close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
14/5/2025 - 09:02
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion

Γιώργος Μούζος, 14/5/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει βάρη σε συνεπείς ασφαλισμένους. Το μέλλον της αντιμετώπισής της βρίσκεται στα δεδομένα και τη μηχανική μάθηση.

Η ασφαλιστική απάτη παραμένει μία από τις πιο πολυσύνθετες και επίμονες προκλήσεις για τον κλάδο οχημάτων. Από στημένα τροχαία και ψευδείς ζημιές, έως εικονικές αποδείξεις και εσκεμμένες υπερτιμολογήσεις, το φάσμα της απάτης έχει εξελιχθεί και προσαρμοστεί. Σύμφωνα με μελέτη της Coalition Against Insurance Fraud, το κόστος της απάτης στις γενικές ασφαλίσεις υπερβαίνει τα 80 δισ. δολάρια ετησίως μόνο στις Η.Π.Α. Στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι τουλάχιστον 3%-6% των αποζημιώσεων σε γενικές ασφαλίσεις ενδέχεται να περιλαμβάνουν κάποια μορφή απάτης, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΑΕΕ και εσωτερικές εκτιμήσεις εταιρειών.

 

Από τη «διάγνωση» στην «πρόβλεψη»: μια πολιτισμική μετατόπιση

Παραδοσιακά, οι ασφαλιστικές βασίζονταν στη μετά την υποβολή του αιτήματος (post-claim) διερεύνηση. Ειδικά τμήματα anti-fraud επεξεργάζονταν περιπτώσεις με βάση το προφίλ του πελάτη, τις δηλώσεις, το ιστορικό και — συχνά — τη διαίσθηση έμπειρων στελεχών. Ωστόσο, το μοντέλο αυτό είναι πλέον αναποτελεσματικό και ακριβό. Η σύγχρονη ψηφιακή εποχή, με την πληθώρα δεδομένων και την απαίτηση για real-time αποφάσεις, επιβάλλει ένα νέο πλαίσιο: τη μετάβαση από την ανίχνευση στην πρόληψη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης.

 

Deep learning: Η μηχανική μάθηση στο κέντρο της πρόληψης

Η τεχνητή νοημοσύνη και ειδικά τα deep learning μοντέλα έχουν μεταμορφώσει τη στρατηγική πρόληψης απάτης. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα κανόνων (rule-based), τα σύγχρονα νευρωνικά δίκτυα «μαθαίνουν» από δεδομένα και εντοπίζουν μοτίβα που δεν είναι ορατά στον ανθρώπινο έλεγχο.

Και αυτό γιατί τα deep learning μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να αναλύουν δεκάδες χιλιάδες μεταβλητές από διαφορετικές πηγές και να «υποψιάζονται» απάτη με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα απ’ ό,τι ένας άνθρωπος.

 

Data fusion: Όταν τα δεδομένα συνεργάζονται

Ένα από τα ισχυρότερα όπλα κατά της απάτης είναι το data fusion, δηλαδή ο συνδυασμός δεδομένων από πολλαπλές πηγές για δημιουργία πλούσιων, διασταυρωμένων προφίλ. Αντί να αξιολογείται μόνο το ασφαλιστήριο ή η δήλωση ζημιάς, το σύστημα «τραβά» δεδομένα από:

  • Ιστορικά αιτήματα και patterns πελάτη
  • Geolocation και metadata από φωτογραφίες
  • Τηλεματικά δεδομένα οχήματος
  • Δημόσιες βάσεις (π.χ. ΚΤΕΟ, πινακίδες, social media)
  • Ανοικτά οικονομικά δεδομένα

 

Ανθρώπινος έλεγχος + AI: Το νέο μοντέλο συνεργασίας

Η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τους ανθρώπους. Τουναντίον ενισχύει το έργο τους. Ο ασφαλιστικός υπάλληλος του αύριο δεν είναι απλώς ένας ερευνητής, αλλά ένας data-informed αναλυτής που εργάζεται παράλληλα με τα insights του συστήματος.

Τα πιο προηγμένα συστήματα AI προβλέπουν όχι μόνο την πιθανότητα απάτης, αλλά και το κόστος διερεύνησης, επιτρέποντας στην εταιρεία να επιλέγει στρατηγικά ποιες υποθέσεις αξίζει να διερευνηθούν περαιτέρω.

 

Προκλήσεις; Το νομικό πλαίσιο και η δεοντολογία

Παρά τις τεχνολογικές δυνατότητες, υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις:

  • GDPR και προστασία προσωπικών δεδομένων: Η χρήση δεδομένων από social media ή μη τυποποιημένες πηγές δημιουργεί νομικά ερωτήματα.
  • Διαφάνεια αλγορίθμων (explainable AI): Οι αποφάσεις του συστήματος πρέπει να είναι ερμηνεύσιμες και υπερασπίσιμες ενώπιον των αρχών.
  • Αποφυγή bias: Τα μοντέλα πρέπει να ελέγχονται ώστε να μην ενισχύουν στερεότυπα ή εισάγουν αθέμιτες διακρίσεις.

 

Από την αντίδραση στην πρόληψη με όπλο τα δεδομένα

Η αντιμετώπιση της ασφαλιστικής απάτης περνά σε νέα εποχή. Η στρατηγική πλέον δεν είναι να «πιαστεί» ο παραβάτης, αλλά να μην προλάβει να εμφανιστεί. Μέσα από τα βαθιά νευρωνικά δίκτυα, την ενσωμάτωση δεδομένων και την ανάπτυξη «έξυπνων» προειδοποιητικών μηχανισμών, οι ασφαλιστικές έχουν πλέον τη δύναμη όχι μόνο να προστατεύσουν την κερδοφορία τους, αλλά και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους.

Η ερώτηση δεν είναι αν θα υιοθετηθεί η τεχνητή νοημοσύνη.
Είναι ποιος θα το κάνει σωστά, ηθικά και πρώτος.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Νέο Audi Q3: Η τεχνολογία ασφαλείας συναντά την premium καθημερινότητα - Τι βοηθά τον ασφαλιστή;
    Γιώργος Μούζος, 23/06/2025 - 09:04

    Νέο Audi Q3: Η τεχνολογία ασφαλείας συναντά την premium καθημερινότητα - Τι βοηθά τον ασφαλιστή;

  • Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων
    Γιώργος Μούζος, 20/06/2025 - 09:05

    Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιατυπώνει τους κανόνες της ασφάλισης οχημάτων

  • Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
    Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00

    Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

  • BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
    Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08

    BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;

  • Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

    Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης

    Οι άμεσες μετρήσεις από τη μπαταρία, τη θερμοκρασία και τη συμπεριφορά του οδηγού καθιστούν την πρόληψη ζημιών πρακτικό εργαλείο για...
    Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09
  • Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

    Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;

    Η τεχνολογία blockchain υπόσχεται επανάσταση στη διαχείριση απαιτήσεων, μειώνοντας δραστικά την απάτη και το κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ψευδείς...
    Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00
  • Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς

    Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι...
    Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
  • Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;

    Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η...
    Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
  • AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;

    Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
  • Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων;

    Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος...
    Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συνάντηση Andrea Orcel και Βασίλη Ψάλτη με τον Πρωθυπουργό (βίντεο)
10:54 Συνάντηση Andrea Orcel και Βασίλη Ψάλτη με τον Πρωθυπουργό (βίντεο)
  • 10:45 Forscope: Γιατί η έμμεση διανομή λογισμικού αποτελεί στρατηγική επιλογή για σύγχρονες επιχειρήσεις
  • 09:48 Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου
  • 09:40 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) - Νόμος 5209/13.6.2025, ΦΕΚ Α΄ 100
  • 09:22 To βραβείο «ACI EUROPE Best Airport Award» στην κατηγορία 25-40 εκατ. επιβατών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών!
  • 09:16 Συνεχίζεται η μάχη με τις φλόγες στη Χίο - Τρία μηνύματα 112 για απομάκρυνση από οικισμούς
  • 09:10 Το ανοδικό ρελάνς των αγορών, το κυβερνητικό «πρέσινγκ» στις τράπεζες και η «απάντηση» σχέδιο της Alpha για το στεγαστικό, ισχυρό ενδιαφέρον για το ομόλογο της Πειραιώς και η «απάντηση» του ΟΤΕ στη…ΔΕΗ
  • 09:00 Ασφάλιση είναι…Πείθουμε τον πελάτη να αγοράσει την ιδέα του Ασφαλιστικού Θεσμού, πριν το προϊόν!
  • 15:53 Για πρώτη φορά στην Αθήνα το International Committee του Ομίλου Reale - Φιλοξενία από την Υδρόγειο Ασφαλιστική
  • 15:00 Νίκος Κωστόπουλος στο Europa Next: Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται μια κοινή στρατηγική πλατφόρμα για την άμυνα
  • 14:53 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  • 14:50 Μέχρι 20% η συμμετοχή της «ΑΛΦΑ-ΔΕΛΤΑ Ασφαλιστικές διαμεσολαβήσεις Α.Ε.» στην «ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρία Ζωής»
  • 14:23 Κ. Πιερρακάκης: Οι τράπεζες πρέπει να ανταποκριθούν και να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων
  • 14:19 Το ΒΕΑ ζητά “φρένο” στην εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου
  • 14:10 Στον Όμιλο Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη η ανώτατη διάκριση υπευθυνότητας Kotinos Olympic Wreath!
  • 14:00 Η AEGEAN για 14η χρονιά «Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη» στα Skytrax World Airline Awards 2025
  • 13:52 500+ CFOs παρευρέθηκαν στο 23ο CFO Forum -την ετήσια κορυφαία συνάντηση των Οικονομικών Στελεχών- της KPMG στην Ελλάδα
  • 13:03 Συνεργασία της Εθνικής Τράπεζας με την Italgass και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους
  • 12:50 ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Πυροπροστασία και Ασφάλιση Περιουσίας - Εκπαίδευση Συνεργατών για τα σύγχρονα δεδομένα
  • 11:50 Ξεκινά ο διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους για το νέο νομοσχέδιο για την εργατική νομοθεσία, την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 18/6 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  2. 23/6 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  3. 20/6 Netcompany: Τα έργα που υλοποιεί στον ασφαλιστικό κλάδο με ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και ERGO - Με ποιες εταιρίες είναι σε συζητήσεις για νέες συμφωνίες
  4. 23/6 Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!
  5. 18/6 NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
  6. 18/6 HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)
  7. 20/6 Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΕΙΑΣ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube