ενεργητική δεξιότητα και γίνεται απλά μια παθητική επίβλεψη συσκευών. Η κατάσταση επιδεινώνεται επειδή τα συστήματα λειτουργούν διαφορετικά από μάρκα σε μάρκα: άλλο «ύφος» προειδοποιήσεων στο τιμόνι, άλλος τρόπος επιτάχυνσης και φρεναρίσματος, άλλη «φιλοσοφία» απόστασης ασφαλείας. Οι οδηγοί μπερδεύονται, η συνέπεια χάνεται και οι εκπλήξεις πολλαπλασιάζονται.

 

Περισσότερα συμβάντα, μικρότερη σοβαρότητα

Τα δεδομένα από έρευνες οδηγών που κάνουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα είναι αποκαλυπτικά: μόνο περίπου ένας στους τέσσερις δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τακτικά τα συστήματα υποβοήθησης που έχει το αυτοκίνητό του. Περίπου τα δύο τρίτα δεν ενεργοποιούν καν τη διατήρηση λωρίδας, ούτε αξιοποιούν περιοριστή ταχύτητας ή προειδοποίηση σύγκρουσης. Παράλληλα, σε δοκιμές σε νέα μοντέλα, οι κάμερες παρακολούθησης οδηγού και οι προειδοποιήσεις απόσπασης της προσοχής αποδείχθηκαν τόσο ενοχλητικές ώστε σε πολλές περιπτώσεις οι οδηγοί προτιμούν να τα απενεργοποιούν. Το αποτέλεσμα είναι αντιφατικό: τεχνολογία υπάρχει, αλλά είτε δεν είναι ενεργοποιημένη, είτε χρησιμοποιείται με λάθος τρόπο.

 

Όταν η τεχνολογία κάνει λάθος

Κάποιες φορές η τεχνολογία μπορεί να κάνει λάθος και να αγχώσει τον οδηγό. Αυτόματα φρεναρίσματα χωρίς προφανή λόγο κόβουν απότομα την ταχύτητα και αγχώνουν τον οδηγό, ειδικά με όχημα πίσω. Ναι, το αυτόματο φρενάρισμα μειώνει την πιθανότητα για μια οπίσθια σύγκρουση, όμως τα απρόβλεπτα φρεναρίσματα και οι χωρίς λόγο παρεμβάσεις αγχώνουν τον οδηγό ή στην χειρότερη μπορεί να οδηγήσουν σε μια μικροσύγκρουση. Για τον ασφαλιστή, κάθε τέτοιο επεισόδιο μπορεί να σημαίνει μία ακόμη μικρή ζημιά, αλλά και μεγάλο λογαριασμό: αισθητήρες, καλιμπράρισμα ραντάρ και κάμερες, χρόνο ακινησίας, καθυστερήσεις ανταλλακτικών. Έτσι, ο μέσος φάκελος μικρής ζημιάς ενδέχεται να ακριβαίνει, ενώ ο όγκος φακέλων αυξάνεται.

 

Τι σημαίνει αυτό για την τιμολόγηση και τη διαχείριση ζημιάς

Οι στόλοι οχημάτων που εξοπλίζονται με ADAS συστήματα δεν είναι αυτόματα «χαμηλού ρίσκου». Το προφίλ κινδύνου τους εξαρτάται από το πώς εκπαιδεύονται οι οδηγοί, ποια συστήματα παραμένουν ενεργά και πώς έχουν ρυθμιστεί. Στις προτάσεις τιμολόγησης χρειάζεται να αποτυπώνεται ρητά αν τα ADAS είναι ενεργοποιημένα από προεπιλογή, αν υπάρχει εταιρική πολιτική μη απενεργοποίησης, αν οι οδηγοί έχουν λάβει εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης και αν παρακολουθείται η συχνότητα μικροζημιών σε συνθήκες χαμηλής ταχύτητας. Στη διαχείριση ζημιάς, αξίζει να καταγράφεται συστηματικά η «εμπλοκή» συστημάτων ώστε να χτίζεται πραγματικό loss analytics ανά τεχνολογία και μάρκα.

 

Τεχνολογία, ναι, αλλά σωστή χρήση

Τα ADAS συστήματα δεν είναι ο «κακός» της ιστορίας. Χωρίς εκπαίδευση και πειθαρχία, όμως, γίνονται άλλοθι απροσεξίας. Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς είναι να μετατρέψει την τεχνολογία από παγίδα κόστους σε μοχλό μείωσης ζημιών.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ADAS
  • τεχνολογίες ασφάλειας
  • μικροατυχήματα
  • αυτοκίνητο
  • επικαιρότητα
  • ασφάλεια αυτοκινήτου

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
  • Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση...
    Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά
17:24 Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά
  • 17:11 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  • 15:53 Η ΝΝ Hellas στηρίζει το Make-A-Wish Ελλάδος για να εκπληρώσει τις ευχές παιδιών που δίνουν τη δική τους μάχη
  • 15:40 Π. Λαζαρίδου: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ηγείται του μετασχηματισμού των υποδομών της χώρας μας
  • 15:35 IWG: Πώς προετοιμάζονται οι CEOs για το 2026: Αισιοδοξία, Έλεγχος Κόστους και Ευελιξία μέσω AI
  • 14:55 5 μύθοι και αλήθειες για την όραση
  • 14:09 Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas
  • 12:56 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
  • 12:53 ΕΑΕΕ: Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus (EE) 2025/794 επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση
  • 12:45 Πολιτικές τάσεις, εντάσεις και ανατροπές στις χώρες του Δούναβη
  • 12:40 Αffidea neuraCare: Η Πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα Εισάγει μια Νέα Εποχή στη Νευροαπεικόνιση
  • 12:28 Από τη γραφειοκρατία στην εμπειρία πελάτη: Τι αποκάλυψε το πάνελ COO της KPMG
  • 11:45 Ελληνική διάκριση στον διεθνή διαγωνισμό «Together 4 a Better World» του Ιδρύματος Reale, με την υποστήριξη της Υδρογείου Ασφαλιστικής
  • 10:46 Τέλη κυκλοφορίας: Διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ που πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες
  • 10:41 Ρυθμίσεις στήριξης για τους πληγέντες στο Μάτι και στη Μάνδρα
  • 10:35 ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στο 27ο Annual Capital Link: «Πως κατάφερε η Ελλάδα να επιτύχει τη μεγαλύτερη μείωση ανεργίας στην ΕΕ»
  • 10:28 Τι περιλαμβάνει η κάλυψη «Απώλεια Ενοικίων»; Ας δούμε τις Interamerican, Eurolife και Μινέττα
  • 10:25 Κυριάκος Μητσοτάκης: Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για έργα που θα μείνουν πίσω στη λήξη του Ταμείου Ανάκαμψης
  • 10:15 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από τον OECD της ετήσιας έκθεσης «Pension in Focus 2025»
  • 10:10 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  3. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  4. 4/12 Ασφαλιστική αγορά: Ήρθε η ώρα της Εθνικής Τράπεζας
  5. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  6. 4/12 Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα - Ιδιαίτερες καλύψεις από τις Syndea, Hellas Direct και Μινέττα
  7. 3/12 The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων στην ασφάλιση οχήματος

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube