close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
25/8/2025 - 08:50
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο;

Γιώργος Μούζος, 25/8/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές υποχρεώσεις. Η ασφαλιστική αγορά καλείται να τιμολογήσει ρίσκα που μέχρι χθες δεν υπήρχαν και να τα διαχειριστεί χωρίς υπερβολές.

Η ανάπτυξη της ηλεκτρικής υποδομής δεν είναι μόνο έργο πράσινης μετάβασης. Είναι νέο πεδίο κινδύνων που αγγίζει περιουσία, ευθύνη, περιβάλλον και ψηφιακή ασφάλεια. Στην Ελλάδα, η επέκταση των φορτιστών επιταχύνεται, αλλά απέχει από τους ευρωπαϊκούς στόχους. Σύμφωνα με το Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, τον Απρίλιο του 2024 η Ελλάδα δεν βρισκόταν «εντός τροχιάς» για την επίτευξη των στόχων του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/1804 για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) έως το 2025: είχε εγκατασταθεί μόλις το 14% των απαιτούμενων υποδομών δημόσιας φόρτισης για επιβατικά οχήματα.

 

Από τον πίνακα έως την πρίζα: ο «ηλεκτρικός» κίνδυνος

Οι σταθμοί φόρτισης εισάγουν υψηλές φορτίσεις και νέα μοτίβα καταπόνησης σε κτιριακές εγκαταστάσεις και υπαίθριους χώρους. Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών έχει εκδώσει ειδική, πρακτική καθοδήγηση για κλειστούς χώρους στάθμευσης: τοποθέτηση, διάταξη κυκλοφορίας, πρόσβαση πυρόσβεσης, αερισμός και διαχείριση καλωδίων. Στόχος είναι να διευκολύνεται ο έλεγχος περιστατικών και να περιορίζεται η διάδοση φωτιάς/καπνού.

Στο επίπεδο του χώρου, ασφαλιστές και μηχανικοί ζητούν «έξυπνη» χωροθέτηση: προστατευτικά κολωνάκια για πρόσκρουση οχημάτων, απομάκρυνση καύσιμων υλικών από τους φορτιστές και επαρκείς αποστάσεις από εύφλεκτες επιφάνειες ή μεγάλα υαλοστάσια. Ενδεικτικά, η Zurich προτείνει σαφή μέτρα θωράκισης σε εξωτερικές εγκαταστάσεις και αποστάσεις ασφαλείας από καύσιμα/απορρίμματα.

 

Πυρκαγιά: σπάνια, αλλά δαπανηρή και δύσκολη στην κατάσβεση

Σε κλειστούς χώρους στάθμευσης, μια φωτιά σε ηλεκτρικό όχημα είναι επικίνδυνη και δύσκολη στην κατάσβεση της. Η National Fire Protection Association (NFPA), ο αμερικανικός οργανισμός που εκδίδει διεθνώς χρησιμοποιούμενα πρότυπα πυροπροστασίας στην έκδοση του προτύπου NFPA 88A 2023 απαιτεί πλέον αυτόματους καταιονητήρες σε όλα τα γκαράζ σύμφωνα με το NFPA 13. Επιπλέον προβλέπει παραμέτρους πρόσβασης για τις πυροσβεστικές δυνάμεις και ορίζει συγκεκριμένες απαιτήσεις αερισμού/διαχείρισης καπνού ανάλογα με τον σχεδιασμό του χώρου. Σε ότι αφορά τους τους φορτιστές, η εγκατάσταση πρέπει να συμμορφώνεται με τον ηλεκτρολογικό κώδικα NFPA 70 και να χρησιμοποιείται πιστοποιημένος εξοπλισμός. Στόχος δεν είναι ο πανικός, αλλά η προσαρμογή των προτύπων και των σχεδίων ετοιμότητας ώστε να περιορίζεται η μετάδοση σε γειτονικά οχήματα, να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές και να επανέρχεται γρήγορα σε λειτουργία ο χώρος.

 

Το cyber ρίσκο που απειλεί στόλους, έσοδα και ευθύνες

Οι φορτιστές δεν είναι απλώς συσκευές που παρέχουν ρεύμα σε ένα ηλεκτρικό όχημα για να γεμίσει τις μπαταρίες του. Είναι δικτυωμένες συσκευές που περιέχουν πολλά δεδομένα και φυσικά τρωτά σημεία. Όταν το firmware ή τα ψηφιακά πιστοποιητικά δεν προστατεύονται σωστά, το φάσμα της ζημιάς ξεκινά από την αλλοίωση των δεδομένων που απεικονίζονται στην οθόνη και καταλήγει σε διακοπή στόλων ή ανωμαλίες στην τάση, κάτι που μπορεί να σημαίνει ζημιές σε ένα ηλεκτρικό όχημα.

Για να περιοριστεί ο κίνδυνος, οι ειδικοί ζητούν αυστηρό έλεγχο του πρωτοκόλλου επικοινωνίας OCPP, ενημερώσεις λογισμικού εξ αποστάσεως (OTA) μόνο με ψηφιακή υπογραφή, διαχωρισμό δικτύων ώστε οι φορτιστές να μην «βλέπουν» κρίσιμα ΙΤ συστήματα, και μηχανισμούς ανίχνευσης επιθέσεων. Στο ασφαλιστικό πεδίο αυτό μεταφράζεται σε νέα σενάρια διακοπής εργασιών και ευθυνών προς τρίτους, αλλά και σε αυτόνομες καλύψεις κυβερνοασφάλειας.

 

Ελλάδα: αριθμοί, ρυθμίσεις, πραγματικότητα

Η χώρα κινείται γρήγορα, αλλά όχι όπως θα έπρεπε. Σύμφωνα με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στις 22 Αυγούστου 2025 καταγράφονταν 9.344 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης σε 3.506 τοποθεσίες πανελλαδικά.

Η άνιση γεωγραφική κατανομή δημιουργεί θύλακες συγκέντρωσης κινδύνου: λίγες υποδομές εξυπηρετούν υψηλή ζήτηση. Για την ασφαλιστική αγορά αυτό σημαίνει μεγαλύτερη έκθεση σε διακοπή λειτουργίας (business interruption), αυστηρότερες απαιτήσεις για συμβάσεις συντήρησης και ρήτρες διαθεσιμότητας υπηρεσίας.

Στις βασικές αρτηρίες της Ευρώπης από τις 31 Δεκεμβρίου 2025 θα πρέπει να υπάρχει «κόμβος» ταχυφόρτισης για Ι.Χ. και van περίπου κάθε 60 χιλιόμετρα ανά κατεύθυνση. Κάθε κόμβος οφείλει να διαθέτει συνολική ισχύ τουλάχιστον 400 kW και τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης 150 kW, με την απαίτηση να ανεβαίνει στα 600 kW έως το τέλος του 2027. Στο ευρύτερο δίκτυο η ίδια λογική εφαρμόζεται σταδιακά μέχρι το 2030. Για τα βαρέα οχήματα ισχύουν ξεχωριστές και πολύ υψηλότερης ισχύος προδιαγραφές, με διαφορετικές αποστάσεις και ενδιάμεσα ορόσημα από το 2025 και μετά. Αυτό πρακτικά σημαίνει περισσότερες επενδύσεις και αυστηρή συμμόρφωση για τους διαχειριστές υποδομών, και πιο καθαρούς όρους κάλυψης (ευθύνη, συντήρηση, διαθεσιμότητα) για τους ασφαλιστές.

 

Τι ζητά η αγορά από τα συμβόλαια

Σε πρακτικό επίπεδο, το ασφαλιστικό προϊόν οφείλει να συνδυάζει τεχνικές προδιαγραφές με αναδοχή κλασικών και νέων κινδύνων. Οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες συγκλίνουν: σωστή εγκατάσταση σύμφωνα με πρότυπα και κώδικες, τεκμηριωμένη συντήρηση, μέγιστη προστασία από φυσικές καταστροφές ή βανδαλισμό, αποστάσεις από καύσιμα υλικά, καθώς και σχέδιο επέμβασης σε περίπτωση φωτιάς ή πλημμύρας.

 

Το μήνυμα προς τους επαγγελματίες του κλάδου

Η ηλεκτροκίνηση είναι η νέα κανονικότητα. Ο ρόλος του ασφαλιστή είναι να μετατρέψει την ανασφάλεια του καινούργιου σε υπολογίσιμο κίνδυνο και να προσφέρει ένα βιώσιμο προϊόν. Πριν από κάθε ανάληψη κινδύνου, απαιτούνται επιτόπιοι έλεγχοι εγκατάστασης και λειτουργίας, επιβεβαίωση πιστοποίησης εξοπλισμού, αποστάσεων ασφαλείας και διαδικασιών συντήρησης με σαφή τήρηση προτύπων.

Στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, οι όροι πρέπει να ορίζουν ρητά υποχρεώσεις συμμόρφωσης, ρήτρες διαθεσιμότητας και χρόνους αποκατάστασης, υποχρεωτικό reporting συμβάντων και διακριτές καλύψεις για περιουσία, ευθύνη, διακοπή λειτουργίας και κυβερνοασφάλεια.

Ως ασφαλιστές πρέπει να ενισχύσετε τις σχέσεις σας με αυτή την νέα αγορά, να δουλέψετε δίπλα στους διαχειριστές υποδομών και στους τεχνικούς συμβούλους και παράλληλα να εκπαιδευτείτε σε αυτή την νέα τάξη πραγμάτων. Όσο το δίκτυο πυκνώνει και οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις γίνονται υποχρεωτικές, προβάδισμα θα έχουν όσοι λειτουργούν με δεδομένα, διαδικασίες και όχι με υποθέσεις.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
  • Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση...
    Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
12:56 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
  • 12:53 ΕΑΕΕ: Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus (EE) 2025/794 επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση
  • 12:45 Πολιτικές τάσεις, εντάσεις και ανατροπές στις χώρες του Δούναβη
  • 12:40 Αffidea neuraCare: Η Πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα Εισάγει μια Νέα Εποχή στη Νευροαπεικόνιση
  • 12:28 Από τη γραφειοκρατία στην εμπειρία πελάτη: Τι αποκάλυψε το πάνελ COO της KPMG
  • 11:45 Ελληνική διάκριση στον διεθνή διαγωνισμό «Together 4 a Better World» του Ιδρύματος Reale, με την υποστήριξη της Υδρογείου Ασφαλιστικής
  • 10:46 Τέλη κυκλοφορίας: Διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ που πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες
  • 10:41 Ρυθμίσεις στήριξης για τους πληγέντες στο Μάτι και στη Μάνδρα
  • 10:35 ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στο 27ο Annual Capital Link: «Πως κατάφερε η Ελλάδα να επιτύχει τη μεγαλύτερη μείωση ανεργίας στην ΕΕ»
  • 10:28 Τι περιλαμβάνει η κάλυψη «Απώλεια Ενοικίων»; Ας δούμε τις Interamerican, Eurolife και Μινέττα
  • 10:25 Κυριάκος Μητσοτάκης: Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για έργα που θα μείνουν πίσω στη λήξη του Ταμείου Ανάκαμψης
  • 10:15 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από τον OECD της ετήσιας έκθεσης «Pension in Focus 2025»
  • 10:10 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  • 10:00 Έκτη παγκοσμίως η Ελλάδα το 2025, οι θετικές προοπτικές για το χρέος, το αναποτελεσματικό σύστημα δικαιοσύνης και η «Κρίση της Δημοκρατίας σήμερα»
  • 09:54 Γιατί είναι αναγκαία η ασφάλιση υλικών ζημιών επιχειρήσεων (PD) και διακοπής των εργασιών τους (BI);
  • 09:42 Με νέα σχέδια, εργασιακή ορμή και φιλόδοξες προοπτικές, γιόρτασε η ‘’NP Ασφαλιστική’’ τα 22α Γενέθλιά της
  • 09:35 Από σήμερα έως την Πέμπτη το Πανελλήνιο Συνέδριο για τα Οικονομικά και τις Πολιτικές Υγείας 2025
  • 09:24 Η Hoolie βραβεύτηκε ως Pet Friendly στα Startupper Awards 2025
  • 09:21 Διαφθορά: Ένα φαινόμενο που μαστίζει τον πλανήτη
  • 09:18 «Ζω με ΧΑΠ» – Νέα εκστρατεία ενημέρωσης για τη Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια από τη Sanofi Ελλάδας
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  3. 4/12 Ασφαλιστική αγορά: Ήρθε η ώρα της Εθνικής Τράπεζας
  4. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  5. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  6. 2/12 Δικαίωμα συμβολαίου εφαρμόζει η Groupama χωρίς να αυξάνεται το κόστος για τους ασφαλισμένους
  7. 4/12 Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα - Ιδιαίτερες καλύψεις από τις Syndea, Hellas Direct και Μινέττα

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube