Γιώργος Μούζος, 26/4/2024 - 08:49 facebook twitter linkedin Τι αλλαγές φέρνει το Υπουργείο για τα τέλη κυκλοφορίας και τα πρόστιμα; Γιώργος Μούζος, 26/4/2024 facebook twitter linkedin Σημαντικές αλλαγές στα πρόστιμα για τα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ από το 2025. Όπως ανέφερε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χατζηδάκης, οι αλλαγές των προστίμων θα επηρεάσουν όσους καθυστερούν να εξοφλήσουν τα τέλη κυκλοφορίας τους. Το νέο σύστημα που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο του υπουργείου, είναι η εφαρμογή μιας κλιμακωτής επίδοσης του προστίμου. Λιγότερο το ύψος του προστίμου, αν πληρωθούν νωρίτερα τα τέλη! Το κλιμακωτό σύστημα επιβολής του προστίμου είναι απλό. Όσο νωρίτερα πληρώσει ο ιδιοκτήτης τα τέλη μετά τη λήξη της προθεσμίας τους, τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο που θα του επιβληθεί. Αυτό που ισχύει μέχρι και τώρα, το πρόστιμο είναι ισόποσο με τα τέλη κυκλοφορίας από την 1η ημέρα καθυστέρησης. Επιπλέον στις σκέψεις του επιτελείου είναι και μια σειρά αλλαγών σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. οχημάτων, με την εφαρμογή τους να αναμένεται από το 2025. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες το σύστημα των τελών κυκλοφορίας αναμένεται να είναι ριζικά τροποποιημένο σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα, ενώ αναμένεται να υπάρξουν και επιπλέον περιβαλλοντικά κριτήρια για να υπολογισθεί το ύψος των τελών. Αναλυτικότερα θα υπολογίζονται οι εκπομπές ρύπων (όπως και τώρα άλλωστε), αλλά το κυριότερο θα αναζητηθεί το πλαίσιο κοστολόγησης των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των Plug-in μοντέλων. Αλλάζουν και τα τέλη με τον μήνα Έως τις αρχές Μαΐου θα κατατεθεί στη Βουλή η διάταξη για τα τέλη με το μήνα. Έτσι, οι κάτοχοι οχημάτων θα έχουν τη δυνατότητα οχήματα που είναι σε ακινησία να κυκλοφορήσουν ξανά. Απλά με την καταβολή μέρους των ετήσιων τελών, ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, αν ένα όχημα κυκλοφορήσει για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα εάν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα τεσσάρων μηνών θα πληρώσει 100 ευρώ (4/12). Για τέλη 500 ευρώ και επανακυκλοφορία του οχήματος για τρεις μήνες το ποσό ανέρχεται σε 125 ευρώ. Ενώ για τέλη 900 ευρώ και κυκλοφορία για 6 μήνες το ποσό αγγίζει τα 450 ευρώ. Για την άρση της ακινησίας πρέπει να γίνει επίσκεψη στην πλατφόρμα MyCAR της ΑΑΔΕ. Εκεί ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για το διάστημα κυκλοφορίας του οχήματος. Επιπλέον όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία θα πρέπει να υποβάλλουν το αίτημα στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την παραλαβή τους. Μάλιστα να σημειωθεί πως δικαίωμα άρσης ακινησίας οι ιδιοκτήτες έχουν μόνο μία φορά εντός του έτους. Όταν λήξει το διάστημα κίνησης το όχημα θα πρέπει να τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Αλλιώς τα πρόστιμα είναι εξαιρετικά υψηλά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00